Miksi Tokmannin joulumainoksessa (tv) on amerikkalainen joulupukki, joka vie lahjat yöllä salaa savupiipusta?
Olen luullut että Tokmanni on ihan suomalainen firma.
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Olisivat jättäneet mainoksen tekemättä ja halventaneet sillä rahalla jonkun halutun tuotteen hintaa näin joulun alla.
Juurihan ne halvensi, kaikki tuotteet -30%.
Minusta mainos on hyvä ja tosi jouluinen. Tykkään.
Joulupukki hankkii lahjat tokmannilta ja vie niitä myös Amerikan lapsille.
Oon aika varma, että suurinta osaa niistä, joita tuo mainos ärsyttää, eivät käy kyseisessä liikkeessä.
Lisäksi näyttää siltä, että mainos toimii juuri niin kuin sen on toivottu. Se huomataan ja siitä keskustellaan. Mitään sanomatonta mainosta ei huomata eli se ei toimi
Vierailija kirjoitti:
Oisko ulkomaalainen mainostoimisto, joka ei ole vaivautunut tutustumaan suomalaiseen jouluperinteeseen?
Asiakas eli tässä tapauksessa Tokmanni sen mainoksen tilaa ja hyväksyy.
Vierailija kirjoitti:
Minusta mainos on hyvä ja tosi jouluinen. Tykkään.
Olisi muuten kiva mutta kyllä se lopun jenkkitouhu vesittää idean.
Ei sentään Jingle bells soi taustalla..
Tällaiset mainokset ostetaan kansainvälisiltä tuottajilta. Ne myydään kymmeniin maihin, logo vaan vaihdetaan. Tokmannin ei kannata itse pistää 50000€ puolivillaiseen kotitekoiseen mainokseen kun ammattimaisen saa halvalla tuolla lailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oisko ulkomaalainen mainostoimisto, joka ei ole vaivautunut tutustumaan suomalaiseen jouluperinteeseen?
Eikö Tokmanni myyty pois Suomesta? Omistajanvaihdos saattaa selittää.
Vierailija kirjoitti:
Tällaiset mainokset ostetaan kansainvälisiltä tuottajilta. Ne myydään kymmeniin maihin, logo vaan vaihdetaan. Tokmannin ei kannata itse pistää 50000€ puolivillaiseen kotitekoiseen mainokseen kun ammattimaisen saa halvalla tuolla lailla.
No höh :( mä luulin että mr Tokmanni työskentelee vain Tokmannille.
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö! Mainoksessa tokmannin mainosten tuttu näyttelijä ja rekka kuuluu tärkeenä osana tokmannin mainoksiin.
Kiva mainos.
(Hui kauheeta jos ei mainoksessa perinteistä suomalaista. Aika monessa muussakaan mainoksess ei ole ollut )
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole myyty.
Tätähän tää on, harvassa mainoksessa edes puhutaan enää suomea. Kohta varmaan kaupataan kiitospäiväkalkkunoita.
En ollu ees huomannut koko joulupukkia, koska kanava vaihtuu heti, kun se kamala laulutulkinta alkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö! Mainoksessa tokmannin mainosten tuttu näyttelijä ja rekka kuuluu tärkeenä osana tokmannin mainoksiin.
En ole nähnyt kyseistä mainosta, joten en osaa sanoa onko noita tuttuja hommia voitu liittää siihen tietokoneella tai leikkaamalla. Joka tapauksessa, ainakin Gigantin mainokset on satavarmasti tuollaisia kuin kuvailin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole myyty.
On. Toukokuussa 2012 Tokmanni siirtyi kokonaan pääomasijoitusyhtiö Nordic Capitalin omistukseen. CapManin rahastot myivät 52 prosentin omistusosuutensa sekä Kyösti Kakkosen ja Seppo Saastamoisen yhtiöt molemmat 22 prosentin osuutensa yhtiöstä.
Vierailija kirjoitti:
En ollu ees huomannut koko joulupukkia, koska kanava vaihtuu heti, kun se kamala laulutulkinta alkaa.
Juuri samaa olin tulossa kirjoittamaan. ”Sun poikas valvoi taas ja ahkero-oo-oi”. Kuka mahtaa olla tämä vonkuja?
Vierailija kirjoitti:
Taas tämä sama aloitus.
Taas? Eikö tuo ole ihan uusi mainos?
Miten niin päivällä? Eikö aattoilta ole Suomessa tavallisin?
Saitko lahjat oikeasti vasta joulupäivän aamuna lapsenakin?