Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rikkaat ja rahattomat - kumpi olisit ja mikä olisi budjetti

Vierailija
11.12.2022 |

Olen nähnyt pari jaksoa k.o. ohjelmasta ja mm. ne budjetit mietityttää. Jos olisit ohjelmassa kumpi olisit ja mikä olisi budjettisi?

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se budjetti koostuu kaikesta muusta paitsi asuminen, vakuutukset, sähkölasku jne. niin minulla se olisi 400€ viikossa. Siihen kuuluisi sitten ihan kaikki, matkoja ja mökille ostettavaa moottorisahaa ja sup-lautaa myöten. Olisiko se tyypillinen rikkaan sinkun budjetti?

Vierailija
2/59 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko rikkauden ja köyhyyden kriteerit selitetty?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin köyhä ja 30 euroa viikkobudjetti ( ruokaan siis , vaikka eihän tuossa ohjelmassa köyhien ja rikkaiden budetit kohtaa)

Vierailija
4/59 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se budjetti koostuu kaikesta muusta paitsi asuminen, vakuutukset, sähkölasku jne. niin minulla se olisi 400€ viikossa. Siihen kuuluisi sitten ihan kaikki, matkoja ja mökille ostettavaa moottorisahaa ja sup-lautaa myöten. Olisiko se tyypillinen rikkaan sinkun budjetti?

Eikun sori, ei olikaan noin paljon. Tuossa summassa oli kiinteitä kuluja mukana. Olisi lähempänä 250€. Ruokaan menee satanen viikossa.

Vierailija
5/59 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin satanen olisi tarjolla eli köyhä varmasti olisin.

Vierailija
6/59 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Budjettini perusteella köyhä, 300e viikko (3hlö).

Muutoin ottaen huomioon osallistujat, heidän kotinsa, asuinpaikkansa, harrastukset, elämäntyylit, elämän asenteet yms puitteet niin olisin rikas.

Vierailija
7/59 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikun sori, ei olikaan noin paljon. Tuossa summassa oli kiinteitä kuluja mukana. Olisi lähempänä 250€. Ruokaan menee satanen viikossa.

Ja ei mulla taida kulua vaatteisiin matkoihin ja maalliseen mammonaan noin paljon kuin 150€/vko, sehän tekisi yli 7000€ vuodessa. Ehkä puolet, nyt kun ole tullut matkusteltuakaan.

Niillä rikkailla on hirveän isot budjetit, mihin se perustuu? Oikeaan kulutukseen vai siihen mitä jää käteen?

Vierailija
8/59 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheen menoista laskettuna 600 ja nettotuloista laskettuna 1150. Taitaa olla aika keskikastia, ei ainakaan tunnu rikkaalta.

Vierailija
9/59 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Budjettini perusteella köyhä, 300e viikko (3hlö).

Muutoin ottaen huomioon osallistujat, heidän kotinsa, asuinpaikkansa, harrastukset, elämäntyylit, elämän asenteet yms puitteet niin olisin rikas.

Hyvä pointti.

Vierailija
10/59 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan rikas? Noin 1500e/ vko ruokaan ja ostoksiin rahaa.

Iso talo merenrannalla, vene ja hyvä auto. Ei ökyä mutta hyvätuloista.

Vierailija
11/59 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan rikas? Noin 1500e/ vko ruokaan ja ostoksiin rahaa.

Iso talo merenrannalla, vene ja hyvä auto. Ei ökyä mutta hyvätuloista.

Eli sinulta kuluu oikeasti noin paljon? Onko useampi henkilö kuluttamassa?

Vierailija
12/59 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siihen budjettiin otetaan huomioon? Jos kaikki tulot niin budjetti olis 1250e viikossa. Perheessä 3 henkeä.

Vierailija
13/59 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluisin varmasti rahattomien puolelle sillä viikkobudjettini on 125e/kk. Asumiskulujen jälkeen jää 532e/kk ja siitä pois puhelinlasku n.20e/kk. Ei sillä, minä tunnen itseni rikkaaksi koska rahaa jää enemmän käyttöön kuin töissä ollessa.

Vierailija
14/59 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä siihen budjettiin otetaan huomioon? Jos kaikki tulot niin budjetti olis 1250e viikossa. Perheessä 3 henkeä.

Olen kuvitellut että se mitä oikeasti käytetään eli ns. elintaso. Rahattomilta ei jää mitään säästöön ja joskus ei luultavasti voi heti hankkia kaikkea tarpeellista.

Vierailija
15/59 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän nettotuloilla viikkobudjetti olis vähän reilu 2000 ilman asumismenoja, sähköä, nettiä ja vakuutuksia.

Vierailija
16/59 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku 500-600€/vko on vapaassa käytössä. Eli rahattomiin kuuluisin.

Vierailija
17/59 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuluisin varmasti rahattomien puolelle sillä viikkobudjettini on 125e/kk. Asumiskulujen jälkeen jää 532e/kk ja siitä pois puhelinlasku n.20e/kk. Ei sillä, minä tunnen itseni rikkaaksi koska rahaa jää enemmän käyttöön kuin töissä ollessa.

Et ole ensimmäinen, etkä varmasti viimeinen jonka kuulen sanovan noin. Sen jos minkä pitää hätkähdyttää. En syytä sinua, vaan ihmettelen tämän yhteiskunnan toimintaa.

Vierailija
18/59 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on kiinnostavaa miten pieni se ero totaalisen köyhyyden ja kohtuullisen mukavuuden välillä voi olla. Korkeiden vuokrien Helsingissä muutaman satasen ero vuokrassa voi jo keikauttaa paljon suuntaan tai toiseen.

Vierailija
19/59 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei se noin mene. Niillä rahattomilla se budjetti on usein joku 80€/viikko. Ei tuosta ole tarkoitus kattaa esimerkiksi asumisen kuluja enää.

Eli ota tulosi (mitä tilillesi tulee), vähennä siitä kaikki säännölliset laskut kuten vastikkeet/vuokrat, lainanlyhennykset, sähköt jne. Ja sitten se jäljelle jäävä jaa viikoille.

Vierailija
20/59 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku 500-600€/vko on vapaassa käytössä. Eli rahattomiin kuuluisin.

Oletko oikeasti tuota mieltä? Jos kyseessä on yhden ihmisen budjetti, kulutukseen jäisi 20000€/vuosi. Kyllä tuosta pitäisi jäädä kymppitonni säästöön ihan kevyesti..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi