Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Death Stranding on huono OFFICIAL

Vierailija
19.11.2019 |

Hideo Kojiman pitäisi siirtyä tekemään elokuvia, selvästikään häntä ei kiinnosta tehdä pelejä. DS:ssä "pelaaminen" on pelkkä puuduttava tekosyy patistaa "pelaaja" cutscenestä seuraavaan. Itse "pelaamisessa" suunnilleen kaikki on täysin epärelevanttia. Kaikki on pelkkää tavaroiden roudaamista paikasta toiseen. Mitään oikeita side questeja ei ole. Mitään mielekästä taistelua ei ole. Mitään aseiden kustomointia ei ole. Ukkelin ohjaaminen on lähinnä liipaisimien pohjassapitämistä ettei se uuno menisi turvalleen. Ajoneuvot ohjaus on laiskaa mutta yliohjautuvaa.

Kaikki mitä pelaaja tekee on epärelevanttia. BT:t pitäisi olla pelottavia vastustajia, käytännössä turhia hidasteita joista pääse helpoiten eroon kävelemällä suoraan niiden luo, joutumalla mukabosstaisteluun josta sitten voi käytännössä kävellä pois. Kun olet sen tehnyt timefall ja BTt katoavat. Sinun BT-aseesi ovat käytännössä turhia, ainoa missä tarvitset niitä on yhden käden sormilla laskettavat isot bosstaistelut jossa bossi käytännössä laahustaa sinne tänne hyökkäämättä kimppuusi odottaen että tuhoat sen kranaateilla/ampumalla.

Ensimmäinen peli pelaamiseni historiassa joka muutaman tunnin pelaamisen jälkeen on jättänyt ainoastaan vitutuksen tunteen siitä miten pelaajaa aliarvioidaan. Ei siksi että peli olisi liian helppo, helppokin peli voi olla viihdyttävä. Vaan siksi että pelaajan pitäisi tuhlata kymmeniä tunteja aikaansa epäviihdyttävään tarpomiseen ihan vain siksi että saisi katsella pitkäveteistä cutscenejä Hideon mielisairaudesta.

Ugh, olen puhunut.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metal Gear Solidit oli kovia.

Vierailija
2/35 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niissä Kojimalla ei ollut täysin vapaat kädet mellastaa vaan Konamin väki saattoi ja uskalsi sanoa sille mikä on paskaa ja mikä ei.

Kojima on kuin George Lucas. Hyviä ideoita, mutta jos sen päästää itse vapaasti ohjaamaan ilman mitään laadunvalvontaa niin tulos on Phantom Menacen kaltaista sontaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap lisää vielä; lisäksi BTkohtauksissa jos et satu pääsemään hitaasti kävellen BTbossia karkuun, niin sekin on epärelevanttia. Pelaajalla ei ole mitään intressiä välttää kuolemaa/voidoutia. Jos "kuolet", keräät "seamissä" vain tavarasi ja tulet takaisin maailmaan jatkamaan. Se että siihen kohtaan mihin "kuolit" tuli iso kraateri on täysin epärelevanttia avoimessa maailmassa jossa ei ole mitään muuta kuin kiviä, sammalta ja puroja. Itseasiassa Wind Farmin luona siitä oli jopa hyötyä, reitti sinne kulki harvinaisen oikein kivisen ja vaikeakulkuisen metsikön läpi. Voidout teki tilalle ison kraaterin jonka siistiä reunaa pitkin oli paljon helpompi kulkea myös 3pyöräisellä.

Peli jossa sinulla ei ole mitään intressejä välttää niitä asioita mitä sinun pelintekijän mielestä pitäisi välttää on HUONO.

Vierailija
4/35 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niissä Kojimalla ei ollut täysin vapaat kädet mellastaa vaan Konamin väki saattoi ja uskalsi sanoa sille mikä on paskaa ja mikä ei.

Kojima on kuin George Lucas. Hyviä ideoita, mutta jos sen päästää itse vapaasti ohjaamaan ilman mitään laadunvalvontaa niin tulos on Phantom Menacen kaltaista sontaa.

Niin olihan hänellä koko tuotantotiimi ja 2.kirjoittaja mukana. Kojima ei välitä pelimekaniikasta, mikä nykyään on ehdottoman tärkeää. Sons of Liberty olisi katastrofi nykypäivänä. Tosin Konami kyllä osittain pilasi Phantom Painin.

Vierailija
5/35 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin joo ja sitten itse kuolemasta. Sinänsä hieno idea pelissä on kehittää eriskummallinen selitys miksi ketään ei saisi ta.ppaa. Ruumis aiheuttaa jättimäisen voidoutin jos sitä ei parissa vuorokaudessa ehditä hävittää polttamalla.

Hullunkurista pelissä on ettei niitä ruumiita saa aikaan edes yrittämällä. Siellä avoimessa maailmassa hyörii MULEja, ihmisiä joitka yrittää varastaa tavaroitasi. Olen ajanut täysillä niitä päin niin 3pyöräisellä kuin kuorma-autollakin. Olen sitonut ne paketeiksi BOLApyssyllä ja potkinut tiedottomaksi. Niitä tiedottomia MULEja on jäänyt jopa keskelle uudelleenrakennettua moottoritietä, olen ajellut niiden yli, pakittanut yli uudestaan, ees taas. Olen ajanut täysillä kuorma-autolla kiveä vasten olevaa tajutonta MULEa vasten kuorma-autolla niin että se jää väliin.

Mitä tapahtuu?

Ei mitään.

Ajoneuvot ei hajoa vaikka vetää täysillä päin kalliota. Ne vain pysähtyy kuin seinään. MULEeille ei käy yleensä mitenkään. Tovin päästä ne vain virkoaa ja jatkaa tavaroiden vohkimistä.

20 tunnin session aikana sain jostain syystä kaksi(2!) MULEa hen.giltä. Ihan vain siksi että pelin muun tylsyyden takia alkoi kiinnostaa voiko kuolleita käyttää pommeina esim MULE-leirin tuhoamiseen. Vein tap.etun MULEn niiden leiriin, jatkoin pelaamista. Jonkun ajan päästä Deadman varoittaa että uijui kuollut tuolla, mene äkkiä viemään krematorioon ennenkuin tulee voidout. En tehnyt mitään, jatkoin muuta.

Lopulta eräässä kohdassa maailma meni valkoiseksi, Deadman höpöttää viestimen kautta että voivoi nyt tuli voidout emme selviä tästä. Ja sitten ihme ja kumma, peli tahtoi että lataan aiemmin talletetusta kohdasta. No latasin ja ... se ruumis oli kadonnut kartalta. Käytännössä siis täysin epärelevantti koko episodi. Jos en hommaa ruhoa krematorioon ajoissa niin sitten se vain poistuu kartalta. WTF?

Koko pelissä kaikki mitä pitäisi tehdä on merkityksetöntä teetkö sen tai et.

Vierailija
6/35 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin olihan hänellä koko tuotantotiimi ja 2.kirjoittaja mukana. Kojima ei välitä pelimekaniikasta, mikä nykyään on ehdottoman tärkeää. Sons of Liberty olisi katastrofi nykypäivänä. Tosin Konami kyllä osittain pilasi Phantom Painin.

Joo ei todellakaan välitä. Tyypille kaikki cutscenejen välillä tuntuu olevan toissijaista.

Ainoita hyviä asioita DSsä mielestäni on se miten Decima-moottoria on tuunattu ihan äärirajoille. Ihmiset alkaa olla uskottavan realistisia, erityisesti silmät. 

Todennäköinen Horizon Zero Dawnin jatko-osa PS5:n lippulaivapelinä tulee olemaan nannaa.

Vierailija
7/35 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauroin kuvauksellesi ap, vaikken itse ole peliä pelannut. Sitä hypetettiin mielestäni vähän liikaa, ottaen huomioon että käytännössä juurikaan ei tiedetty (muuta kuin että Norman Reedus... on) mitä pelissä edes tehdään, joten olin aika epäileväinen.

Pahoitteluni siis tuskastasi, mutta kiitos nauruista.

PS. Minullanin suuret odotukset HZD:n jatkolle, koska pidin valtavasti ensimmäisestä. Toivottavasti odotukset myös palkitaan. 🤞

Vierailija
8/35 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole tätä peliä vielä pelannut, mutta juuri tuon Decima-moottorin takia kiinnostaisi. Horizon Zero Dawnin läpipelaamisen jälkeen olen kokenut, että kyseessä on tämä hetken hienoimpia pelimoottoreita Capcomin mm. Resident Evil 7:ssa ja Devil May Cry 5:ssa käyttämän Re Enginen ohella.

Vierailija
9/35 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole tätä peliä vielä pelannut, mutta juuri tuon Decima-moottorin takia kiinnostaisi. Horizon Zero Dawnin läpipelaamisen jälkeen olen kokenut, että kyseessä on tämä hetken hienoimpia pelimoottoreita Capcomin mm. Resident Evil 7:ssa ja Devil May Cry 5:ssa käyttämän Re Enginen ohella.

Jos pidit HZDsta niin kuolet tylsyyteen DSssä ja alat kirota sekä menettämääsi rahaasi sekä aikaasi.

Jos tahtoo kokeilla masokistisista lähtökohdista niin suosittelen odottelemaan muutaman kuukauden niin tuota saa pilkkahintaan. En usko että myynti säilyy kovana kun tulee yhä enemmän arvosteluja ja analyysejä missä uskalletaan sanoa miten huono tuo peli loppujenlopuksi on. Ensimmäisissä arvosteluissa näki selvästi että annettiin loistavat pisteet ihan vain siksi ettei kukaan uskaltanut ensimmäisenä sanoa että Hideo Kohiman vapaasti itse ohjaama peli on ... huono.

Vierailija
10/35 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. No mikäs sitten on hyvä OFFICIAL?

Vierailija
11/35 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin hämmästynyt kuinka pitkiä cut scenet ovat, mutta olen vasta pelannut vähän aikaa niin odotukset ovat edelleen olleet korkealla. Kiitos varoituksesta. Toivottavasti ei ole sammalikossa juoksemista koko peliaika.

Kohdassa eka (tunnettu) ruumis viety krematorioon ja tämän jälkeinen episodi hoidettu.

Vierailija
12/35 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
13/35 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Like! +1

Vierailija
14/35 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
15/35 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. No mikäs sitten on hyvä OFFICIAL?

Mikä tahansa viimevuosina julkaistu muu openworld-peli peittoaa Kojiman egonpönkitysvirityksen 6-0.

Metacriticissä pelaajien arvostelujen keskiarvo 5.7

Vierailija
16/35 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Death Stranding on periaatteessa peli postimiehestä. Se on hyvä niille, joita ei kiinnosta muu kuin tarina ja jotka haluavat kävellä pelissä seon 30t tekemättä paljoa mitään. Peli ei ole niille, jotka haluavat peliltä myös toimintaa.

Vierailija
17/35 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä peli avoimen maailman hiekkalaatikko vai lineaarinen putkijuoksu?

Itseäni kiinnostaa peleissä tarinat, ja oman kokemukseni mukaan harva avoimen maailman peli on toiminut tarinansa osalta hyvin. Horizon Zero Dawn, Witcher 3 ja Batman: Arkham-sarja harvoja poikkeuksia. Parhaimmat tarinaltaan toimivat pelit ovat omalla kohdallani olleet niitä perinteisiä putkijuoksuja, tyyliin Last of Us ja Plague Tale: Innocence.

Kannattaako tätä peliä siis hankkia  ensisijaisesti tarinan vuoksi?

Vierailija
18/35 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No Death Stranding on periaatteessa peli postimiehestä. Se on hyvä niille, joita ei kiinnosta muu kuin tarina ja jotka haluavat kävellä pelissä seon 30t tekemättä paljoa mitään. Peli ei ole niille, jotka haluavat peliltä myös toimintaa.

Tämä! Tätä voi vähän verrata vaikka junasimulaatio Densha De Go! sarjaan. Jos olet kiinnostunut junista ja ohjaamaan junia. Saat pelistä irti jotain. Jos et ole kiinnostunut tuskin pidät, ymmärrät pelin syvintä sisältöä.

Vierailija
19/35 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä peli avoimen maailman hiekkalaatikko vai lineaarinen putkijuoksu?

Itseäni kiinnostaa peleissä tarinat, ja oman kokemukseni mukaan harva avoimen maailman peli on toiminut tarinansa osalta hyvin. Horizon Zero Dawn, Witcher 3 ja Batman: Arkham-sarja harvoja poikkeuksia. Parhaimmat tarinaltaan toimivat pelit ovat omalla kohdallani olleet niitä perinteisiä putkijuoksuja, tyyliin Last of Us ja Plague Tale: Innocence.

Kannattaako tätä peliä siis hankkia  ensisijaisesti tarinan vuoksi?

Vaikka on periaatteessa avoin maailma, siinä ei ole toimintaa tai sidequesteja joilla olisi väliä. Enemmänkin juuri lineaarinen putkijuoksu paikasta a paikkaan b ja c ja ...

Vierailija
20/35 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se vauva homma tuossa DS pelissä on oksettava 😂

Melkein ostin kyseisen pelin koska sitä hypetettiin niin paljon. Nyt julkaisun jälkeen tulee toisinaan youtubea selaillessa mainos kuinka hyvä ja eeppinen mukamas on.

Katsoin ennen ostopäätöstä walkthroughia 2-3tuntia ja päätin olla hankkimatta. Isoin ja pahin vihollinen pelissä on hahmon tasapaino 😂 olen aika heikkohermoinen pelaaja ja rauhallisuudessaan tuo peli olisi kai hyvä mutta tylsä, haluan toimintaa ja puzzleja sekä hyvää tarinaa esim tykkäsin spiderman ps4 pelistä vaikka en marvelin pelejä ole ennen pelannut enkä tuntenut kaikkia hahmoja, pelattavuudeltaan oli miellyttävä vaikka hermot palo välillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi