Joulu pilalla. Tilasin kaikki lasten joululahjat ajoissa, jo marraskuun puolivälissä, mutta lakon takia eivät saavu jouluksi!
Että ottaa päähän. Olen aina ajoissa, teen asiat etukäteen, olen varmistelija. Tilasin siksi lasten toivejoululahjat jo hyvissä ajoin, marraskuun puolessavälissä.
Todella huonoa tuuria oli se, että pakettien saapuminen kesti eri syistä odotettua pidempään, eivätkä ne ehtineet perille ennen kuin pakettienkin käsittelijät menivät lakkoon.
Ymmärrän juu, että lakko on tärkeä, mutta sinne meni yli 300 euroa rahaa ja joulumieli. Ei ole rahaa mennä ostamaan uusia ja palauttaa niitä joulun jälkeen tulevia jo tilattuja.
Harmittaa tosi paljon. Eikä joku 6v ihan hirveästi ymmärrä, miksei saakaan sitä yhtä ainutta toivomaansa lahjaa jonkun politiikan takia.
Kommentit (56)
Tässä ei voi kuin syyttää omaa tyhmyyttään. Kyllä postin lakko oli tiedossa jo marraskuun puolivälissä ja jokainen järkevä ihminen saattoi aavistella, että sillä on jossain vaiheessa vaikutusta myös pakettien toimitukseen. Ja aina varsinkin ulkomailta tilattaessa tilataan laskulla tai luottokortilla.
Kaikki kotimaan ja ulkomaan paketit postin kautta liikkuu aivan normaalisti.
Tilasit siis kiinapaskanettikaupoista 300€ paskaa ja nyt joulu on pilalla. Se on sinulle oikein.
Onko se kuusivuotias vähä-älyinen vai miksei voi jouluna (jos paketit ei ole tulleet) selittää, että paketit on jossain jumissa ja se toivelahjakin kyllä saapuu myöhemmin? Sillä välin nautitaan joulusta muuten, ja pienemmin lahjoin.
Ihan hyvä kasvatustilanne lapsillekin. Aina ei mene asiat ihanteellisesti, mutta silti pärjätään.
Joopatijoo. Mulla meni kolme arkipäivää että sain tilaamani tuotteen, ja kuljettajana posti.
Lakko oli tiedossa jo marraskuussa, jos vaan jaksoi pitää silmänsä ja korvansa auki. Ja siks' toisekseen, tänään taisivat sitten mennä myötätuntolakkoon ne asiamies- ja tavallisten postien virkailijatkin.
Höpöhöpö kyllä ne sieltä tulee ja vielä on kuukausi aikaakin.
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö kyllä ne sieltä tulee ja vielä on kuukausi aikaakin.
Yhdellä radiokanavalla hehkutettiin 21.11. että jouluaattoon on alle kuukausi :D:D
Jopa on kauhea ongelma! Saako lapsesi aina juuri sen lahjan mitä haluaa. Nythän voit viettää joulua ilman krääsää.
Itse ostan kaikki lahjat paikallisilta yrittäjiltä. Näin haluan pitää pientä kaupunkiamme elossa ja elinvoimaisena. Joka luojan joulu on ollut mieluisia paketteja. Ei ehkä sitä viimeisintä muovirojuhärpäkettä, mutta en ole lapsiani niiden perään kasvattanutkaan, onneksi,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oisko sille aika kertoa, että joululahjoja ei valmisteta Korvatunturin hikipajoissa ja ne ei tule Joulupukilta. Kerrot, että lahjat ei tule perille koska posti ei kulje, joten Joulupukkikaan ei saa kaikkea nyt tuotua. Mutta että ne toimitetaan sitten myöhemmin. Sun mistään politiikasta tarvii sille puhua. Tai jos puhut, kerrot, että postinjakajajia uhkaa köyhyys, niiden palkkaa suunnitellaan pienennettäväksi niin paljon että monissa perheissä tulisi olemaan tosi tiukkaa koko ajan, ei vaan jouluna. Niin siksi heidän nyt täytyy taistella oman asiansa takia.
Ja voishan sitä opettaa, ettei joulun tärkein pointti ole lahjat, vaan perheen yhdessäolo, joulurauha, toisten huomioiminen, välittäminen. Ja Jeesus, jos se teidän perheen uskonnolliseen vakaumukseen sopii.
Kyllä Jeesus kuuluu jouluun ja Jeesuksen syntymäjuhlana joulua hartaasti meillä vietetäänkin. Kyllä silti 6v, 8v ja 9v odottaa niitä joululahjoja aika paljon enemmän kuin jouluevankeliumia ja lanttulaatikkoa.
ap
Ymmärrän sinua, ap, hyvin. Täällä av:lla kun keskustellaan lasten joululahjoista, on liian iso käpykin monen mielestä liian materialistisia arvoja opettava joululahja. Lapsille voi ostaa sellaisia lahjoja, joista on hyötyä ja iloa, ei mitään krääsää. Luulen, että aika monella täällä huutelevalla on ollut lapsena leluja, ja aika usein ne on nimenomaan jouluna saatu. Jos minulta olisi lapsena kysytty, mikä on joulussa kaikkein tärkeintä, olisin vastannut lahjat, ihan sumeilematta. Nyttemmin muistelen lapsuuteni joulun tunnelmaa ja yhdessäoloa, mutta ei lapsi osaa sitä vielä sillä tavalla analysoida. Eli jokin raja tietysti lahjojen määrässä (ja laadussa!), mutta kyllä jouluun minusta kuuluvat lasta ilahduttavat lahjat! Enpä voi kuin toivoa, että tilaamisiesi lahjojen kanssa kävisi sellainen joulun ihme :)
Ei ole vielä edes joulukuu ja ensimmäiset AV:n ”joulu on pilalla” -ketjut ovat jo syntyneet.
Siis mitä ihmettä, tilasit MARRASKUUN PUOLIVÄLISSÄ, jolloin ei lakosta tietoa? Lakkohan alkoi jo 11. marraskuuta.
Vierailija kirjoitti:
Joopatijoo. Mulla meni kolme arkipäivää että sain tilaamani tuotteen, ja kuljettajana posti.
Tilasin lokakuussa kahteen otteeseen 20 pakettia Kinasta.
Niin joululahjoja kuin tarpeellistakin tilpehööriä.
Eli minulla 40 pakettia tulossa joskus. Posti kun ei jaa Kiinan paketteja ennen kuin lakko on ohi.
Lisäksi pankkikorttini sulkeutuvat tässä kuussa 11/19 kolmessa kortissa.
Hauskaa Joulua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oisko sille aika kertoa, että joululahjoja ei valmisteta Korvatunturin hikipajoissa ja ne ei tule Joulupukilta. Kerrot, että lahjat ei tule perille koska posti ei kulje, joten Joulupukkikaan ei saa kaikkea nyt tuotua. Mutta että ne toimitetaan sitten myöhemmin. Sun mistään politiikasta tarvii sille puhua. Tai jos puhut, kerrot, että postinjakajajia uhkaa köyhyys, niiden palkkaa suunnitellaan pienennettäväksi niin paljon että monissa perheissä tulisi olemaan tosi tiukkaa koko ajan, ei vaan jouluna. Niin siksi heidän nyt täytyy taistella oman asiansa takia.
Ja voishan sitä opettaa, ettei joulun tärkein pointti ole lahjat, vaan perheen yhdessäolo, joulurauha, toisten huomioiminen, välittäminen. Ja Jeesus, jos se teidän perheen uskonnolliseen vakaumukseen sopii.
Kyllä Jeesus kuuluu jouluun ja Jeesuksen syntymäjuhlana joulua hartaasti meillä vietetäänkin. Kyllä silti 6v, 8v ja 9v odottaa niitä joululahjoja aika paljon enemmän kuin jouluevankeliumia ja lanttulaatikkoa.
ap
Ymmärrän sinua, ap, hyvin. Täällä av:lla kun keskustellaan lasten joululahjoista, on liian iso käpykin monen mielestä liian materialistisia arvoja opettava joululahja. Lapsille voi ostaa sellaisia lahjoja, joista on hyötyä ja iloa, ei mitään krääsää. Luulen, että aika monella täällä huutelevalla on ollut lapsena leluja, ja aika usein ne on nimenomaan jouluna saatu. Jos minulta olisi lapsena kysytty, mikä on joulussa kaikkein tärkeintä, olisin vastannut lahjat, ihan sumeilematta. Nyttemmin muistelen lapsuuteni joulun tunnelmaa ja yhdessäoloa, mutta ei lapsi osaa sitä vielä sillä tavalla analysoida. Eli jokin raja tietysti lahjojen määrässä (ja laadussa!), mutta kyllä jouluun minusta kuuluvat lasta ilahduttavat lahjat! Enpä voi kuin toivoa, että tilaamisiesi lahjojen kanssa kävisi sellainen joulun ihme :)
Että ihan joulun ihme = krääsäpakettien saapuminen.
"Pienen" inflaation teillä kärsinyt tuo käsite.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin joululahjoja kuin tarpeellistakin tilpehööriä.Eli minulla 40 pakettia tulossa joskus. Posti kun ei jaa Kiinan paketteja ennen kuin lakko on ohi.
Hauskaa Joulua
Väität siis ihan pokkana että olet onnistunut ottamaan kolme pankkikorttia täysin samaan aikaan jolloin ne sulkeutuvat myös samassa kuussa? Eikä mikään niistä pankeista ole toimittanut uutta ennen kuun puoliväliä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin joululahjoja kuin tarpeellistakin tilpehööriä.Eli minulla 40 pakettia tulossa joskus. Posti kun ei jaa Kiinan paketteja ennen kuin lakko on ohi.
Hauskaa Joulua
Juu, todella uskottavaa. Mutta jos nyt jotenkin ihmeessä noin olisi käynyt niin siirrä nyt sitten ihmeessä rahaa puolisosi/vanhempiesi/ystäväsi tilille ja pyydä häntä nostamaan ne käteisenä automaatista.
Vierailija kirjoitti:
Minunkin paketissani meni ehkä kolme päivää että se oli naapurikaupungin lajittelussa, ja sen olisi pitänyt jo perjantaina ennen lakkoa tulla se viimeinen 35 km automaattiin. Eipä vaan tullut. Siellä se makaa vieläkin.
Ilmeisesti moni jonka piti saada pakettinsa viimeistään 11.11 tai jopa ennen, odottaa sitä vieläkin, ja myöhemmin tilattuja on toimitettu ihan normaaliajassa.
Ärsyttää nämä ilkkumiset täällä.
Mäkin ostan lahjat aina ihan paikan päältä kaupoista. On kiva nähdä mitä ostaa. Eikä meillä muutenkaan lapset saa kuin pari pakettia per nenä, eikä mitään kalliita juttuja muutenkaan.
Ethän sä mitään rahoja menettänyt.
Ne paketit tulee kun tulee....
Tietty jos tilasit Kiinan hikipajoista niin marraskuun puoliväli on liian myöhään niille paketeille...