Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

OP:n korttiuudistus ja postilakko.... Kortti lakkaa toimimasta kesken Aasian reissun; kiva.

Vierailija
26.11.2019 |

Uusi kortti ei ehdi tulla postilakon takia. Vanha kortti on laitettu sulkeutumaan vuoden vaihteessa, eikä sitä voi enää mitenkään estää. Nyt pitää sitten SOITTAA! Vietnamin syrjäseuduilta pankkiin, että avaavat kortin uudelleen...

Kommentit (83)

Vierailija
81/83 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsittämätöntä sinäänsä OP:lta ettei heillä ole ollut enemmän pelisilmää kun lakko ja lakon vaara sitä ennen on ollut tiedossa.

Nämä kortithan eivät ole edes menossa päivämäärän osalta umpeen (kortissa voi lukea esim. 04/20) mutta OP on päättänyt että kortit uusitaan uuden tekniikan vuoksi jo ennenaikaisesti ja suuressa viisaudessaan valinnut että muutos tapahtuu 1.1.2020. Päivänä jolloin pankkipalvelut eivät ole edes auki eli sinne ei saa yhteyttä jos uusi kortti ei toimi (ja vanha ei enää toimi koska ovat manuaalisesti laittaneet korttien voimassaolon loppumaan 31.12.2019).

Täysin kukkua ettei korttien voimassaoloaikaa voisi vielä pidentää ja muuttaa. Siellä ei vaan haluta tehdä sitä koska se on tuplatyötä jo tehdyn työn päälle. Sillähän ei toki ole väliä että uudet kortit makaavat postin uumenissa odottelemassa että lakko loppuu ja ihmiset saavat uudet korttinsa. Sitten joskus. Postihan on jo kertonut että menee minimissään kuukausi ennen kuin kirjepostin jonot saadaan purettua sen jälkeen kun lakko loppuu.

Ei kai niitä kortteja vielä ole mihinkään lähetetty, jos vaihtuvat kuukauden päästä? Todennäköisesti lähettifirma toimittaa ne konttoreihin ja asiakkaat hakee sieltä. Tietysti odottavat viimeiseen asti että voivat pidättäytyä alkuperäisessä suunnitelmassa, eikä rumbasta tule lisäkuluja.

No just ennen lakon alkua sain op:lta viestin, että korttini on postissa, matkalla minulle. Siellä se nyt on. Kuinka kauan, sitä ei tiedä varmaan kukaan. Ja postiahan meille ei ole jaettu kertaakaan lakon alkamisen jälkeen. Ei voi kuin toivoa, ettei kortti sulkeudu ennen, kuin uusi kortti joskus sieltä jakelukeskuksesta lähtee eteenpäin. Olen kyllä varautunut tilanteeseen nostamalla käteistä ensihätään, ettei ostokset jää kaupan kassahihnalle jonain päivänä.

Muistathan, että vanhentuneella kortilla ei myöskään pysty nostamaan käteistä, joten kannattaa varautua kunnolla ja hyvissä ajoin.

Tottakai muistan. Onneksi on mies, jolla kortit toimii. Saa siis nostettua sitä käteistä mulle, jos oma kortti sulkeutuu.

Kovin erilaista tietoa noiden vanhojen korttien voimassaolosta tuntuu olevan liikkeellä. Itse en asiaa ole vielä viitsinyt pankista kysellä, mutta jossain vaiheessa kai on selvitettävä, kauanko vanha korttini vielä toimii. Luultavasti en siis kuitenkaan saa asiaa aikaiseksi ja huomaan siinä kaupan kassalla korttini toimimattomaksi. 😂

Vierailija
82/83 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenköhän monta asiakaspalvelijaa on varattu nykyisten tilalle, että tuo vuodenvaihteen puhelusuma saadaan hoidettua? Tämä korttiongelma voi olla tuhansilla ihmisillä.

No ei varmaan yhtään jos tämä on asiakaspalvelun taso heillä. Laitetaan varmaan loputkin asikaspalvelijat lomalle varmuuden vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/83 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä viesti OP aspan Twitter tililtä.

Vierailija kirjoitti:

Jos uusi kortti on postitettu 22.10.2019 jälkeen, sulkeutuu vanha kortti vasta 14.1.2020.

Aika jännä, ettei pankin työntekijä ole kuullut tästä päiväysasiasta mitään!  Minulle sanottiin tänään, että neljä viikkoa uuden kortin lähettämisestä menee kiinni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän