Millaisia ovat perussuomalaiset arvot?
Kommentit (173)
Mikä siinä on, että naiset vetävät aina mutun, fiiliksen ja mielikuvien pohjalta sen sijaan, että tutkisivat PS:n puolueohjelmaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kivempi suomi kaikille suomalaisille :)
Ei ainakaan tämän palstan perusteella. Olen itse vihervassari ja koen oloni aika uhatuksi persujen äänestäjäkunnan taholta. Ei ole kiva elää sellaisessa Suomessa, missä käytetään väkivaltaa eri mieltä olevien ojentamiseksi.
Älä äänestä Suomen tuhoamista ajavia puolueita sitten. Minä olen kovin pahoilla mielin siitä että meillä saa tehdä.... (v i t t u mä en jaksa selittää kaikkia maamuumien perceilyjä, jotka olisivat TÄYSIN vältettävissä jos maamuumeja ei otettaisi vastaan.)
Voiko naistaan ja lapsiaan rakastaa enempää kuin torjua heidän r*iskaajiensa m**hantulo?
Vierailija kirjoitti:
Tuo femismin vastustaminen jopa persunaisten taholta on suorastaan käsittämätöntä ja suhteetonta. Hommalla on ketjuja, lukekaa. Ihan normisettiä heittää jotain sensuuntaista että maailma on pilalla koska naiset ovat työelämässä ja politiikassa. Jopa omalla nimellä.
Suomi on ihana mutta tähän settiin ei kuulu isänmaan luontoarvot tai muut sivistysarvot. Suomen päällä on kupla joka suojaa ilmastonmuutokselta. Tuulivoima on paha.
En ole persunainen, mutta pakko myöntää, että ihmetyttää miksi miltei poikkeuksetta valitaan se kaikista hölmöin nainen ajamaan yhteisiä asioita/johtotehtäviin kun fiksuja ja järkeviäkin olisi tarjolla. Ketään ei myöskään pitäisi enää nykyaikana valita pelkän sukupuolensa perusteella. Tätä kuitenkin tapahtuu ja pätevyyttä enemmän painaa pelkkä sopivuus. On jo naisen vuoro..
Ja kyllä, miehetkin tekee typeryyksiä mutta yleensä sellainen ei kovin pitkään pääse hölmöilyitään jatkamaan vaan se siivotaan nopeasti syrjään eikä juuri kukaan anna sellaiselle tukeaan. Ainakaan julkisesti.
Vierailija kirjoitti:
Voiko naistaan ja lapsiaan rakastaa enempää kuin torjua heidän r*iskaajiensa m**hantulo?
Miksei saa antaa useita peukkuja yhdelle viestille? Tämä oli ihan raamatullista tasoa! 👍🏼👍🏼👍🏼
Vierailija kirjoitti:
nyrkki hella isämmaa
Onhan se noiden paisuneiden ja etuoikeutettujen pullaporsaiden puolue. Puolue, jossa jokainen kokee tulleensa jotenkin kaltoin kohdelluksi. Ja kaikki abouttiarallaa pelottaa, vaikka niin kovasti esitetään kovaa jätkää. Uh, nice.
Eikö yhteiskunta siis tarvitse muutosta jos ihmiset tuntevat tulleensa kaltoinkohdelluiksi ja ovat pelokkaita?
Vierailija kirjoitti:
Me isänmaan puollustajat taistelemme viimiseen hengen vetoon asti Venäjän rinnalla suvac ceja vastaan.Kiitos 1939-1944.
Jonne dissaamassa veteraaneja. Eipä yllättänyt. Monet sotilaista ei elänyt edes 20 vuotiaiksi. Toivottavasti et sinäkään.
Vierailija kirjoitti:
Miten te jaksatte vastata näihin typeriin -hauku persut- avauksiin?
Jokaisen puolueen puolueohjelma löytyy netistä. Siinä on mainittu myös puolueitten arvot. Jokainen voi halutessaan lukea ne sieltä, ei tarvitse täältä kysellä.
Ilkeys: "Perussuomalaiset on suorapuheinen puolue. Joskus totuus voi olla kuin solvaus, mutta olemme silti sen puolella."
Rikollisuus: "Kannustamme ihmisiä ajattelemaan itse omilla aivoillaan. Luotamme suomalaisten kykyyn tehdä hyviä päätöksiä ja oppia virheistä. Aikuisia ihmisiä ei ole syytä holhota." (lait ovat holhoamista).
Valehtelu: "Toimintamme perustana ovat oikeudenmukaisuus, inhimillisyys, rehellisyys ja tasa-arvo."
Uskonto: "Perussuomalaiset on isänmaallinen ja kristillissosiaalinen puolue, joka edistää kansallista etua."
Työtätekevien ja yrittäjien puolestapuhuja: "Kunnioitamme työtä, yrittämistä, totuutta ja yksilön henkistä kasvua."
Aika paljon persujen "arvomaailmassa" on hyvin ympäripyöreitä ja tulkinnanvaraisia juttuja, mutta kyllähän sen huomaa edustajien ulosannista, että mitä ne asiat todellisuudessa merkitsevät, vaikka ne onkin tuossa esitetty sellaisessa muodossa (poliitikoille tyypilliseen tapaan), että aina voi väittää että eeeeiii eihän sillä nyt suinkaan sitä tarkoitettu!
Lähde: https://www.perussuomalaiset.fi/tietoa-meista/arvomaailmamme/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan tämän palstan perusteella. Olen itse vihervassari ja koen oloni aika uhatuksi persujen äänestäjäkunnan taholta. Ei ole kiva elää sellaisessa Suomessa, missä käytetään väkivaltaa eri mieltä olevien ojentamiseksi.
No nyt on melkoiset viherpsykoosit taas päällä. Kyllä se on kiakkoviaraat, antifantit sun muut vasem.mistohörhöt, jotka siinä väkivaltaisessa hiljentämisessä enimmäkseen kunnostautuvat. Vai onko se Li Andersonin sanoin sitä "parempaa väkivaltaa"? Yhdet säännöt mulle, toiset säännöt toisille? Tekopyhä kom.mari!
No ei tosiaankaan ole, tuomitsen senkin väkivallan ja olen tällä palstallakin puuttunut oletettujen vihervassareiden huonoon käytökseen. Mitä en muuten ole ikinä nähnyt persujen tekevän toisilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perussuomalaiset arvot: 1. Lihansyönti. 2. Joulujuhlat kirkossa. 3. Polttomoottoriauto bensa/diesel. 4. Isänmaallisuus. 5. Maanpuolustushenkisyys. 6. Harrastukset Kuntosali ja Penkkiurheilu (lapsilla Jääkiekko jos rahaa.)
Lähes kaikki osui, paitsi että ei voisi persut vähempää kiinnostaa.
Lähes kaikki osui ja silti ei kiinnosta. Ei vaaleissa ole tarkoitus äänestää vähiten sopivinta puoluetta
mies51v
Olet kertonut aiemmin olevasi persu.
Niin olenkin? En toki puolueessa, mutta äänestän nykyään heitä.
Ex-kokkare
mies51v
Ymmärrätkö sä edes itse kirjoittamasi tekstin sisältöä?
Normaali kyllä ymmärtää ja lukee rivien välistä. Lue hitaammin
mies51v
Vierailija kirjoitti:
Persukkalailaa, persukkalailaa, persupappa tytärtään kairaa...
Miten syvällä pitää pään olla wihersuwacciperceessä että suoltaa tällaista?
Turvallisuus, rehellisyys, suoraselkäisyys. Suomen etu ensin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perussuomalaiset arvot: 1. Lihansyönti. 2. Joulujuhlat kirkossa. 3. Polttomoottoriauto bensa/diesel. 4. Isänmaallisuus. 5. Maanpuolustushenkisyys. 6. Harrastukset Kuntosali ja Penkkiurheilu (lapsilla Jääkiekko jos rahaa.)
Lähes kaikki osui, paitsi että ei voisi persut vähempää kiinnostaa.
Lähes kaikki osui ja silti ei kiinnosta. Ei vaaleissa ole tarkoitus äänestää vähiten sopivinta puoluetta
mies51v
Olet kertonut aiemmin olevasi persu.
Niin olenkin? En toki puolueessa, mutta äänestän nykyään heitä.
Ex-kokkare
mies51v
Ymmärrätkö sä edes itse kirjoittamasi tekstin sisältöä?
Normaali kyllä ymmärtää ja lukee rivien välistä. Lue hitaammin
mies51v
Eikö se olekaan naisten hommia lukea sieltä missä tekstiä ei ole?
Jos "persuarvot osuu", mutta "silti ei kiinnosta", eikä "vaaleissa ole tarkoitus äänestää vähiten sopivinta puoluetta", niin totesit juuri ettet ole persu.
Käytä vähemmän negaatiota jos ei aivokapasiteetti riitä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on, että naiset vetävät aina mutun, fiiliksen ja mielikuvien pohjalta sen sijaan, että tutkisivat PS:n puolueohjelmaa?
Tämä on tosi epäkorrekti asia sanoa, mutta naiset vetävät tunteella, ja sen takia olisi oikeasti parempi jos sinkkunaiset eivät saisi äänestää lainkaan ja vaimojen ääni olisi vain kerroin miehen ääneen. Sori siitä.
Vierailija kirjoitti:
Mutun, fiiliksen ja mielikuvien pohjalta, kun tällä palstalla persuiksi julistautuneet huutelee niitä mielipiteitään ja arvojaan jatkuvasti ilmoille niin että kaikki varmasti on ne joskus lukenut. Eikä yksikään persu koe asiakseen korjata näitä tietoja, jos ne on olleet jotenkin virheellisiä, eivätkä kuvasta persujen arvoja. Päinvastoin, peukkujen määrästä päätellen ovat hyvin samaa mieltä kaikesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo femismin vastustaminen jopa persunaisten taholta on suorastaan käsittämätöntä ja suhteetonta. Hommalla on ketjuja, lukekaa. Ihan normisettiä heittää jotain sensuuntaista että maailma on pilalla koska naiset ovat työelämässä ja politiikassa. Jopa omalla nimellä.
Suomi on ihana mutta tähän settiin ei kuulu isänmaan luontoarvot tai muut sivistysarvot. Suomen päällä on kupla joka suojaa ilmastonmuutokselta. Tuulivoima on paha.
En ole persunainen, mutta pakko myöntää, että ihmetyttää miksi miltei poikkeuksetta valitaan se kaikista hölmöin nainen ajamaan yhteisiä asioita/johtotehtäviin kun fiksuja ja järkeviäkin olisi tarjolla. Ketään ei myöskään pitäisi enää nykyaikana valita pelkän sukupuolensa perusteella. Tätä kuitenkin tapahtuu ja pätevyyttä enemmän painaa pelkkä sopivuus. On jo naisen vuoro..
Ja kyllä, miehetkin tekee typeryyksiä mutta yleensä sellainen ei kovin pitkään pääse hölmöilyitään jatkamaan vaan se siivotaan nopeasti syrjään eikä juuri kukaan anna sellaiselle tukeaan. Ainakaan julkisesti.
Ei ole vielä näkynyt ihan arjen työelämässä. Näkyy nuoren naisen alkupuolen urakehityksestä vanhaksi asti: mies etenee pelkällä mieheydellään, naiselle tyrkytetään alemman osaamistason hommia jne. Kurssikavereistani pojat pääsivät melkein heti pikkupomoiksi vaikka lähtötilanne sama. Joku pörssiyritys ei tässä paljoa paina.
Hölmö mies siivotaan syrjään?! Ihan pellejä istuu jalat pöydällä viiden tonnin palkalla ja työntää omat hommansa akkojen hoidettavaksi.
Sinähän se good girl-kuplassa elät. Googleta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt on melkoiset viherpsykoosit taas päällä. Kyllä se on kiakkoviaraat, antifantit sun muut vasem.mistohörhöt, jotka siinä väkivaltaisessa hiljentämisessä enimmäkseen kunnostautuvat. Vai onko se Li Andersonin sanoin sitä "parempaa väkivaltaa"? Yhdet säännöt mulle, toiset säännöt toisille? Tekopyhä kom.mari!
No ei tosiaankaan ole, tuomitsen senkin väkivallan ja olen tällä palstallakin puuttunut oletettujen vihervassareiden huonoon käytökseen. Mitä en muuten ole ikinä nähnyt persujen tekevän toisilleen.
Hatunnosto kuitenkin tuolle persulle rehellisyydestä, kun ei kieltänyt persujen väkivaltaisuutta, vaan sen sijaan päätyi selittämään että "kun kyllä ne muutkin".
Vierailija kirjoitti:
Oletko itse lukenut vihreiden puolueohjelman ennnenkuin haukuit heitä (jos olet niin tehnyt, kun aika moni tuntuu haukkuvan).
Persujen monet asiat sopisivat aikaan ennen 1900-lukua ja Marxia. Puolue edustaa taantumusta.
"Perussuomalaiset on suorapuheinen puolue. Joskus totuus voi olla kuin solvaus, mutta olemme silti sen puolella." (vapaus puhua loukkaavasti julkisesti liittyy kiinteästi populismiin, joka nousi 1800-luvun alussa)
Rikollisuus: "Kannustamme ihmisiä ajattelemaan itse omilla aivoillaan. Luotamme suomalaisten kykyyn tehdä hyviä päätöksiä ja oppia virheistä. Aikuisia ihmisiä ei ole syytä holhota." (itse omilla aivoillaan ajattelu sopii ns. terveen järjen koulukuntaan 1700-luvulla; samasta lähteestä voi perustella kuitenkin myös vaikkapa tiedevastaisuutta ja yhteiskunnallista muutosvastaisuutta; esim. kreationistit vetoavat omaan järkeen)
Valehtelu: "Toimintamme perustana ovat oikeudenmukaisuus, inhimillisyys, rehellisyys ja tasa-arvo." (1700-luvullakin puhuttiin näistä. Mm. Donald Trump kokee toteuttavansa näitä ajaessaan nationalistista protektionismia. Todennäköisesti persuillakin nämä käsitteet kuuluvat aikaan ennen vapaata kauppaa, joilloin valtion ja valtiohallinnon vaurastuminen oli pääasia)
Uskonto: "Perussuomalaiset on isänmaallinen ja kristillissosiaalinen puolue, joka edistää kansallista etua." (ajatus yhdestä kristitystä kansasta ja valtiosta muodostui 1800-luvun alussa vastaiskuna liialle vapaamielisyydelle ja vapaudelle)
Työtätekevien ja yrittäjien puolestapuhuja: "Kunnioitamme työtä, yrittämistä, totuutta ja yksilön henkistä kasvua." (näkemys on kuin suoraan USAn oikean laidan ns. uusprotektionistien teoksista 1800-luvulta: työläinen ja yrittäjä nähtiin pyhinä henkilöinä ja työ itseisarvona, jonka vapaus syntyi "vapaan kaupan" vallasta vapautumisesta)
En ole rasisti vaan realisti.
En vihaa naisia, mutta naiset tuntuvat vihaavan minua.
Tyhmyyttä on monenlaista.
Jokainen valehtelee, sinäkin. Valehtelet jos muuta väität.
Jos väkivaltaisuudeksi lasketaan itsensä puolustaminen niin olkoot sitten niin.
Hyvää yötä sinullekin.