Kamalin huvipuistolaite missä olet ollut?
Kommentit (700)
En saa päähäni virallista nimeä,vain "kokistölkki"
90luvulla kiertävässä tivolissa. Muistan holtittomasti heiluneet ihmiset,suorastaan ruhjoudutiin siinä ja kaverin ranne nyrjähti niin että sen luultiin murtuneen.
Särkänniemen Trombi. Hyi kauhea.
Sydän meinas pysähtyä powerparkin dragon towerissa tänä kesänä muita hurjia powerparkin laitteita ovat junker Thunderbird Pegasus ja booster
lentävässä matossa olen eniten pelännyt. Eikä omaa pelkoa auttanut yhtään vastapäätä istuva tyttö, joka myös pelkäs ja äiti vaan nauroi vieressä.
Se tyttö oli n. 10 vuotias ja liukui aivan liikaa sen laitteen liikkeiden mukana. Mua alkoi hirvittää, että se mahtuu liukumaan puomin alitse tms. Tyttö parka vaan huusi ja huusi, että haluaa pois hän tippuu just nyt.
Mun teki mieli läppästä sitä äitiä sen kokemuksen jälkeen. Itse olin silloin 16 vuotias ja totesin, ettei nää paikat ole mua varten.
Sen jälkeen olen kerran aikuisiällä käynyt ja testannut, että tykkäänkö. Lintsillä sillä kertaa. Ei kiitos laite kuin laite.
Omien lasten kanssa olen jossain kotkotissa yms käynyt.
Tukholman Grönalundissa se ihan rannassa oleva ketjukeinu. Järkyttävä! Härveli on mitättömän ja viattoman näköinen ketjukeinu, jossa istutaan pikku istuimessa, mutta jalat roikkuu tyhjän päällä ja ainut tuki on epämiellyttävät ketjut, joista pidät kiinni. Ja sit kun sut on lukittu sille lankulle, jossa on kämmenen kokoinen selkänoja, se koko systeemi pistetään pyörimään ja nostetaan käsivarren päähän stratosfääristä. Pelkäät koko ajan putoavasi, mut et voi ottaa tukea selkänojasta (koska sitä ei ole), puristaa käsinojia (sillä niitä ei ole), tai painaa kasvoja kohti polvia, koska kippaisit siitä alas. Hyi sååtans milä härveli!
Anaheimin Disneylandissa Indiana Jones Adventuren kieputin ja se koko laitteen heittely sai meidän 7-vuotiaan itkemään kauhusta. En ikinä menisi uudestaan. Tuntui, että putoamme reppuinemme johonkin rotkoon.
Viimd talven olin Lontoossa semmosessa huvipuistotapahtumassa kuin Winter Wonderland ja ne laitteet mitä siellä oli jotain aivan hirveää ja kaikki Särkänniemen ja Lintsin laitteet näyttää niiden rinnalla ihan lasten possujunilta. Kaikissa kyseisten puistojen laitteissa oon käynyt mutta noihin hurjimpiin en tuolla olis mennyt edes kilon palasina. Siellä oli mm semmonen ketjukaruselli joka nousi yhtä korkealle mitä on Särkänniemen näsineula pyörimään, meinas tulla paniikki jo pelkästä katsomisesta. Sit oli kaikkia semmosia mm sen coca-cola laitteen tapaisia pääalaspäin meneviä vempeleitä sillä erotuksella että nämä olivat vähintään kolme-neljä kertaa isompia ja vauhti vaikutti vielä kovemmalta. No ei tosiaan tullut itsellä mentyä mutta tämä vinkkinä kaikille hurjapäille jos eksytte sinne päin. Hurjin omasta mielestä missä ollut on ehkä lintsin Taiga.
Särkänniemen viikinkiveneessä meinasi lentää laatta viime viikolla, vaikka ei sinänsä ole niin hurja.
Särkänniemen Boom ihanan kamala- toisaalta pelkäsin että saan sydärin ja kuolen tai putoan, eikö korkeanpaikankammo vähentänyt pelkoa, toisaalta taas ihanat näkymät ja tunne.
Ukko Linnanmäellä menee 52 metrin korkeuteen ja putoaa sieltä alas nopeasti kävin laitteessa ekaa kertaa vuosi sitten ja mua pelotti ihan s*********
Särkänniemen Tukkijoki, ei tajuttu lainkaan ja mentiin siihen jääkylmänä päivänä ja sehän kasteli kaikki vaatteet ihan läpitte, loppupäivä sitten paleltiin.
Linnanmäen tulireki. Ei se muuten paha ollut, mutta ainakin 7 vuotta sitten se töksähti tosi pahasti ajon lopussa :( Meinaan ekana lähti ilmat pihalle ja sitten kolahti takaraivo selkänojaan. Toivottavasti ei nykyään noin tee, en oo sen jälkeen käyny.
Possujuna oli mulle liian pelottava tykkään kaikista eniten särkässä järvikarusellista
Mulle riitti vuoristorata. En pysty menemään mihinkään moderneihin kieputtimiin. Terv. m58v.
Linnanmäen karuselli kamelin selässä istuen. Ei ole mukava isommalla persauksella.
Linnanmäen kehrä (?). Minusta tosi epämukava laite. Tuli melkein paha oli pyörityksessä. Pelkäsin, että oksennan. Korvakin meni lukkoon enkä kuullut musiikkia. Yritin ajatella mukavia ja odotin vain, että laite pysähtyy.
Linnanmäen Ukko. Pelkään aina, että isken pääni kun se menee sen hatun läpi. Vaikka tuskin olisi edes mahdollista.
Eka kertani Linnanmäen Taigan kyydissä. Pelkäsin tippuvani. Nykyään menen tässä laitteessa vain tietylle puolelle istumaan.
Eka kerta Linnanmäen Kingissä oli kamala. Valahdin valkoiseksi ja tärisin sen jälkeen.
Sitten vielä se Linnanmäen Pellen talo. Muuten ihan jees, mutta se liukumäki. Siinä ei liu'u kunnolla ja kengät tökkii vähäsenkin vauhdin. Viimeksi lähti ihan nahkapalanen kädestä.
Vierailija kirjoitti:
Linnanmäen tulireki. Ei se muuten paha ollut, mutta ainakin 7 vuotta sitten se töksähti tosi pahasti ajon lopussa :( Meinaan ekana lähti ilmat pihalle ja sitten kolahti takaraivo selkänojaan. Toivottavasti ei nykyään noin tee, en oo sen jälkeen käyny.
Niin se tekee nykyäänkin. Minusta se on se laitteen juttu. Sitä töksähdystä oikein odottaa. Pakko mennä joka kerta!
Lintsin Breakdance. Taisi olla 1993 kun en voinut pidätellä yrjöä siitä kaikesta kieputuksesta ja räjähdin sinne istuinosan sisälle kuin joku geysir.
Vierailija kirjoitti:
Särkänniemen Tukkijoki, ei tajuttu lainkaan ja mentiin siihen jääkylmänä päivänä ja sehän kasteli kaikki vaatteet ihan läpitte, loppupäivä sitten paleltiin.
Lämpimänä päivänä ihan paras laite! Me tehtiin aina niin, että käytiin tukkijoessa kastautumassa (oikeen mietittiin tarkkaan missä kohtaan kastuu parhaiten) ja sitten mentiin muihin laitteisiin kuivattelemaan. Sitten taas tukkijokeen kastumaan. Sama juttu uudestaan ja uudestaan ja uudestaan.
Kieputin. Taisi tosin olla Top Spin siihen maailman aikaan. Itse laite oli ok, mutta ne turvakaaret! Tuntui kuin ne painaisi reisiluut poikki. Huippu oli kun jätin peukalon pehmustettujen turvakaarien väliin. En saanut sitä irti enkä ujona kehdannut karjua apua. Siinä sitä sitten kieputtiin peukalo jumissa hyvä tovi ja kun ajo oli loppu ja turvalaitteet aukaistiin sain onnettoman sormen pois pinteestä. Se ei sentään murtunut, mutta mahdottoman litteä peukun pää oli, kuin jostain sarjiksesta. Muistan vieläkin vieressä istuneen nuoremman tytön ilmeen, kun hän katsoi peukkuani! Sen koommin mokomaan härveliin en ole enää mennyt.