Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi juuri sinä et mene ajoissa nukkumaan??

UntaPALLOON
23.11.2019 |

Veikkaanpa että 80-90 prossaa ihmisten ongelmista olisi ratkottavissa ihan sillä että menee nukkumaan AIKAISEMMIN. Riekutaan ylhäällä 00-02 ja mietitään miksi aina huono olo, ahdistaa, väsyttää, masentaa ja kaikki käy hermoon. Se syy olla menemättä nukkumaan aikaisin on aina joku TEKOSYY.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ahdistaa, väsyttää ja masentaa jos menen aikaisin nukkumaan ja herään aikaisin. Luontainen rytmini on iltapainotteinen. Aikaisin aamulla herätessä kuukaudet valuu kuin sumussa.

Vierailija
2/33 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en valita kun ei ole valitettavaa. Itse menen vasta joskus viiden aikaan aamulla nukkumaan ja nousen jotain klo 13-14 aikaan. Hyvin nukun eikä mitään ongelmaa. Töihinkään ei tarvitse mennä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä menen, olen sängyssä joka yö vähintään 8 tuntia. Kärsin unettomuudesta melko paljon, niin ei auta ajoissa nukkumaanmeno.

Vierailija
4/33 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en saa unta aikaisemmin. Menemällä liian aikaisin nukkumaan, pyörin vain sängyssä tuntikaupalla - myös paljon sen jälkeen, kun olisin nukahtanut, jos olisin mennyt nukkumaan normaaliin aikaan. Uniongelmiin erikoistuneen lääkärin neuvo: nukkumaan mennään silloin, kun väsyttää, ei aikaisemmin.

Vierailija
5/33 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ahdistaa ajatus aikaisista aamuista.

Vierailija
6/33 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia ei ole minun päätettävissä. Toimintaani säätelee eläimelliset impulssit ja sisäinen kello.

Vierailija
7/33 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään muutenkin joka aamu jo 7-8 aikaan vapaapäivinä ja lomallakin. Viikonloppuna jolloin valvon pidempään, on ihana ottaa ruoan päälle päikkärit joten tämä rytmi on itselleni paras.

Vierailija
8/33 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha sinne sänkyyn on mennä pyöriskelemään, kun uni ei tule kuitenkaan kuin aikaisintaan puoliltaöin. Olen ollut lapsesta saakka iltavirkku ja aikuistuttua se on vain vahvistunut. Onneksi olen työssä, jossa ei ole aikaisia aamuherätyksiä, joten voin noudattaa luontaista rytmiäni eikä unen määrä kärsi iltavalvomisista. Unettomuus on joillekin todella iso ongelma eikä se useinkaan ratkea sillä, että menee aikaisemmin nukkumaan. 

Vierailija
9/33 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä alkaa aivot rentoutua päivän jälkeen arkena vasta siinä ysin maissa ja haluan nauttia tunteesta mahdollisimman pitkää joten menen vasta puolen yön aikaan nukkumaan. Herätys on yleensä 7.00-8.30 aikoihin.

Vierailija
10/33 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin määräyksestä. Hän sanoi, että mene nukkumaan vasta kun olet tarpeeksi väsynyt. Ollut erittäin toimiva neuvo uniongelmien kanssa kamppaillessa. 

Vierailija
11/33 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tekosyyni on iltapainotteinen työ. Kun työvuoro päättyy klo 22 ja kotimatka kestää 45min, on mahdotonta mennä nukkumaan kovin ajoissa. Tai minulle on kyllä ajoissa, jos pääsen nukkumaan ennen saman vuorokauden puolella kuin heräsin. Oli se sitten vaikka 23.58 

Vierailija
12/33 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrittele ajoissa. Sitten voimme keskustella lisää.

Vierailija
13/33 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin just ja roikutaan netissä ties miten myöhään. Ei nukuta ei kun on kaikenlaista jännittävää lukemista ja näkemistä. Sulkekaa ne laitteet niin rupeaa nukuttamaan. -ap

Vierailija
14/33 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen nukkumaan aamuviideltä. Kärsin unettomuudesta ja nukun noin kolme tuntia yössä. Jos menisin nukkumaan vaikkapa puoleltaöin, niin takuuvarmasti valvon kolmesta eteenpäin!

Vierailija
15/33 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin just ja roikutaan netissä ties miten myöhään. Ei nukuta ei kun on kaikenlaista jännittävää lukemista ja näkemistä. Sulkekaa ne laitteet niin rupeaa nukuttamaan. -ap

Nyt on viikonloppu. Sulje itse jos oot noin tiukkis.

Vierailija
16/33 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, huomaathan että itsekin roikut nyt netissä vaikka kello on jo yli kymmenen illalla. Ajoissa nukkumaan niin ei tarvitse kiukutella muille! 

Vierailija
17/33 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolehdi ihan omasta nukkumisesta. Olen ollut koko ikäni iltavirkku, ja ikää on lähes 50v. ennen puoltayötä ihan turha yrittää.

Vierailija
18/33 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin ap nyt nukkumaan kello on jo paljon. Hopi hopi.

Vierailija
19/33 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotakin kapinaa se on, jäänne lapsuusajalta että pitää nyt valvoa oikein urakalla kun ei ole isää tai äitiä käskemässä nukkumaan! Itsenne hajotatte vaan tolla elämäntyylillä. Pää tyynyyn, silmät kiinni. Se on niin helppoa. AP

Vierailija
20/33 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska silloin heräisin jo aamuyölla valvomaan ja sitten olisin ihan poikki koko päivän. Kun alan nukkua vasta puolen yön aikaan herään toivottavasti vasta seitsemän aikaan ja saatan jopa nukahtaa vielä senkin jälkeen ja jaksan taas seuraavan päivän.