Joulu pilalla. Tilasin kaikki lasten joululahjat ajoissa, jo marraskuun puolivälissä, mutta lakon takia eivät saavu jouluksi!
Että ottaa päähän. Olen aina ajoissa, teen asiat etukäteen, olen varmistelija. Tilasin siksi lasten toivejoululahjat jo hyvissä ajoin, marraskuun puolessavälissä.
Todella huonoa tuuria oli se, että pakettien saapuminen kesti eri syistä odotettua pidempään, eivätkä ne ehtineet perille ennen kuin pakettienkin käsittelijät menivät lakkoon.
Ymmärrän juu, että lakko on tärkeä, mutta sinne meni yli 300 euroa rahaa ja joulumieli. Ei ole rahaa mennä ostamaan uusia ja palauttaa niitä joulun jälkeen tulevia jo tilattuja.
Harmittaa tosi paljon. Eikä joku 6v ihan hirveästi ymmärrä, miksei saakaan sitä yhtä ainutta toivomaansa lahjaa jonkun politiikan takia.
Kommentit (56)
Ota ihan rauhassa, minä olen tilannut monta pakettia lakon aikana (eivät tule jouluksi, joulun lahjat olen hankkinut jo syksyllä), ja ne ovat tulleet normaalia nopeammin. Onko sinulla seurantatunnus, onko paketit Postin kuljetettavana?
Minä luulen, että lakko loppuu kyllä ennen 22.12 ja jos ei lopu, sinulla on silti mahdollisuus saada paketit ennen joulua, joku juuri viime viikolla sanoi saaneensa ulkomailta pakettinsa, vaikka oli tilannut lakon aikana.
Jos näyttää siltä ettet saa paketteja ajoissa, ota yhteyttä myyjään ja kysy, olisiko mahdollista saada rahat takaisin, että voisit ostaa lahjat muualta ja palauttaa nuo tavarat kun ne tulevat tai jotakin. Yleensä asiat saa kyllä selvitettyä, kunhan vähän vetää henkeä ja alkaa sitten rauhassa selvittämään.
Kuka tonttu tilaa jostakin joululahjoja.?
Euroopan ulkopuolelta tulevat paketit eivät ole liikahtaneet Suomessa eteenpäin 11.11. jälkeen. Myös Europan sisältä tilattuja lähetyksiä jäi jumiin.
Miksi tilasit kun tiesit lakosta? 0/5
Voi kyynel kun ei jälkikasvu saa lisää krääsää. Ehkä kannattaisi antaa sen sijaan vaikkapa aikaa lapselle ja räplätä vähemmän sitä kännykkää.?
Käy ostamassa lahjat kivijalkakaupasta ja palauta myöhässä tulevat asiakaspalautuksina.
Vierailija kirjoitti:
Käy ostamassa lahjat kivijalkakaupasta ja palauta myöhässä tulevat asiakaspalautuksina.
Saako muka kivijalkakaupoista laskulle? Jos saa, niin kuinka pitkälle maksuvälille, kuukaudeksi, kahdeksi? Kun verkkokauppojen paketit tulevat myöhässä ja ne lähetetään takaisin, rahojen takaisinsaanti voi kestää useamman viikon. Niillä rahoilla voi sitten maksaa kivijalkakauppojen laskut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joopatijoo. Mulla meni kolme arkipäivää että sain tilaamani tuotteen, ja kuljettajana posti.
Tilasin lokakuussa kahteen otteeseen 20 pakettia Kinasta.
Niin joululahjoja kuin tarpeellistakin tilpehööriä.Eli minulla 40 pakettia tulossa joskus. Posti kun ei jaa Kiinan paketteja ennen kuin lakko on ohi.
Lisäksi pankkikorttini sulkeutuvat tässä kuussa 11/19 kolmessa kortissa.
Hauskaa Joulua
Väität siis ihan pokkana että olet onnistunut ottamaan kolme pankkikorttia täysin samaan aikaan jolloin ne sulkeutuvat myös samassa kuussa? Eikä mikään niistä pankeista ole toimittanut uutta ennen kuun puoliväliä?
Ei ole. Ja kortiti otin samaan aikaan kun kerran tein vertailuni pankkien väleillä ja tein siirtoni jopa samana päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oisko sille aika kertoa, että joululahjoja ei valmisteta Korvatunturin hikipajoissa ja ne ei tule Joulupukilta. Kerrot, että lahjat ei tule perille koska posti ei kulje, joten Joulupukkikaan ei saa kaikkea nyt tuotua. Mutta että ne toimitetaan sitten myöhemmin. Sun mistään politiikasta tarvii sille puhua. Tai jos puhut, kerrot, että postinjakajajia uhkaa köyhyys, niiden palkkaa suunnitellaan pienennettäväksi niin paljon että monissa perheissä tulisi olemaan tosi tiukkaa koko ajan, ei vaan jouluna. Niin siksi heidän nyt täytyy taistella oman asiansa takia.
Ja voishan sitä opettaa, ettei joulun tärkein pointti ole lahjat, vaan perheen yhdessäolo, joulurauha, toisten huomioiminen, välittäminen. Ja Jeesus, jos se teidän perheen uskonnolliseen vakaumukseen sopii.
Kyllä Jeesus kuuluu jouluun ja Jeesuksen syntymäjuhlana joulua hartaasti meillä vietetäänkin. Kyllä silti 6v, 8v ja 9v odottaa niitä joululahjoja aika paljon enemmän kuin jouluevankeliumia ja lanttulaatikkoa.
ap
Ymmärrän sinua, ap, hyvin. Täällä av:lla kun keskustellaan lasten joululahjoista, on liian iso käpykin monen mielestä liian materialistisia arvoja opettava joululahja. Lapsille voi ostaa sellaisia lahjoja, joista on hyötyä ja iloa, ei mitään krääsää. Luulen, että aika monella täällä huutelevalla on ollut lapsena leluja, ja aika usein ne on nimenomaan jouluna saatu. Jos minulta olisi lapsena kysytty, mikä on joulussa kaikkein tärkeintä, olisin vastannut lahjat, ihan sumeilematta. Nyttemmin muistelen lapsuuteni joulun tunnelmaa ja yhdessäoloa, mutta ei lapsi osaa sitä vielä sillä tavalla analysoida. Eli jokin raja tietysti lahjojen määrässä (ja laadussa!), mutta kyllä jouluun minusta kuuluvat lasta ilahduttavat lahjat! Enpä voi kuin toivoa, että tilaamisiesi lahjojen kanssa kävisi sellainen joulun ihme :)
Että ihan joulun ihme = krääsäpakettien saapuminen.
"Pienen" inflaation teillä kärsinyt tuo käsite.
Ai anteeksi, ihmeille on ilmeisesti oma tiukka kategoriansa. Lasten ilahduttaminen on ilmeisesti niin vähäpätöinen asia, että tuskin nyt sellaista ansaitsevat. Taisinpa kirjoittaa, että lahjat voivat olla oikeasti toivottuja ja tärkeitä tavaroita, eivät sitä krääsää, en minäkään krääsäpaketteja kaipaa. Mitä vanhemmaksi tulen ja mitä enemmän on koettelemuksia ollut, sitä tärkeämmäksi joulu ja siihen kuuluvat lahjat minulle tulevat. Ei lahjojen määrä vaan se, että niistä on oikeasti iloa. Tätä olen halunnut omille lapsilleni antaa ja tätä on minulle aikanaan lapsena annettu. Ilmeisesti olisi sitten moraalisesti ylevämpää hankkia ne samat tavarat vaikka toukokuussa? Ettei nyt mitään joulun ihmeitä tähän sekoiteta.
Tilasit lahjat siis jo postiin lakon alettua? Sehän alkoi siinä kuun puolenvälin paikkeilla, eiku jo aiemmin, kun on kestänyt jo pari viikkoa. Miksi et ottanut toimitustavaksi jotain muuta kuin postia? Tai miksi et pelannut varman päälle ja hakenut lahjoja kaupasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oisko sille aika kertoa, että joululahjoja ei valmisteta Korvatunturin hikipajoissa ja ne ei tule Joulupukilta. Kerrot, että lahjat ei tule perille koska posti ei kulje, joten Joulupukkikaan ei saa kaikkea nyt tuotua. Mutta että ne toimitetaan sitten myöhemmin. Sun mistään politiikasta tarvii sille puhua. Tai jos puhut, kerrot, että postinjakajajia uhkaa köyhyys, niiden palkkaa suunnitellaan pienennettäväksi niin paljon että monissa perheissä tulisi olemaan tosi tiukkaa koko ajan, ei vaan jouluna. Niin siksi heidän nyt täytyy taistella oman asiansa takia.
Ja voishan sitä opettaa, ettei joulun tärkein pointti ole lahjat, vaan perheen yhdessäolo, joulurauha, toisten huomioiminen, välittäminen. Ja Jeesus, jos se teidän perheen uskonnolliseen vakaumukseen sopii.
Kyllä Jeesus kuuluu jouluun ja Jeesuksen syntymäjuhlana joulua hartaasti meillä vietetäänkin. Kyllä silti 6v, 8v ja 9v odottaa niitä joululahjoja aika paljon enemmän kuin jouluevankeliumia ja lanttulaatikkoa.
ap
Ymmärrän sinua, ap, hyvin. Täällä av:lla kun keskustellaan lasten joululahjoista, on liian iso käpykin monen mielestä liian materialistisia arvoja opettava joululahja. Lapsille voi ostaa sellaisia lahjoja, joista on hyötyä ja iloa, ei mitään krääsää. Luulen, että aika monella täällä huutelevalla on ollut lapsena leluja, ja aika usein ne on nimenomaan jouluna saatu. Jos minulta olisi lapsena kysytty, mikä on joulussa kaikkein tärkeintä, olisin vastannut lahjat, ihan sumeilematta. Nyttemmin muistelen lapsuuteni joulun tunnelmaa ja yhdessäoloa, mutta ei lapsi osaa sitä vielä sillä tavalla analysoida. Eli jokin raja tietysti lahjojen määrässä (ja laadussa!), mutta kyllä jouluun minusta kuuluvat lasta ilahduttavat lahjat! Enpä voi kuin toivoa, että tilaamisiesi lahjojen kanssa kävisi sellainen joulun ihme :)
Että ihan joulun ihme = krääsäpakettien saapuminen.
"Pienen" inflaation teillä kärsinyt tuo käsite.Ai anteeksi, ihmeille on ilmeisesti oma tiukka kategoriansa. Lasten ilahduttaminen on ilmeisesti niin vähäpätöinen asia, että tuskin nyt sellaista ansaitsevat. Taisinpa kirjoittaa, että lahjat voivat olla oikeasti toivottuja ja tärkeitä tavaroita, eivät sitä krääsää, en minäkään krääsäpaketteja kaipaa. Mitä vanhemmaksi tulen ja mitä enemmän on koettelemuksia ollut, sitä tärkeämmäksi joulu ja siihen kuuluvat lahjat minulle tulevat. Ei lahjojen määrä vaan se, että niistä on oikeasti iloa. Tätä olen halunnut omille lapsilleni antaa ja tätä on minulle aikanaan lapsena annettu. Ilmeisesti olisi sitten moraalisesti ylevämpää hankkia ne samat tavarat vaikka toukokuussa? Ettei nyt mitään joulun ihmeitä tähän sekoiteta.
Älä välitä ivailijoista. Kyllä joululahjat tuovat lapsille iloa kuten lahjojen jakaminenkin perinteenä jouluna. Tilanne on aivan katastrofaalinen joulujärjestelyiden suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Tilasit lahjat siis jo postiin lakon alettua? Sehän alkoi siinä kuun puolenvälin paikkeilla, eiku jo aiemmin, kun on kestänyt jo pari viikkoa. Miksi et ottanut toimitustavaksi jotain muuta kuin postia? Tai miksi et pelannut varman päälle ja hakenut lahjoja kaupasta?
Olisit itse kertonut tänne, mitä kristallipallostasi näit, ettei posti toimitakaan mm. Euroopasta tilattuja paketteja.
Tilasin viikko sitten paketin ja tänään postista soittelivat, että tuovat sen. Kyllä itse ainakin olen saanut tilatut tavarat.
Kylläpäs täällä kaikki ovat yleviä kun hommaavat laajat kivijalkakaupoista tai ei ollenkaan.
Kävin matkahuollosta paketin ja edelläni oli pienyrittäjä lähettämässä pakettia. Oli tuskaisen oloinen kun rajalla seisoo 20 000 euron arvosta tavaraa ja oma myynti on tyystin tyrehtynyt.
Itsekin ajattelin että saan nettikirpparilla vielä tienattua pennejä jouluksi. Olin ihan varma että ovat niin fiksuja että pääsevät sopuun ennenkun koko Suomi lakkaa pyörimästä.
Joo on mulla itsellä kaapeissa ruokaa ja osaan käyttää sähköisiä palveluja, käy sääliksi vanhuksia jotka eivät osaa asioida netissä ja tuppukylien lapsiperheitä jotka ei saa tavaraa tilattua kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joopatijoo. Mulla meni kolme arkipäivää että sain tilaamani tuotteen, ja kuljettajana posti.
Tilasin lokakuussa kahteen otteeseen 20 pakettia Kinasta.
Niin joululahjoja kuin tarpeellistakin tilpehööriä.Eli minulla 40 pakettia tulossa joskus. Posti kun ei jaa Kiinan paketteja ennen kuin lakko on ohi.
Lisäksi pankkikorttini sulkeutuvat tässä kuussa 11/19 kolmessa kortissa.
Hauskaa Joulua
Väität siis ihan pokkana että olet onnistunut ottamaan kolme pankkikorttia täysin samaan aikaan jolloin ne sulkeutuvat myös samassa kuussa? Eikä mikään niistä pankeista ole toimittanut uutta ennen kuun puoliväliä?
Ei ole. Ja kortiti otin samaan aikaan kun kerran tein vertailuni pankkien väleillä ja tein siirtoni jopa samana päivänä.
Onnistuit siirtämään kaikki raha-asiasi kolmeen eri pankkiin täsmälleen samana päivänä ja myös niiden kaikkien kortit tulivat sinulle täsmälleen samaan aikaan? Keksi nyt vähän uskottavampi tarina...
Tilien siirto vaatii henkilökohtaisia käyntejä pankeissa joten se ei taatusti onnistu yhden päivän aikana joka paikkaan.
Nyyh nyyh nämä jatkuvasti tästä samasta asiasta ruikuttavat eivät ilmeisesti tajua, että tuo lakkoilu on KAIKKIEN duunareiden hyväksi! Kohta on moni firma vaatimassa samoja palkanalennuksia ja työehtosopimusten muuttamisia, koska voi... Toki asia ei koske sinua, jos olet elämäntapatyötön tai itse toimitusjohtaja.