Miksi Tokmannin joulumainoksessa (tv) on amerikkalainen joulupukki, joka vie lahjat yöllä salaa savupiipusta?
Olen luullut että Tokmanni on ihan suomalainen firma.
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai aloittajan mielikuva joulupukista ole punanuttuinen miesoletettu?
Koska se punainen joulupukin asu on nimittäin peräisin AMERIKKALAISEN Coca-colan mainoksista.
...joka puolestaan on peräisin ahvenanmaalaisen taiteilijan kynästä.
Lähde? Ja taiteiljan taustat?
Eipä silläkään ole oikeastaan mitään merkitystä, koska AMERIKKALAINEN Coca-cola sen punatakkisen joulupukin teki tunnetuksi, ei tämä taiteilija.
Taiteilija Sundblom LOI sen hahmon ihan itse.
Sillä ei ole mitään merkitystä.
AMERIKKALAINEN juomayhtiö sen teki tunnetuksi.
Luojan kiitos siitä. Siellä osataan tehdä viihdyttäviä ja lapsiin vetoavia hahmoja. Miltähän pukkitouhu näyttäisi ihan meidän omilla ankeilla eväillä?
Kiva seurata tällaisena Tokmanniin pörssissä pienet säästönsä sijoittaneena suomalaisena sitä, kuinka joillakin on kova into mustamaalata yritystä, jonka omistajina on suuri joukko suomalaisia, jotka ovat säästäneet omalla työllään tekemistä palkkarahoista ja sijoittaneet sellaiseen yritykseen, jonka tuntevat.
Ehkäpä kateus siitä, kuinka joku on niin systemaattinen, että säästää eläkettään varten parin tonnin palkkatulosta, eikä lähde leffaan, tai matkoille vaikkapa Tallinnaan!
Vierailija kirjoitti:
Tällaiset mainokset ostetaan kansainvälisiltä tuottajilta. Ne myydään kymmeniin maihin, logo vaan vaihdetaan. Tokmannin ei kannata itse pistää 50000€ puolivillaiseen kotitekoiseen mainokseen kun ammattimaisen saa halvalla tuolla lailla.
Ei ole kansainvälinen firma. Mainostoimisto on Bob the Robot, joka on perustettu Helsingissä vuonna 2013. Sama porukka teki myös Elisan hintasaarnaajat.
Niin oliskin, mutta nuuttipukit olivatkin nuoria huonosti käyttäytyviä miehiä, jotka tulivat porukalla taloon sikailemaan ja vaatimaan kestitystä joulun jälkeen. Ja suuri oli häpeä, jos sitä tarjottavaa ei riittänyt kaikille. Vielä suurempi, jos eivät tulleet ollenkaan.
Toisaalta luulen, että se turpaanveto olisi jäänyt yritykseksi. Mr Tokmanni on sen verran skrode, että olisi pistänyt kolmekin nuuttipukkia nippuun.