Olisitko valmis SUURLAKKOON? Pysäytettäisiin koko Suomi päättäjien herättämiseksi tähän päivään?
Vanhaan hyvään aikaan Suomessa järjestettiin paljon suuria lakkoja ja näin saatiin asiat mallilleen. Nyt työntekijäpuolen ote on lipsunut ja työnantajapuoli on sanellut palkanalennukset ja työajan pidennykset.
On siis aika toimia. Olisitko valmis suurlakkoon?
Kommentit (98)
Ihan jo odottelen, milloin pääsisin lakkoilemaan. Rahaakin on säästössä, joten pärjäisin kyllä. Voitais vaikka kaikki ryhtyä suurlakkoon!!
Mielestäni kaikki pienipalkkaiset tai liian pientä korvausta työstä saavat tärkeää työtä tekevät ihmiset joutaisivat lakkoon! Kaikki hoitajat, siivoojat, poliisit jne. Surullista, että esimerkiksi edellämainittujen ammattiryhmien työpanosta ei arvosteta tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni kaikki pienipalkkaiset tai liian pientä korvausta työstä saavat tärkeää työtä tekevät ihmiset joutaisivat lakkoon! Kaikki hoitajat, siivoojat, poliisit jne. Surullista, että esimerkiksi edellämainittujen ammattiryhmien työpanosta ei arvosteta tarpeeksi.
Siinä vaiheessa arvostettaisiin, kun näitä ei olisi.
Vaalikampanjassa Rinne lupasi vappusatasia, mutta tosiasiassa toteuttaa nyt 30% leikkauksia valtionyhtiön työntekijöiden ennestään pieniin palkkoihin. Siltikään en usko, että ammattiliitot alkavat mitään suurlakkoa demarihallitusta vastaan järjestämään.
Sovitaan, että ne samat, jotka kannatti Suomen euroon liittymistä, eivät voi lakkoilla.
Euro aiheuttaa Suomelle pakon alentaa työvoimakustannuksia, kun valuutta ei jousta puolestamme.
Itse äänestin euroa vastaan.
Mä olen kokoajan kuvitellut että tätähän kansa haluaa. Niellään kaiken, totellaan ja haukutaan työtön naapuri (ei ymmärretä että just menetti työnsä yt neuvotteluissa/oli määräaikainen ja käy nyt terapiassa trauman takia).
En usko enää että Suomen kansa voi olla mistään samaa mieltä ja tehdä yhdessä töitä. Halutaan vain pahaa toisilleen.
Vierailija kirjoitti:
Sovitaan, että ne samat, jotka kannatti Suomen euroon liittymistä, eivät voi lakkoilla.
Euro aiheuttaa Suomelle pakon alentaa työvoimakustannuksia, kun valuutta ei jousta puolestamme.
Hellyttävä idiootti
Juu lakkoon vaan kaikki ja pitkäksi aikaa. Sitten onkin kiva katsoa kellä on vielä duunipaikka jäljellä.
Miksi oletetaan kategorisesti, että työajan pidennykset ja palkanalennukset olisivat asia jota pitäisi automaattisesti vastustaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hellyttävä idiootti
Tuonkin nasevaan muotoiluun käytetyn ajan olisit toki voinut käyttää itsesi sivistämiseen.
Luepa lisää käsitteestä "sisäinen devalvaatio".
https://www.suomenuutiset.fi/die-welt-suomen-kustannustaso-noussut-aiva…
Tälle annettiin lähtölaukaus Sipilän hallituksen aikana. Nyt aletaan toteutus.
En olisi, en kuulu liittoon ja lakko on mielestäni täysin vanhentynyt työmarkkina-ase. Tavalliset ihmiset kärsivät, päättäjät porskuttavat kuten ennenkin.
En ole koskaan yli 30-vuotisen työuran aikana lakkoillut, enkä tule niin vastaisuudessakaan tekemään. Olkaa tyytyväisiä, että on edes työtä näinä aikoina. Joku yleislakko tähän ja Suomi on mennyttä, kun muutenkin tekee taloudessa ja viennissä tiukkaa ja koko ajan otetaan lisävelkaa.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan yli 30-vuotisen työuran aikana lakkoillut, enkä tule niin vastaisuudessakaan tekemään. Olkaa tyytyväisiä, että on edes työtä näinä aikoina.
Anna sinä työpaikkasi jollekin muulle ja mene itse 9eur/pv orjatöihin. Olethan silloinkin onnellinen, että sinulla on edes jotain työtä. Tai oikeastaan voisit luvata työnantajallesi, että teet täysin ilmaiseksi ihan työn tekemisen ilosta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi oletetaan kategorisesti, että työajan pidennykset ja palkanalennukset olisivat asia jota pitäisi automaattisesti vastustaa?
Jumalauta, kannattaako niitä pitäisi? Saanen kysyä mikä olet ammatiltasi? Muutenkin pienipalkkaisten asioita pitäisi heikentää entisestään? Jos olet joku pienipalkkainen duunari, niin häpeä ja jos olet joku todella hyvin tienaava, niin nämä asiat ei koske sinua etkä tiedä mistä puhut.
Ei lakoista mitään hyvää seuraa, itse siinä lopulta joutuisi ne palkankorotukset maksamaan kohonneina veroina ja kohonneena työttömyytenä. Lopulta tulisi yhä eriarvoisempaa, kun niiden vähentyneiden työpaikkansa säilyttäneiden veroista pitäisi maksaa enemmän korvauksia,niin niitä olisi lopulta pakko leikata.
Monella on lainoja maksettavana ja lakon aikana menetetty palkka vaikuttaa sitten elämään mahdollisesti pitkäänkin.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan yli 30-vuotisen työuran aikana lakkoillut, enkä tule niin vastaisuudessakaan tekemään. Olkaa tyytyväisiä, että on edes työtä näinä aikoina. Joku yleislakko tähän ja Suomi on mennyttä, kun muutenkin tekee taloudessa ja viennissä tiukkaa ja koko ajan otetaan lisävelkaa.
Olisit tyytyväinen, jos palkastasi leikataan 30 %? Voit ehdottaa pomollesi, että olet vapaaehtoinen tähän hommaan. Eikä kannata ääneen laukoa moista työkavereidesi kuullen.
Mä olisin. Loma ei olisi pahitteeksi ja tuloni muodostuvat muutenkin isoksi osaksi pääomatuloista, niin mulla on habaa lakkoilla vaikka vuosi!
Lahopäät on menossa lakkoon, että saisivat maksaa enemmän veroja :D
Saattaa olla, että toiveet toteutuu, halusi tai ei.
Olen valmis vaikka työläisten vallankumoukseen!