Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei kannata ostaa hybridiä tai sähköautoa. Lukekaa. Linkki

Vierailija
25.11.2019 |

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/5b63000b-f82b-46c8-b85f-fd0c581a…

Siis melko uusi auto ja akku hyytyi. Omistaja joutuu kustantamaan yli 10 000 euroa.

Kommentit (58)

41/58 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutun mukaan akusto oli rikkoutunut fyysisesti jo Hollannissa, josta oli lähetetty korjauskehoitus silloiselle omistajalle. (sarkasmia) Jostain syystä tämä helmi päätyi kuitenkin suomeen (/sarkasmia).

Hybridi on mielestäni suurimmalle osalle autoilijoita turha välimuoto kun sähköautot pystyvät nykytekniikalla riittäviin toimintamatkoihin ja latausnopeuksiin. Hybridissä yhdistyvät sähkö- ja polttomoottoritekniikan huonot puolet monimutkaisuuden seurauksena. Pelkkä sähkömoottori on huomattavasti yksinkertaisempi ja toimintavarmempi ratkaisu polttomoottoreihin verrattuna, mutta akuston elinikä on edelleen kysymysmerkki monen valmistajan kohdalla. Latausmahdollisuuden puuttuminen taloyhtiössä pitää kuitenkin suuren joukon ostohalut poissa sähköautoista. Koko idea perustuu siihen että pihasta lähdetään aina "tankki täynnä".

Jokainen saa toki laittaa latinsa juuri sellaiseen härveliin kuin haluaa. Itse ajan suurehkolla bensiinimoottorilla, pääasiassa latausmahdollisuuden puuttumisen vuoksi.

Vierailija
42/58 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se sinulle kuuluu vaikka joku ostaisikin?

Saahan sitä ostaa vaikka ämpärillisen sontaa satasella jos on tyhmä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää ikinä vaihtaisi polttomoottoriin takaisin. Hybridillä menee sähköllä yli 90% ajoista. Pitkillä matkoilla ei tarvitse stressata latauksista. Mutta sekin puoli kehittyy koko ajan. Ehkä täyssähkö jonain päivänä..

Vierailija
44/58 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielensäpahoittajat käryautoilijat häpeilevät vastarintaansa tulevaisuudessa. Sama on käynyt niin monen muunkin uuden teknologian ja innovaation kanssa. Vähin äänin hekin ovat jossain vaiheessa mukana.

Vierailija
45/58 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akku oli kolhiintunut. Ei ihan yleinen ongelma.

Vierailija
46/58 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl maa uskon ett ebayst saa halvalla akkuja kiinasta pian autoihinkin

Vierailija
47/58 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siis ole järkeä ostaa käytettyä sähköautoa, kun sille on kuitenkin jossain vaiheessa tulossa yli kymppitonnin lasku.

Käytetyillä sähköautoilla ei siis ole markkinoita.

Eli enää ei voi ostaa uutta autoa ja ajatella vielä saavansa siitä käytettynä jotakin, kun vaihtaa uuteen, jos polttomoottoriautot kielletään.

Vetyauto ei kiinnosta. Vety on räjähdysherkkää ja onko tulevaisuudessa vedyllätankkausasemia.

Entä biopolttoaineet. Niitä ei tule sivutuotteena tarpeeksi kaikille autoille eikä ole järkeä viljellä vain polttoaineen aikaansaamiseksi.

Niin tulossa lasku jos on kolaroinut auton ja kolhinut akun ja sitten huijarina laittanut vahingon kiertämään, niin kuin tuossa tapauksessa. Lukevatko ihmiset puolta lausetta pidemmälle?

Vierailija
48/58 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielensäpahoittajat käryautoilijat häpeilevät vastarintaansa tulevaisuudessa. Sama on käynyt niin monen muunkin uuden teknologian ja innovaation kanssa. Vähin äänin hekin ovat jossain vaiheessa mukana.

Teitä tuomiopäivän profeettoja on ollut maailman sivu ja aina olette olleet ennustustenne kanssa väärässä.

Vierailija
49/58 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teitä tuomiopäivän profeettoja on ollut maailman sivu ja aina olette olleet ennustustenne kanssa väärässä.

Sinähän tuomiopäivän profeetta olet! Sähkäreillä ajelevat ovat niitä menestyviä, positiivisia edelläkävijöitä! Ja iloinen asia on se, että tämä muutos tapahtuu. Näet sitten. Palataan asiaan 10, max 15 vuoden päästä kun sinäkin olet jo tottunut sähkärillä ajelija 😊

Vierailija
50/58 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä en prkl koskaan hanki kännykkää!

Ja minä en prkl koskaan hanki pankkikorttia!

Ja minä en prkl koskaan hanki sähköautoa!

Voi näitä..

Vierailija
51/58 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi näitä..

Osta sinä vaikka paskaköntti tuhannella eurolla.

Vierailija
52/58 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinähän tuomiopäivän profeetta olet! Sähkäreillä ajelevat ovat niitä menestyviä, positiivisia edelläkävijöitä! Ja iloinen asia on se, että tämä muutos tapahtuu. Näet sitten. Palataan asiaan 10, max 15 vuoden päästä kun sinäkin olet jo tottunut sähkärillä ajelija 😊

Otin tästä kuvakaappauksen. En malta odottaa että pääsen nauramaan näille sähköautopelleille kymmenen vuoden päästä(kin).

Vierailija
53/58 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi näitä..

Kännykän akut onkin muuten loistava esimerkki tästä akkujen valtavasta kehityksestä vuosien saatossa...

Vierailija
54/58 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se tee sinusta edelläkävijää ja innovatiivista, vaikka uskotkin kaiken sonnan mitä sinulle syötetään. Jotkut meistä ajattelevat vielä omilla aivoillaan.

Vierailija
55/58 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heheh, luin tuon otsikon ohimennen aiemmin ja arvasin (aivan oikein) että vetynasse on taas rynnännyt palstalle riemusta kiljuen jankkaamaan.

Vierailija
56/58 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akku kolhiintunut ja edellinen omistaja ei suostunut korjaamaan akkua, eikä sitä korjattu takuuseen.

=oltu syyllinen onnettomuudessa ja korjautettu välttämättömimmät rutut omaan piikkiin jossain maahantuojan valtuuttamattomassa nyrkkipajassa

Vierailija
57/58 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pössyttelijän ilmeisen vaikea hahmottaa, että patterin uusiminen on edessä jokaisessa sähköautossa, ellei sitten vie romuaan ongelmajätelaitokselle.

Vaikka saisi auton ilmaiseksi, niin vaaditaan reilu kymppitonni, että sen saa liikkeelle.

Ihanan kallista.

Vierailija
58/58 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka se korvaa sen raha määrän joka menee näihin latauspaikkojen rakentamiseen? Ei mulla ole mitään aikomusta tunteja viettää missään ostoskeskuksessa tai viraston pihalla autoa lataamassa. Parkkipaikalle tuollaisen sähkötolpan rakentaminen maksaa melko paljon rahaa. Polttoainetta tankatessa ei mene monta minuuttia aikaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän