Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä saisi sinut vähentämään halpavaatteiden ostamista?

Vierailija
20.11.2019 |

Tasapainoilen jatkuvasti uutuudenhimon ja maailmantuhoutumistietoisuuden välillä. Ostamista on vaikea lopettaa, kun alennusmyyntejä on joka paikassa koko ajan. Oletko sinä onnistunut vähentämään ostamista? Jos et, mikä motivoisi sinua tekemään niin?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan tarpeeseen ja mitä iloa on ostaa halpa rätti, joka nuhraantuu parin pesun jälkeen?

Vierailija
22/44 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaatteet kestäisi käyttöä, ei tarvitsisi ostaa koko ajan uusia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edes liki yhtä hyvä valikoima kohtuuhintaisia ei-halpistuotteita.

Vierailija
24/44 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on paljon vaatteita, suurin osa ajattomia. Jokunen halpavaatekin on mutta ne ovat ajalta kun halpiksetkin olivat parempaa laatua kuin nykyään. En osta juuri mitään tällä hetkellä. Olen myös laittanut hyväntekeväisyyteen vuoden sisään aika monta vaatetta. On myös sellaisia, jotka ajattelin myydä. Loput pidän itse. Nykyään huonolaatuista rytkyä löytyy mistä tahansa kaupasta. Kotimaisuus sinänsä ei merkitse koska eipä täällä juuri vaatteita valmisteta. Aina kun näen jotain kotimaista niin ne ovat puoli metriä liian pitkiä säkkimekkoja ja niistä en välitä. Olen lyhyt ja parhaat vaatteeni ovat Italiasta, Ranskasta tms. Siellä keskipituus on lyhyempi ja samoin vaatteiden mitoitus.

Vierailija
25/44 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää kun menee halpiskauppaan jo kemikaalien haju alkaa etomaan niin paljon, että pitää sännätä ulos. Jos joku uusi vaate houkuttaa, mietin ensin onko mulla jo kotona joku vastaava - yleensä vastaus on kyllä.

Vierailija
26/44 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaisesti markkinoiden ja kulutustottumusten täytyisi muuttua, jotta näin olisi. Siten markkinoilla olisi enemmän laadukkaita vaatteita ja vaateliikkeitä kohtuuhinnoin. Esimerkiksi jos menee jonnekin kauppakeskukseen ostoksille, niin tarjolla on usein valitettavasti noita halpisketjuja. Kalliimmat ja laadukkaammat vaatteet ovat usein liian erikoisia, tätimäisiä, bisnestyyliä tms. joten toivoisin, että laadukkaissa vaatteissa löytyisi myös nuorekkaita ja trendikkäitä perusvaatteita (neuleet, farkut, topit, takit). Monissa vaatteissa valitettavasti myös brändi ja merkki maksaa, vaikka laatu ei olisikaan niin hyvä.

Vierailija
27/44 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää se suunnattomasti, että naisten vaatteet on "halppisketjuissa" (vila, only yms) ihan surkeaa materiaalia. Siis tyyliin 100%akryyliä neuleet ja kaikki muutkin vaatteet täysin fiaskoja.

Samoista ketjuista saa kuitenkin miehille ihan ok laatua. Neuleet esim AINA laadukkaampia, toki kymmenisen euroa kalliimpia.

Minä maksan mielelläni vähän lisää että saan laadukkaampia vaatteita. Mitään kalliita merkkivaatteita en raski ostaa, koska minulla ei ole rahaa laittaa paitaan 200e.

Vierailija
28/44 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten vois ostaa laatua kalliilla mutta kun noi palkat tässä maassa on mitä on. Ja kuulin että jotkut olis alentamassa yli 30% ihmisten palkkoja. Että ei tuu mahkuja oikein ostaa mitään uutta ja kallista. Pitää ostaa halvinta. 

Vierailija
29/44 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahapula on ollut aika hyvä tähän. Ostan kaikki vähät vaatteeni kirpparilta ja alkkareitakin vain kerran vuodessa. ":)"

Vierailija
30/44 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stoccan tuleminen tänne Heinolaan! Nyt joudun asioimaan Robin Hoodissa.

Vierailija
31/44 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos löytäisin jostain kestävän laadukkaita, minulle sopivia vaatteita.

Neulepaitojen taso esim. romahti totaalisesti 2000 luvulla. Kuulema hyvä puuvillakuitu on harvinaistunut.

Vierailija
32/44 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole varaa ostaa edes halpisvaatteita ihan muuten vain. Ostan vain, jos tarvitsen jotain ja silloinkin ne on niitä halpoja.

Vierailija
33/44 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin mielelläni vähemmän ja kallista, Suomessa tehtyä vaatetta, mutta kun sellaisia vaihtoehtoja ei ole. Ja joo löytyy jotain ruskasilkki firmaa mutta ei ne valmista trendikästä vaatetta vaan perus aluskalsareita. 

N30

Vierailija
34/44 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lopettanut halpis/kertakäyttövaatteiden oston jo reilut 10v sitten.

Ostan vain laatua ja vaatteiden pitää kestää vuosia ja nykyisin vaatekaapissa on 1/3 osa vaatteita mitä oli vielä 2000-luvun alussa ja nykyisin on aina päälle pantavaa.

Vanhemmat vaatteet 80-luvulta ja korjaan ja ompelen omien mittojen mukaan.

Ja mikä parasta, enää ei tarvitse käyttää aikaa shoppailuun, vaan senkin ajan käytän johonkin kivan tekemiseen, joka antaa iloa.

Vierailija
35/44 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halparyysyt ovat niin huonolaatuisia ja yhden pesun kestäviä, lisäksi keinokuituvaatteet tuntuvat päällä juuri niin ahdistavalta kuin vain muovi voi tuntua.

En ole ostanut enää vuosiin. En voinut käsittää ihmisten ryntäämistä Triplan muovisten ryysyjen perään, en itse ottaisi vaikka ilmaiseksi annettaisiin!

Vierailija
36/44 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllääntyminen. Olen jo ostanut kaikki mahdolliset vaatteet.

Vierailija
37/44 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan nytkin vain tarpeeseen. HALPAvaatteiden ostelua hillitsisi se että olisi reippaasti rahaa ja kierrätykseen kannustaisi tehokas organisointi niin että olisi varaa valita ja tietää mitä saa. Tänään taas tuli nettikirppisostos "uusi, laput kiinni", mutta jotkut hiivatin teippirähmät on selässä ja mittasuhteet ihan huti, roikkuu lapsen päällä kuin perunasäkki. Eli pakko ostaa toinen, ja kun yksi on jo ostettu, niin enköhän päädy johonkin 15 euron HM-viritykseen.

Vierailija
38/44 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun halpavaatteeni on 98% kirppuoreilta tai muutoin käytteynä ostettua ja hankittua.

Olen epäileväine sen suhteen, että mahtavatko monetkaan tunnetut, kalliimmat merkkituotteet olla yhtään sen eettisempiä ja kestävämpiä.

Eihän sitä edes pääse kunnolla tällaisen n.n merkkituoteen jäljille kun yhä useammin valmistusmaaksi saatetaan esimerkiksi ilmoiittaa made in EU ai jotain muua yhtä epämääräistä.

Tai ainakin luulen, että on pientä suurempi ero mm työolosuhteissa vaikkapa Suomen ja Romania välillä, vaikka niin ollaam yhtenäistä Unionia. - Mutta onko kauaa, niin sitä en tiedä.    

Enkä ainakaan usko myöskään sitä, että merkkivaate olisi aina sen laadukkaampi kuin, jokin vähemmän tunnettu merkki / valmistaja. - Vai pitäisikö puhua valmistajan asemasta mieluummin valmistuttajasta. - Tai kenies monikossa valmistuttajista?  

Vierailija
39/44 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi palkka ilman muuta!

Vierailija
40/44 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että tarjontaa olisi enemmän muista kuin halpavaatteista. Mä en siis osta kauheasti halpavaatteita, mutta jonkin verran kuitenkin. Ja huom. – eivät ne kaikki kalliimmatkaan vaatteet ole välttämättä paljon halpavaatteita eettisempiä. Ostan mielelläni kirpparilta, mutta meidän paikkakunnan kirppareilla ei vain ole kauhean kaksisia vaatteita. Pieni paikkakunta, ihmiset eivät kauheasti panosta täällä vaatteisiin. 

Esim. viime kesänä mun aurinkoihottuma tuli takaisin monen vuoden jälkeen. Oli kuuma, mun piti saada äkkiä muutama tarpeisiin sopiva vaate lisää. Kävin ensin paikkakuntani kirpparit läpi, sitten tori.fin. Sitten kävin paikkakuntani markettivalikoiman (en etsinyt mitään sen kummempaa kuin vaaleita yksivärisiä pitkähihaisia trikoopaitoja ja porkkana- tai suoralahkeisia mustia housuja, jotka olisivat 100-prosenttista viskoosia. Lopulta sitten tilasin Henkkamaukalta, kun rahaa ei ollut kauheita määriä käytettävissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä