Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketä lapselle kummeiksi? Apua tarvitaan

Vierailija
22.11.2019 |

Auttakaa meitä. Kauan odotettu vauva syntymässä meille, eikä tiedetä ketä pyydetään kummeiksi.

Yksi hyväksi luultu, läheinen ystäväpariskunta joita ensin ajateltiin, mutta ei tunnu oikealta pyytää sittenkään heitä. kun saivat itse lapsen, mutta eivät pyytäneet meitä. Tunnetaan itsemme tyhmiksi ja kelpaamattomiksi.

Minun sisaruksen perhe. Kivoja ihmisiä, mutta asuvat 450km päässä, eivätkä ole 10 vuoteen käyneet meillä. On pyydetty ja pyydetty, mutta eivät halua kyläillä/ eivät pääse, syy aina vaihtuu. Me olemme siellä käyneet paljon. Kärsitään tästä aivan hirveästi, epätasapainoinen suhde, kommunikaatio vaikeaa, ja pelkäämme että eivät tule esim kerran vuodessa lapsemme synttäreille. Todella surullinen asia meille. 😢💔

Miehen veli ja vaimonsa. Myös kivoja ihmisiä. Asuvat lähellä ja olemme tekemisissä. Painaa se vähän, että he eivät pyytäneet meitä lapselleen kummeiksi aiemmin, tunnemme kelpaamattomuutta/ huonommuutta. Varmaan tulisivat lapsen juhliin ym.

Miehen kummilapsi, ihana 20v nuori. Seurustelee, ja mietitään pitääkö pyytää sitten myös tämä meille tuntemattomampi kumppani, jos pyydettäisiin hänet tyttö/poikakummiksi.

Minun naisystäviäni, ihania ihmisiä, mutta pelkään että mitä jos ystävyys katkeaa. Meidän suvussa yleensä pyydetty suvusta. Miten tälläiset ns ei niin läheiset kummit?

Ihan kriisi tämän asian kanssa. Monta vuotta ollut ihania armorikkaita vuosia jolloin ollut selvää että pyydetään noita ystäviä ja minun sisarusta perheineen, ja nyt kun onkin viimein lapsi tulossax niin tuntuu, että suhteet ei parhaimmat mihinkään suuntaan, ja kaikki kriisiytynyt, tuntuu pahalta ettemme ole kelvanneet heille, ja että toiset eivät kyläile 😟😔💔

Viisaita neuvoja tosiaan kaivataan....

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kummi riittää. Pyytäkää sitä miehen kummityttöä.

Vierailija
2/50 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kummitytön poikaystävää ei ole mitään järkeä pyytää kummiksi. Heille voi tulla ero.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista vaihtoehdoista miehen kummityttö ja sinun ystävä? Jos nuo sisarusten kummiksipyytämättömyydet tosissaan haittaa teitä.

Minusta ystävyyssuhteiden katkeamisesta ei kannata nyt murehtia, katkeilee ne sisarustenkin välit. Mulla on oma tätini miehineen kummeina, eivätkä anteeksi vaan olleet kummoisia kummeja. 

Vierailija
4/50 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen kummitytön poikaystävää ei ole mitään järkeä pyytää kummiksi. Heille voi tulla ero.

Loukataanko miehen kummilasta, jos ei pyydetä hänen seurustelukumppaniaan? Pitääkö tämä meille tuntemattomampi seurustelukumppani kutsua meidän ristiäisiin?

Ap

Vierailija
5/50 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi mutta kuka voi olettaa että joku tulee asiakseen 450 kilometrin päästä lapsen synttäreille? Ei se nyt niin tärkeä tapahtuma ole. 

Vierailija
6/50 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi mutta kuka voi olettaa että joku tulee asiakseen 450 kilometrin päästä lapsen synttäreille? Ei se nyt niin tärkeä tapahtuma ole. 

Heille me on menty täältä 450km päästä, ja heidän lapsilleen nämä ovat olleet tärkeitä.

Ap

Vierailija
7/50 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loukataanko miehen kummilasta, jos ei pyydetä hänen seurustelukumppaniaan? Pitääkö tämä meille tuntemattomampi seurustelukumppani kutsua meidän ristiäisiin?

Ap

Nykyään on ihan normaalia pyytää vain toinen kummiksi, varsinkin, jos eivät ole edes kauaa tunteneet. Ristiäisiin toki pyydätte molemmat, samoin kuin muihinkin juhliin.

Vierailija
8/50 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ette loukkaa. Mieheni on ystävänsä lapsen kummi, minä en. Olimme pyytämishetkellä seurustelleet pari vuotta, mutta en ollut tuttu tälle ystäväperheelle. En tästä mitenkään pahastunut, enkä olisi kyllä edes olettanut silloin, että olisi myös minua pyydetty. Oltiin tuolloin 22v, joten ei juurikaan vanhempia kuin teidänkään kummilapsi

Vierailija
9/50 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta miehen veli. Siihen, että eivät pyytäneet teitä kummeiksi, on varmaan hyvä syy. 

Mutta kannattaa kysyä sitä sisaruksen perhettä myös. Eihän 450 km ole mikään välimatka.

Vierailija
10/50 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tärkeä tapahtuma ja ei se matkana ole pitkä. Nykyaikana!

Vierailija
11/50 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta miehen veli. Siihen, että eivät pyytäneet teitä kummeiksi, on varmaan hyvä syy. 

Mutta kannattaa kysyä sitä sisaruksen perhettä myös. Eihän 450 km ole mikään välimatka.

Näin mietittiin ensin! Mutta tuo 10v on oikeasti pitkä aika, ja lukuisia pettymyksiä tullut meille aikuisille, eivät kertakaikkiaan kyläile. Surua, pettymyksiä, epäuskoa..

Mietitään tätä pettymystä lapselle kun kummit eivät käy, myös vuorovaikutus vaikeaa (eivät myöskään oma-aloitteisesti soita)

Ap

Vierailija
12/50 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö mun tulla, kun tilanne on noin hankala?:D

Vierailija
13/50 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö mun tulla, kun tilanne on noin hankala?:D

❤️

Ap

Vierailija
14/50 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo kummiksi pyytämättömyys on noin iso juttu, niin tuo miehen kummityttö (jos suhde kohtuu uusi, niin ei poikaystävää).

Mutta kuinka paljon tiedätte noista kummiksi pyytämättömien kummivalintojen taustoista? Ovatko joskus sanoneet ajatelleensa teitä kummeiksi vai oletteko itse vain ajatelleet? Siellähän voi olla pidempää historiaa taustalla heidän valinnoissaan.

Vierailija
15/50 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat valitettavasti aika raskaalta ihmistyypiltä. Mietit ihan liikaa toisten puheita ja mielipiteitä, teet johtopäätöksiä ja ahdistut ja kriisiinnyt minun mielestä ihan mitättömistä asioista. Ei se kummin nimi paperissa oikeasti ole maailman tärkein asia. Vaikka valitsisit kenet tahansa, et voi tietää etukäteen minkälainen kummi hän on ja miten pitää yhteyttä. Mitäpä jos ottaisit vähän rennommin, valitse pari hyvää tyyppiä, äläkä turhaan vatvo etu- ja jälkikäteen asioita, mitä et mitenkään voi tietää tai päättää.

Vierailija
16/50 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tuo kummiksi pyytämättömyys on noin iso juttu, niin tuo miehen kummityttö (jos suhde kohtuu uusi, niin ei poikaystävää).

Mutta kuinka paljon tiedätte noista kummiksi pyytämättömien kummivalintojen taustoista? Ovatko joskus sanoneet ajatelleensa teitä kummeiksi vai oletteko itse vain ajatelleet? Siellähän voi olla pidempää historiaa taustalla heidän valinnoissaan.

Ystävät= viettävät kaikki vapaa-aikansa meidän kanssamme jo monen vuoden ajalta, silti kummeiksi pyytävät jotain muita.

Miehen veli= olivat miettineet meitä pitkään yhdessä olleita, mutta pyysivätkin eri sisaruksia. Pitivät mm ettei oltu lapsirakkaita, kun ei ollut omia lapsia 😔

Ap

Vierailija
17/50 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat valitettavasti aika raskaalta ihmistyypiltä. Mietit ihan liikaa toisten puheita ja mielipiteitä, teet johtopäätöksiä ja ahdistut ja kriisiinnyt minun mielestä ihan mitättömistä asioista. Ei se kummin nimi paperissa oikeasti ole maailman tärkein asia. Vaikka valitsisit kenet tahansa, et voi tietää etukäteen minkälainen kummi hän on ja miten pitää yhteyttä. Mitäpä jos ottaisit vähän rennommin, valitse pari hyvää tyyppiä, äläkä turhaan vatvo etu- ja jälkikäteen asioita, mitä et mitenkään voi tietää tai päättää.

Ap kertoo että juuri nyt elämä kriisissä, pyytää apua. Apuna sinä haukut hänet raskaaksi, mutta et osaa yhtään vastata, että ketkä noista hänen kertomistaan ovat ne ”pari hyvää tyyppiä”

Vierailija
18/50 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sukulaisia! näin neuvoi ystäväni ja oikeassa oli, muttei solloin uskottu.

pyydettiin miehen sisko miehensä kanssa, oltiin hyvissä väleissä. tuli välirikkko, eivätkä halua olla enää meidän tai kummilapsensa kanssa missään tekemisissä. hylkäsivät oman kummilapsensa. suku on pahin joskus.

Vierailija
19/50 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole nimi paperissa vaan ihminen perheen ja lapsen elämässä....

Vierailija
20/50 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap kertoo että juuri nyt elämä kriisissä, pyytää apua. Apuna sinä haukut hänet raskaaksi, mutta et osaa yhtään vastata, että ketkä noista hänen kertomistaan ovat ne ”pari hyvää tyyppiä”

Ei ole haukkumista, vaan ohje ottaa vähän rennommin. Ja me ei voida tietää mitkä hänen mielestään on ne hyvät tyypit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan