Miksi juuri sinä et mene ajoissa nukkumaan??
Veikkaanpa että 80-90 prossaa ihmisten ongelmista olisi ratkottavissa ihan sillä että menee nukkumaan AIKAISEMMIN. Riekutaan ylhäällä 00-02 ja mietitään miksi aina huono olo, ahdistaa, väsyttää, masentaa ja kaikki käy hermoon. Se syy olla menemättä nukkumaan aikaisin on aina joku TEKOSYY.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Jotakin kapinaa se on, jäänne lapsuusajalta että pitää nyt valvoa oikein urakalla kun ei ole isää tai äitiä käskemässä nukkumaan! Itsenne hajotatte vaan tolla elämäntyylillä. Pää tyynyyn, silmät kiinni. Se on niin helppoa. AP
0/5
Vierailija kirjoitti:
Jotakin kapinaa se on, jäänne lapsuusajalta että pitää nyt valvoa oikein urakalla kun ei ole isää tai äitiä käskemässä nukkumaan! Itsenne hajotatte vaan tolla elämäntyylillä. Pää tyynyyn, silmät kiinni. Se on niin helppoa. AP
Näytäpä sinä mallia! Me tehdään sitten perässä.
Vierailija kirjoitti:
Minun tekosyyni on iltapainotteinen työ. Kun työvuoro päättyy klo 22 ja kotimatka kestää 45min, on mahdotonta mennä nukkumaan kovin ajoissa. Tai minulle on kyllä ajoissa, jos pääsen nukkumaan ennen saman vuorokauden puolella kuin heräsin. Oli se sitten vaikka 23.58
Mulla myös työt loppuu klo.22. Pääsisin nukkumaan saman vuorokauden puolella, ja nukahtaisinkin varmasti, mutta kun huomenna on sama vuoro niin mielellään valvon vähän ja nukun aamulla pidempään niin jaksaa töissäkin paremmin. Ei ole koskaan ollut mitään uniongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Niin just ja roikutaan netissä ties miten myöhään. Ei nukuta ei kun on kaikenlaista jännittävää lukemista ja näkemistä. Sulkekaa ne laitteet niin rupeaa nukuttamaan. -ap
Mitä v*ttua itse teet siellä kymmenen jälkeen, kirjoitustaidoton daiju?
Pystyn arkisin nukkumaan yleensä 21-23 ja 04–06 välit. Pystyisin nukkumaan pidempään aamulla, mut töihin on noustava.
Viikonloppuisin pystyn nukkumaan enemmän, 02-09 on yleisin onnistunut.
Diagnosoitu elimellinen unettomuus.
Jos koet olevasi neurologeja osaavampi asiantuntija, niin ole hyvä ja tule selvittämään.
S*atanan id*ootti. Käyn näillä unilla kovapalkkaisissa töissä, joista maksan isoja veroja tälläisten viisastelijoiden ylläpitoon.
Ap, kys. Googlaa, jos et tiedä.
Just tollasia ihmisiä vihaan kuin aloittaja. Sinä et määrittele miten muut ihmiset saa elää.
Vierailija kirjoitti:
Just tollasia ihmisiä vihaan kuin aloittaja. Sinä et määrittele miten muut ihmiset saa elää.
Kun menisit ajoissa nukkumaan et vihaisi niin paljon ihmisiä.
Koska olen luonnostani iltavirkku, tuijotan liikaa ruutua iltaisin, ja käytän stimulantteja.
Meillä nuorimmainen lapsi nukahtaa vasta 22-22.30 tällähetkellä. Haluan omaa aikaa illalla joten menen nukkumaan aikaisintaan 24.
Mulla on kaksi pientä lasta, haluan edes hetken omaa aikaa päivässä.
UntaPALLOON kirjoitti:
Veikkaanpa että 80-90 prossaa ihmisten ongelmista olisi ratkottavissa ihan sillä että menee nukkumaan AIKAISEMMIN. Riekutaan ylhäällä 00-02 ja mietitään miksi aina huono olo, ahdistaa, väsyttää, masentaa ja kaikki käy hermoon. Se syy olla menemättä nukkumaan aikaisin on aina joku TEKOSYY.
Joo, ei ollu karkkia, suklaata tai mitään muuta, siis tekosyyni miksi en ole tänään nukkumassa.
Jäi kuitenkin mieltä kalvamaan että pitäsi jotain naposteltavaa olla ja kun sattui maitoa olemaan niin lättyjä paistoin. Niitähän ei pitäisi ikuna tehdä silloin kun mieli tekee koska tulee taikina ylimitoitettua, kuten nytkin. No, sen homman ratkaisin sillä että otin uuniastian ja sinne sitten rullailin ylimääräiset kera juuston ja päivällisen tekemäni kana-wok-riisipöperön. Jääkaappiin sitten huomista oottamaan niin uunituksen jälkeen sitten on täytettyjä ohukaisia tiedossa. Loput letut sitten rullailin itsetehdyn mansikkahillon kaa ja syöpäsin :)
Kyllä nyt sitten ähkyssä kelpaa unta ootella, luojalle kiitos iltamässäilystä :D
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
Eihän sillä nukkumaan menoajalla ole väliä, oleellista on että aamulla klo 5.00 on syytä herätä ja olla toimintakykyinen. Yötyöläiset ja yönsä juhlineet toki erikseen.
Jos menen liian aikaisin, pyörin puoli yötä sängyssä virkeänä. Tiettynä aikana, eli hetikohta 23.00 jälkeen, uni tulee ihan tosta noin vaan parissa minuutissa. Herätys työaamuina on joku näistä: 3.45, 4.30, 5.00, 5.15 tai 5.30 riippuen ihan siitä moneltako työkohteessa alkaa työt ja kuinka pitkä matka sinne on. Ei siis hirveästi huvita mennä sänkyyn pyörimään klo 21, kun en saa sitten unta kuin vasta puolen yön jälkeen.
Tää on ajan kanssa vuosien mittaan hyväksi ja toimivaksi hioutunut taktiikka. Kesäaika tosin sotkee koko jutun. Silloin saan unta vasta hetikohta 00.00 jälkeen, eli kärsin koko kesäajan tunnin univajeesta joka vuorokausi.