Naapurin mummo herää 5:30 ja herättää siinä samalla koko rapun asukkaat
Kolistelee äänekkäästi, kuuntelee musiikkia/radiota kovalla äänellä. Usein imuroi jo kuudelta. Hiljaisuus taloyhtiössä on kello seitsemään. Naapuri kuvittelee, että ei koske niitä, jotka heräävät aikaisin. Näin on siis sanonut, kun olemme huomauttaneet. Isännöitsijä on aika välinpitämätön asiaa kohtaan. Onko muilla tällaisia äänekkäitä aamuvirkkuja naapurissa, miten olette tilanteen hoitaneet?
Kommentit (51)
Voi kyynel. Minä olen tuohon aikaan jo polkenut työpaikalle ja juuri menossa suihkuun.
Aamun virkku illan torkku, se tapa talon pitää. Illan virkku ja aamun torkku, se tapa talon hävittää.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ikävältä. Jos olisin naapurisi, sinua harmittaisi kun herätyskelloni soi klo 3.15 - ihanaa asua omakotitalossa.
Ihanaa herätä 03:15.
Vierailija kirjoitti:
Voi kyynel. Minä olen tuohon aikaan jo polkenut työpaikalle ja juuri menossa suihkuun.
Aamun virkku illan torkku, se tapa talon pitää. Illan virkku ja aamun torkku, se tapa talon hävittää.
Hyi miten tyhmä ja itsekäs ihminen.
Minua ärsyttää, kun ihmiset ei viitsi/uskalla tulla sanomaan jos joku häiritsee vaan sen sijaan aloittavat jonkun mykkäkoulun ja siitä ilmeisesti pitäisi sitten päätellä, että häiritsen heitä kai jotenkin.
Korvatulpat. Itselläni on sellaiset Bilsomin näpsät S-kokoiset, jotka ei paina eikä purista mutta torppaa tasan ne äänet, jotka pitääkin.
Sen sijaan naapurin sisällä tupakoiminen ottaa nuppiin ja pahasti. Nenää kun ei voi oikein tukkoon laittaa.
Meillä häirikkövanhukset ruvenneet elämään öisin. Rahat ilmeisesti vähissä kun pesevät pyykkinsä yöllä.
Joskus sitten klo 7 maissa aamulla menevät nukkumaan. Paiskovat ovia, hirveitä jysähdyksiä pitkin yötä.
Olemme pienen rapun ainoat työssäkäyvät. Kaikki muut senioreita, joilla tuntuu vippaavan päästä enemmän tai vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttää, kun ihmiset ei viitsi/uskalla tulla sanomaan jos joku häiritsee vaan sen sijaan aloittavat jonkun mykkäkoulun ja siitä ilmeisesti pitäisi sitten päätellä, että häiritsen heitä kai jotenkin.
Ei mielenterveysongelmista kärsiville vanhuksille auta mikään puhe.
Minä menen nukkumasn 20.00 joka ilta. Mutta ei onnistu kovin hyvin kun te huudatte, kolistelette ja vetelette vessaa yhteen saakka yöllä
t. Naapurin mummo
Hyvä, ei teidän rapusta kukaan töihin lähdekään, ap!
Minä olen jo tehnyt aamutoimet sekä syönyt aamiaisen ennenkuin mummo herää, siinäpä melskatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Tiedät, että mummo häiritsee kaikkia asukkaita? Jos näin on, niin sopikaa yhdessä joku tietty aamu(yö) ja aloittakaa oikein perkeleellinen meteli vaikka 4.30. Jos mummo valittaa, niin ei mahda mitään.
Eli itse syyllistytte kotirauhan häirintään. Nuo pattereihin hakkaajat ovatkin sitten maksumiheiä.
Onko tuo kypsää ja aikuismaista käytöstä. Räkänokkia. Pyytäkään vaikka kylään ja selvittäkää vanhukselle kello 7 aikaraja. Herätä saa ja kuunellakin radiota,mutta jos hänellä kuuluvaurioita, sitten pitäisi kuululaitekin tarkistaa. Teidän pitää selvittää hänelle kasvokkain kuinka äänieristys ei kata ja teillä rajallinen määrä unelle koska töihin lähtö, siksi joka tunti vielä tärkeää sada unta- Myös hnekilökohtainen käynti isännöississä. Millekään heippalappulinjoille ei kannata lähte, eikä vanhukselle edes kirjeellä- koska ei voi varmistaa onko hän sisäistänyt. Ja pyytäkään kyllään hyvänmilen ilme kasvoilla, ei hyökkäävästi.
Tuskin tarvitsee valtakunnallista oikein- Naapuririitasovittelijaa, silloin ollaan jo kärätuvan ovella lähestymäss ja astetta vakavampaa settiä.
Tuollainen- aletaan tekemään ilkeyttä. se vaan paisuuuuuuu ja muuntuu, kohta kuin pingisottelu, vuoronperään jotain ja elämänne ihan piloilla. malttia nyt toimintakaavoihinne. Ja ettet itse syyllisty häirintään, varoitus, jopa sakko. Stop
Muista itse, että hiljaisuus taloyhtiössä alkaa 10.00. Silti olette hereillä ja soitatte musiikkia yli puolen yön.
Muori alkaa nukkumaan varmaan puol yksitoista. Kaikki naapurit vaan kovaa rymistelemään viikon verran sillon iltayöstä ja toiset saman viikon aikana aamuyöstä.
Meillä joku idiootti imuroi keskellä yötä ja pesee pyykkiä. Kyseessä ei ole mikään mummoikäinen vaan nuorempi. Ilmeisesti muiden huomioonottaminen on joillekin mahdotonta iästä riippumatta. Yöllä metelöinti ei kuulu normaali elämisen ääniin.
Oikeat ihmiset heräävät noihin aikoihin. Jos ei kerrostalo napostele, niin omakotitalo voi olla ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Yhteisösä saa elää aika vapaasti KUNHAN noudattaa järjestyssääntöjä. 7- 22, sille sektorille saa kyllä asiansa hoidettua. Ainoa ymmärrettävä on että jonlaista peseytymistä jne on kun tulet yötöistä- lähdet yöllä töihin. Isommat pesut ja sheivaukset muuna aikana. Se, että sä lähdet jakamaan lehtiä kello 2 , ei edellytä, että herät muut kanssaasujat. Normaalit tulot menot on ok ja vedenkäyttö ja ovet suljetaan hiljaa- myös se talon pääulko-ovi- sen voi kädellä stopata, ettei läsähdä täysillä. Voit viedä roskatkin ulos yöllä, käydä savukkeillasi,mutta sulje ovet hiljaaaa. Hienoa, että sinulla on työtä jota voit suorittaa myös poikkeaviin aikoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mielenterveysongelmista kärsiville vanhuksille auta mikään puhe.
Harvoin kyse mielenterveydellisistä syistä. Vanhuksella ymmärtämätömyys 7-22 kun itsellään jo se perusrytmi pois päältä. Oma kuulo heikkoa, luulevat, että kun itse ei kuule, niin on hyvä äänieristys. Unta vähemmän tarvitsee, niin on aikaa alkaa jo kotitöihin aamulla anivarhain. Ei mitään mt ongelmaa. Ikääntyminen ei ole mt asia. Kuulo, dementia, muut geriatriset ongelmat mm- geriatrinen eri kuin milenterveysongelmaa. toki niitäkin on. Vanhuus ei ole yhtä kuin mielisairas jopa. Harvinaista.
Mutta nuorten bileet ja päihdekäyttö se varmaan syö enemmänkin kanssa-asujia.
Vierailija kirjoitti:
Minä menen nukkumasn 20.00 joka ilta. Mutta ei onnistu kovin hyvin kun te huudatte, kolistelette ja vetelette vessaa yhteen saakka yöllä
t. Naapurin mummo
Muista, sinä voit mennä yömammille vaikka kello 18. Hilajisuusaika on 22---- 07. Jokainen elää sen mukaan, poissulkien normaalin vedenkäytöän myös tuon aikahaarukan puitteissa. Yötyöläisellä oikeus peseytyä esi, vessankäyttö normaali. vaihdevuosissa voi ottaa pikapesun. jne. ne isoimmat pesut muuna ikoina.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen jo tehnyt aamutoimet sekä syönyt aamiaisen ennenkuin mummo herää, siinäpä melskatkoon.
Sinä! Nyt on kyse aikajanasta joka on sopiva useimmille- 7-22. Toki välttämätön vedenkäyttä mm yötyöstä tulevalle on sallittu, pesut, isoimmat pesut, sheivaukset muuna aikana. Tuon aikahaarukan katsotan palvelevan useimpia keskiarvoisesti.
Mutta Taina Licciardo-Toivola herääkin jo kolmelta.