Miten suhtaudut kun kaverisi tapailee hyvätuloista dilpomi-insinööriä, oletko kateellinen vai onnellinen kaverin puolesta?
Kommentit (90)
Heikolla itsrtunnolla varustettu DI-hullu aktivoitunut jälleen kerran.
Vierailija kirjoitti:
Noh noh
Olen naimisissa toimitusjohtajan kanssa ja itse tienaan 6500 € kuussa, enpä mieti muiden tuloja. Vielä vähemmän kenenkään seurustelukumppanin tuloja.
Vierailija kirjoitti:
Olen naimisissa toimitusjohtajan kanssa ja itse tienaan 6500 € kuussa, enpä mieti muiden tuloja. Vielä vähemmän kenenkään seurustelukumppanin tuloja.
Tää harm iktti aloitgtajaa niin paljon että teki uuden trollausketjun :D :D LUUSERI
Tässähän tämä on mitä harva ymmärtää. Insinöörin ja dippainssin ero on sama kun sairaanhoitajan ja lääkärin, valtava.
Itse olen insinööri ja voin aivan helposti tunnustaa että dippainssiin ei lukupää olisi ikinä riittänyt. DI koulutus on helkkarin vaativa, amk sujui kuitenkin melko helposti.
Hattu päästä noita dippoja kohtaa.
Minun puolesta kaikki voisi olla varakkaita, tai raha vedettäisi kokonaan roskikseen.
Töitä tehtäisi harrastuksena, minä tykkään korjailla ja rakentaa tietokoneita esimerkiksi.
Pitäisin kaveria totaalisen mt -ongelmaisena.
Mun ystävätär putsasi dippainssin erossa oikein kunnolla. Ei ne mitään valopäitä ole. Nyt on uusi kierroksessa.
Jos ystäväni kertoisi, että tapailee varakasta diplomi-insinööriä niin nuo kaksi luonnehdintaa (varallisuus ja koulutus) ei herättäisi yhtään minkäänlaisia tunteita tai ajatuksia, ei kateutta tai onnea, vaan ainoastaan se MILLAINEN tuo henkilö on, millainen suhde heillä on, miten kyseinen henkilö kohtelee ystävääni jne. Persoona ratkaisee.
Onko niin että tällaisiin asioihin kiinnittää huomiota, jos on itse vähävarainen ja kouluttamaton?
Vierailija kirjoitti:
Se mistä mä olisin kateellinen olis, jos kaveri alkais tapailemaan mukavaa eläinlääkäriä.
Mikään ei ole niin sydäntä sulattavaa kuin mukava ja symppis eläinlääkärimies. 🥰
Muutama mieskollega ei mm. tästä syystä tee enää peruspraktiikkaa (=hoida eläimiä niin että joutuvat kommunikoimaan paljon omistajien kanssa) - naiset osaa ahdistella miehiä siinä missä miehet naisia. Eipä ole media nostanut esille miesten kokemaa ahdistelua töissä.
t. eläinlääkäri
Enpä noilla tiedoilla osaa olla kumpaakaan. Kaverini, kuten minäkin olimme kympin tyttöjä, ja näin keski-iässä olemme melko lailla johtavissa asemissa tai asiantuntijoina, joten diplomi-insinööri varmaan olisi työuran puolesta melko tasalaatuinen kumppani.
Enemmän kiinnostaisi tai huolettaisi kaverin puolesta, verran ja minkä ikäisiä lapsia pakettiin kuuluisi.
Vierailija kirjoitti:
Luulen useimpien naisten olevan kateellisia
Pasi luulet väärin. Useimmilla naisilla on jo mieluinen mies. Ei ole pakko ottaa jotain vtun asperger-insinööriä. Meillä on niitä omassakin suvussa ylimääräisinä, ikää yli 50 eikä kukaan ole huolinut.
Tää on insinöörisuku. Aika noloa yrittää tehdä sillä vaikutusta, ap , vaikka epäilemättä sulla on harhaluuloja itsestäsi kun oot junttisukusi eka tutkinnon suorittaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noh noh
Röhö röh. Ei tosiaan DI ole yhtään mitään kun tse olen Tekniikan tohtori.
Säälin häntä, kun saa kädettömän ja empatiakyvyttömän teoreetikko teknokraatin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se mistä mä olisin kateellinen olis, jos kaveri alkais tapailemaan mukavaa eläinlääkäriä.
Mikään ei ole niin sydäntä sulattavaa kuin mukava ja symppis eläinlääkärimies. 🥰Muutama mieskollega ei mm. tästä syystä tee enää peruspraktiikkaa (=hoida eläimiä niin että joutuvat kommunikoimaan paljon omistajien kanssa) - naiset osaa ahdistella miehiä siinä missä miehet naisia. Eipä ole media nostanut esille miesten kokemaa ahdistelua töissä.
t. eläinlääkäri
Sun pitää itse ottaa yhteyttä mediaan. Mikset ota? Luuletko poliisin ja toimittajien kiertelevän ovelta ovelle kyselemässä, onko teitä kenties ahdisteltu :D
Hienoa, kerrankin insinööri löytänyt hyvän naisen!
Kysyisin ystävältä, onko nyt ihan viisasra ottaa tuollainen juoppo luuseri riesakseen. Ottais mieluummin sen filosofian tohtorin jolla on professuuri Harwardissa.
Olisin onnellinen kaverin puolesta, jos löytäisi kumppanin, ammatilla nyt ei väliä.
Mitä ap ajattelet siitä, että kaverisi seurustelee, mutta sinä et?