Miten suhtaudut kun kaverisi tapailee hyvätuloista dilpomi-insinööriä, oletko kateellinen vai onnellinen kaverin puolesta?
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette naiset Itse opiskele DI:ksi? Ei se niin vaikeaa ole.
T. Hyvätuloinen DI-nainen
Edelleenkään täällä ei ole kukaan uskaltanut määritellä mitä se hyvätuloinen on euroissa.
Miehille hyvätuloinen on 6000€/kk. Naiselle minusta riittää 5000€/kk siihen että voi sanoa olevansa hyvätuloinen. Sitten joku 8000€/kk ja siitä ylöspäin on jo kovatuloinen. Verottaja kyllä tasaa, että eipä se ero näiden palkkojen välillä juuri arjessa näy.
Minusta noin 20 000 kk on hyvätuloinen. Asianajajien palkka plus osingot osakkaille.
Pärjäähän sitä dippainssinkin kanssa, jos nuukasti elää, mikäs siinä, onnea uudelle parille!
Oletko ap kateellinen kun olen naimisissa miehen kanssa joka tienaa yli 150 000€ vuodessa? Jos itse teen täyttä päivää niin tienaan n.1800€ kuussa omalla alallani mutta kun ei ole pakko niin teen töitä lähinnä harrastuksena ja tienaan n.1000€ kuussa.
Tässä nyt vissiin se keskeinen sana se hyvätuloinen? Ei vois vähempää kiinnostaa toisten asiat, tulot tai muut. Ihan omasta elämästä riittää kun huolehtii.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ei opiskella? Joillain tekniikan alueilla (ymppä, bio) on yli puolet naisia. T. Toinen DI-nainen
Mun ex on DI, tuloista ei tosin tietoa. Ei siitä kauaa ole kun tuo haikaili vielä minun perään mutta oon ihan tyytyväinen nykyiseen keskituloiseen virkamieheeni. Olisin onnellinen kaverin puolesta jos heillä menee muuten hyvin ja mies on mukava ja fiksu 😊 kateellisuus ja kaverin puolesta onnellisuus ei muuten sulje toisiaan pois, voi olla molempia yhtä aikaa, että sinänsä vähän huono kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleenkään täällä ei ole kukaan uskaltanut määritellä mitä se hyvätuloinen on euroissa.
Miehille hyvätuloinen on 6000€/kk. Naiselle minusta riittää 5000€/kk siihen että voi sanoa olevansa hyvätuloinen. Sitten joku 8000€/kk ja siitä ylöspäin on jo kovatuloinen. Verottaja kyllä tasaa, että eipä se ero näiden palkkojen välillä juuri arjessa näy.
Alkupalkaksi nii on aika hyviä, mutta miten esimerkiksi 20 työvuoden jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Oletko ap kateellinen kun olen naimisissa miehen kanssa joka tienaa yli 150 000€ vuodessa? Jos itse teen täyttä päivää niin tienaan n.1800€ kuussa omalla alallani mutta kun ei ole pakko niin teen töitä lähinnä harrastuksena ja tienaan n.1000€ kuussa.
Mun työkaveri on naimisissa naisen kanssa, joka tienaa 250-300 000€ vuodessa. Pitäisikö tässä nyt olla työkaverille kateellinen?
-eri
Vitsit te palstamiehet olette pihalla naisista. Ihan oikeasti.
Kaksi mun kaveria on tapaillut diplomi-insinööriä, toinen meni omansa kanssa lopulta naimisiinkin asti (ja erosi, omasta aloitteesta). Toinen pariskunta seurustelee edelleen. Itselläkin oli tapailussa yksi, mutta siitä ei tullut jatkoa (mun aloitteesta).
Että niin kateellinen sitten olen. Itsehän olen vain joku kämäinen juristi.
Itse en ainakaan määrittele itseäni koulutuksen mukaan. Toisinaan jopa unohtuu, että on joskus tullut DI-tutkintokin suoritettua.
M49
Jännä kysymys. Ihan rehellisesti tulee ensimmäisenä mieleen, että oletko kokenut lapsuudessasi ihmisten lokerointia arvostettuihin ja vähemmän arvostettuihin.
Jos vastaat kyllä niin ymmärrän tämän aloituksen pointin.
Ja sitten vastaus kysymykseesi.
Mielestäni jos katsoo varallisuutta tai ammattia ensimmäisenä se ei ole rakkaussuhde vaan järkisuhde.
En ole kateellinen. Onnellista päivää sinulle👍🏻
I wish I married a businessman. Then I'd have nice things...
Vierailija kirjoitti:
I wish I married a businessman. Then I'd have nice things...
Maybe You should let a businessman buy you? Then You would be a nice thing too.
Hmmm... minä olen mm dippa-inssin paperit saanut mutta minä en tiedä yhdenkään työkaverin vaimoista&tyttöystävistä yhtään mitään.... saati sitten siitä mitä niiden vaimojen/tyttöystävien kaverit siitä sanoo.
Pitäisikö sinunkin keskittyä ihan omaan elämään ja ihan omaan koulutukseen, Suomessa on sentään kaikille ilmainen koulutus
Elämä on lyhyt ja se pitää ottaa omiin käsiin, eikä elää miehen kautta, puhumattakaan kaverin miehen kautta
Vierailija kirjoitti:
Hmmm... minä olen mm dippa-inssin paperit saanut mutta minä en tiedä yhdenkään työkaverin vaimoista&tyttöystävistä yhtään mitään.... saati sitten siitä mitä niiden vaimojen/tyttöystävien kaverit siitä sanoo.
Pitäisikö sinunkin keskittyä ihan omaan elämään ja ihan omaan koulutukseen, Suomessa on sentään kaikille ilmainen koulutus
Elämä on lyhyt ja se pitää ottaa omiin käsiin, eikä elää miehen kautta, puhumattakaan kaverin miehen kautta
Ei se DI:n koulutus kyllä millään tapaa ilmainen ole, vaikka lukukausimaksut ovatkin lähinnä muodolliset.
En olisi todellakaan kateellinen, ei se ammatti ihmisenä luonteelaadusta sano mitään. Voi olla hirveä kitupiikki, elikkä ystävättäreni todennäköisesti köyhtyis kun on tämän kanssa. Suomalaisnainenhan maksaa omat laskunsa, puolet asumisesta ja ruuista vähintään puolet. Mutta DI. llä kovemmat vaatimukset asuipaikan suhteen, ruuan laadusta jne.
Vierailija kirjoitti:
En olisi todellakaan kateellinen, ei se ammatti ihmisenä luonteelaadusta sano mitään. Voi olla hirveä kitupiikki, elikkä ystävättäreni todennäköisesti köyhtyis kun on tämän kanssa. Suomalaisnainenhan maksaa omat laskunsa, puolet asumisesta ja ruuista vähintään puolet. Mutta DI. llä kovemmat vaatimukset asuipaikan suhteen, ruuan laadusta jne.
Maija Meikäläiselle vois olla edullisempaa vaan ottaa se putkimies, ei tulis yhtä kalliiksi pitää ku toi DI. Kuka tollo täällä palstalla vielä luulee että suomipojat elättää akkansa?
Täällä yksi DI, joka on käytännössä perheen ainoa elättäjä. Että kyllä meitäkin vielä on.