OP:n korttiuudistus ja postilakko.... Kortti lakkaa toimimasta kesken Aasian reissun; kiva.
Uusi kortti ei ehdi tulla postilakon takia. Vanha kortti on laitettu sulkeutumaan vuoden vaihteessa, eikä sitä voi enää mitenkään estää. Nyt pitää sitten SOITTAA! Vietnamin syrjäseuduilta pankkiin, että avaavat kortin uudelleen...
Kommentit (83)
No sitten tartut puhelimeen ja soitat, sama vaiva kai se on Vietnamista käsin kuin Suomestakin?
Hieman ristiriitaista. Mikäli kortin voi avata uudelleen, eikö sen voisi tehdä hyvissä ajoin ennen matkaa?
Muussa tapauksessa varaat riittävästi käteistä, hankit toisen kortin tmv.
Ohis, mutta miksi OP ylipäätään on lähtenyt tuohon korttien vaihtorumbaan ja halunnut hankaloittaa asiakkaidensa elämää sulkemalla vanhat kortit?
Mulle tuli uusi kortti jo kolme viikkoa sitten onneksi. Tosin olisi mulla sitten ollut myös S-ryhmän kortti, jos olisi käynyt niin, että OP:n kortti ei ois tullut. Mitäs jos soittasit sinne pankkiin jo etukäteen ja tiedustelisit asiaa, esim. voisitko noutaa uuden kortin itse konttorilta tmv? Miksi jättäisit asian hoitamatta siihen asti, kunnes ongelma tulee eteen, jos kuitenkin olet tietoinen asiasta ja voisit selvittää sen etukäteen?
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli uusi kortti jo kolme viikkoa sitten onneksi. Tosin olisi mulla sitten ollut myös S-ryhmän kortti, jos olisi käynyt niin, että OP:n kortti ei ois tullut. Mitäs jos soittasit sinne pankkiin jo etukäteen ja tiedustelisit asiaa, esim. voisitko noutaa uuden kortin itse konttorilta tmv? Miksi jättäisit asian hoitamatta siihen asti, kunnes ongelma tulee eteen, jos kuitenkin olet tietoinen asiasta ja voisit selvittää sen etukäteen?
Millähän se kortti kulkeutuisi sinne konttoriin? Joku pankkivirkailija käy hakemassa sen sieltä, missä niitä tehdään?
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta miksi OP ylipäätään on lähtenyt tuohon korttien vaihtorumbaan ja halunnut hankaloittaa asiakkaidensa elämää sulkemalla vanhat kortit?
Joo mä en edes huomaa uudessa kortissa mitään eroa vanhaan muuta kuin ulkonäön? Ei kai niihin käyttöominaisuuksiinkaan mitään erikoisia muutoksia tullut niin vähän outo tuo uudistus?
No just soitin sinne pankkiin. Korttiin ei voi laittaa jatkoaikaa etukäteen. Pitää odottaa, että se sulkeutuu ja sitten toivoa, että on sellaisessa paikassa ja ajassa, että voi soittaa Suomen virka-aikana pankkiin. Ja tietty pankkipalvelut eivät ole 1.1. käytössä...
Posti ei tuo uutta korttia kotiini.
Otat tietysti käteiskassan tai matkashekkejä mukaan. Problem solved.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo mä en edes huomaa uudessa kortissa mitään eroa vanhaan muuta kuin ulkonäön? Ei kai niihin käyttöominaisuuksiinkaan mitään erikoisia muutoksia tullut niin vähän outo tuo uudistus?
Kortissa lukee voimassaolopäivä ja maksun vastaanottaja ei saa hyväksyä maksua kortilla, joka ei ole enää voimassa.
Oletko yksin liikenteessä? Jos et, voisitko siirtää rahasi kaverin tilille, josta sitten käyttö, jos kortin avaaminen ei onnistukaan - tai jos on toisessa pankissa myös tili, rahojen siirto sinne.
Näitä tilanteita varten mulla on kahdessa pankissa tilit ja niihin kortit, jos toinen lakkaa toimimasta. Vinkiksi tulevaan.
Miksi sinulla on vain yksi kortti? Itsellä on tilit eri pankeissa ja kummallekkin kortti. Ja tämä on realisoitunut ulkomailla, kun toinen kortti ei vaan jostain syystä toiminut, kun piti maksaa hotelli. Toisen kerran hyöty realisoitui, kun toinen kortti oli suljettu korttietojen kaappauksen yhteydessä.
No visakortti on ollut vaan yhdestä pankista. Nythän sitä ei ehdi saamaan edes minun toisen pankin tilille. Miehen kortissa on sama tilanne. Sekin sulkeutuu 1.1. Miksi ihmeessä OP laittoi ison erän korttiuudistusta etenemään, vaikka lakko oli jo alkanut?
Mulle tuli eilen Danske bankilta kirje, jossa oli kortti sisällä. En oikein tiedä että miten se meidän postiluukkuun tuli, mutta tuli silti. Muuta postia ei ole tullut.
Meille ei ole tullut mitään postia koko lakon ajalta... ;(
ap
Vierailija kirjoitti:
hankit toisen kortin tmv.
...joka tulisi _myös_ postissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kortissa lukee voimassaolopäivä ja maksun vastaanottaja ei saa hyväksyä maksua kortilla, joka ei ole enää voimassa.
Voimassaolopäivien mukaan ne OP:n kortit olisi olleet voimassa vielä hamaan tulevaisuuteen, mutta syystä tai toisesta OP on halunnut kesken voimassaolon uusia kaikki kortit. Myös korttien numerot muuttuu.
Mikset sovi kortille noutoa pankista?
No se uusi kortti ei tule mitenkään sinne konttoriin. Ne konttorista haettavat kortit tulevat sinne postissa...
Vierailija kirjoitti:
Uusivat kaikkien kortit valmistautuen kuulemma uusiin ominaisuuksiin, mitkä uudet kortit mahdollistavat. Postilakko osui toki huonosti, mutta eipä sitä voinut ennalta tietää. Osalle asiakaista ainekjin uudet kortit ehtivät perille ennen lakkoa.
Nyt en ymmärrä. Tilaisiko niinkun kortin postitse Aasiaan?