Typerin tekosyy sille, ettei joku harrasta liikuntaa
Kertokaa mitä selityksiä olette kuulleet.
Työkaverini voivotteli sitä kun haluaisi laihduttaa ja aloittaa liikunnan/urheilun, mutta kun se on niin kallista. Ajattelin vaan että jaa. Lenkkeily maksaa lenkkitossut, kävely sujuu kengillä ja pyörä jo löytyykin. Uimahalli muutaman euron, halvimmat kuntosalit 20/kk, työpaikallamme ilmainen kuntosali käytettävissä myös. Talvella hiihto tai luistelu ei paljoa maksa jos omistaa luistimet tai sukset. Rahaa on kyllä jatkuvaan shoppailuun, ravintoloihin, baareihin jne. On se kallista, ei voi.
Ei väliä jos jotakuta ei vaan kiinnosta tai innosta urheilla, se on ok. Ei itsellenikään urheilu aina mitään herkkua ole, mutta kuuluu vaan rutiineihin. Jos ei halua tai ei tykkää niin mikäs siinä. Mutta nuo pöljät tekosyyt voisi pitää omana tietona.
Kommentit (33)
Harrasta sinä vaan sitä liikuntaa ja anna muiden olla. Voit tuntea paremmuutta kaikessa rauhassa. Vaikka ei se liikuntaharrastuksesi sinusta sen kummempaa ihmistä tee.
Vierailija kirjoitti:
Harrasta sinä vaan sitä liikuntaa ja anna muiden olla. Voit tuntea paremmuutta kaikessa rauhassa. Vaikka ei se liikuntaharrastuksesi sinusta sen kummempaa ihmistä tee.
Tai sitten muut voivat olla ruikuttamatta läskeistään ja lopettaa latelemasta typeriä tekosyitä. Jos haluat harrastaa liikuntaa niin harrasta. Ei se maksa mitään. Jos et halua niin sitten et halua.
Kerran kuulin, että lapsena sairastettu vesirokko estää itsensä rasittamisen. Ok.
En ole koskaan kuullut tekosyitä, koska en ole koskaan keneltäkään tentannut, miksi eivät harrasta liikuntaa. Älä sinäkään kysele, ja jos joku kysymättä alkaa selittää, niin sano, että ei kiinnosta. Problem solved.
Ei ole aikaa.
Ei ole rahaa.
Ei ole mitään ryhmää tarpeeksi lähellä.
Selkä on kipeä.
Jalat on kipeät.
On niin kiire kun on lapsia/kissoja/koiria...
Ei osaa mitään.
- Tekosyitähän tässä kysyttiin.
En ole ikinä kysynyt miksi liikuntaa ei harrasteta. Mitä se minua liikuttaa, mitä muut tekee?
Mutta näitä tekosyitä tulvii ihan pyytämättä.
En tiedä onko typerä tekosyy, mutta minulta on amputoitu molemmat jalat.
Mä liikun aktiivisesti mutta kyllä se rahanmeno tulee ihan koko ajan ongelmaksi siinä. Liikkuisin paljon enemmän ja mukavammin jos voisin käyttää siihen enemmän rahaa. En yhtään ihmettele jos jollekin jonka on vaikeaa saada itseään motivoitua eikä ole rutiinia ja on ehkä perhekin joka rajoittaa aikaa ja menemisiä kalleus on se kamelin selän katkaiseva viimeinen este.
En pidä tuota ollenkaan tekosyynä.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan kuullut tekosyitä, koska en ole koskaan keneltäkään tentannut, miksi eivät harrasta liikuntaa. Älä sinäkään kysele, ja jos joku kysymättä alkaa selittää, niin sano, että ei kiinnosta. Problem solved.
Enhän minä mitään kysellyt. Itse aloitti vouhottamisen ja voivottelun. Tai joo minä aloitin kun sivulauseessa mainitsin loukanneeni nilkkani lenkillä. Hän siis kysyi miksi hieman nilkutan.
Jännä miten nämä aina käännetään aloitusta vastaan.
Sanoin, että liikkumattomuus on ok, itselleni ihan sama kuka liikkuu ja kuka ei. Ei vaan jaksa kuunnella ruikutusta ja tekosyitä.
Ei, minä en mainosta sitä että itse liikun. Sekin on minulle se ja sama. Ei ketään kiinnosta.
Ei, en tenttaile ketään. Ei kiinnosta.
Kyllä, pidän hölmönä jos HALUAA (muka) urheilla mutta ei muka raha riitä.
Ap
Koska hän on päättänyt, että liikunnan merkitys painonhallinnassa on nolla.
”Liikunhan minä, käynhän minä vessassa.” Eli nousee tuolista ja kävelee 3 metriä vessaan ja takaisin nojatuoliin....
Sama ihminen: ”en voi liikkua, koska minulla oli vittumainen liikunnanopettaja keskikoulussa” (50 vuotta sitten, joopa joo)
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko typerä tekosyy, mutta minulta on amputoitu molemmat jalat.
niin ? onhan tuo tekosyy
Oma kokemukseni on se että jos itse harrastat liikuntaa ja aiheesta satut edes sivulauseessa mainitsemaan, alkaa monella voivottelu ja selittely. Kyse on yleensä porukasta joka tietää että kunnosta pitäisi pitää huolta, potee siitä huonoa omatuntoa, muttei saa motivoitua itseään aloittamaan.
Itse olen kuullut eniten sitä mantraa että ei ole varaa salijäsenyyteen, joten ei voi liikkua. Vähän vetää mieltä matalaksi, mutta eipä sitä voi ottaa murheekseen toisten elämäntapoja.
Joku yläasteen liikuntatunneilla traumatisoituminen.
Vierailija kirjoitti:
Koska hän on päättänyt, että liikunnan merkitys painonhallinnassa on nolla.
Tää on aika perus : D
"Ravinto merkitsee 80% ja liikunta vaan 20% joten ei siihen liikuntaan kannata kiinnittää mitään huomiota!!!"
Minäkin olen kuullut näitä kouluaikaisia liikuntatraumoja. Hohhoi.
Tässä ketjussakin mainittiin "selkä kipeä, joku paikka kipeä", ja ennenkin olen törmännyt tuollaiselle naureskeluun. Voin kertoa, että ei naurata kun osuu omalle kohdalle. Yhden paikan kipeys estää usein tehokkaasti kaiken aktiivisen liikkumisen, ja saa olla iloinen jos saa tehtyä rauhallisia kävelylenkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen kuullut näitä kouluaikaisia liikuntatraumoja. Hohhoi.
Kyllä ne vievät ilon liikkumisesta tehokkaasti, ja siihen kun ollut päälle, niin voit olla varma että henkilö päättää entistä vakaammin olla liikkumatta.
Iän ikuinen kilpirauhanen. Estää kaiken. Siis kaiken "epämieluisan".