Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihdevuodet: voiko menkat loppua noin vain?

Vierailija
28.11.2022 |

vai onko edessä vielä on/off menkkoja kuukausikaupalla, tai vuosia?

Olen 50 ja yhtäkkiä kiertopäivää 39 mennään eikä menkkoja näy. Aiemmin kierto ollut kaikkea 20-28 väliltä jo pitkään. En voi olla raskaana.

Kokemuksia?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 50 . v . Mulla on välillä pois 9 viikkoakin, mutta sitten taas tulleet monena kuukautena sen jälkeen normaalisti kerran kuukaudessa .

Vierailija
2/18 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tänä kesänä jäi 3 kuukaudeksi pois, olin ihan että jes, nyt loppuivat kokonaan. 🙏

Alkoivat harmikseni taas. 🙄

Olen 48.

Kierto ollut epäsäännöllinen pari vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin ne olivat pois viikkoja/kuukausia ja sitten tulivat 2-3 viikkoa kestävät hirmumenkat. Olin jo hakemassa lääkitystä, kun ne loppuivat lopulta itse.

Muistaakseni tuohon loppuivat kokonaan ikää oli 52 v.

Vierailija
4/18 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Olin 50 kun ne jäi pois kerrasta. Ei koskaan palanneet. Ilmeisen harvinaista kuitenkin.

Mutta ethän sä sitä voi tietää kuin vasta jälkikäteen. Taaksepäin katsottuna että jahas 6kk sitten tai vuosi sitten oli viimeksi. Ei 39 pv kerro sulle tilannetta.

Vierailija
5/18 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi loppua kerrasta. Tai voi loppua hetkellisesti ja alkaa uudestaan ja loppua vasta myöhemmin.

Vierailija
6/18 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olispa ollut ihanaa, jos noin olisi käynyt. Kuukautiset tulee kuitenkin perimenopaussissa muutaman kuukauden välein, kunnes loppui. Näin ainakin minulla.

Vierailija
7/18 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ensin kierto lyheni ja sen jälkeen tuli kahden kuukauden välein pari kertaa, jonka jälkeen loppui kokonaan. Taisi mennä puoli vuotta tuohon. 

Vierailija
8/18 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi. Olin 50 kun ne jäi pois kerrasta. Ei koskaan palanneet. Ilmeisen harvinaista kuitenkin.

Mutta ethän sä sitä voi tietää kuin vasta jälkikäteen. Taaksepäin katsottuna että jahas 6kk sitten tai vuosi sitten oli viimeksi. Ei 39 pv kerro sulle tilannetta.

Ei tietenkään kerro. Mutta näinkään ei ole ennen käynyt, mietin vaan kuinka onnekas olisinkaan, jos tähän loppuisi kokonaan

Luulenpa että yllätyksiä on luvassa vielä kauan, helpolla en ole tähänkään asti päässyt, joten miksi nytkään pitäisi päästä 🙄🙄

Yksilöllistähän se on. Onnekkaitakin silti näköjään on, pidän itselleni peukkuja!

Vierailija
9/18 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea uskoa, että menkat loppuisivat yhtäkkiä. Onko jollakin kierto pidentynyt yhtäkkiä? Itsellä säännölliset aina, nyt myöhässä. Raskaus mahdollista, vielä liian aikaista tehdä testi luotettavasti. Kuinka todennäköisesti 50v raskautuu?

Vierailija
10/18 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli jonkin aikaa sellaista epäsäännöllsistä. Sitten välillä tuli aivan hirveän runsaina, kunne loppuivat.

Vierailija
11/18 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, mutta voi ne vielä tullakin taas. Mulla ikää nyt 48 ja menkat tulee joskus kun muistaa, välillä on ollut 7 kuukauttakin pois ja sitten taas tullut.

Vierailija
12/18 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin äidilläni ja hänen siskolla loppui seinään.

Vierailija
13/18 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ot, mutta myös omia kokemuksia kysymykseen liittyen.

En tiedä voivatko kuukautiset loppua kerrasta, omiani seurasin sovelluksella vuosia ennen kuin ne alkoivat heitellä.

Toivottavasti ap saat täältä vastauksia ja kokemuksia.

Harmillisen vähän puhutaan vaihdevuosista yleensä ja etenkin siitä missä tapauksissa kannattaa olla yhteydessä terveydenhuoltoon ja mikä taas menee normaalin oireilun piikkiin.

Reilun vuoden verran kierto heitteli ja sitten jossain vaiheessa huomasin että alkaa olla 6kk edellisistä kuukautisista. Tässäkin vaiheessa sovellus oli hyvä apu huonomuistiselle. Huomasin että tietyt kuukautiskiertoon liittyvät oireet kulkivat 28-vrk kierron mukaan pitkään vaikka itse kierto heitteli.

Perimenopaussiappi olisi kyllä hyvä, toivottavasti joku tekeekehittää sellaisen.

Sovelluksessa jota käytin oli huomioitu monia eri elämänvaiheita ja tarjolla tietoa ja vinkkejä eri tilanteisiin, mutta kuukautisten hiipuminen ja loppuminen ei kuulunut valikoimaan.

Vierailija
14/18 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

55v ja ei ne nyt millään lopu vaikka saisivat loppua. Kohtalaisen usein tulevat nykyään.

Vierailija
15/18 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen on yksilö.Usein ne harvenee kun on menopaussi tulossa. Mulla ne loppui 55 vuotiaana. Ei mitään kuumia aaltoja. Pinna on kireällä usein mutta se boi johtua siitäkin kun elämä kaventuu eikä ole mitään hauskaa enää. Lapset maailmalla. Ukko vanha josta ei paljon iloa. Nuorta rakastajaa en halua.

Vierailija
16/18 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 47 ja välillä jäänyt tänä vuonna menkat kokonaan välistä, sitten taas tulee. Pitää aina olla siteitä mukana kun niin arvaamatonta. Vaihdevuosioireita on, kuivat limakalvot ja kuumat aallot. Ei kuitenkaan niin häiritsevästi että haluaisin lääkkeet.

Vierailija
17/18 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika lailla loppui tilaamatta ja odottamatta. Yksi yllätyskerta tuli vielä muutaman kuukauden päästä.

Vierailija
18/18 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuiskin! Ikää 47 ja menkat olleet jo useamman vuoden tiuhaan tahtiin, kierto 23 - 25 päivää ja vuotaa viikon, joista 2 päivää ihan tolkuttomasti, kipeätkin ovat. Ei vaan jaksais enää tätä. Tänään taas eka vuotopäivä, yöllä jo kovaa särkyä vatsassa ja reisissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi