Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saa ikinä olla yksin kotona!

Vierailija
21.11.2019 |

Kihisen kiukusta, otin kaksi lomapäivää täksi ja huomiseksi päiväksi, jotta saisin olla yksin kotona kerrankin. Nyt huushollissa norkoileva teini ilmoitti että koulua on tänään tunti ja mies että pitää etäpäivän huomenna. Voi #/_)@(#!! Jos olisin tämän tiennyt, olisin pysynyt töissä! Täytyy varmaan muuttaa yksin asumaan, jotta saisi edes joskus omaa aikaa.

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No muuta ihmeessä omaan kämppään jos noin paljon ahdistaa olla samassa talossa perheesi kanssa.

Miksi aina pitää mennä tähän, että jos uskallat sanoa haluavasi välillä olla yksinkin, niin heti kehotetaan ottamaan ero perheestä, kun et selvästikään halua heidän kanssaan olla? Eihän se, että välillä haluaa vähän omaakin aikaa tarkoita sitä, että haluaisi perheestään eroon. 

En ole ap, mutta samanlaisia ajatuksia minullakin. Joskus ihan yksinkertaisesti tarvitsee sitä yksinoloa, eikä sitä pitäisi joutua pyytelemään anteeksi.

Vierailija
62/78 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän aloittajaa täysin useamman sisaruksen kanssa lapsuutensa viettäneenä. Tottakai ne ovat rakkaita ja tärkeintä tässä maailmassa, mutta joskus on yksinkertaisesti pakko saada olla edes pieni hetki täysin yksin ettei tulisi hulluksi. En tiedä, pystyisinkö enää koskaan asumaan kenenkään muun kanssa saman katon alla. Ellei toinen olisi samanlainen ja ymmärtäisi, kuinka suuri tarve yksin oleminen oikeasti on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmeMies37 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se perhe on sanonut, kun olet tämän heille sanonut?

Ei mitään. Tekevät juuri kuten ovat suunnitelleet. Olen yrittänyt vihjata, että viettäisivät joskus isä-teini-päivää jossain, mutta ei!

Vihjata? Miksi et esim. hankkisi heille lippuja jollekin keikalle, laskettelemaan, jne...? 

Ai että oikein vihjata, itselläni menee 90% akkojen ihme vihjauksista ohi ja sitten kiukutellaan kun äijä ei ymmärrä. Puhukaa suoraa, älkääkä vihjailko.

No kuule kun sanoo suoraan että haluaisi olla yksin, niin alkaa kauhea marttyyrointi: yhyy, et rakasta mua enää, haluat olla vaan yksin, onko sulla joku toinen? Siksi olen yrittänyt olla hienotunteinen ja vihjaileva. Mikä ei näköjään taktiikkana toimi.

Vierailija
64/78 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaihdoin päivätyön kahteen vuoroon. Menen iltaan vasta klo 16.00. Lähes koko päivä puuhailla omia juttuja tai vaan olla.

En mä halua olla mieheni kanssa aina nenät vastakkain. Mieskin tuntuu tykkäävän omasta ajasta.

Vierailija
65/78 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan tunteen. Meillä ei ole tukiverkostoja omasta takaa ja lastenhoitaja tulee yleensä meille kotiin - ei mahdollisuutta olla rauhassa. Tänään minulla on ylimääräinen vapaa töistä ja vein lapsen päiväkotiin, jotta saan _kerrankin_ olla rauhassa kotona. 

Vierailija
66/78 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos päättää lisääntyä, niin silloin on varmaan tarkasti punnittu, että meneekö jälkeläisen saaminen oman rauhan edelle. Eli olet valinnut elämääsi muun tärkeän asian kuin rauhassa olemisen.  Lapsi on elämäsi tärkein asia, joten nauti valinnastasi.

Vierailija
67/78 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen.

Kun mä yritän ottaa ylimääräisiä vapaita ollakseni kotona yksin, mies päättää että no hänkin pitää!

Siis wtf. Näin käy aika usein.

Siirrä vapaita jos onnistuu.

Vierailija
68/78 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan, melkein joka päivä. Lapsia on kolme ja mieskin löytyy. 

Haittapuolena se, että olen työtön hyvin huonoilla työllisyysmahdollisuuksilla.

Vierailija
69/78 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tunteen.

Kun mä yritän ottaa ylimääräisiä vapaita ollakseni kotona yksin, mies päättää että no hänkin pitää!

Siis wtf. Näin käy aika usein.

Siirrä vapaita jos onnistuu.

Ymmärrän, mutta miksi näin? Luulee ehkä että se on jokin fuckday eikä etätyötä, tämän takia etätyöt pitäisi kieltää. Ainakin sekopäisiltä aviomiehiltä.

Vierailija
70/78 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaistun kokemukseesi!

Vierailija
71/78 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tunne

Vierailija
72/78 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikansa kutakin. Joskus saat olla yksin niin paljon, että kyllästyt.

Ja välimallia ei tietenkään ole?

Vierailija
73/78 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No muuta ihmeessä omaan kämppään jos noin paljon ahdistaa olla samassa talossa perheesi kanssa.

Täytyy varmaan muuttaa, tässä on pian oltu 18 vuotta 24/7 kuin sillit suolassa. Apua ei ole koskaan mistään tullut.

Valintoja, rakas lapsi valintoja.

No entä jos on valinnut väärin?! On tajunnut vasta lapsen tehtyä, että on introvertti ja tarvitsee omaa aikaa.

Vierailija
74/78 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma huone sulle!!!

Vierailija
75/78 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen 2-3 vuorotyötä, vaikka ketju onkin vanha. On arkivapaita kun lapset on koulussa ja jos puoliso tekee 1 vuorotyötä muualla, niin kyllä on aikaa olla yksin kotona.

Vierailija
76/78 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kihisen kiukusta, otin kaksi lomapäivää täksi ja huomiseksi päiväksi, jotta saisin olla yksin kotona kerrankin. Nyt huushollissa norkoileva teini ilmoitti että koulua on tänään tunti ja mies että pitää etäpäivän huomenna. Voi #/_)@(#!! Jos olisin tämän tiennyt, olisin pysynyt töissä! Täytyy varmaan muuttaa yksin asumaan, jotta saisi edes joskus omaa aikaa."

Kun mietit noita lomapäiviäsi, niin kysyitkö ennakkoon, että mitä on muun perheen kalenterissa? Jos haluat olla ilman teiniä, niin varmista että hänellä on pitkä koulupäivä. Miehellesikin voisit sanoa, että suunnittelet yksinäisiä lomapäiviä, että oletko miten ajatellut etäillä? Voisit myös ehdottaa suoraan, että haluaisit olla yksin muutaman päivän, joten voisiko mies ja teini lähteä reissuun kahdestaan. Toki voit vaihtariksi ehdottaa miehellesi omaa reissuasi teinin kanssa, niin mieskin saa välillä olla yksin kotona. 

Vierailija
77/78 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihminen tarvitsee myös yksityisyyttä ja rauhaa välillä. Ja koti on monille se turvapaikka, missä haluaa viettää aikaansa ja levätä tai tehdä jopa niitä rästiin jääneitä kotitöitä.

Ei sitä välttämättä huvita lähteä hakemaan omaa aikaansa jostain metsästä tai hotellihuoneesta.

Monesti oma työ saattaa olla todella sosiaalista, että olet sitten koko ajan siellä valmiudessa kommunikoimaan jonkun kanssa. Kun tätä tekee vuodesta toiseen ja ikää alkaa tulla, niin sosiaalisuus menee välillä "yli" ja tulee selkeä väsymys. Silloin kaipaa edes hetken rauhaa kaikenlaisilta keskusteluilta ja vaatimuksilta.

Ja kyllähän perheellisen koti vaan on sellainen paikka, että joudut kommunikoimaan muiden kanssa. Joku tulee kysymään tai sanomaan jotain, tekemiset keskeyttää ruuanlaitot sun muut jne jne.

Että ymmärrän kyllä aapeen tarvetta olla yksin edes hetken aikaa. Ei se tarkoita sitä, ettei perhettään rakastaisi.

Vierailija
78/78 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotelli.