Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

OP:n korttiuudistus ja postilakko.... Kortti lakkaa toimimasta kesken Aasian reissun; kiva.

Vierailija
26.11.2019 |

Uusi kortti ei ehdi tulla postilakon takia. Vanha kortti on laitettu sulkeutumaan vuoden vaihteessa, eikä sitä voi enää mitenkään estää. Nyt pitää sitten SOITTAA! Vietnamin syrjäseuduilta pankkiin, että avaavat kortin uudelleen...

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jossain Vietnamin syrjäseudulla yleensäkään paikkoja, joissa kortti kelpaisi?

Vierailija
42/83 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on op, eikä ole tullut mitään infia että korttini lakkaisi toimimasta 1.1.2020! Koskeeko tämä kaikkia kortteja?

Miehellä myös op, eikä hänelkekään ole mitään infottu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut yhteydessä pankkiin. Soitto sulkeutumisen jälkeen annettiin ainoaksi vaihtoehdoksi, joka toimii. Toki samaa soittoa ovat tekemässä kymmenet tuhannet samassa tilanteessa olevat ihmiset...

Vierailija
44/83 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun korttini lähetettiin juuri ennen lakkoa eikä ehtinyt tulla perille ennen sen alkamista. Kun kysyin asiaa OP:lta he sanoivat että ei huolta ja eivät sulje kortteja nyt kun lakko on käynnissä. Erikseen vielä varmistelin ettei siis ole jotain tiettyä päivää milloin korttini sulkeutuu ja minulle sanottiin että ei kun jatka vaan rauhassa vanhan käyttämistä.

Eli mitäs *****. Joudunko nyt kuitenkin pelkäämään että korttini yhtäkkiä lakkaa toimimasta?

Just näin, eli pankki tietää että sä et ole saanut uutta korttia, koska lakko. Eivätkä täten laita vanhaa kiinni. Aika järkevän kuuloista toimintaa. Uskoisin että voit rauhoittua ja nauttia elämästä entiseen malliin :)

Vierailija
45/83 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortin sulkeutumisesta oli pieni maininta op:n sivuilla omat kortit kohdassa. Nykyisen kortin kohdalla lukee poistumassa ja uuden kortin tiedot näkyvät. Mitään muuta tietoa en ole saanut.

ap

Vierailija
46/83 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun korttini lähetettiin juuri ennen lakkoa eikä ehtinyt tulla perille ennen sen alkamista. Kun kysyin asiaa OP:lta he sanoivat että ei huolta ja eivät sulje kortteja nyt kun lakko on käynnissä. Erikseen vielä varmistelin ettei siis ole jotain tiettyä päivää milloin korttini sulkeutuu ja minulle sanottiin että ei kun jatka vaan rauhassa vanhan käyttämistä.

Eli mitäs *****. Joudunko nyt kuitenkin pelkäämään että korttini yhtäkkiä lakkaa toimimasta?

Just näin, eli pankki tietää että sä et ole saanut uutta korttia, koska lakko. Eivätkä täten laita vanhaa kiinni. Aika järkevän kuuloista toimintaa. Uskoisin että voit rauhoittua ja nauttia elämästä entiseen malliin :)

Minulle taas sanottiin, että vanhat kortit on ajastettu sulkeutumaan samalla kun uusi kortti on tilattu. Ja tätä sammumista ei voi ennalta estää.

Vierailija
47/83 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on op, eikä ole tullut mitään infia että korttini lakkaisi toimimasta 1.1.2020! Koskeeko tämä kaikkia kortteja?

Jos sinulle ei ole kerrottu että korttisi lakkaa toimimasta tai miehellesi ei ole näin kerrottu, niin miksi se lakkaisi toimimasta? Uudistus ei koske kaikkia OP:n kortteja.

Vierailija
48/83 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kortin sulkeutumisesta oli pieni maininta op:n sivuilla omat kortit kohdassa. Nykyisen kortin kohdalla lukee poistumassa ja uuden kortin tiedot näkyvät. Mitään muuta tietoa en ole saanut.

ap

Ok, kävin tarkistamassa. Ei ollut mitään mainintaa sulkeutumisesta ja voimassaoloaikakin normaali 5/20.

Vierailija
49/83 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko AP jossain sellaisessa kaupungissa, josta voi ostaa ladattavia luottokortteja? Siis niitä, joita myydään ainakin Suomessa kaupan kassojen läheisyydessä ikään kuin lahjakortteina? Ainakin mastercardilta olen nähnyt. Jos ostaisit sellaisen nyt kun OP:n kortti vielä toimii? Lataisit sinne reippaasti rahaa, jonka voit käyttää pois sitten vaikka Suomessa, jos ei matkalla kaikki kulu.

Toi OP:n korttiuudistus oli kyllä ihan hanurista. Sitä ei mielestäni kunnolla perusteltu asiakkaille. Lähinnä vaan nyppi vaihtaa kesällä saadun uuden kortin kaikki tiedot verkkopankkeihin ja suoratoistopalveluihin. Mulla tais mennä siihen reilu pari tuntia ja joiduin tietty samalla vaihtaan salasanojakin, kun en enää muistanut kaikkien palvelujen kirjautumistunnuksia. 

Vierailija
50/83 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle taas sanottiin, että vanhat kortit on ajastettu sulkeutumaan samalla kun uusi kortti on tilattu. Ja tätä sammumista ei voi ennalta estää.

Siis että sulkevat kortin, vaikka tietävät että uusi ei ole saapunut perille?

Siinä kyllä ruuhkautuisi asiakaspalvelu totaalisesti, enkä usko että näin tapahtuu...

(Sinänsä varmaan totta, että normaalissa tilanteessa vanha kortti menee jossain vaiheessa kiinni)

Jos taas kortista loppuu voimassaoloaika ihan oikeasti niin sille ei pankkikaan voi mitään. Ja jos uutta korttia ei ole saatu asiakkaan käteen ennenkuin näin käy, niin sitten maksaminen vaan loppuu. Et sinänsä OP kannalta hyvä tilanne jos niissä vanhoissa korteissa on voimassaoloaikaa vielä jäljellä niin ne käyvät sen aikaa että lakko menee ohi ja saadaan uudet kortit tilalle...

Vierailija
51/83 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi OP:n korttiuudistus oli kyllä ihan hanurista. Sitä ei mielestäni kunnolla perusteltu asiakkaille. Lähinnä vaan nyppi vaihtaa kesällä saadun uuden kortin kaikki tiedot verkkopankkeihin ja suoratoistopalveluihin. Mulla tais mennä siihen reilu pari tuntia ja joiduin tietty samalla vaihtaan salasanojakin, kun en enää muistanut kaikkien palvelujen kirjautumistunnuksia. 

Siis eiks kaikki kortit oo voimassa tietyn aikaa?

Nyt sulla on tuo edessä seuraavan kerran joskus vuonna 2022?

Paitsi jos jotain muuttuu ja joudutkin tekemään sen uudelleen ennen sitä...

Ja eiks se nyt muutenkin ole hyvä että sulla on palveluiden kirjautumistunnukset itselläsi tiedossa?

Vierailija
52/83 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis eiks kaikki kortit oo voimassa tietyn aikaa?

Nyt sulla on tuo edessä seuraavan kerran joskus vuonna 2022?

Paitsi jos jotain muuttuu ja joudutkin tekemään sen uudelleen ennen sitä...

Ja eiks se nyt muutenkin ole hyvä että sulla on palveluiden kirjautumistunnukset itselläsi tiedossa?

No kun tää OP:n korttiuudistus tarkoittaa just sitä, että KAIKKI kortit - riippumatta niiden voimassaoloajasta - uusitaan. Ja juu, onhan se kiva et mulla on kaikkien palveluiden salasanat nyt taas hetken muistissa :D

Vierailija
53/83 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kun tää OP:n korttiuudistus tarkoittaa just sitä, että KAIKKI kortit - riippumatta niiden voimassaoloajasta - uusitaan.

Ovat puhuneet luotollisista visa korteista. Se ei ole sama asia kuin kaikki OP kortit. Eiks niiltä saa luotottomia visoja ja luotollisia mastereita ja vaikka mitä muitakin mitä tämä ei nyt koske?

Kaikkien asiakkaiden kaikki kortit uusitaan kai aina jossain vaiheessa? Onko tässä nyt käynyt niin että jotkut kortit uusitaan vaikka voimassaoloaikaa olisi vielä jäljellä? Varmaan siihen joku viisas syy on, kuten tähän postin lakkoonkin vaikka sitä ei välttämättä heti ymmärräkään :D

Vierailija
54/83 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulle ei ole kerrottu että korttisi lakkaa toimimasta tai miehellesi ei ole näin kerrottu, niin miksi se lakkaisi toimimasta? Uudistus ei koske kaikkia OP:n kortteja.

Mulle kerrottiin siinä samassa kirjeessä, missä uusi kortti saapui...

Vierailija
55/83 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis että sulkevat kortin, vaikka tietävät että uusi ei ole saapunut perille?

Siinä kyllä ruuhkautuisi asiakaspalvelu totaalisesti, enkä usko että näin tapahtuu...

(Sinänsä varmaan totta, että normaalissa tilanteessa vanha kortti menee jossain vaiheessa kiinni)

Jos taas kortista loppuu voimassaoloaika ihan oikeasti niin sille ei pankkikaan voi mitään. Ja jos uutta korttia ei ole saatu asiakkaan käteen ennenkuin näin käy, niin sitten maksaminen vaan loppuu. Et sinänsä OP kannalta hyvä tilanne jos niissä vanhoissa korteissa on voimassaoloaikaa vielä jäljellä niin ne käyvät sen aikaa että lakko menee ohi ja saadaan uudet kortit tilalle...

Soitin asiakaspalveluun (olen se joka jossain aiemmassa viestissä sanoi että hänelle oli kerrottu että vanhaa korttia voi vain huoletta käyttää). Tällä kertaa minulle sanottiin että vanha kortti tulee sulkeutumaan jossain vaiheessa mutta he eivät pysty sanomaan milloin. Että varmaan toimii jonkun kk vielä ja sitten vaan yhtäkkiä sulkeutuu. Sen jälkeen minun on soitettava pankkiin jotta se voidaan avata uudestaan. Tiedän että tuo kuulostaa käsittämättömältä mutta näin tosiaan puhelimessa sanottiin ja monta kertaa varmistin että ymmärsinkö oikein. Nyt kyllä harmittaa vielä aika monta kertaa enemmän se että uusia kortteja lähetettiin lakkoa edeltävänä perjantaina.

Vierailija
56/83 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just tätä kohtaa mä en tajunnut. En mä vaan vaihtanut uuden kortin tietoja mihinkään. Maksan kaikki tietyltä tililtä tilinumerolla, en mä laita korttinumeroa kuin kertaluonteisiin ostotapahtumiin netistä joskus. Mun Paypalkaan ei oo enää käytössä. Eikä mulla oo mitään suoratoistopalveluita ostettuna, ei edes mitään kk-maksuisia tietsikkaohjelmia nykyään. Eli mä en vaan kertakaikkiaan keksinyt mitään, minne mun olisi pitänyt vaihtaa sitä korttinumeroa. Visaa en oo käyttänyt pitkään aikaan, mutta kai ne silti osaisi sen uudenkin kortin Visalla ostetut pankista velottaa oikein? Ja ajat sitten solmitut automaattiset laskut/maksut on kyllä menneet mun tililtä automaattisesti muutoksen jälkeenkin, tai ei oo ainakaan mitään sähköjä tms katkaistu.

Vierailija
57/83 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerronpa nyt jotain, mistä ap saa uuden paskahalvauksen. Mulle on tullut osa postista ja osa ei. Kuun puolivälissä olisi pitänyt tulla postitse palkkanauha työnantajalta, ei ole koskaan saapunut. Yhden laskun sain kuitenkin toissapäivänä. Eli osa postista ilmeisesti jaetaan, ja osa on hukattu ikiajoiksi jonnekin, oisko johonkin etelän jakelukeskukseen (?).

Kirjeitä jakaa muutkin kuin Posti, esim. varhaisjakeluna tulevien sanomalehtien jakajat.

Vierailija
58/83 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukauden päästä sulkeutuva kortti menee just kiinni joulun jälkeen.

Vierailija
59/83 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just tätä kohtaa mä en tajunnut. En mä vaan vaihtanut uuden kortin tietoja mihinkään. Maksan kaikki tietyltä tililtä tilinumerolla, en mä laita korttinumeroa kuin kertaluonteisiin ostotapahtumiin netistä joskus. Mun Paypalkaan ei oo enää käytössä. Eikä mulla oo mitään suoratoistopalveluita ostettuna, ei edes mitään kk-maksuisia tietsikkaohjelmia nykyään. Eli mä en vaan kertakaikkiaan keksinyt mitään, minne mun olisi pitänyt vaihtaa sitä korttinumeroa. Visaa en oo käyttänyt pitkään aikaan, mutta kai ne silti osaisi sen uudenkin kortin Visalla ostetut pankista velottaa oikein? Ja ajat sitten solmitut automaattiset laskut/maksut on kyllä menneet mun tililtä automaattisesti muutoksen jälkeenkin, tai ei oo ainakaan mitään sähköjä tms katkaistu.

Olisi turvallisempaa välillä kierrättää ostoja visan kautta. Jos esim. lentoyhtiö menee konkkaan saat visalla maksetut lennon hinnat takaisin, mutta suoraan tililtä maksettuja et.

Vierailija
60/83 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takai kannatta olla useampi vaihtoehto tyrkyllä. S-korttiin sai helposti visa-ominaisuuden, mutta sitäkään en ole vielä koskaan käyttänyt, mutta toimii hätävarana esimerkiksi reissussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi