Miten voisin selvittää onko isäni oikeasti minun isä?
Olisiko kellään mitään ehdotusta? Vanhempani ovat supisuomalaisia, mutta minä olen ulkonäöllisesti hieman mustalaista muistuttava. Onko mitään tapaa miten voisin asian selvittää ilman että vanhempani saavat tietää että edes pohdin koko asiaa?
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
MyHeritage-testi. Pyydät isäsi tai jonkun hänen lähisukulaisensa myös testiin.
No ei välttämättä tarvitse pyytää. Kyllä sieltä joku serkku tai pikkuserkku isän puolelta näkyy jos isä on isä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä helevettiä tekisit tiedolla???
on oikeus perintöön esimerkiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On muakin ajoittain mietittänyt kuinka vanhempansa saisi selvitettyä ilman että ne tietää. Meillä oon kyllä selkeästi ulkonäöltäni vanhempieni lapsi, vielä niin päin että piirteet tulee vahvemmin isän puolelta kuin äidin. Veriryhmäni mukaan en kuitenkaan voi olla hänen/heidän lapsensa. Toisaalta taas vain veriryhmää tuijottamalla myöskään oma poika ei olisikaan mun ja miehen, vaikka 100% onkin.
Veryryhmät ei kyl periydy noin, niiden perusteella ei voi sanoa, kuka kenenkin lapsi on.
En edes kertonut millaisesta tilanteesta on kysymys, ja täällä ollaan jo pätemässä?
Kerroithan !
Vierailija kirjoitti:
Joo, mä en myöskään muistuta isääni mitenkään. Sen sijaan veljessäni on paljon samaa, sama vartalonmalli, ilmeet ym. Olen pitänyt mahdollisena että äitini olisi isääni pettänyt mutta en halua oikeastaan tietää asiasta mitään.
Jos veljessäsi on samoja piirteitä, olette todennäköisesti sisarukset. Ei se ulkonäkö aina suoraan omilta vanhemmilta periydy, aiemmilta sukupolvilta periytyy geenejä
Jotkut ominaisuudet voi hypätä monenkin sukupolven yli. Esim Ruotsin prinsessa Adrienne, Silvian tummia geenejä, kun muut on vaaleita.
jos äiti ei kerro oikeata isää siihen on yleensä joku syy. mies ei ole halunnut lasta, on ollut perheellinen , voi olla myös sukulainen tai joku rikollinen, yhden illan juttu.. onhan noita.
Haluatko tietää oikeasti.
Geenitestejä on olemassa.
Minä sain tietää vahingossa ja äidille en ole sanonut mitään. Mun perimä tulee Italiasta ja koko ajan olen kuvitellut olevani suomalainen. Äiti matkusteli kasarina Italian lomille kun ne tapaili isän kanssa. Siksi olen niin musta ja lyhyt mies.
Äiti on pettänyt isää ja ei ole kertonut edes minulle.
Vierailija kirjoitti:
Mitä helevettiä tekisit tiedolla???
Taidat olla yksisoluinen.
Ymmärrän, että asia painaa. Selvitin onko toinen lapseni oma, kun se piti niin kiireellä laittaa alulle, ja jälkeenpäin selvisi että vaimoni on pettänyt useasti niihin aikoihin. En varmaan olisi kertonut kenellekään vuosikymmeniin, jos ei olisi ollut, kun välit olivat, ja ovat niin läheiset. Joskus kuitenkin, koska oikeus tietää. Oma se oli, varmaankin tuurilla.
Testi.