En saa ikinä olla yksin kotona!
Kihisen kiukusta, otin kaksi lomapäivää täksi ja huomiseksi päiväksi, jotta saisin olla yksin kotona kerrankin. Nyt huushollissa norkoileva teini ilmoitti että koulua on tänään tunti ja mies että pitää etäpäivän huomenna. Voi #/_)@(#!! Jos olisin tämän tiennyt, olisin pysynyt töissä! Täytyy varmaan muuttaa yksin asumaan, jotta saisi edes joskus omaa aikaa.
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Aikansa kutakin. Joskus saat olla yksin niin paljon, että kyllästyt.
En usko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se perhe on sanonut, kun olet tämän heille sanonut?
Ei mitään. Tekevät juuri kuten ovat suunnitelleet. Olen yrittänyt vihjata, että viettäisivät joskus isä-teini-päivää jossain, mutta ei!
Vihjata? Miksi et esim. hankkisi heille lippuja jollekin keikalle, laskettelemaan, jne...?
Aikuinen ja melkein aikuinen saavat itse hommata omat lippunsa.
Aikuinen saa sitten kiukutella ihan yksinään, jos ei viitsi tehdä mitään oman tilanteensa eteen.
Hyvää päivän jatkoa!
Yrittihän hän.
Mutta mies ja teini sotkivat suunnitelman.
ps. sama tilanne!!
Ja nyt pitäisi empatian ja sympatian säteillä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori nyt vaan, mutta alkaa vanne kiristää päässä jos ei saa koskaan olla yksin!
Niin, mitä se perhe on sanonut, kun tästä on keskusteltu?
Ei yhtään mitään. Jatkavat entiseen malliin.
Kerroit siis heille miltä sinusta tänään tuntui?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori nyt vaan, mutta alkaa vanne kiristää päässä jos ei saa koskaan olla yksin!
Niin, mitä se perhe on sanonut, kun tästä on keskusteltu?
Ei yhtään mitään. Jatkavat entiseen malliin.
Kerroit siis heille miltä sinusta tänään tuntui?
Kyllä.
Älä ainakaan sitten paapo ja palvele heitä. Tee asioita vain itsellesi. Jos näyttää mahdottomalta, niin varaa vaikka hotellihuone.
Mä ymmärrän sua!
Mäkin olen kärsinyt tuosta samasta. Joskus vaan haluaisi olla ihan itsekseen.
Nykyään nautin kun lapset ovat muuttaneet omilleen ja miehelläkin on paljon harrastuksia työn lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Mä ymmärrän sua!
Mäkin olen kärsinyt tuosta samasta. Joskus vaan haluaisi olla ihan itsekseen.
Nykyään nautin kun lapset ovat muuttaneet omilleen ja miehelläkin on paljon harrastuksia työn lisäksi.
Lisään vielä, että on mukavaa kun ei koko ajan tarvitse huolehtia muista ja laittaa ruokaa yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään. Tekevät juuri kuten ovat suunnitelleet. Olen yrittänyt vihjata, että viettäisivät joskus isä-teini-päivää jossain, mutta ei!
Mä en oo yrittänyt vihjata. Mä oon sanonut ihan suoraan, että haluan olla yksin kotona ja mieheni on järjestettävä mulle sellaista aikaa, aivan niin kuin minäkin järjestän hänelle. Olen antanut aikaikkunan, mihin mennessä haluan olla 1-2 yötä yksin kotona. Tämä on toiminut.
Vierailija kirjoitti:
Minulla sama, eli ymmärrän tarpeesi oikein hyvin. Siksi olen tietoisesti valinnut lapsettomuuden ja olen sinkku. Elämä on valintoja.
Täällä myös yksi. On kyllä ihanaa kun saa olla yksin niin paljon kuin haluaa.
Olen elänyt lapsiperhe-elämää 30 vuotta. Nuorin on nyt 7v eli tätä nyt jatkuu vielä... Meillä onneksi oma mökki. Jos haluan olla yksin, niin sinne vaan. On rauhallista, kun on vielä Lapissa. Vain linnun laulua ja tuulen suhinaa on seurana.
Vuokraa vaikka hotellista huone niin saat tehdä sitä mihin tarvit yksinäisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla sama, eli ymmärrän tarpeesi oikein hyvin. Siksi olen tietoisesti valinnut lapsettomuuden ja olen sinkku. Elämä on valintoja.
Ok, mutta en ihan ymmärrä, miksi tulette puhumaan siitä tähän ketjuun. Eihän tämä selvästikään teitä koske.
Parin vuoden päästä ap itkee täällä kuinka lapsi ei ikinä käy kylässä ja mieskin otti ja lähti nuoremman matkaan. Ja hän vaan joutuu olemaan yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, mutta en ihan ymmärrä, miksi tulette puhumaan siitä tähän ketjuun. Eihän tämä selvästikään teitä koske.
elämä on valintoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
elämä on valintoja.
Ei kyllä selittänyt ollenkaan sitä, miksi tulette puhumaan tuosta asiasta tähän ketjuun.
Olin suunnitellut kaikkea kivaa, mm. hakea valmista lounasta kotiin, en voi koska teinillekin pitäisi ostaa. Siivoilla ja samalla luukuttaa musiikkia täysillä, en voi koska teinin pitää lukea. En tee siis mitään, niin paljon korventaa nyt. En edes puhu noille kahteen päivään.
Vierailija kirjoitti:
Parin vuoden päästä ap itkee täällä kuinka lapsi ei ikinä käy kylässä ja mieskin otti ja lähti nuoremman matkaan. Ja hän vaan joutuu olemaan yksin.
Paskat. Nauttisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en oo yrittänyt vihjata. Mä oon sanonut ihan suoraan, että haluan olla yksin kotona ja mieheni on järjestettävä mulle sellaista aikaa, aivan niin kuin minäkin järjestän hänelle. Olen antanut aikaikkunan, mihin mennessä haluan olla 1-2 yötä yksin kotona. Tämä on toiminut.
Ei auta suora puhekaan. Nuo ei hievahda mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei auta suora puhekaan. Nuo ei hievahda mihinkään.
No mitä he vastaavat, kun sanot asiasta? Miten olet ilmaissut asian? Ihanko oikeasti olet sellaisessa asemassa perheessä, että muut eivät kunnioita sinun tarpeitasi ollenkaan?
Yrittihän hän.
Mutta mies ja teini sotkivat suunnitelman.
ps. sama tilanne!!