Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä saisi sinut vähentämään halpavaatteiden ostamista?

Vierailija
20.11.2019 |

Tasapainoilen jatkuvasti uutuudenhimon ja maailmantuhoutumistietoisuuden välillä. Ostamista on vaikea lopettaa, kun alennusmyyntejä on joka paikassa koko ajan. Oletko sinä onnistunut vähentämään ostamista? Jos et, mikä motivoisi sinua tekemään niin?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun koossa ei tehdä halpavaatteita.

Vierailija
2/44 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan vähemmän ja laadukkaampia, jotka ovat siis myös kalliita. Ei sitten rahat riitä halpisvaatteisiin.

Seuraan muotia huumorilla. Jos ehdotellan jotain tyylikästä, mistä tykkään muutenkin, ostan. Mutta mihinkään hullutuksiin en lähde. En kulje 10 helmipinniä päässä, stig-lasit nokalla enkä ruskeassa ruutukuosissa vain koska ne on pop.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahanpuute motivoi kummasti. "Jos ostan tämän paidan nyt, emme syö kahteen päivään."

Vierailija
4/44 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isommat tulot. Enkä enää osta mitään henkkamaukka roskaa koska isommat tulot.

Vierailija
5/44 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska halpavaatteiden ostaminen tulee loppujen lopuksi kalliimmaksi. Kun ostat 30 euron tekokuituneuleen, se kestää pari vuotta. Kun ostat 80 euron aidon villapaidan, se kestää ikuisesti.

Vierailija
6/44 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostamistani motivoisi järkevämpään suuntaan siis parempi palkka, jolloin ostaisin parempaa laatua, mutta vähemmän. 

Vierailija
7/44 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä löysin veritahran vaatteen (paita) sisältä sauman vierestä. Mietin että kukahan 10-vuotias sen on ommellut. Oma lapsi on samanikäinen. Vähän ostin ennen, nyt en mitään. Ei kiinnosta

Vierailija
8/44 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä osta vaatteita alennusten perusteella, ihan typerää toimintaa kulkea joidenkin alennusten perässä. Yleensä ne mitä haluan eivät ole kuitenkaan alennuksessa.

9/44 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään tai kukaan

Vierailija
10/44 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin varmaan vähemmän jos olisi enemmän tuloja. Mutta ostan nyt harvoin halpavaatteita, koska vain niihin on varaa.

Vierailija
11/44 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen päättänyt ostaa vain laatua eli hyviä materiaaleja kuten silkki, pellava, puuvilla, merinovilla, kashmir jne. Miksi ostaisin jotain polyesteriä tai akryylia?

Lisäksi vaatekaappini on täynnä. Kaiken on mahduttava sinne, joten ei voi ostaa lisää koko ajan. En halua hukkua ryhmään.

Vaihtelun haluun auttaa sekin, että purkaa välillä koko kaapin sisällön. Sieltä löytyy usein pitämättä jääneitä vaatteita tai uusia yhdistelmiä.

Vierailija
12/44 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua motivoi ihan se, että olen tehnyt sähköpostitilin jonne linkitän nettikauppojen vaatteiden kuvia. Käyn niitä läpi joka toinen kuukausi. Minua oikein hämmästyttää se, että ensinnäkin minulta löytyy jo nyt vaatteita joka lähtöön kunhan kaivelen vaatevarastojani. Toinen hämmästyttävä asia on se, että sitä sähköpostitiliä karsiessa olen huomannut kyllästyneeni linkkaamaani vaatteen tyyliin tai se vaikuttaa jopa paria kuukautta aiemmin olleelta muotioikulta, jota en luultavasti käyttäisi jos olisin ostanut sen vaatteen ohan oikeasti.

Suuntaus on nyt todella vahvasti pikemminkin ihan laadukkaiden perusvaatteiden käyttäjäksi. Pikemminkin laatua ja eettisyyttä kuin määrää. Mieluiten kotimaista jos sellaista suinkin löytyy.

Tarvin nyt uuden pipon ja löysin kotimaisen ja luonnonkuiduista tehdyn pipon. Minulta on vaatteenostopaastolla säästynyt niin paljon rahaa, että 40 euron pipo ei tuntunut edes minusta kalliilta kun ottaa huomioon materiaalit ja kotimaisuuden.

Vierailija
13/44 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostelen vaatteita vain kirpputoreilta (paitsi tietty sukat ja alusvaatteet). Olen liian köyhä ostamaan niitä halpavaatteita.

Suosittelen tutustumaan kirpputoreihin. On jännää, kun ei koskaan tiedä, mitä niistä löytyy, eikä rahat mene riistäjille.

Vierailija
14/44 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähentänyt yleensäkin vaatteiden ostamista. Mietin, että jos pari kertaa vuodessa ostan jonkin vaatteen, onko lopulta väliä onko halpavaate vai kalliimpi. Surkeinta laatua en kuitenkaan koskaan osta.

Vierailija
15/44 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi palkka

Vierailija
16/44 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan hyvin harvoin vaatteita, halpavaatteita en juuri koskaan. Ja kirpparilta ostan joskus.

Olen tehnyt itselleni säännön, että jos ostan jotain, niin vastaava vaatekappale pitää heittää pois tai myydä. No en malta luopua hyvistä vaatteista, niin tulee käytettyä loppuun.

Tätä olen tehnyt jo lähes 10 v.

Vierailija
17/44 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä ap pitää halpavaatteina ja mitä ei, mutta minä ostan vaatteita äärimmäisen harvoin. Ostan etupäässä Hermestä, Zilliä, Lobbia, Goyardia jne. Ne maksavat niin paljon, ettei tee enää mieli käyttää lisää rahaa vaatteisiin, laukkuihin, kenkiin ym. Eli osta vain niin kallista, mihin rahasi suinkin riittävät.

m41

Vierailija
18/44 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene halpavaateliikkeisiin.

Menen vaatekauppaan vain silloin kun oikeasti tarvitsen uusia vaatteita.

Vierailija
19/44 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan sitten kun oikeesti tarvitsen, kun edellinen hajoo. Määrä pysyy samana tai jopa vähenee. Joku t-paitakin kestää vuositolkulla kun sen käyttää ihan loppuun. Nuhjuisena ja pikkureikäisenä se menee vielä villapaidan alla tai yöpaitana.

Vierailija
20/44 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettikirppiksiltä saa siistejä ja kivoja vaatteita. Voi kätevästi hakea valikoimasta mm. oman koon ja vaatetyypin mukaan. Toki valtaosa noistakin on tuotettu halpatyövoimalla, mutta on pienempi paha ostaa käytettyä, kuin uutta ostamalla viestittää halpamuotifirmoille, että tätä lisää. Ihan kaikkia vaatteita en itsekään osta käytettynä, mutta ostan vain kun jotain tarvitsen.

Kannattaa opetella huoltamaan vaatteita, niin ne kestävät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän