Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Päästäisitkö" kumppanisi yksin jouluristeilylle?

Vierailija
24.11.2019 |

Kolme vuotta suhteessa, kumppanini lähdössä lastensa kanssa jouluksi ulkomaille, minulla ei varaa. Nyt pohdin kumppanini kanssa apeana, että jos oma lapseni päättääkin mennä isälleen aatoksi, mitäs minä sitten keksisin siinä tapauksessa. Pohdiskelin ääneen eri vaihtoehtoja, esim. Kylpylää tai jouluristeilyä. Aika surullista ja noloakin kyllä mennä yksin, mutta pahempaa olisi yksin kotona joulua istua. No mitäs kumppanini tähän? Hän ehkä jättäisi minut, jos lähtisin jouluna yksin laivalle. Ei kuulemma sovi hänen käsitykseensä parisuhteesta.

Olen ollut 100% luotettava eikä ole mitään syytä olla mustasukkainen.

Mitä ajattelette? Nyt nimittäin tuli aika kuristava olo ja tuntuu että mua ei ymmärretä eikä muhun luoteta.

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sopisi tosi hyvin että mies lähtee jouluksi laivalle. Voisin jopa itse ehdottaa tätä, en tosin usko että mies suostuu.

Mies rakastaa jouluruokaa ja itse inhoan kaikkea muuta paitsi savukalaa. Mies voisi mennä laivalle syömään ja itse voisin syödä joulun vaikka pizzaa. :D

Lähtökohtaisesti vietetään kuitenkin joulu yhdessä. Tämä on ensimmäinen joulu kymmeneen vuoteen kun mies on töissä kaikki joulun pyhät joten ruokaan ei tänä jouluna paljoa panosteta. Itsekin olen päivystysvuorossa mutta yleensä jouluisin päivystäjää ei tarvita.

Vierailija
62/74 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle sopisi tosi hyvin että mies lähtee jouluksi laivalle. Voisin jopa itse ehdottaa tätä, en tosin usko että mies suostuu.

Mies rakastaa jouluruokaa ja itse inhoan kaikkea muuta paitsi savukalaa. Mies voisi mennä laivalle syömään ja itse voisin syödä joulun vaikka pizzaa. :D

Lähtökohtaisesti vietetään kuitenkin joulu yhdessä. Tämä on ensimmäinen joulu kymmeneen vuoteen kun mies on töissä kaikki joulun pyhät joten ruokaan ei tänä jouluna paljoa panosteta. Itsekin olen päivystysvuorossa mutta yleensä jouluisin päivystäjää ei tarvita.

Kuulostaa leppoisalta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumppani kyllä kysyi mua mukaan, mutta ei matkapäätöstään ennen sanonut, että voisi maksaa osan mun kuluista tai että ei sitten lähtisi hänkään jos mulla ei nyt talous veny reissuun. Nyt sitten, kun kimpaantui tästä sivulauseessa heittämästäni risteilyvaihtoehdosta, väittää että "kyllähän hän olisi voinut osan kuluistani maksaa".

Pointti ei enää mulla ole se, maksaisiko osan vai miten tämä joulu nyt menee, vaan ihan tuo kumppanini periaate, mitä saan tehdä ja mitä en ja vielä parisuhteemme päättyminen otetaan vaihtoehdoksi, vaikka mitään pettämisen suuntaistakaan ei minun puoleltani ole tapahtunut eikä tule tapahtumaan.

Kiva tunne, että hän olisi valmis jättämään minut ja kaiken rakentamamme (myös lapset kuviossa), jos menisin yksinäistä joulua risteilylle pakoon. Lukemaan kirjaa, katselemaan ankeita laivatapahtumia ja valmiiseen joulupöytään. Miten voin suunnitella elämääni ihmisen kanssa, jolla on mustavalkoiset säännöt ja sormi eroliipasimella jos en noudata hänen "parisuhdesääntöjään"?

Sivumainintana, hän myös juo yli suositeltujen rajojen ja on sanonut huoleni ilmaistuani, että hän "ei tarvitse ketään itseään kontrolloimaan tai saan mennä".

Juuh.

Muuten on hyvä ja ihana, mutta eihän tämä mene oikein?

Ei mene oikein. Toivottavasti olet jo hankkinut jouluksi matkan vaikkapa Tallinnaan kivaan kylpylään.

Vierailija
64/74 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ensimmäinen yhteinen joulu, vaikka tämä on jo kuudes joulu seurustelumme (nykyisin avoliittomme) aikana.

Vierailija
65/74 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko37 kirjoitti:

Jos haluaa puolisosta eroon, päästää hänet ”yksin” firman pikkujouluihin tai risteilylle..

Lainausmerkeissä sen takia, koska ei todellakaan tule siellä olemaan yksin..

Ei tietenkään ole yksin vaan työkaverien kanssa. Mikäs siinä on paha asia? Olen ollut monissa työporukan pikkujouluissa ja yksissäkään en ole tehnyt mitään epäsopivaa. Nytkin olen lähdössä eikä suunnitelmiin kuulu seksi. Sitä saa sitten kotona, kun oma kulta hakee satamasta.

Vierailija
66/74 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdet tottakai! Itse joulua risteillyt jo muutamankin kerran! Joulua pakenivia luotettavia setämiehiä löytyy.  Ja milloin milläkin verukkeella yksin kylpylälomille suuntavia YH-äitejä. Rikkaampi mies niilläkin yleensä haussa -tai hyvä seikkailu josta ei jää todistajia.

Vierailija
67/74 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei mies osallistu matkakuluihisi, jos kerran haluaa päättää mitä teet jouluna? Hyvin erikoista.

Vierailija
68/74 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei joko arvosta tai rakasta sinua tarpeeksi AP. Olen pahoillani.

Vierailija
69/74 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi noloa ja häpeällistä jos mieheni risteilisi tai matkailisi joulun yksin, hän sanoo ajattelevansa samoin minusta.  Taustalla ei ole (vain) terve mustasukkaisuus vaan sellainen normien piparimuotti.

Meillä on molemmilla omat lapset ja omat taloudet, 5v kimpassa. Joulun vietämme yhdessä kuten muutkin ajat silloin kun pystymme, lapset toki vuoroillaan entisillä puolisoilla.

Mikäli olisi ollut mahdollisuus yhteiseen jouluun, niin kyllä tuollaisen ehdottaminen aiheuttaisi pitkän ja kirpeän keskustelun. Ainakin itse toteaisin suhteessa olevan jotain pahasti vialla.

Suunnittelitteko edes yhteistä joulua? Kumppanisi lähtee matkoihin lasten kanssa, vaikka sinulla ei ole "varaa" , miten tämä keskustelu on käyty? Todelliset syyt ei taida kuitenkaan johtua rahasta jos sinulla kylpyläristeilylle varaa. 

Vaikea kuitenkaan tuomita tietämättä muita syitä tai edes minkä ikäisiä olette ja mikä on suhteenne laatu.

Ilmeisesti kovin löyhä ja avoin kun jouluakin noin suunnittelette.

Herättää vain paljon kysymyksiä:

Suhteenne varallisuuserot saattavat vaikuttaa, eli miehesi tekee ilman sinua... paitsi että suunnitelet matkaa yksin.

Miksi muut eivät halua viettää joulua kanssasi? 

Elätkö homosuhteessa (puhut vain kumppanista) ja/tai salaatte toisenne lapsiltanne? 

Lapsesi viettää joulun mieluummin isänsä luona, hän on ilmeisesti jo aikuinen ?

Voisiko yksin jäämisen taustalla olla oma käyttäytymisesi esim. alkoholismi tai mielenterveys? 

Oletko jostakin syystä itse järjestellyt joulusi vapaaksi?

Entäpä vanhempasi tai sisarukset, vieläkö elossa tai välit kunnossa?

Onnellista joulua kuitenkin!

Vierailija
70/74 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
71/74 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin päästäisinkö?? Ei meillä kumpikaan ole vankina kotonaan.

Ainoa kerta kun vähän harmitti oli pikkujoulut samana iltana kun olin päässyt keskenmenon jälkeen sairaalasta. Olin ihan tokkurassa ja kipeä kun mies soitti 03 aamuyöllä ettei saa taksia. Soitti tuntia myöhemmin ja kertoi että edelleenkin jonottaa taksitolpalla turhaan. No pakkohan mun oli lähteä hakemaan:)

Mutta ei tosiaan tullut mieleenkään kieltää lähtemästä, ihan sama minne

Vierailija
72/74 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti päästäisin. Toivottavasti putoasi mereen.

Vierailija
73/74 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso lähtee itse ulkomaille ja sinä et saa mennä edes laivalle?

Vierailija
74/74 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on niin outoa sakkia, oletetaan, että poissa kotoa = pettäminen. Onpa teillä huono käsitys puolisoistanne.

Minä ja mieheni olemme molemmat työssä, joka vaatii matkustamista ja hotelleissa, joskus laivoissakin yöpymistä. Jos työ vaatii, niin sitten matkustetaan. Sama jos vapaalla jostain kumman syystä haluamme viettää viikonloppua omilla tahoillamme.

Uskollisuus on sovittu juttu jo naimisiin mentäessä eikä sitä tarvitse mitenkään kyseenalaistaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän