Kamalin huvipuistolaite missä olet ollut?
Kommentit (700)
Texasin six flags puistossa oli tosi iso vuoristorata jossa tuntui ihan niinkuin mä olisin lentänyt vaunusta se meni pyös pää alaspäin
Disney World, Hollywood Studios: Tower of Terror.
Se on sellainen Twilight Zone -hissi, joka aukeaa eri kerroksissa ja erilaisilla efekteillä on tehty kauhuleffan omaisia kohtauksia. Kaikkein pelottavin on täydellisessä pimeydessä tapahtuva vapaapudotus. Jestas!
Vierailija kirjoitti:
eywyw kirjoitti:
Särkänniemen skyflyer/cocacola-laiva joskus 8-10 vuotiaana. Siihen oli aika alhainen pituusraja (varmaan jotain 120-130cm). Siinä tuli vaan vieressäistujien kanssa yhteinen turvakaari reisien päälle, joka lukittui sopivaksi penkin suurimmalle. Laite oli siis ikäänkuin viikinkiaiva, mutta meni kokonaan ympäri. Laivassa oli jonkinlainen kalterimainen kate isoilla rei'illä, mutta kyllä sieltä olisi tippumaan mahtunut. Muistan roikkuneeni turvakaaressa jotenkin lukittujen käsivarsieni varassa ja huutaneeni hädissäni, että "apua, pysäyttäkää". Ainakin näin omien muistikuvieni mukaan tunuu ihmeelliseltä, ettei sieltä kukaan lapsi päässyt putoamaan.
Joo munkin mielestä sieltä olisi päässyt tippumaan, ja se vielä jäi siihen asentoon että oltiin pää alaspäin sitä ristikkoa kohden. Olin laiha luikuri ja muistan että laskeskelin voivani pudota kalterikatteen läpi.
Oli pakko etsiä netistä kuvaa laitteesta. Youtubesta löytyi video jostain ulkomailta ja voi hirvitys, mikä laite. Kieppuikin ihan loputtomasti ja viimeisellä kierroksella jäi ylös hetkeksi.
Itse en edes pahimpiin suostu menemään, esim. X näyttää karmealta. Vapaapudostus oli inhottava siinä, kun joutui olemaan hetken siellä ylhäällä+ kun se hitaasti nousi sinne. Pudotus ihan ok.
Paras on 1km vuoristorata ja lintsin taiga. Hurjakuru on tahin ja paras koska mä oon aina se ketä kastuu siinä hurjakurussa . Onneksi kesä on jo kulman takana 🌞
Kerran erehdyin possujunaan taikasienipäissäni. Se oli pelottava kokemus.
Vierailija kirjoitti:
Kerran erehdyin possujunaan taikasienipäissäni. Se oli pelottava kokemus.
Oltiinkohan samassa junassa 🤣
linnanmäellä oli 80-luvun lopulla ja ysärin alussa siellä vesitornissa SAFARI.
siis hitaasti liikkuva vaunu joka meni raidetta pitkin ja koko matkan oli jotain norsunukkeja apinanukkeja ja afrikkalaisihmisnukkeja :D
ei ehkä nykypäivänä olisi poliittisesti korrekti laite
Mä sain paniikkikohtauksen taigassa kun poika pakotti mut siihen.
Oli silti niin upea se iso silmukka ja lähtö, että en kadu🤩
Särkänniemessä huusin kun hullu siinä hig voltagessa.. Miten voi olla niin viattoman näköinen, kun vieressä katsoi 😨😭
Siihen x laitteeseen, tai särkänniemen isoon uuteen rataan en edes harkinnut meneväni.
Lintsillä taas kingi ja ukko on ehdoton ei, vaikka on kai kesympiä kun tuo taiga?
Se lintsin pellesirkus vai mikä lie on aivan järkyttävän ahdistava😳
Lintsi voisi korvata sen tylsän Magian tällaisella 🤩
En minä mutta tytär meni viime kesänä Särkännimessä laitteeseen jossa oltiin kontillaan/polvillaan ja takaisn tullessa oli ihan kalpea sekä oikeasti miltei itki. Ja oli tuota ennen käynyt ties missä kieputtimessa!
Powerparkin mustekala, en muista mikä on oikea nimi.. ihan kamala! Maailma vaan vilisi silmissä ja tuli niin paha olo heti. Tuntui kestävän ikuisuuden! 😂 Toinen ihan kamala oli Gröna Lundin noin 85m vapaapudotus. Parhaimmat laitteet Särkänniemen Tornado, F1, tukkijoki, Powerparkissa Thunderbird, River Kwai ja sit se korkea keinu, jonka nimeä en muista.
Vierailija kirjoitti:
eywyw kirjoitti:
Särkänniemen skyflyer/cocacola-laiva joskus 8-10 vuotiaana. Siihen oli aika alhainen pituusraja (varmaan jotain 120-130cm). Siinä tuli vaan vieressäistujien kanssa yhteinen turvakaari reisien päälle, joka lukittui sopivaksi penkin suurimmalle. Laite oli siis ikäänkuin viikinkiaiva, mutta meni kokonaan ympäri. Laivassa oli jonkinlainen kalterimainen kate isoilla rei'illä, mutta kyllä sieltä olisi tippumaan mahtunut. Muistan roikkuneeni turvakaaressa jotenkin lukittujen käsivarsieni varassa ja huutaneeni hädissäni, että "apua, pysäyttäkää". Ainakin näin omien muistikuvieni mukaan tunuu ihmeelliseltä, ettei sieltä kukaan lapsi päässyt putoamaan.
Joo munkin mielestä sieltä olisi päässyt tippumaan, ja se vielä jäi siihen asentoon että oltiin pää alaspäin sitä ristikkoa kohden. Olin laiha luikuri ja muistan että laskeskelin voivani pudota kalterikatteen läpi.
Mulla taas pelotti Tivolin vastaanvankaltaisessa laitteessa samanlaisin fiiliksin olin.
Särkänniemen Aikamatto, sain koko ajon ajan pelätä putoavani.
Toinen oli kummitusjuna 5-vuotiaana ilman aikuista, ne ulvovat luurangot ja noidat oli aralle tytölle siinä iässä vähän liikaa
Mä taas rakastan tota useasti mainittua viikinkilaivaa :D
𝐓𝐲𝐲𝐩𝐩𝐢 ❤💅
Vierailija kirjoitti:
Texasin six flags puistossa oli tosi iso vuoristorata jossa tuntui ihan niinkuin mä olisin lentänyt vaunusta se meni pyös pää alaspäin
Mäkin olin jossain tällaisessa Dallasin nurkilla kauan sitten. Oli puinen hökötys ja minut korkean paikan kammoisena jallitettiin ensimmäiseen vaunuun aitiopaikalle 😑 Oli eka kertani vuoristoradassa enkä tykännyt. Mut menin samana iltana vielä pienempäänkin myllyyn joka kiersi täydessä pimeydessä, se ei ollut niin paha.
Wasalandian Enterprise. Pienenä pelkäsin, koska tuntui, että tasapaino menee. Nyt jos saisin tilaisuuden mennä, kestäisin kyytiä varmasti paremmin.