Piti lentää huomenna Köpikseen, työkeikka tehtävä, lento peruttu!?
Uutta lentoa ei ole kuulunut ja pitäis varmaan mennä nukkumaan.
Pakko on paikalle päästä, sitä ei voi peruuttaa.
Laivat ei kulje että pääsis edes Tukholmasta junalla.
Olen niin stressaantunut että räjähdän justiinsa!
Kommentit (58)
Kyllä Finnairilta tulee uusi reititys. Ihmettelen miksi mieluummin puhut asiasta vauvapalstalla kuin että soittaisit sinne.... Onko tämä provo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole niin korvaamaton, että olisi välttämätöntä olla jossain just tiettyyn aikaan.
No esim. Minä menen tärkeisiin pääsykokeisiin parin viikon päästä Finnairilla. Että kyllä on aivan hemmetin tärkeää olla juuri silloin paikalla! Onneksi aikaa on vielä sen verran, että olen ehtinyt jo katsella varalta muita lentoja.
Sulle tärkeää, mutta ei missään mittakaavassa välttämätöntä. Maailma pyörii ilman sun pääsykokeitakin. Saatat olla estynyt menemästä myös vaikka sairauden tai tapaturman takia, mutta elämä jatkuu silti.
No nimenomaan minulle tärkeää. Ei minua kiinnosta onko se muille tärkeää, miksi kiinnostaisi? Miksi edes olettaisin, että maailma pysähtyisi minun pääsykokeideni takia? Erikoinen kommentti sinulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole niin korvaamaton, että olisi välttämätöntä olla jossain just tiettyyn aikaan.
Kukaan ei ole niin korvaamaton, että palkan takia pitää lamauttaa ihmisten arki. Joku voi odottaa esm. pääsyä leikkaukseen ja nyt tämän lakon takia ei saa kirjettä. Ihmiset ei uutisten mukaan vastaile puheluihin sairaaloista. Jonot kasaantuu ja hoitoonpääsy venyy lakon takia ihmisillä.
Mitkään jonot ei kasva. Jos, et vastaa puheluihin tahi tajua tekstiviestejä, niin seuraavaa potilasta sisään. Jos tiedät, et siulla on leikkaus tulossa näinä aikoina, niin kait osaat ottaa itsekkin yhteyttä leikkaavaan yksikköön? Hoitotakuu toteutuu edelleenkin, jos ei ole vtun tyhmä ihminen.
Meidän firmassa on työntekijä, joka hoitaa matkajutut. Ei niitä matkoja vauva-sivujen kautta hoideta.
Ainakin Briteissä ja USA:ssa on kouluilla maininta, että jos opiskelija on tulossa sisäänpääsykokeisiin, hän on velvollinen huolehtimaan siitä, että on ajoissa paikalla. Turha selitellä lakkoja, junan myöhästelyä yms.
Nonnin. Yön aikana kun yritin hermostuksissani hieman levätä minut onkin siirretty huomiselle lennolle?! Jolloin olen paikalla aivan väärään aikaan. Siellä ei ole enää muita maisemissa kuin sitten minä itsekseni. Että eipä oikein onnannut tämä uudelleen lennättäminen.
Nyt sitten matkalla kentälle sillä jotenkin mun on sinne matkalle tönään päästävä!
Vierailija kirjoitti:
83,90 euroa maksaa huomenna menolento Köpikseen. Missä firmassa on noin uusavuttomia työntekijöitä?
Eikö tuo ole ihan puhdasta avuttomuutta? Ja mikä yleensä on uusavuttomuus?
Ei sitä kuule tiedä. Se voi olla että Rajeev Suri Nokia Oyj:ltä tai Björn Wahlroos tai joku kuuluisa suomalainen huippukirurgi on menossa leikkaamaan jotakuta ja on nyt vaikeuksissa ja etsii apuja täältä vauva.fi sivuilta...😆
Vierailija kirjoitti:
Nonnin. Yön aikana kun yritin hermostuksissani hieman levätä minut onkin siirretty huomiselle lennolle?! Jolloin olen paikalla aivan väärään aikaan. Siellä ei ole enää muita maisemissa kuin sitten minä itsekseni. Että eipä oikein onnannut tämä uudelleen lennättäminen.
Nyt sitten matkalla kentälle sillä jotenkin mun on sinne matkalle tönään päästävä!
Miksi ylipäätänsä jättää meno viime tippaan? Olisit mennyt jo viikonloppuna, hyvissä ajoin, etuajassa.
Vierailija kirjoitti:
Niin no olisi kannattanut vaan koittaa olla ITSE sinne Finnairille yhteydessä. Chatti, puhelin, twitter, fb, mitä kautta vaan. Ne ovat ihmisiä siellä jotka hoitavat uudelleenreititystä. He eivät tiedä kenelle on tärkeää olla paikalla jo heti samana päivänä ja kenelle on ok siirtyä seuraavalle päivälle. Joten he bookkailevat randomisti ihmisiä uusille lennoille.
PAITSI jos heidät saa kiinni ja saa kerrottua että "kiltti Finnairin täti/setä, mulla on ihan oikeasti hätä ja pakko olla tiettynä päivänä paikalla, voisitko mitenkään auttaa". Silloin he tietävät että ahaa, tälle ihmiselle on tärkeää olla juuri tiettyyn aikaan perillä, muutamme siis hänen lentonsa sillä tavalla että se onnistuu ja jollekin toiselle tulee se seuraavan päivän nakki.
Jos voisivat siirtäisivät toki kaikki saman päivän lennolle mutta tilaa on rajoitetusti. Siksi lienee pakko käyttää muitakin päiviä. Mutta jos ei itse ole aktiivinen ja kerro että hei mulle tämä on tosi tärkeää niin sitten priorisoivat niitä jotka ovat sen heille kertoneet.
Sun on ihan turha mennä sinne Köpikseen, jos olet noin avuton ja pihi. Sielläkin voi vaikka taksi jättää tulematta tai paikallisjuna hajota, ja sitten et osaisi tehdä mitään muuta kuin kiukutella netissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt sitten matkalla kentälle sillä jotenkin mun on sinne matkalle tönään päästävä!Niin no olisi kannattanut vaan koittaa olla ITSE sinne Finnairille yhteydessä. Chatti, puhelin, twitter, fb, mitä kautta vaan. Ne ovat ihmisiä siellä jotka hoitavat uudelleenreititystä. He eivät tiedä kenelle on tärkeää olla paikalla jo heti samana päivänä ja kenelle on ok siirtyä seuraavalle päivälle. Joten he bookkailevat randomisti ihmisiä uusille lennoille.
PAITSI jos heidät saa kiinni ja saa kerrottua että "kiltti Finnairin täti/setä, mulla on ihan oikeasti hätä ja pakko olla tiettynä päivänä paikalla, voisitko mitenkään auttaa". Silloin he tietävät että ahaa, tälle ihmiselle on tärkeää olla juuri tiettyyn aikaan perillä, muutamme siis hänen lentonsa sillä tavalla että se onnistuu ja jollekin toiselle tulee se seuraavan päivän nakki.
Jos voisivat siirtäisivät toki kaikki saman päivän lennolle mutta tilaa on rajoitetusti. Siksi lienee pakko käyttää muitakin päiviä. Mutta jos ei itse ole aktiivinen ja kerro että hei mulle tämä on tosi tärkeää niin sitten priorisoivat niitä jotka ovat sen heille kertoneet.
Juuri näin. Ei ne voi tietää kenen ehdottomasti pitää olla siellä Kööpenhaminassa tänään ennen klo 13 (siirto edelliselle lennolle on ainoa mikä käy) tai kuka ei missään nimessä voi maanantai aamun lääkärin vastaanoton vuoksi lähteä kuin vasta klo 11 aikaisintaan Helsinki-Vantaalta (siirto seuraaville lennoille on ainoa mikä käy).
Joten jos on jotain pakottavaa rajoitetta niin ei voi olla liian vaikeaa koittaa olla yhteydessä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No esim. Minä menen tärkeisiin pääsykokeisiin parin viikon päästä Finnairilla. Että kyllä on aivan hemmetin tärkeää olla juuri silloin paikalla! Onneksi aikaa on vielä sen verran, että olen ehtinyt jo katsella varalta muita lentoja.
Jos on oikeasti joku elämän mullistava meno, ei kannata ikinä (!) laskea sen varaan, että mikään lentoyhtiö on aikataulussa perillä ja aikatauluttaa noita menoja parin tunnin päähän siitä mitä kone olisi aikataulussa saavuttaessa perillä.
Häihin, hautajaisiin, pääsykokeisiin yms. mennään ulkomaille jo edellisenä päivänä valmiiksi kohteeseen tai sitten ottaa tietoisen riskin, että ei pääse sinne elintärkeään tapahtumaan, jos kone onkin myöhässä. Aina myöhästyminen ei riipu lentoyhtiöstä (sää täällä tai kohdeasemalla. Esim. jos Lontoossa sataa lunta voi olla varma että siellä menee koko kenttä ihan sekaisin. :D)
Täähän nyt oli ihan selkeä provo.. 😂
Hyvät pölkkypäät, kun lentoyhtiöt eivät lakkoile, vaan maapalvelut. Ihan sama millä yhtiöllä koitat lentää, jos konetta ei tankata, siivota, lastata, pureta... Että soittele vaan norret ja turret läpi ihan rauhassa.
### kirjoitti:
Hyvät pölkkypäät, kun lentoyhtiöt eivät lakkoile, vaan maapalvelut. Ihan sama millä yhtiöllä koitat lentää, jos konetta ei tankata, siivota, lastata, pureta... Että soittele vaan norret ja turret läpi ihan rauhassa.
Tallinnan lautat kulkee lähes kaikki. Tallinnasta lento, jos Helsingistä ei pääse.
Mikä tässä on näin vaikeaa? Ratkaisuja löytyy.
Vaikuttaa unelmatyöntekijältä tämä ap. Niin ystävällinen ja kohtelias puhetapa ja ennen kaikkea loistava kyky sopeutua muutoksiin ja toimia yllättävissä tilanteissa (jollainen tämä lakko ei edes ole). Suorastaan kadehdin, että en ole onnistunut palkkaamaan moista helmeä.
Ap. Kuulostaa ihan joltain kolmevuotiaalta. Miten kukaan aikuinen voi olla tuollaisen narsistisen harhan vallassa että juuri minun läsnäoloni kööpenhaminassa on niin elintärkeää. Tuskin on oikeasti.
Sulle tärkeää, mutta ei missään mittakaavassa välttämätöntä. Maailma pyörii ilman sun pääsykokeitakin. Saatat olla estynyt menemästä myös vaikka sairauden tai tapaturman takia, mutta elämä jatkuu silti.