Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ratkaiskaa tämä parisuhderiita

Vierailija
25.11.2019 |

Meillä on ollut jo kuukausia sama riidan aihe miehen kanssa. Auttakaa ja sanokaa kuka on oikeassa, hyväksyn kyllä jos kaikki sanoo että minä olen väärässä. Meillä on 1v 2kk ikäinen lapsi, joka kävelee ja konttaa koko ajan ympäri kotia (tietenkin, kuuluu asiaan). Hän on utelias ja haluaa tutkia kaikki näkyvillä olevat tavarat ja mennä kaikkiin paikkoihin kotona, availla kaikkia laatikoita ja kaappeja (tietenkin, sekin kuuluu asiaan). Riidaksi on kuitenkin muodostunut se, että mies haluaa jättää kaikenlaiset harrastusvälineensä ym. sinne minne ennenkin lapsen syntymää eli erilaisille alahyllyille ja eteisen lattialle. Ja nyt lapsi menee koko ajan levittämään niitä ja vahingossa rikkookin. Miehen mielestä hänellä on oikeus asua kotona niin kuin hän asuu eli oikeus harrastaa ja säilyttää harrastusvälineitä siellä missä niitä kuuluu säilyttää jne. Minun mielestä taas miehen pitää laittaa ne muualle (esim. kaappiin ylähyllylle tms.). Tästä riidellään koko ajan, ja kumpikaan ei anna yhtään periksi. Lisäksi meidän on pakko säilyttää rattaita eteisessä, koska tässä talossa ei ole vaunuvarastoa ja mies ärsyyntyy joka päivä niistä rattaista, valittaa minulle kun ne ovat tiellä (ovatkin vähän tiellä koska eteinen on ahdas, mutta ei niille muutakaan paikkaa ole kun rappukäytävässä ei saa säilyttää). Tästäkin riidellään koko ajan, koska minä sanon että muuta paikkaa ei ole (myönnän kyllä että ne ovat tiellä ja että se on ärsyttävää, mutta kun tosiaan muuta paikkaa ei niille ole) ja koska mies sanoo, että ne eivät voi olla siinä hänen tiellään. Alan olla ihan uupunut tähän riitelyyn, koska minun mielestä mies on muuttunut itsekkääksi, jota ei kiinnosta lapsen asiat yhtään. Mies taas syyttää minua siitä, että olen muuttunut nalkuttavaksi akaksi, joka ei anna miehen enää olla sellainen kuin on. Ratkaiskaa tämä riita, minä en enää osaa.

Kommentit (90)

Vierailija
1/90 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyse ole juuri tuosta riidasta ja kuka on oikeassa vaan että mies on keskenkasvuinen kakara.

Vierailija
2/90 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on täysi idiootti ja perheenisäksi kelvoton, jos ei suostu tajuamaan, että taaperon, leikki-ikäisen ja ylipäänsä lapsen myötä elämä muuttuu, eikä voi enää olla kuin huolettomina sinkku- tai dinkkuaikoina. Hänen on hyväksyttävä elämän realiteetti tai ryhdyttävä jälleen lapsettomaksi sinkuksi. Voit auttaa siinä häntä. Kaikki yhteen ääneen nyt: J-S-S-A-P!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/90 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihan tuossa ole mitaan riitelemista. Anna miehen sailyttaa harrastustarvikkeitaan siella missa haluaa, jos/kun lapsi ne rikkoo niin sehan on hanen oma syynsa, ei sinun. 

Rattaista voit sanoa etta pysyvat eteisessa niin kauan kuin mies keksii paremman paikan niiden sailytykselle.

Jos mies haluaa edelleen riidella naista aiheista, sano etta "tiedat mun mielipiteen, ei ole mielekasta enaa jankata tasta".  

Vierailija
4/90 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehesi on täysi idiootti ja perheenisäksi kelvoton, jos ei suostu tajuamaan, että taaperon, leikki-ikäisen ja ylipäänsä lapsen myötä elämä muuttuu, eikä voi enää olla kuin huolettomina sinkku- tai dinkkuaikoina. Hänen on hyväksyttävä elämän realiteetti tai ryhdyttävä jälleen lapsettomaksi sinkuksi. Voit auttaa siinä häntä. Kaikki yhteen ääneen nyt: J-S-S-A-P!

