Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hahmotellaan ihanteellinen Suomi

Vierailija
23.11.2019 |

Listataan tähän asioita, jotka tekisivät Suomesta maailman parhaan maan. Ei siis kritisoida nykymenoa, vaan ihan puhtaalta pöydältä. Katsotaan olisiko tuollainen maa kaikille mahdollinen.

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään logiikkaa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään logiikkaa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulokatto 5000 euroa kuukaudessa.

Tahdot siis karsia verokertymää huomattavasti?:D

Luuletko, että tämän maa pyörii pienituloisten rahoilla?

Hyvätuloiset pois siis suomesta ja sosiaaliavustukset loppuvat sitten rahanpuutteeseen.

Verokertymä pysyy ihan samana. Kyllä se raha kiertoon palautuu, oli se sitten kenen taskussa hyvänsä. Tai oikeastaan pienituloisilta paremmin, koska suurituloiset tykkäävät sijoitella ja jemmata massejansa. Köyhät vievät kaiken takaisin kauppaan. Et ole tainnut opiskella kauheasti kansantaloustieteitä.

Jos aiot laittaa tulokaton 5000 euroon, eli sitä enempää ei saisi palkkaa maksaa, leikkaat samalla verokertymää. Jos taas teet niin, että kaikki mikä menee yli 5000 euron, verotetaan pois, saat hyvätuloiset muuttamaan pois suomesta.

Kumpikin noista keinoista leikkaa rottien sosiaalitukia, koska rahantulo valtiolle pienenee.

Kommunismi ei ole avain onneen. Punikit V I T T U U N suomesta.

Kapitalistisiaksi olet yllättävän kiinnostunut valtion verotuloista. Ihmettelen suuresti miksi.

Taitaa sen tulot olla riippuvaisia valtiosta. Varmasti hyvä bisnes, lol.

Vierailija
62/71 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkästään kantasuomalaisia vaaleita ihmisiä. Kaikilla isot autot ja talot. Iso palkka. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki kielletyksi mikä ei ole erikseen sallittu. Lisäksi mikään ei ole sallittua. Siinä on ihanteellinen suomi.

Saanko kivuttoman eutanasian kun ihanne toteutuu?

Aika jännä miten näin tahallisen kärjistetty älyttömyys jakaa kahtia. Nyt siis tasan 5-5 tällä hetkellä. Pistää miettimään kuinka paljon suomessakin on ahdasmielisiä. Jos mä nyt omassa kodissa poltan huimaus sätkän tai harrastan seksiä joka on muutakin kuin pimeässä peiton alla niin oikeasti. Eiköhän tämmöisten pitäisi olla tasan oma asia?

Tuolla on pitkin poikin maata ihan todellisia ongelmia mihin viranomaisten resurssit ei riitä puuttua niin jotain ei ongelmaisia viihdekäyttäjiä pitää jahdata. Oikeus tehdä itselleen mitä haluaa? No joo mutta ei suomessa.

Huh, huh muahan se sattuu mutta jonkun pitää uhrautua. Laittakaa per..k. torille ruoskittavaksi. Enkä silti pyydä anteeksi etten ole pyhempi kuin kukaan muukaan.

Vierailija
64/71 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki kielletyksi mikä ei ole erikseen sallittu. Lisäksi mikään ei ole sallittua. Siinä on ihanteellinen suomi.

Saanko kivuttoman eutanasian kun ihanne toteutuu?

Aika jännä miten näin tahallisen kärjistetty älyttömyys jakaa kahtia. Nyt siis tasan 5-5 tällä hetkellä. Pistää miettimään kuinka paljon suomessakin on ahdasmielisiä. Jos mä nyt omassa kodissa poltan huimaus sätkän tai harrastan seksiä joka on muutakin kuin pimeässä peiton alla niin oikeasti. Eiköhän tämmöisten pitäisi olla tasan oma asia?

Tuolla on pitkin poikin maata ihan todellisia ongelmia mihin viranomaisten resurssit ei riitä puuttua niin jotain ei ongelmaisia viihdekäyttäjiä pitää jahdata. Oikeus tehdä itselleen mitä haluaa? No joo mutta ei suomessa.

Huh, huh muahan se sattuu mutta jonkun pitää uhrautua. Laittakaa per..k. torille ruoskittavaksi. Enkä silti pyydä anteeksi etten ole pyhempi kuin kukaan muukaan.

Ironia ei taida olla sinun vahvimpia alueita.

Vierailija
65/71 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki persut olis muuttaneet pois, siinä olisi hyvä alku.

Vierailija
66/71 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkästään kantasuomalaisia vaaleita ihmisiä. Kaikilla isot autot ja talot. Iso palkka. 

Älä leiki tyhmää.

Vierailija
67/71 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkee taas millaista kommunistia tälläkin palstalla on jos pitäisi ottaa käyttöön palkkakatto ja rajata se pelkästään 5000 euroon. Tuohan on ihan naurettava raja. Kuka enää viitsisi kouluttautua yliopistossa vaikka 5-7 vuotta sen vuoksi että käteen jäisi reilu 3000 euroa kun perusduunistakin jää monesti 2000 euroa? Häviäisi kaikki motivaatio yrittäjyydellä ja sitä kautta näivettyisi ennen pitkään koko teollisuus ja elinkeinoelämä.

Minun ihanne-Suomessa marginaalivero ei koskaan nousisi yli 50 %:in. Itse asiassa ei edes yli 40 %:in. Kyllä palkankorotuksesta tulee jäädä aina työntekijälle itselleen enemmän eikä valtion eikä muiden instanssien tulisi koskaan viedä yli 40 %.

Vierailija
68/71 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin verrattuna isot?

Vierailija
69/71 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkee taas millaista kommunistia tälläkin palstalla on jos pitäisi ottaa käyttöön palkkakatto ja rajata se pelkästään 5000 euroon. Tuohan on ihan naurettava raja. Kuka enää viitsisi kouluttautua yliopistossa vaikka 5-7 vuotta sen vuoksi että käteen jäisi reilu 3000 euroa kun perusduunistakin jää monesti 2000 euroa? Häviäisi kaikki motivaatio yrittäjyydellä ja sitä kautta näivettyisi ennen pitkään koko teollisuus ja elinkeinoelämä.

Minun ihanne-Suomessa marginaalivero ei koskaan nousisi yli 50 %:in. Itse asiassa ei edes yli 40 %:in. Kyllä palkankorotuksesta tulee jäädä aina työntekijälle itselleen enemmän eikä valtion eikä muiden instanssien tulisi koskaan viedä yli 40 %.

Onneksi Suomessa on sananvapaus, niin tuollaisiakin mielipiteitä saa esittää. Aika harvinaiseksi ovat kyllä käyneet onneksi.

Vierailija
70/71 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä viitsisin ja kaikki mun fiksut kaverit viitsisi. Tulisi vaihteeksi lahjakkaita ihmisiä vaativiin hommiin, eikä aina niitä ahneita pyrkyreitä. Moni rupeaisi tuolla palkalla innosta kirkuen tutkijoiksi kun niissä hommissa olisi vaan turvattu rahoitus ja vakaat työsuhteet, ja lääkäreiksi kun vaan olisi aikaa ja resursseja hoitaa potilaat kunnolla eikä liian pitkiä työpäiviä.

Yrittäjien motivaation näivettyminen olisi lähes kauneinta mitä maailmassa voisi tapahtua. Olisipa ihanaa jos ne menisi katatonisiksi kaikki eikä enää jaksaisi vaivautua syömään. Enkä tarkoita nyt mitään kampaaja-Virpiä Tuusulasta, vaan niitä joiden nimissä täällä jatkuvasti vaaditaan hyvinvointivaltion alasajamista.

Vierailija
71/71 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bordellit halpoja tai ilmaisia. Seksiin liittyviä lakeja höllemmiksi.

Kaikki olisi ilmaista eikä tartte käydä töissä.

Jokainen halukas saisi ilmaiseksi asua kattohuoneistossa, josta näkymä koko kaupungin yli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä