Onko komentaminen miehille ok?
Minulla on mies, joka sanoo, että tekee kyllä kotitöitä jos pyydän. Ymmärtääkseni tämä on tavallinen tilanne (av-keskustelujen perusteella).
Tästä on jo käyty meillä kotona monta keskustelua, eikä ratkaisuna ole se, että mies oppisi tekemään pyytämättä osan kotitöistä (ei vaan onnistu) Eikä se, että minä en pyydä ja siis teen yksikseni kaiken. Eli jatkossakin minä käskytän miestä.
Onko tuo muka oikeasti monien miesten mielestä OK? Minusta olisi kamalaa, jos mies vastaavasti koko ajan määräisi minua tekemään kotitöitä. Siksi koen tuosta nalkutuksesta huonoa omaatuntoa, vaikka mies on itse sitä toivonut. Eikö se muka tunnu ilkeältä?
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
Tässä juuri syy miksi nainen ei sovellu johtajaksi. Miehelle johtaminen on vaan työ muiden joukossa.
Tämähän se on, että en haluaisi johtaa miestäni. Töissä johtaminen on minulle ok, koska olen se johtaja ja minulla on alaisia. Onko mies siis minun alaiseni?
Ap
Ainakin työnjohtotehtävissä olevilta miehiltä tuntuu onnistuvan oikein hyvin. Erehdy menemään lähitienoolle kun tekevät jotain, ja saat hyvin pian hanslankarin viran... ;)
Vierailija kirjoitti:
Tässä juuri syy miksi nainen ei sovellu johtajaksi. Miehelle johtaminen on vaan työ muiden joukossa.
Ei tahdo olla enää kaikille miehille ok.
Armeijasta pitää laittaa paljon miehiä kotiin kasvamaan, kun eivät ota käskyjä vastaan. Luonnehäiriöisiä joiden itsetunto saa kolauksen, kun pitäisi tehdä jonkun muun mielen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän se on, että en haluaisi johtaa miestäni. Töissä johtaminen on minulle ok, koska olen se johtaja ja minulla on alaisia. Onko mies siis minun alaiseni?
Ap
Sinulla on ongelmallinen asenne. Sinä näet nöyryyttäviä elementtejä tuossa pomo/alainen suhteessa. Mies ei ajattele tämmöistä asiaa.
Tuokin että painotat ja paisutat tuota miehen alaisuutta. Siitä taas mies ei tykkää, koska pomottamisen tarkoitus ei ole nöyryyttää ketään. Nainen ei vaan yksinkertaisesti osaa olla esimiesasemassa. Hän ei osaa johtaa neutraalisti, vaan on aina johonkin suuntaan kallellaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tehtävä yhdessä lista tehtävistä jotka tulee olla tehtynä viikottain ja lista näkyvälle paikalle. Yhtenä päivänä käytte sen läpi yhdessä.
Itseasiassa - se on ihan sama onko se sun miehelle ok vai ei, koska se ei selkeasti ole sulle ok. :) Eli muutos on tarpeen.
Kannatan kanssa tuota nr 6:n listaa.
Meilla mies tekee kaikki kotihommat, eli en puutu sen enempaa. Korkeintaan saatan kysaista, etta milloin ajatteli pesta pyykkia, jotta tiedan varmasti laittaa pyykkikoriin kaikki pestavat vaatteeni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sinulla on ongelmallinen asenne. Sinä näet nöyryyttäviä elementtejä tuossa pomo/alainen suhteessa. Mies ei ajattele tämmöistä asiaa.
Tuokin että painotat ja paisutat tuota miehen alaisuutta. Siitä taas mies ei tykkää, koska pomottamisen tarkoitus ei ole nöyryyttää ketään. Nainen ei vaan yksinkertaisesti osaa olla esimiesasemassa. Hän ei osaa johtaa neutraalisti, vaan on aina johonkin suuntaan kallellaan.
Eli sinäkin näet tässä sen pomo-alainen suhteen? Sitä en halua. Minulle on ok, jos tässä on kyse vain neutraalista työnjaosta, jonka minä satun tekemään. Ei ole pomoa, ei alaista, vaan jaetut työt. Mutta voiko tilanne olla sellainen? Mieheni mukaan voi. Ei hän koe tätä pomottamisena, vaan työnjakona.
Ap
treffit kirjoitti:
Itseasiassa - se on ihan sama onko se sun miehelle ok vai ei, koska se ei selkeasti ole sulle ok. :) Eli muutos on tarpeen.
Meilla mies tekee kaikki kotihommat, eli en puutu sen enempaa. Korkeintaan saatan kysaista, etta milloin ajatteli pesta pyykkia, jotta tiedan varmasti laittaa pyykkikoriin kaikki pestavat vaatteeni.
Missä sä sitten säilytät pestäviä vaatteita? Pyykkikorihan on sitä varten.
Teen kaikkia kotitöitä vapaaehtoisesti: en mitään käskytettynä.
M
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Missä sä sitten säilytät pestäviä vaatteita? Pyykkikorihan on sitä varten.
Teen kaikkia kotitöitä vapaaehtoisesti: en mitään käskytettynä.
M
Rehellisesti - makuuhuoneessa semmoisessa aika suurikokoisessa nojatuolissa. :D Sielta ne sitten kerran viikossa loytaa talon toisessa paassa olevaan pyykkikoriin, joka sijaitsee apukeittiossa.
En minakaan kaskyta miestani, han on aikuinen eli osaa tehda kaskemattakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Eli sinäkin näet tässä sen pomo-alainen suhteen? Sitä en halua. Minulle on ok, jos tässä on kyse vain neutraalista työnjaosta, jonka minä satun tekemään. Ei ole pomoa, ei alaista, vaan jaetut työt. Mutta voiko tilanne olla sellainen? Mieheni mukaan voi. Ei hän koe tätä pomottamisena, vaan työnjakona.
Ap
Ymmärrät ihan väärin minua. Varmaan tuosta yhdestä sanasta johtuen. Käytin väärää sanaa. Älä ala jankata.
Jo avauksesta lähtien on nähtävissä tuo asenteesi.
Miehellä pomona, ei ole tarkoitus käyttää esimiesasemaansa väärin. Kun taas nainen sortuu yleensä tähän väärinkäyttöön. Kun mies huomaa että nainen käyttää esimiesasmaansa väärin, niin tottakai mies huomaa tämän ja protestoi.
Sinun lähtöasemasi on se että on nöyryyttävää olla alainen. Sitten alat hieromaan tätä miehen naamaan, kuten nainen jotajana yleensä tekee. Kun taas miesalainen odottaa vain asiallista johtamista. Pelkkää johtamista ei muuta, mutta kun naisjohtaja ei pysty tähän. Naisjohtajan pitää olla 110% keskittynyt asiaan kyetäkseen hillitsemään piikikkään asenteensa. En osaa sanoa että kumpuaako tämä jotenkin naisen seksuaalisuudesta, vai mistä tämä mahdoton yhtälö on peräisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Ymmärrät ihan väärin minua. Varmaan tuosta yhdestä sanasta johtuen. Käytin väärää sanaa. Älä ala jankata.
Jo avauksesta lähtien on nähtävissä tuo asenteesi.
Miehellä pomona, ei ole tarkoitus käyttää esimiesasemaansa väärin. Kun taas nainen sortuu yleensä tähän väärinkäyttöön. Kun mies huomaa että nainen käyttää esimiesasmaansa väärin, niin tottakai mies huomaa tämän ja protestoi.
Sinun lähtöasemasi on se että on nöyryyttävää olla alainen. Sitten alat hieromaan tätä miehen naamaan, kuten nainen jotajana yleensä tekee. Kun taas miesalainen odottaa vain asiallista johtamista. Pelkkää johtamista ei muuta, mutta kun naisjohtaja ei pysty tähän. Naisjohtajan pitää olla 110% keskittynyt asiaan kyetäkseen hillitsemään piikikkään asenteensa. En osaa sanoa että kumpuaako tämä jotenkin naisen seksuaalisuudesta, vai mistä tämä mahdoton yhtälö on peräisin.
Onko sulla joku trauma naispomoista?
Eli teillä sinä päätät koska ne seinät pitää taas pestä?
Kuulostaa siltä, että sinä et edes halua , että miehesi tekisi mitään päätöksiä kotonanne.
Kuinka helvetin vaikeaa ihmisille on jakaa ne vastuu-alueet kotitöistä.
Toinen tekee asiat x ja toinen asiat y.
Ei voi olla niin vaikeaa. Tosin harvalle naiselle kelpaa asiat y miehen tekemänäkään. Vaan pitää päästä päsmäröimään.
Minusta apn mies kuulostaa lapsekkaalta. Kyllä tietyt kotityöt pitäisi tehdä pyytämättä, käskemisestä puhumattakaan. Jos apn mies olisi sinkku, miten hän oikein pärjäisi kun kukaan ei olisi käskyttämässä? Jäisikö pyykit pesemättä, ruoat ostamatta, roskat viemättä ja kämppä olisi kaaos?
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä, että sinä et edes halua , että miehesi tekisi mitään päätöksiä kotonanne.
Ei voi olla niin vaikeaa. Tosin harvalle naiselle kelpaa asiat y miehen tekemänäkään. Vaan pitää päästä päsmäröimään.
Meillä ei pestä seiniä. Tai kerran pestiin kun esikoinen oksensi oikein huolella oksennusta roiskui joka puolelle.
Olisi kiva, että mies tekisi päätöksiä. En kuitenkaan kaipaa käskytystä kotitöihin liittyen.
Ei ole vaikeaa jakaa vastuualueita. Miehelle pitää vaan sanoa, että nyt on aika hoitaa se hänen vastuualueensa.
Monissa kotitöissä täydellinen jako ei onnistu. Ei olla aina kotona tms. En voi odotella miestä pilkkomaan perunoita, jos on työmatkalla.
Miehen tekemä pääasiassa kelpaa. Joskus on pakko huomauttaa, jos homma ei vaan toimi. Esim. kaikki viherkasvit kuolivat miehen kastellessa niitä (kasteluväli useampi kk). Viisihenkiselle perheelle 4 sämpylän osto on aika turhaa "leivän ostamista".
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei pestä seiniä. Tai kerran pestiin kun esikoinen oksensi oikein huolella oksennusta roiskui joka puolelle.
Olisi kiva, että mies tekisi päätöksiä. En kuitenkaan kaipaa käskytystä kotitöihin liittyen.
Ei ole vaikeaa jakaa vastuualueita. Miehelle pitää vaan sanoa, että nyt on aika hoitaa se hänen vastuualueensa.
Monissa kotitöissä täydellinen jako ei onnistu. Ei olla aina kotona tms. En voi odotella miestä pilkkomaan perunoita, jos on työmatkalla.
Miehen tekemä pääasiassa kelpaa. Joskus on pakko huomauttaa, jos homma ei vaan toimi. Esim. kaikki viherkasvit kuolivat miehen kastellessa niitä (kasteluväli useampi kk). Viisihenkiselle perheelle 4 sämpylän osto on aika turhaa "leivän ostamista".
Ap
Jos mies asuisi yksin, hänellä tuskin olisi yhtään ainoaa viherkasvia. Jos häntä kiinnostaisi hoitaa niitä, hän kyllä osaisi kastella niitä oikein. Eli viherkasvit teidän kodissanne = sun haluama asia.
Jos kyse on siivoamisesta, hänelle käy vähän siivottomampi koti. Se on sun päässä, että milloin kuuluu siivota. Eli jos mies asuisi yksin, hän kyllä siivoaisi, mutta ei niin usein kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jos mies asuisi yksin, hänellä tuskin olisi yhtään ainoaa viherkasvia. Jos häntä kiinnostaisi hoitaa niitä, hän kyllä osaisi kastella niitä oikein. Eli viherkasvit teidän kodissanne = sun haluama asia.
Jos kyse on siivoamisesta, hänelle käy vähän siivottomampi koti. Se on sun päässä, että milloin kuuluu siivota. Eli jos mies asuisi yksin, hän kyllä siivoaisi, mutta ei niin usein kuin sinä.
Nuo kakki viherkasvit olivat miehen itsekseen ostamia. Siksi niiden kastelu oli hänen vastuullaan. Sanoin kyllä viikoittain, että pitäisi sun varmaan kastella.
Minä olen luonteeltani erittin sotkuinen. En yksin asuessani edes omistanut imuria tai pölyrättiä. Astiat ja kattilat homehtuivat pöydille. Mies on supersiisti. Minunkin oli pakko opetella tuo siivoamisen taso kun olimme kaksin. Nyt siitä tingitään. Reilusti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jos kyse on siivoamisesta, hänelle käy vähän siivottomampi koti. Se on sun päässä, että milloin kuuluu siivota. Eli jos mies asuisi yksin, hän kyllä siivoaisi, mutta ei niin usein kuin sinä.Nuo kakki viherkasvit olivat miehen itsekseen ostamia. Siksi niiden kastelu oli hänen vastuullaan. Sanoin kyllä viikoittain, että pitäisi sun varmaan kastella.
Minä olen luonteeltani erittin sotkuinen. En yksin asuessani edes omistanut imuria tai pölyrättiä. Astiat ja kattilat homehtuivat pöydille. Mies on supersiisti. Minunkin oli pakko opetella tuo siivoamisen taso kun olimme kaksin. Nyt siitä tingitään. Reilusti.
Ap
Jos ne kerran oli miehen ostamia, niin mitä hiton väliä sulle sillä oli, että ne kuolee? Pidät miestä jotenkin tyhmänä. Totta hitossa mies sen tiesi, että ne kuolee. Ihan ilman sun naputtamistakin.
Oispa komenteleva dominanainen tyttöystävänä :3
Ei kuulosta hyvältä. Ymmärrän kyllä aloittajaa siinä, ettei hän halua olla vastuussa siitä, että mies hoitaa oman osansa kotitöistä. Mieshän työntää tuolla tavalla vastuun kotihommien suunnittelusta ja aikatauluttamisesta kokonaan naiselle. Mies on aikuinen ja hänen pitäisi kyetä tekemään itsenäisesti kotona hommia.