Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan muuttaa Lappiin ja alkaa erakoksi

Vierailija
26.11.2019 |

Tämä yhteiskunta on mennyt jo niin sairaaksi, että haluan irtisanoutua tästä.
En halua mitään kaikkien viranomaisten kanta-järjestelmää, johon kuka tahansa viranomainen voi kirjoittaa mitä tahansa ja tulkita ilman koulutusta muiden lausuntoja haluamallaan tavalla.

En halua, että ihmisiä syrjitään vaan siksi, että ovat väärän värisiä tai kokoisia.

En halua olla osallisena sellaisessa yhteiskunnassa, jossa osa porukasta tekee töitä muutaman euron päiväpalkalla ja osa tekee samoja töitä ihan oikealla palkalla.

En halua kuulua yhteiskuntaan, jossa sairaita lapsia otetaan huostaan siksi, että vanhemmat hakevat yksityiseltä lääkäriasemalta hoitoja, jotka helpottavat oireita. Mutta lapsensa pahoinpitelevät saavat pitää lapsensa kotona, kunnes hakkaavat heidät kuoliaaksi.

Suomiko muka tasa-arvoinen maa?

Mikä olisi hyvä paikka erakoitumiseen?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä rahalla meinaat elämäsi kustantaa?

Vaikka säästöillä?

Erämaatahan lapista löytyy ja kyllä sinne mahtuu.

Meinasit siis ostaa ikioman tönön ja asua siinä? Minkälaisen mökkeröisen meinasit hankkia? Puullako lämmität ja teet itse lumityöt ja käyt ostamassa jostakin pikkuruisesta kaupasta silloin tällöin ruokatarvikkeita, joista puuhastelet itsellesi sapuskaa? Mistä saat muuten polttopuut? Tilaatko valmiita turistipuita mökkiin tuotuna vai onko tontillasi tarpeeksi kaadettava joutavaa puuta, josta teet itsellesi polttopuut? Entäs vesi? Onko tontilla hyvä kaivo vai haetko lunta/järvivettä?

Siellä on korvessa aika huonot puhelinyhteydet paikka paikoin, mutta ehkä sinulle on parempi, kun et nettiin pääse. Kerro ihmeessä miten meinaat asiat hoitaa "erakkona" ollessasi! Itse kun ymmärrä erakkouden niin, että et ole juuri muiden ihmisten kanssa tekemisissä, vaan olet itseksesi ja teet lähes kaiken itse. Taitaa tulla sinulla äitiä ikävä samantien...

No, mulla on jo tönö, pieni mökki. Osan vuotta siellä elän. On omaa puuta, ja on metsähallitukseltakin ostettua. Veden saan purosta. Mitkä asioiden hoidot sua erityisesti kiinnostaa? Äitiä ei ole tullut ikävä.

No eipä sitten muuta kuin sinne vain. Ei sinun tarvitse täältä käydä lupia kyselemässä ja inisemässä kurjuuttasi, vaan lähdet vain. Lopeta siis vinkuminen ja tee jotain!

Vierailija
22/35 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka säästöillä?

Meinasit siis ostaa ikioman tönön ja asua siinä? Minkälaisen mökkeröisen meinasit hankkia? Puullako lämmität ja teet itse lumityöt ja käyt ostamassa jostakin pikkuruisesta kaupasta silloin tällöin ruokatarvikkeita, joista puuhastelet itsellesi sapuskaa? Mistä saat muuten polttopuut? Tilaatko valmiita turistipuita mökkiin tuotuna vai onko tontillasi tarpeeksi kaadettava joutavaa puuta, josta teet itsellesi polttopuut? Entäs vesi? Onko tontilla hyvä kaivo vai haetko lunta/järvivettä?

Siellä on korvessa aika huonot puhelinyhteydet paikka paikoin, mutta ehkä sinulle on parempi, kun et nettiin pääse. Kerro ihmeessä miten meinaat asiat hoitaa "erakkona" ollessasi! Itse kun ymmärrä erakkouden niin, että et ole juuri muiden ihmisten kanssa tekemisissä, vaan olet itseksesi ja teet lähes kaiken itse. Taitaa tulla sinulla äitiä ikävä samantien...

No, mulla on jo tönö, pieni mökki. Osan vuotta siellä elän. On omaa puuta, ja on metsähallitukseltakin ostettua. Veden saan purosta. Mitkä asioiden hoidot sua erityisesti kiinnostaa? Äitiä ei ole tullut ikävä.

No eipä sitten muuta kuin sinne vain. Ei sinun tarvitse täältä käydä lupia kyselemässä ja inisemässä kurjuuttasi, vaan lähdet vain. Lopeta siis vinkuminen ja tee jotain!

Mahtaako sulla olla huono päivä tänään? En edes muista, milloin olen valittanut tai vinkunut... Minä vaan sanoin, että jos on kysyttävää enemmän, niin kysy pois, vastaan kyllä lisääkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata. Joudut saamelaisten harjoittaman rasismin ja nepotismin uhriksi. Sinulla on siellä vähemmän oikeuksia, kuin muualla Suomessa.

Vierailija
24/35 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luntako syöt talvella?

Vierailija
25/35 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luntako syöt talvella?

Nurmeako sinä väität syöväsi? Ruokaa sitä erakotkin syövät.

Vierailija
26/35 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee ihmeessä jos voit järjestää. Itsekin elän erakon elämää. Ei ole enää perhettä, lapset lähteneet ja yksin elän talossani. Kyllä sitä oppii jotenkin selviämään kun on pakko, tärkeintä on oma rauha!

Vierailija
27/35 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa niin helppoa. Asuminen, lämmitys, sähkö, vesi ja ruoka ne vain maksavat sielläkin.

Vierailija
28/35 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa "irtisanoutua yhteiskunnasta"? Ai että on täysin palveluiden yms ulkopuolella?

Vierailija
29/35 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka säästöillä?

Miksi sana "vaikka"? Siksi että sinulla ei taida olla säästöjä? Ei siellä Lapissakaan sellaista erämaata ole, että siellä voisi häiriöttä asua muiden mailla.

Itse olen myös miettinyt Lappiin muuttoa, lähinnä vapaan metsästysoikeuden vuoksi. Yhteiskunnan systeemeissä on toki pakko pysyä jotta saa tarvitsemanssa elannon ja palvelut.

Vierailija
30/35 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itähelsinkiläiseen kerrostaloyksiöön on paljon helpompi erakoitua.

Vierailija
31/35 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otakko mukkaan?

mies51v

Vierailija
32/35 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos saat taloudellisen puolen järjestettyä niin mikä ettei. itse olen maalla elänyt puolierakkona 30 vuotta ja hyvin olen viihtynyt. ja olen tullut huomaamaan, että ihminen pärjää uskomattoman vähällä.

Vierailija
33/35 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on osalla aika pielessä tiedot lapissa asumisesta.

Ja ap...jos kiinnostaa niin täällä olis talo n.100 neliötä, erämaa alueella, oma kaivo, sähköt on, lähimpään cityyn missä löytyy s-marketit ja muut n.50km. Lähikauppa lähempänä.

On luontoa ympäriöllä, netti toimii kuten puhelin verkkokin täysin moitteitta.

Halvalla lähtee jos tosiaan haluat muutoksen elämääs.

Mutta...jos muuttaa lappiin täytyy tulla toimeen muiden kanssa, kestää sitä että asunnot on huono kuntoisia...ellet halua maksaa siitä enemmän kuin pk seudulla. Mitään ihmeempiä täällä ei kaupoista saa

Ne on tilattava netistä tai ajettava reilun 200km lenkki. Terveydenhuolto pelaa. Lapsille ei ole hoitopaikkoja. Ihmiset sukusiittoisia ja sen mukaisia. Piirit on pienet.

Se mikä kuva turisteilla on ja mikä kuva mediassa luodaan ei ole lähelläkään todellista asumista täällä.

Mutta tervetuloa vaan.

Vierailija
34/35 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täällä pohjoisimmassakin lapissa valitettavasti kuuluu yhteiskunnan pyörteeseen...

Tahtoisin nähdä miten joku pärjää erämaassa omavaraisesti :D onnea ja menestystä jo alkumetreillä kusseelle suunnitelmalle. Ainahan voi unelmoida...

Vierailija
35/35 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lappiin ei kannata mennä erakoitumaan. Se on täynnä turisteja.  Erakkoilemaan kannattaisi mennä muuttotappio-kuntiin. Esimerkiksi Kainuussa on pieniä tyhjenneitä kyliä ja korpeakin on riittävästi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi