Miksi juuri sinä et mene ajoissa nukkumaan??
Veikkaanpa että 80-90 prossaa ihmisten ongelmista olisi ratkottavissa ihan sillä että menee nukkumaan AIKAISEMMIN. Riekutaan ylhäällä 00-02 ja mietitään miksi aina huono olo, ahdistaa, väsyttää, masentaa ja kaikki käy hermoon. Se syy olla menemättä nukkumaan aikaisin on aina joku TEKOSYY.
Kommentit (33)
Mä en valita kun ei ole valitettavaa. Itse menen vasta joskus viiden aikaan aamulla nukkumaan ja nousen jotain klo 13-14 aikaan. Hyvin nukun eikä mitään ongelmaa. Töihinkään ei tarvitse mennä.
Minä kyllä menen, olen sängyssä joka yö vähintään 8 tuntia. Kärsin unettomuudesta melko paljon, niin ei auta ajoissa nukkumaanmeno.
Koska en saa unta aikaisemmin. Menemällä liian aikaisin nukkumaan, pyörin vain sängyssä tuntikaupalla - myös paljon sen jälkeen, kun olisin nukahtanut, jos olisin mennyt nukkumaan normaaliin aikaan. Uniongelmiin erikoistuneen lääkärin neuvo: nukkumaan mennään silloin, kun väsyttää, ei aikaisemmin.
Minua ahdistaa ajatus aikaisista aamuista.
Asia ei ole minun päätettävissä. Toimintaani säätelee eläimelliset impulssit ja sisäinen kello.
Herään muutenkin joka aamu jo 7-8 aikaan vapaapäivinä ja lomallakin. Viikonloppuna jolloin valvon pidempään, on ihana ottaa ruoan päälle päikkärit joten tämä rytmi on itselleni paras.
Turha sinne sänkyyn on mennä pyöriskelemään, kun uni ei tule kuitenkaan kuin aikaisintaan puoliltaöin. Olen ollut lapsesta saakka iltavirkku ja aikuistuttua se on vain vahvistunut. Onneksi olen työssä, jossa ei ole aikaisia aamuherätyksiä, joten voin noudattaa luontaista rytmiäni eikä unen määrä kärsi iltavalvomisista. Unettomuus on joillekin todella iso ongelma eikä se useinkaan ratkea sillä, että menee aikaisemmin nukkumaan.
Itsellä alkaa aivot rentoutua päivän jälkeen arkena vasta siinä ysin maissa ja haluan nauttia tunteesta mahdollisimman pitkää joten menen vasta puolen yön aikaan nukkumaan. Herätys on yleensä 7.00-8.30 aikoihin.
Lääkärin määräyksestä. Hän sanoi, että mene nukkumaan vasta kun olet tarpeeksi väsynyt. Ollut erittäin toimiva neuvo uniongelmien kanssa kamppaillessa.
Minun tekosyyni on iltapainotteinen työ. Kun työvuoro päättyy klo 22 ja kotimatka kestää 45min, on mahdotonta mennä nukkumaan kovin ajoissa. Tai minulle on kyllä ajoissa, jos pääsen nukkumaan ennen saman vuorokauden puolella kuin heräsin. Oli se sitten vaikka 23.58
Määrittele ajoissa. Sitten voimme keskustella lisää.
Niin just ja roikutaan netissä ties miten myöhään. Ei nukuta ei kun on kaikenlaista jännittävää lukemista ja näkemistä. Sulkekaa ne laitteet niin rupeaa nukuttamaan. -ap
Menen nukkumaan aamuviideltä. Kärsin unettomuudesta ja nukun noin kolme tuntia yössä. Jos menisin nukkumaan vaikkapa puoleltaöin, niin takuuvarmasti valvon kolmesta eteenpäin!
Vierailija kirjoitti:
Niin just ja roikutaan netissä ties miten myöhään. Ei nukuta ei kun on kaikenlaista jännittävää lukemista ja näkemistä. Sulkekaa ne laitteet niin rupeaa nukuttamaan. -ap
Nyt on viikonloppu. Sulje itse jos oot noin tiukkis.
Vierailija kirjoitti:
Ap, huomaathan että itsekin roikut nyt netissä vaikka kello on jo yli kymmenen illalla. Ajoissa nukkumaan niin ei tarvitse kiukutella muille!
Huolehdi ihan omasta nukkumisesta. Olen ollut koko ikäni iltavirkku, ja ikää on lähes 50v. ennen puoltayötä ihan turha yrittää.
No niin ap nyt nukkumaan kello on jo paljon. Hopi hopi.
Jotakin kapinaa se on, jäänne lapsuusajalta että pitää nyt valvoa oikein urakalla kun ei ole isää tai äitiä käskemässä nukkumaan! Itsenne hajotatte vaan tolla elämäntyylillä. Pää tyynyyn, silmät kiinni. Se on niin helppoa. AP
Koska silloin heräisin jo aamuyölla valvomaan ja sitten olisin ihan poikki koko päivän. Kun alan nukkua vasta puolen yön aikaan herään toivottavasti vasta seitsemän aikaan ja saatan jopa nukahtaa vielä senkin jälkeen ja jaksan taas seuraavan päivän.
Minua ahdistaa, väsyttää ja masentaa jos menen aikaisin nukkumaan ja herään aikaisin. Luontainen rytmini on iltapainotteinen. Aikaisin aamulla herätessä kuukaudet valuu kuin sumussa.