Miten suhtaudut kun kaverisi tapailee hyvätuloista dilpomi-insinööriä, oletko kateellinen vai onnellinen kaverin puolesta?
Kommentit (90)
Iloinen, jos mies ei ole ääliö. Siihen taas eivät tulot vaikuta.
Ap. Kuule - nykypäivänä naisia ei enää arvoteta miehen ammatin kautta!
Eli nähtävästi mikään feminismiSuomessa ei olekaan muuttunut....
Ei ole merkitystä onko kumppani hyvätuloinen vai ei, se ratkaisee raaskiiko käyttää rahojaan vai pihtaako.
Ei kiinnosta miehen ammatti ja tulot mutta jos muuten olisi ihana niin sitten voisin olla hieman "kateellinen".
Kahdella hyvällä ystävällä on hyvätuloiset DI-miehet. Ei aiheuta mitään kateutta, mutta en tiedä miksi siitä pitäisi olla erikseen onnellinenkaan.
Tässä yhtälössä myös jokaisella meistä naisista on paljon rahaa ilman miehiäkin.
Toki olen aina kannustava ja iloitsen kaverin uudesta onnesta.
Mutta ensinnäkään tapailu ei tarkoita vielä parisuhdetta, eikä parisuhde ole sama kuin avioliitto. Lisäksi, jos kaveri itse kuvailee tapailukumppaniaan "hyvätuloiseksi", niin olisin vähän huolissani, että luuleeko hän, että hän automaattisesti saa siivun tämän tyypin tuloista. Eihän se niin mene, nykypäivänä monilla pariskunnilla on tili jonne molemmat pulittavat saman verran rahaa, ja muuten rahat on omia.
Minun syntymäperheessäni on 2 diplomi-insinööriä, ja kun ajattelen heidän ominaisuuksiaan ja luonnettaan, niin en kyllä itse osaa olla kateellinen muille jotka sellaisien kanssa pariutuu.
Jännästi oma puoliso onkin sitten käsillään työskentelevä.
TAPAILEE? Ihan yhtä samantekevää, minkä väristä dil doa käyttää. Jos rupeaa seurustelemaan, sitten kiinnostaisi tietysti tietää, onko se tyyppi mieletään normaali vai ei.
Mun mies on hyvätuloinen DI ja itsekin olen maisteri, en ole havainnut ympärilläni kateutta.
Onhan se erittäin vaativa tutkinto
Olisin iloinen kaverini puolesta, jos olisivat onnellisia yhdessä. Miehen ammatti ja tulot ei kiinnosta.
Suomalainen insinööri on halpa. Ei siis hyvätuloinen.
No mun naisystävä on DI, joten who cares.
Vierailija kirjoitti:
No mun naisystävä on DI, joten who cares.
Oletko muuten huomannut, että who cares ja hookers laisutaan melkein samalla tavalla?
Miksi ette naiset Itse opiskele DI:ksi? Ei se niin vaikeaa ole.
T. Hyvätuloinen DI-nainen
Olen onnellinen siitä, ettei minun tarvitse tapailla insinööriä.
Olen kateellinen ystävälle jonka mies on runoilija/kääntäjä.
En arvosta inssejä.
En olisi kateellinen ainakaan ammatin tai tulojen perusteella! Sinkkuna toisten rakkausonnen näkeminen herättää joskus pienen haikeuden pistoksen, kun omaa ei ole. Mutta siihen se jää. Varsinaisesta kateudesta ei ole kuitenkaan kyse. Tottakai olen aidosti iloinen toisten onnesta! Vain omahyväisyyttä en voi sietää.