No eroahan minä mietin tässä melkein joka päivä, mutta miten uskallan antaa lapsen miehelle vuoroviikoiksi tai edes lyhemmäksi aikaa kun mies on tuollainen? En usko, että ero yhtäkkiä muuttaa miehen täysin erilaiseksi :( . Ap

Vierailija
5/90 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako vaunut taitettua kasaan?

Vierailija
6/90 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kyse ole juuri tuosta riidasta ja kuka on oikeassa vaan että mies on keskenkasvuinen kakara.

Riita se on siinä mielessä, että asiasta riidellään koko ajan (suututaan toisillemme). Ap

Vierailija
7/90 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa mutta ne on silti isot ja tiellä. Minun mielestä se pitää vain kestää tämän parin vuoden ajan, mies taas sanoo että hän ei kestä päivääkään sitä että hän ei mahdu kunnolla eteiseen tekemään sitä mitä eteisessä hän haluaa tehdä. Lapsi on yhdessä haluttu ja suunniteltu, mutta nyt tuntuu kuin miehen mielestä tämä olisi yksin minun kehittämä ongelma ja yksin minun vika että rattaat on eteisessä. Ap

Vierailija
8/90 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos harrastusvälineet eivät aiheuta vaaraa lapselle, anna rikkoa. Kyllä mies hiljalleen oppii laittamaan ne parempaan talteen.

Anna miehellesi valtuudet siirtää vaunut johonkin, missä ne ovat vähemmän tiellä (asuntonne sisällä). En usko, että sopivaa paikkaa löytyy. Siinäkin kyllä huomaa sen eteissijoituspaikan järjen, semminkin, kun vaunujen renkaissa saattaa olla vaikka ties mitä (mitä ei vaikkapa olohuoneeseen tai makkariin haluaisi...).

Otan osaa. Miehesi vaikuttaa olevan todella itsekäs ja vähän jopa tyhmä tällä hetkellä. Tsemppiä.

Erota ei mielestäni tuon takia kannata, jos sinulla vain hermot kestävät. Pikkulapsiaika on aina raskasta. Helpompaa toki olisi, jos mieskin olisi ajattelemiseen kykeneväinen.

Anna sen lukea tämä ketju?

Olen 100 % sinun puolellasi, ap.

Vierailija
9/90 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisu: pyydä miestä keksimään ratkaisun siihen, mikä olisi vaunuille sopiva (ja sallittu) säilytyspaikka, ja siihen, miten lapsi pysyy erossa hänen harrastustavaroistaan (laillisella tavalla tämäkin). Sitä sitten seuraatte. Eli suomeksi: sinä olet tarjonnut yhtä ratkaisuvaihtoehtoa, ja jos se ei miehelle kelpaa, on hänen tehtävänsä tarjota vaihtoehtoista ratkaisua.

Vierailija
10/90 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa mutta ne on silti isot ja tiellä. Minun mielestä se pitää vain kestää tämän parin vuoden ajan, mies taas sanoo että hän ei kestä päivääkään sitä että hän ei mahdu kunnolla eteiseen tekemään sitä mitä eteisessä hän haluaa tehdä. Lapsi on yhdessä haluttu ja suunniteltu, mutta nyt tuntuu kuin miehen mielestä tämä olisi yksin minun kehittämä ongelma ja yksin minun vika että rattaat on eteisessä. Ap

:D Mitä ihmettä se miehesi haluaa siellä eteisessä tehdä?

Vierailija
11/90 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälaiset vaunut? Mietin, että saisiko ne vaihdettua sellaisiin, jotka saisi taitettua tilaystävällisemmin.

Vierailija
12/90 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riita se on siinä mielessä, että asiasta riidellään koko ajan (suututaan toisillemme). Ap

Älä suutu...

Sinä olet vastuussa OMISTA tunteistasi, joten pidä pää kylmänä.

Jos ukko ei keksi mitä asioille pitäisi tehdä niin anna olla äläkä itse riitele. Kävele vaikka tilanteesta pois.

Jos ukko tulee perässä jatkaa niin kerro hälle, että etsii ratkaisun. Häntähän tuo tilanne rassaa eniten....

Vierailija
13/90 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Eihan tuossa ole mitaan riitelemista. Anna miehen sailyttaa harrastustarvikkeitaan siella missa haluaa, jos/kun lapsi ne rikkoo niin sehan on hanen oma syynsa, ei sinun. 

Rattaista voit sanoa etta pysyvat eteisessa niin kauan kuin mies keksii paremman paikan niiden sailytykselle.

Jos mies haluaa edelleen riidella naista aiheista, sano etta "tiedat mun mielipiteen, ei ole mielekasta enaa jankata tasta".  

Ne on osittain lapselle vaarallisia, kun niistä voi irrota pikkuosia. Siksi minä jaksan asiasta sanoa. Ja olen sanonut rattaista noin monta kertaa, ja aina kun siitä puhutaan, mutta riita tulee silti koska miestä ärsyttää ne rattaat siinä niin paljon. Välillä sanon heti vain, että en enää puhu tästä, koska asia on niin kuin sanoin. Ja siitä mies suuttuu vain lisää. Ap

Vierailija
14/90 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuolla asenteella mies saisi riidan aikaan jostain muusta asiasta jos sitä ei olisi tästä. Sitä minä tarkoitin sillä että kyse ei ole juuri tästä nimenomaisesta riidasta.

Jokainen järkevä ihminen tajuaa että sinä olet oikeassa ja että ongelma on miehen asenne. Ja se on tuskin näin typerä vain tämän asian suhteen. Siksi ihmiteytty että sinä suhtaudut ikäänkuin kaikki olisi hyvin kun vain juuri tämä riita ratkaistaisiin.

Vierailija
15/90 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea aloitusta, mutta miehesi on oikeassa.

Vierailija
16/90 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuolla asenteella mies saisi riidan aikaan jostain muusta asiasta jos sitä ei olisi tästä. Sitä minä tarkoitin sillä että kyse ei ole juuri tästä nimenomaisesta riidasta.

Jokainen järkevä ihminen tajuaa että sinä olet oikeassa ja että ongelma on miehen asenne. Ja se on tuskin näin typerä vain tämän asian suhteen. Siksi ihmiteytty että sinä suhtaudut ikäänkuin kaikki olisi hyvin kun vain juuri tämä riita ratkaistaisiin.

En suhtaudu niin kuin kaikki olisi ok, jos tämä riita ratkaistaan. Kunhan vain tästä riidasta tänne kirjoitin, koska tästä tuli taas tänä aamuna riitaa ja se nyt vain on minulla mielen päällä koko ajan siksi. Ap

Vierailija
17/90 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä suutu...

Sinä olet vastuussa OMISTA tunteistasi, joten pidä pää kylmänä.

Jos ukko ei keksi mitä asioille pitäisi tehdä niin anna olla äläkä itse riitele. Kävele vaikka tilanteesta pois.

Jos ukko tulee perässä jatkaa niin kerro hälle, että etsii ratkaisun. Häntähän tuo tilanne rassaa eniten....

Olen alkanut inhoamaan häntä tämän riidan takia, tai siis siksi, että tässä aiheessa hän on ryhtynyt näin itsekkääksi idiootiksi. En enää pidä hänestä, en enää arvosta häntä. Ap

Vierailija
18/90 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehellä sitten ehdottaa rattaille jotain muuta paikkaa? Toihan on aivan älytöntä.

Vierailija
19/90 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommatkaa (/mies hommaa) vaikka lukollinen kaappi miehen harrastetavaroille, jonne taapero ei pääse. Tai sitten raivaatte niille jonkun tilan ylähyllyltä tms. Jos miehellä on käsitys siitä, että hänen tavaroidensa "kuuluu" olla jossain, niin luotte (/hän luo) uuden paikan minne ne tästä lähtien kuuluvat. Taapero ei voi olla vastuussa siitä että rikkoo vahingossa iskän sähköjunaradan tai mitä hän ikinä sitten harrastaakaan. 

Vaunuille ei mitään mahda, ellette halua (/mies halua) ostaa uusia vaunuja, jotka menevät pienempään tilaan. Kuulostaa uuvuttavalta joutua riitelemään tuollaisesta asiasta joka päivä. Aika lapsellinen mies sinulla Ap. 

Vierailija
20/90 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se lapsellinen sika.