Olisitko valmis SUURLAKKOON? Pysäytettäisiin koko Suomi päättäjien herättämiseksi tähän päivään?
Vanhaan hyvään aikaan Suomessa järjestettiin paljon suuria lakkoja ja näin saatiin asiat mallilleen. Nyt työntekijäpuolen ote on lipsunut ja työnantajapuoli on sanellut palkanalennukset ja työajan pidennykset.
On siis aika toimia. Olisitko valmis suurlakkoon?
Kommentit (98)
Kyllä!
En ole ikinä ollut lakossa, voidaanko yleislakko pitää reilusti ensi vuoden puolelle, ei mitään muutaman päivän rykäisyä?
En kuulu liittoon mutta haittaako mitään?
Kannattaa ehkä ennemmin aloittaa koko suomea koskevalla ylityökiellolla. Ajat kun ovat huonot eikä työnantajatkaan niitä töitä tunnu pysyvän järjestämään ainakaan säällisellä palkalla niin turhapa sitä on ylitöitäkään painaa...
Vierailija kirjoitti:
Olen valmis vaikka työläisten vallankumoukseen!
Kyllä olen !
Mutta VAIN sillä ehdolla, että Wahlroos, Sipilä, J.Häkämies, M.Pentikäinen ja muutama muu talutetaan MUNASILTEEN Senaatintorille, kytketään kiinni lyhtypylvääseen ja kansanjuhlassa ruoskitaan hyväksi. Sen jälkeen ne tukitaan lentokoneeseen, niiltä otetaan suomen kansalaisuus pois ja karkoitetaan mihin iki-ihanaan porvarisikojen unelmamaahan haluavatkaan.
Vierailija kirjoitti:
Lahopäät on menossa lakkoon, että saisivat maksaa enemmän veroja :D
Saattaa olla, että toiveet toteutuu, halusi tai ei.
Totta tuokin. Postin tuottamat tappiot on loppupeleissä veronmaksajien maksettava. Postityöntekijän työ on todella yksinkertaista ja sen voisi helposti tehdä vuokratyövoima tai opiskelijat halvalla.
Vierailija kirjoitti:
En olisi, en kuulu liittoon ja lakko on mielestäni täysin vanhentynyt työmarkkina-ase. Tavalliset ihmiset kärsivät, päättäjät porskuttavat kuten ennenkin.
Mikä on parempi?
Utelias ohis
Työttömät suurlakkoon !! EI ENÄÄ ILMAISTA RAHAA!! TUET POIS!!
Vierailija kirjoitti:
Työttömät suurlakkoon !! EI ENÄÄ HAITTAMAAHANMUUTTOA
Jospa me jotka niitä töitä tehdään ja ollaan siellä liitossa päätetään ihan keskenämme menemmekö lakkoihin vai mitä teemme...
Hyvä Suomi! Hyvin te siellä vedätte!
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kokoajan kuvitellut että tätähän kansa haluaa.
Koko ajan. Ei kokoajan.
En, olen oikein tyytyväinen työhöni, työehtoihini, palkkaan, työnantajaani ja alaani. Ne voivat lakkoilla niillä aloilla joilla ongelmia on.
Julkisen sektorin huomattavat palkankorotukset pienentäisivät omia nettotulojani yksityisen sektorin keskituloisena työntekijänä verojen nousuna. Suomen verotaso on nyt jo niin korkea että en ole valmis maksamaan nykyistä enemmän.
Ei yleislakkoa mutta muuten tiukempaa otetta AY-liikkeeltä. Nykyisin pääoma tuntuu sanelevan kaiken. Ja osittain AY-pomotkin sotkeutuneet pääoman vaatimuksiin kun istuvat esim. eläkeyhtiöissä vastuupaikoilla pääoman edustajina ja pyörittävät AY-liikkeen omistamaan liiketoimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni kaikki pienipalkkaiset tai liian pientä korvausta työstä saavat tärkeää työtä tekevät ihmiset joutaisivat lakkoon! Kaikki hoitajat, siivoojat, poliisit jne. Surullista, että esimerkiksi edellämainittujen ammattiryhmien työpanosta ei arvosteta tarpeeksi.
Onko esim. sairaanhoitajat ja poliisit pienipalkkaisia 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan yli 30-vuotisen työuran aikana lakkoillut, enkä tule niin vastaisuudessakaan tekemään. Olkaa tyytyväisiä, että on edes työtä näinä aikoina.
Anna sinä työpaikkasi jollekin muulle ja mene itse 9eur/pv orjatöihin. Olethan silloinkin onnellinen, että sinulla on edes jotain työtä. Tai oikeastaan voisit luvata työnantajallesi, että teet täysin ilmaiseksi ihan työn tekemisen ilosta.
Olen itse työpaikkani kouluttautumalla ja sitoutumalla työhön pitänyt. Tee sinä samoin, niin ei tarvitse pelätä palkan alentamista. Sitä saa mitä tilaa.
Kyllä nyt kannattaa taistella, jos meinaamme että meillä on vielä edes jotain ihmisarvoa korruptoituneiden nykypäättäjiemme silmissä.
Työttömillä ratsastava vasemmistoliittohan ei tule koskaan arvostamaan työn tekemistä, mutta onhan siellä onneksi muitakin puoluekantoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan yli 30-vuotisen työuran aikana lakkoillut, enkä tule niin vastaisuudessakaan tekemään. Olkaa tyytyväisiä, että on edes työtä näinä aikoina.
Anna sinä työpaikkasi jollekin muulle ja mene itse 9eur/pv orjatöihin. Olethan silloinkin onnellinen, että sinulla on edes jotain työtä. Tai oikeastaan voisit luvata työnantajallesi, että teet täysin ilmaiseksi ihan työn tekemisen ilosta.
Olen itse työpaikkani kouluttautumalla ja sitoutumalla työhön pitänyt. Tee sinä samoin, niin ei tarvitse pelätä palkan alentamista. Sitä saa mitä tilaa.
Ei se toimi reaalimaailmassa noin. Hyvin palkattuja työpaikkoja koulutetuille ihmisille on rajallinen määrä ja niistä käydään kovaa kilpailua koko ajan. Monet koulutetutkin joutuvat loppujen lopuksi tekemään hanttihommia, jos edes niihinkään pääsevät.
Oletetaan että kaikki muut ihmiset olisivat kouluttautuneet yhtä hyvin kuin sinä ja sitoutuneet yhtä voimakkaasti kuin sinä. Olisiko siinä siinä tapauksessa sinullakaan nykyistä työpaikkaasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs hyvin työnsä hoitava ja hyvin työhönsä sitoutunut duunari? Voidaanko hänen työehtojaan mielestäsi rajattomasti heikentää työnantajan _yksipuolisella_ päätöksellä? Onko tämä ok?
Mikä estää muuten periaatteessa heikentämästä myös kouluttautuneen ihmisen työehtoja, jos työantaja huomaa, että koulutetuista ja muuten sopivista henkilöistä on ylitarjontaa markkinoilla? Kyllä mä luulen että jälkimmäisessä tapauksessa joku Akava älähtäisi todella pahasti.
Olen yrittäjä. Minulla ei ole työntekijöitä, asiakkaani ovat ulkomaisia yrityksiä ja teen töitä kotoa käsin. Tekisin töitä ihan normaalisti lakosta huolimatta niin kauan kun pystyn.