Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen sisko sysää meille vastuun vastuun anopista

Vierailija
22.11.2019 |

Joulua suunnitellessamme hän sanoi, etteivät tule anopille, koska on muita suunnitelmia. Ok, voisihan sitä meilläkin olla muita suunnitelmia, mutta emmehän voi jättää vanhaa, jo raihnaista anoppia jouluksi yksin omien "muiden suunnitelmien" takia. Tietenkin menemme sinne, viemme kaikki ruuat mukanamme, kuusen, kaiken ja vietämme joulupyhät hänen kanssaan. Olisi kiva lähteä jonnekin joulumatkalle joskus, mutta jos me suunnittelisimme jotain muuta, se tarkoittaisi, että anoppi jäisi yksin joulupyhiksi!
Kälyäni ei muutenkaan juuri äidillään näy, kun aina jotain muuta, matkoja, vierailuja, harrastuksia.... tuntuu jotenkin epäreilulta.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun narsisti äiti haluaa, että häntä palvotaan ja paapotaan ympäri vuoden, myös jouluna. Itse ei kyllä ole elämänsä aikana ole ollut valmis tekemään mitään kenenkään eteen. Lapsilleen kehuu aina sitä toista sisarrusta, kuka milloinkin jotain hänen asioitaan on hoitanut eli samalla syyllistää lapsiaan. Jostain syystä haluan viettää joulun oman perheen kesken ja mitään pienintäkään rakkauden tunnetta äitiäni kohtaan en tunne. Edesmennyt anoppini oli ihana ihminen. Tällä yritän kertoa, että vanhuksen hylkäämisen taustalla voi olla myös jotain muuta kuin itsekkyys.

Vierailija
22/37 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hiukan yli 65 oleva anoppi. En halua lähteä kyläilemään aattona tai joulupäivänä. Rauhoitun Jouluun. Tapanina joko kyläilen tai saavat lapset lapsineen piipahtaa luonani. Näköpuhelimilla voi myös tervehtiä molemmin puolin aattona halutessaan. Enkä halua käydä myöskään haudoilla joulunaikaan. Vainajien muistopäivänä teen sen tai sit en. Mieluiten lähtisin ulos maailmaan lepäilemään, jos olisii rahaa.

Joillakin ihmisillä voi olla tarvetta olla koko suku yhdessä joulunaikaan ok.

Ehdotan: kysykää anopilta järjestelyä, sopisiko vierailla Tapanina tai vierailisiko teillä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä anoppi itse haluaa? Oletteko kysyneet? Voihan olla, että hän tykkäisi enempi rauhallisesta joulusta ja lyhyestä päivävierailusta. Itse olen paljon nuorempi, mutta useamman päivän hälinä on rasittavaa.

Ei ole mitään hälinää, kun menemme sinne kahden miehen kanssa. Anoppi kyselee meitä sinne jo viikkoja ja kuukausia ennen joulua. Hän on yli 80, eikä jaksa tai halua lähteä minnekään kodistaan ja omasta sängystään, vaikka voikin vielä asua kodissaan yksin.

Ja noille, jotka sanoivat minua itsekkääksi, niin kyllä, minulla on oikeus ärsyyntyä siitä, että meidän on mentävä sinne joka kerta. Joka toinen kerta olisi täysin ok! Kälylle olemme monet kerrat sanoneet, että hänen vuoronsa, muttei hän mene sinne. Vaihtoehdot ovat, että me menemme tai anoppi jää yksin. Ap

Vierailija
24/37 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei anoppi voisi lähteä mukaan reissuun?

Sitähän vois ehdottaa sille siskolle....

Vierailija
25/37 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä anoppi itse haluaa? Oletteko kysyneet? Voihan olla, että hän tykkäisi enempi rauhallisesta joulusta ja lyhyestä päivävierailusta. Itse olen paljon nuorempi, mutta useamman päivän hälinä on rasittavaa.

Ei ole mitään hälinää, kun menemme sinne kahden miehen kanssa. Anoppi kyselee meitä sinne jo viikkoja ja kuukausia ennen joulua. Hän on yli 80, eikä jaksa tai halua lähteä minnekään kodistaan ja omasta sängystään, vaikka voikin vielä asua kodissaan yksin.

Ja noille, jotka sanoivat minua itsekkääksi, niin kyllä, minulla on oikeus ärsyyntyä siitä, että meidän on mentävä sinne joka kerta. Joka toinen kerta olisi täysin ok! Kälylle olemme monet kerrat sanoneet, että hänen vuoronsa, muttei hän mene sinne. Vaihtoehdot ovat, että me menemme tai anoppi jää yksin. Ap

Olisit jo aloituksessa kertonut anopin iän. Täällä pidetään alle kuusikymppisiäkin vanhuksina.

Vierailija
26/37 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun teidän ei ole ap pakko mennä sinne anopin luokse. Ihan turha sun on uhriutua, kun vapaaehtoisesti menet. Sinä valitset viettää joulua yksinäisen vanhuksen kanssa, joten et voi nurista. Sinä itse olet sitä mieltä, että sinulla on velvollisuus. Kälysi ei pakota sinua sinne, hän vain ei itse mene. Hänen mielestään hänellä tai sinulla ei ole velvollisuutta viihdyttää sinun anoppiasi. Jos sinä koet velvollisuutta, sitten hoidat velvollisuutesi etkä inise.

Vierailija
27/37 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat tosi mustavalkoisia tässä ketjussa. Mitään harmaan sävyjä ei heille ole olemassa. Joko menee iloisena ja tyytyväisenä tai ei mene ollenkaan. Voi kun elämä olisi niin helppoa, että kaikki minkä tekee on just sitä tosi kivaa. Mutta kun ei ole. Vanhuksista huolehtiminen kuuluu asioihin, jotka voivat olla ajoittain raskaita, silti ne tehdään. Ja ne voivat olla ihan kivoja usein, muttei aina. Ei elämä ole pelkkää on/off. Minusta tuo, ettei voi jakaa miehen siskon kanssa joulun viettoa anoppilassa on oikeasti ongelma.

Vierailija
28/37 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillähän sen näkisi, että kuinka tärkeä joulu on anopille, jos pyytäisitte häntä teille. Jos kotona pystyy asumaan. niin kyllä sen verran pystynee liikkumaan, että autettuna joulunviettoon pääsee. 

Vierailija
29/37 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat tosi mustavalkoisia tässä ketjussa. Mitään harmaan sävyjä ei heille ole olemassa. Joko menee iloisena ja tyytyväisenä tai ei mene ollenkaan. Voi kun elämä olisi niin helppoa, että kaikki minkä tekee on just sitä tosi kivaa. Mutta kun ei ole. Vanhuksista huolehtiminen kuuluu asioihin, jotka voivat olla ajoittain raskaita, silti ne tehdään. Ja ne voivat olla ihan kivoja usein, muttei aina. Ei elämä ole pelkkää on/off. Minusta tuo, ettei voi jakaa miehen siskon kanssa joulun viettoa anoppilassa on oikeasti ongelma.

Kenenkään ei ole mikään pakko mennä joulunviettoon tai edes vanhuksista huolehtia.

Vierailija
30/37 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa jo etukäteen varautua siihen, kun anoppi on oikeasti huonossa kunnossa. Edelleen te hoidatte häntä, ja miehen sisko ei. Ja siihen hänellä on täysi oikeus.

Vierailija
31/37 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän täällä sanottais, jos ap olisi laittanut avausviestiin, että käly marmattaa, kun emme koskaan mene jouluksi anoppilaan, että hänkin voisi päästä joskus viettämään toisenlaisen joulun, mutta miksi menisimme, emme ole koskaan ennenkään menneet. Se ketju olisi ollut takuuvarmaa ap:n haukkumista itsekkääksi. Ai niin, ap haukuttiin itsekkääksi myös siitä, että menee :D

Vierailija
32/37 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillähän sen näkisi, että kuinka tärkeä joulu on anopille, jos pyytäisitte häntä teille. Jos kotona pystyy asumaan. niin kyllä sen verran pystynee liikkumaan, että autettuna joulunviettoon pääsee. 

Ei meillä ole tarjota niin hyvää vuodetta, josta hän pääsisi hyvin nousemaan ym. Uskokaa jo, hän ei halua lähteä kodistaan minnekään yökylään kaupunkiin parin sadan km päähän, emmekä mekään hakemaan ja viemään juuri joulupyhinä, kaksinkertainen ajo. Ap

Vierailija
33/37 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitat miehen siskolle heti joulun jälkeen, että teillä on seuraavana jouluna muuta menoa. Laita viestinä, niin jää todistusaineisto toisin kuin puhelusta.

Vierailija
34/37 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko anopille siis parempi että siellä olisi jouluna se käly perheineen, vaikka he eivät halua siellä olla? Niin, et halua itsekään, eli uhraudut menemään, mutta eikö valinta ole kuitenkin omasi? Kai se anoppi, aikuinen ihminen, kestää jos sen omat lapset viettävät sellaisen joulun kuin haluavat.

Vierailija
35/37 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai marttyyri! Olisiko teistä ok jättää vanhus yksin? Ap

Ei ole ok, mutta tästä harmituksestasi yleisellä palstalla avautuminen osoittaa kyllä vähän huonoa makua.

Vierailija
36/37 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Jätätkö omat vanhempasi kouluna omien sisarustesi kontolle, itsehän et heitä näe? Hölmö aloitus.

Vierailija
37/37 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm. Jätätkö omat vanhempasi kouluna omien sisarustesi kontolle, itsehän et heitä näe? Hölmö aloitus.

Vanhempani ovat kuolleet jo vuosia sitten. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi