Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketä lapselle kummeiksi? Apua tarvitaan

Vierailija
22.11.2019 |

Auttakaa meitä. Kauan odotettu vauva syntymässä meille, eikä tiedetä ketä pyydetään kummeiksi.

Yksi hyväksi luultu, läheinen ystäväpariskunta joita ensin ajateltiin, mutta ei tunnu oikealta pyytää sittenkään heitä. kun saivat itse lapsen, mutta eivät pyytäneet meitä. Tunnetaan itsemme tyhmiksi ja kelpaamattomiksi.

Minun sisaruksen perhe. Kivoja ihmisiä, mutta asuvat 450km päässä, eivätkä ole 10 vuoteen käyneet meillä. On pyydetty ja pyydetty, mutta eivät halua kyläillä/ eivät pääse, syy aina vaihtuu. Me olemme siellä käyneet paljon. Kärsitään tästä aivan hirveästi, epätasapainoinen suhde, kommunikaatio vaikeaa, ja pelkäämme että eivät tule esim kerran vuodessa lapsemme synttäreille. Todella surullinen asia meille. 😢💔

Miehen veli ja vaimonsa. Myös kivoja ihmisiä. Asuvat lähellä ja olemme tekemisissä. Painaa se vähän, että he eivät pyytäneet meitä lapselleen kummeiksi aiemmin, tunnemme kelpaamattomuutta/ huonommuutta. Varmaan tulisivat lapsen juhliin ym.

Miehen kummilapsi, ihana 20v nuori. Seurustelee, ja mietitään pitääkö pyytää sitten myös tämä meille tuntemattomampi kumppani, jos pyydettäisiin hänet tyttö/poikakummiksi.

Minun naisystäviäni, ihania ihmisiä, mutta pelkään että mitä jos ystävyys katkeaa. Meidän suvussa yleensä pyydetty suvusta. Miten tälläiset ns ei niin läheiset kummit?

Ihan kriisi tämän asian kanssa. Monta vuotta ollut ihania armorikkaita vuosia jolloin ollut selvää että pyydetään noita ystäviä ja minun sisarusta perheineen, ja nyt kun onkin viimein lapsi tulossax niin tuntuu, että suhteet ei parhaimmat mihinkään suuntaan, ja kaikki kriisiytynyt, tuntuu pahalta ettemme ole kelvanneet heille, ja että toiset eivät kyläile 😟😔💔

Viisaita neuvoja tosiaan kaivataan....

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat valitettavasti aika raskaalta ihmistyypiltä. Mietit ihan liikaa toisten puheita ja mielipiteitä, teet johtopäätöksiä ja ahdistut ja kriisiinnyt minun mielestä ihan mitättömistä asioista. Ei se kummin nimi paperissa oikeasti ole maailman tärkein asia. Vaikka valitsisit kenet tahansa, et voi tietää etukäteen minkälainen kummi hän on ja miten pitää yhteyttä. Mitäpä jos ottaisit vähän rennommin, valitse pari hyvää tyyppiä, äläkä turhaan vatvo etu- ja jälkikäteen asioita, mitä et mitenkään voi tietää tai päättää.

Ei se ole nimi paperissa vaan ihminen perheen ja lapsen elämässä....

Niitä ihmisiä voi olla paljon muitakin kuin se, jonka nimi siinä paperissa on. Se ei takaa mitään.

Vierailija
22/50 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö mun tulla, kun tilanne on noin hankala?:D

Minäkin voisin tulla! Olen eläkkeellä, voisin hoitaakin välillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö mun tulla, kun tilanne on noin hankala?:D

Minäkin voisin tulla! Olen eläkkeellä, voisin hoitaakin välillä.

Voi tule ❤️

Ap

Vierailija
24/50 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä on vaikea tietää etukäteen, kuinka kukakin lopulta ottaa kummin tehtävän. Joku joka on aluksi hyvinkin innoissaan siitä, että pääsee kummiksi, saattaa unohtaa kummilapsen täysin, kun tulee jokin elämänmuutos. Taas ihminen, jonka ensimmäinen kommentti on: "Olin kyllä ajatellut, että en ala kenellekään kummiksi."  voikin osoittautua varsin osallistuvaksi kummiksi.

Vierailija
25/50 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei sukulaisia! näin neuvoi ystäväni ja oikeassa oli, muttei solloin uskottu.

pyydettiin miehen sisko miehensä kanssa, oltiin hyvissä väleissä. tuli välirikkko, eivätkä halua olla enää meidän tai kummilapsensa kanssa missään tekemisissä. hylkäsivät oman kummilapsensa. suku on pahin joskus.

Jos tuo on peruste, niin ei voi pyytää ystäviäänkään. Tiedän tapauksia joissa lapsen kummina olevan ystävän kanssa on tullut välirikko tai muuten etäännytty.

Vierailija
26/50 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up up

Vierailija
27/50 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia Ap

Vierailija
28/50 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

😔😔😔

Vierailija
29/50 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonot vaihtoehdot. Eikö

Ole siskoa? Millaisia ovat nämä ystävät.

Vierailija
30/50 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tuo kummiksi pyytämättömyys on noin iso juttu, niin tuo miehen kummityttö (jos suhde kohtuu uusi, niin ei poikaystävää).

Mutta kuinka paljon tiedätte noista kummiksi pyytämättömien kummivalintojen taustoista? Ovatko joskus sanoneet ajatelleensa teitä kummeiksi vai oletteko itse vain ajatelleet? Siellähän voi olla pidempää historiaa taustalla heidän valinnoissaan.

Ystävät= viettävät kaikki vapaa-aikansa meidän kanssamme jo monen vuoden ajalta, silti kummeiksi pyytävät jotain muita.

Miehen veli= olivat miettineet meitä pitkään yhdessä olleita, mutta pyysivätkin eri sisaruksia. Pitivät mm ettei oltu lapsirakkaita, kun ei ollut omia lapsia 😔

Ap

Voi jösses... Ihanko oikeasti olet mennyt kysymään miksi ette kelvanneet!? Niin kuin joku jo mainitsi, vaikutat raskaalta ihmiseltä.

Vierailija
31/50 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tuo kummiksi pyytämättömyys on noin iso juttu, niin tuo miehen kummityttö (jos suhde kohtuu uusi, niin ei poikaystävää).

Mutta kuinka paljon tiedätte noista kummiksi pyytämättömien kummivalintojen taustoista? Ovatko joskus sanoneet ajatelleensa teitä kummeiksi vai oletteko itse vain ajatelleet? Siellähän voi olla pidempää historiaa taustalla heidän valinnoissaan.

Ystävät= viettävät kaikki vapaa-aikansa meidän kanssamme jo monen vuoden ajalta, silti kummeiksi pyytävät jotain muita.

Miehen veli= olivat miettineet meitä pitkään yhdessä olleita, mutta pyysivätkin eri sisaruksia. Pitivät mm ettei oltu lapsirakkaita, kun ei ollut omia lapsia 😔

Ap

Voi jösses... Ihanko oikeasti olet mennyt kysymään miksi ette kelvanneet!? Niin kuin joku jo mainitsi, vaikutat raskaalta ihmiseltä.

Tylsän tyly vastaus. En ole kysynyt.

Ap

32/50 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyytäisin molempien sisaruksia, sinun ja miehesi.

Vierailija
33/50 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ihan liikaa tulkitset toisten tekemisiä. Miksi et voi pyytää ystäväpariskuntaa? Ehkä heillä on muitakin ystäviä tai läheisiä sukulaisia, mutta ei se ole teiltä pois. Ystävyyssuhde ei ole parisuhde, missä pitää olla uskollinen. Eli ei se ole loukkaus teitä kohtaan, jos muutkin ihmiset ovat tärkeitä heille.

Teillä on paljon hyviä vaihtoehtoja, kaikki jota luettelit. Lopeta toisten ihmisten motiivien kuvittelu, ja pyydä joitakin.

Vierailija
34/50 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pyytäisin kummilasta. Ehkä myös miehen sisarusta puolisoineen. Tässä voisi miettiä sitäkin, jääkö lapsilukunne yhteen vai onko haaveissa useampi? Jos nyt pyydätte kolme kummia, ketä pyytäisitte toiselle lapselle?

Minä olen mieheni kanssa ollut yhdessä noin 10v, vain minut pyydettiin veljeni toisen lapsen kummiksi. Sittemmin olemme saaneet kaksi lasta ja veljeni vaimoineen on toisen lapsemme kummit. Ensimmäisen kummiksi pyysin ystäväni. Meitä ei pyydetty heidän ensimmäisen lapsen kummiksi mutta toisen kyllä. Ei ole tietääkseni kukaan pahoittanut mieltään. Ei pidä ajatella niin monimutkaisesti :).

Vierailija
35/50 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkosta voi pyytää kummin jos omasta piiristä ei löydy ketään, joka suostuu.

Tietääkseni kummi on pakko olla että lapsi voi

saada kasteen.

Typerä jäänne koko pakollinen kummi-instituutio.

Siitä olisi aika luopua.

Vierailija
36/50 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei halua maksu automaateiksi. Älkää kastako sitä vaan lapsi saa itse päättää aikuisena uskonnostaan. 

Vierailija
37/50 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomana ei rahani riitä edes omaan hyvinvointiini ja lapsiperheelliset huvittelevat koko ajan niin tuntuu pahalta kun ne hyväksikäyttävät vain yhteiskuntaa ja muita ihmsisiä, isovanhempia varsikin. 

Vierailija
38/50 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi mutta kuka voi olettaa että joku tulee asiakseen 450 kilometrin päästä lapsen synttäreille? Ei se nyt niin tärkeä tapahtuma ole. 

Heille me on menty täältä 450km päästä, ja heidän lapsilleen nämä ovat olleet tärkeitä.

Ap

Se on teidän asianne jos haluatte matkustaa.

Alkaa vaikuttaa siltä, että te olette v.mäisiä kummilapsen vanhempia, joista tulee olemaan kummille riesaa. Loukkaantumisia

luvassa, teki kummi niin tai näin. Hirveästi odotuksia. Pahimpia ovat kummivouhottajavanhemmat, jotka iskostavat lapsen päähän kasan odotuksia (yleensä kalliita lahjoja ja viihdyttämistä), niin että jos ja kun kummi ei osoittaudu vanhempien odotusten mittaiseksi, päästään volisemaan, että lapsi on pettynyt.

Suosittelen vahvasti, että pyydätte kummin kirkon puolesta. Hänellä ei silloin ole muuta velvoitetta kuin olla läsnä ristiäisissä.

Vierailija
39/50 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat valitettavasti aika raskaalta ihmistyypiltä. Mietit ihan liikaa toisten puheita ja mielipiteitä, teet johtopäätöksiä ja ahdistut ja kriisiinnyt minun mielestä ihan mitättömistä asioista. Ei se kummin nimi paperissa oikeasti ole maailman tärkein asia. Vaikka valitsisit kenet tahansa, et voi tietää etukäteen minkälainen kummi hän on ja miten pitää yhteyttä. Mitäpä jos ottaisit vähän rennommin, valitse pari hyvää tyyppiä, äläkä turhaan vatvo etu- ja jälkikäteen asioita, mitä et mitenkään voi tietää tai päättää.

Muuten komppaan, mutta kummeja ei niin vain valita: heitä pyydetään. Pyynnöstä on lupa kieltäytyä. Jos tuntisin ap.n mä ainakin kieltäytyisin juuri tuon spekuloimisen ja loukkaantumisen vuoksi.

En tajua, että joku saa päähänsä loukkaantua siitä ettei "pääse" kummiksi. Eihän kummeja ole yleensä kuin kaksi, ja hyviä ehdokkaita voi olla kymmenkertainen määrä.

Kummius ikävä kyllä vääristää helposti ihmissuhteen sellaiseksi, että kummilapsen vanhemmat ovat jatkuvasti haavi ojossa odottamassa lahjoja Tai yhteyttä ei pidetä muuta kuin lahjlmispäivinä.

Kummius voi stressata ja tulla kalliiksi.

18 vuotta ja pidempäänkin kestävä palkaton koiranvirka josta ei saa edes aitoa kiitosta palkaksi.

Vierailija
40/50 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi mutta kuka voi olettaa että joku tulee asiakseen 450 kilometrin päästä lapsen synttäreille? Ei se nyt niin tärkeä tapahtuma ole. 

Heille me on menty täältä 450km päästä, ja heidän lapsilleen nämä ovat olleet tärkeitä.

Ap

Se on teidän asianne jos haluatte matkustaa.

Alkaa vaikuttaa siltä, että te olette v.mäisiä kummilapsen vanhempia, joista tulee olemaan kummille riesaa. Loukkaantumisia

luvassa, teki kummi niin tai näin. Hirveästi odotuksia. Pahimpia ovat kummivouhottajavanhemmat, jotka iskostavat lapsen päähän kasan odotuksia (yleensä kalliita lahjoja ja viihdyttämistä), niin että jos ja kun kummi ei osoittaudu vanhempien odotusten mittaiseksi, päästään volisemaan, että lapsi on pettynyt.

Suosittelen vahvasti, että pyydätte kummin kirkon puolesta. Hänellä ei silloin ole muuta velvoitetta kuin olla läsnä ristiäisissä.

Törkeä kirjoitus.

AV:n logiikalla haukutaan sellainen joka ajaa pitkän matkan lapsen takia! Aina väärin vai..?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä