Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen vähän pettynyt miten epäsivistynyttä porukkaa yliopistossa opiskelee

Vierailija
26.11.2019 |

Keskusteluaiheet ovat lähinnä: viimeisimmät ryyppyreissut ja krapulat, Netflix sitä, HBO Nordic ja Spotify tätä. Big brother siellä ja Temptation island täällä.

Ei ole tullut vastaan ketään kenen kanssa jutella vaikkapa taiteesta, oopperasta ja baletista

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulitko sitten että yliopistot olisivat joku sivistyksen kehto? :D

Vierailija
2/58 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se hieno katella, ku muut taiteilee, ehkä voi kopioida muita samalla, keksimättä mitään omaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä opiskelet?

Vierailija
4/58 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä oikein odotit? Tavallisia nuoria siellä on suurin osa.

Vierailija
5/58 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtaosa yliopisto-opiskelijoista tulee sinne suoraan lukiosta ja mamman helmoista. Teinien maailmasta siis. He ovat aloittaessaan opinnot vielä henkisesti lapsia. Valmistumisvaiheeseen mennessä enimmäkseen kypsiä ja ainakin osa saattaa siinä opintojen kuluessakin jo sivistyä muutenkin kuin pakollisten oppiaineiden osalta. Sivistys karttuu keskimäärin vasta vuosikymmenten mittaan. Joskus viiskymppisenä voi tehdä ensimmäisen sellaisen välitsekkauksen sivistystasosta, silloin sen pitäisi jo näkyä. 

Vierailija
6/58 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitat sivistymätöntä. Nuo epä-viritykset ovat kummallisia. Epäsopiva, miksei sopimaton. Olen täällä nähnyt myös sanan epäkaunis.

Vierailija
7/58 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen siitä saa, kun opiskelee kauppiksessa ja luulee sen olevan yliopisto.

Vierailija
8/58 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä opiskelet?

Valtio-oppia. Ja kyllä oli vähän sellainen kuva, että yliopistosta löytyisi kulttuurin ystäviä :D Tunnen myös muilta aloilta opiskelijoita, eikä siellä ainakaan oman kokemuksen mukaan tilanne ole paljoa parempi

Vierailija
9/58 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemukseni yliopistosta on se, että yleisesti siellä opiskelee fiksua porukkaa. Kerran ryhmätöissä jäin suuren hämmennyksen valtaan, kun yksi ryhmäläisistä, joka kirjoitti posteriamme, ei osannut kirjoittaa. Kirjoitti mm. tutkia (piti siis olla tutkija), kirjailia (kirjailija). Oli päässyt maisterivaiheeseen amk:n kautta jotenkin. Luulin, että suomen kielen perusteet olisi kaikilla korkeakouluopiskelijoilla edes joten kuten hallussa, mutta ei...

Vierailija
10/58 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan suurin osa tulee suoraan lukiosta ja ovat vielä teinejä, aivan tavallisia nuoria nuorten juttuineen. Ei yliopistoväki sen kummempaa ole kuin muut nuoret.

Vierailija
11/58 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on viime vuisisadan mukamas sivustystä...

Vierailija
12/58 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitat sivistymätöntä. Nuo epä-viritykset ovat kummallisia. Epäsopiva, miksei sopimaton. Olen täällä nähnyt myös sanan epäkaunis.

Joo niin tarkoitin :D Taas hyvään väliin osui tuollainen aivopieru

Vierailija
13/58 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on vielä pientä. Meillä on pari amista mukana luennoilla. Ajatelkaa. Amiksia yliopiston luennolla (eikä ne ole avoimen puolella).

Vierailija
14/58 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yliopistossa opiskelevat ole automaattisesti mistään kulttuuriperheistä, apn käsitys on kuin jostain kliseisistä elokuvista. Oletko ensimmäisen polven akateemisia?

Vierailija
15/58 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä opiskelet?

Valtio-oppia. Ja kyllä oli vähän sellainen kuva, että yliopistosta löytyisi kulttuurin ystäviä :D Tunnen myös muilta aloilta opiskelijoita, eikä siellä ainakaan oman kokemuksen mukaan tilanne ole paljoa parempi

Sun pitää löytää ne samanhenkiset kaverit sieltä. Kyllä niitä on, uskon, että edelleen. Järjestääkö teillä ainejärjestö kulttuuririentoja (siis että mennään yhdessä teatteriin, oopperaan, konserttiin jne.)? Osallistu sellaisiin tapahtumiin, ehkäpä niiden kautta löytyisi uusia tuttuja, joiden kanssa voisi keskustella itseä kiinnostavista asioista.

Ymmärrän tämän ongelman. Mulla oli kyllä opiskeluaikaan paljon itsensä sivistämisestä kiinnostuneita kavereita, mutta koska muutin kauas uudelle paikkakunnalla, täällä niitä ei juuri ole. Toki näen vanhoja tuttuja aina silloin tällöin, mutta mua oikeasti kiinnostavista asioista juttelen arjessa lähinnä mieheni ja isäni kanssa. Toki mulla on esim. harrastuskavereita, joiden kanssa riittää puhuttavaa harrastuksesta (ja toki sen ohessa muustakin), mutta ei kauheasti porukkaa, jonka kanssa voisin puhua kirjallisuudesta, historiasta, elokuvista ja laadukkaista tv-sarjoista.

Vierailija
16/58 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuo ryyppääminen ja rellestäminen ole ollut opiskelijoiden juttu jo vuosisatoja?

Vierailija
17/58 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on vielä pientä. Meillä on pari amista mukana luennoilla. Ajatelkaa. Amiksia yliopiston luennolla (eikä ne ole avoimen puolella).

Mitä kauheaa siinä on? Itsekin käynyt sekä amiksen että lukion.

Vierailija
18/58 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös tuo ryyppääminen ja rellestäminen ole ollut opiskelijoiden juttu jo vuosisatoja?

Onhan se, mutta ainakin mä karsastin omana opiskeluaikanani niitä, jotka jaksoi jauhaa jotain dokailujuttuja jatkuvasti. Mä oon aina pitänyt sitä jotenkin henkisesti köyhänä. Kyllä mullekin siis häppä maistui ja bileissä tuli käytyä, mutta ei se kyllä puheenaiheena kovin mielenkiintoinen ole.

Vierailija
19/58 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan paljon autisteja tai "autisteja".

Vierailija
20/58 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kun arvaan, AP on päässyt vasta aikuisiällä opiskelemaan ja on saanut käsityksensä opiskelusta jenkkileffoista ja tv-sarjoista eikä suvussa ole edes ylioppilaita. Ap haluaa kompensoida tätä olemalla kultturelli.