Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Antaisitko 16-vuotiaan muuttaa yhteen kumppaninsa kanssa?

Vierailija
19.11.2019 |

Kyseinen tyyppi on 3 vuotta vanhempi. Opiskelun takia muuttaisi hänen luokseen opiskelija-asunnon sijaan

Kommentit (93)

Vierailija
21/93 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pitänyt kaikki lapset 18 vuotiaksi asti kotona. Ihan käytännön syistä. Ei huvita alkaa hoitamaan lapsen asioita kodin ulkopuoelle. Alaikäinenhän ei oikein voi hoittaa kaikkia omia asioitaan.

Ei taida teidän suvussa opiskelut jatkua peruskoulun jälkeen jos sitäkään.

Minä asuin vanhempien luona koko peruskoulun ja lukion ajan, minkä jälkeen kävin yliopiston pääsykokeissa hankkimassa opiskelupaikan ja menin vapaaehtoisena armeijaan 19-vuotiaana. Samalla siirsin opintojen alkua vuodella, sillä halusin käydä intin ensin alta pois. Sitten muutin pois kotoa toiseen yliopistokaupunkiin 20-vuotiaana. Vanhemmillani oli tuolloin 5 huonetta, keittiö ja sauna käsittävä kaksikerroksinen rivitalo, jossa minulla ja veljelleni omat huoneet.

Tosin sanoen minulla ei olisi ollut mitään järkeä muuttaa pois kotoa ennen lukiota, joka sijaitsi alle puolen tunnin kävelymatkan päästä kotoa. Porvarillisen sivistyskodin kasvattina vanhempani tukivat minua myöhemminkin opinnoissa. Minulla oli aina hyvät välit molempien vanhempieni kanssa, jotka olivat molemmat opettajia.

Juupa juu ja kaikilla tutuilla sama tilanne :D

Vierailija
22/93 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päästäisi, mun poika 4 kuukauden päästä 16v. ja kotona asuu.

16v. on vielä kuitenkin lapsi vaikka iso sellainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/93 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan he ovat olleet yhdessä?

Itselläni on kolme teiniä ja en kyllä hyvällä katsoisi heidän muuttamista jonkun luokse avoliittoon. Mielestäni se on kuin jotakin kotileikkiä ja lapsellasi on aika huonosti asiat, jos/kun heillä poikki menee. Mielummin siis lapselle oma kämppä ja hän voi siellä harjoitella aikuisuutta ja yksin pärjäämistä kuin mennä heti jonkun toisen helmoihin kokonaan. Yksin asuminen nuorena oli ainakin minun mielestäni ihan parasta.

16 vuotias on vielä ihan täydellinen lapsi, vaikka olisi miten iso ja olevinaan järkevä. Hän on ollut puoli vuotta sitten vasta yläasteella, joten hän ei todellakaan ole mikään aikuinen. Eli ei, en päästäisi lastani tuon ikäisenä avoliittoon, kun ei ole kerran pakko.

Vierailija
24/93 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En päästäisi, mun poika 4 kuukauden päästä 16v. ja kotona asuu.
16v. on vielä kuitenkin lapsi vaikka iso sellainen.

Jälkeenjääneet ovat erikseen.

Vierailija
25/93 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päästäisi. Olen itse muuttanut olosuhteiden pakosta kotoa tuon ikäisenä, kumppani oli 20 v. Oli turvaton olo enkä osannut millään kaikkia asioita hoitaa.

Vierailija
26/93 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äkkiseltään ajateltuna inha ajatus, mutta toisaalta jos lapsi joutuisi muutenkin muuttamaan toisessa kaupungissa olevien opintojen vuoksi omilleen, niin kai se ihan kiva juttu olisi muuttaa hyvän ystävän kanssa kuin yksin.

Oletettavasti ovat tyttöystävänsä kanssa hyviä ja läheisiä ystäviä.

Pakko muuten sanoa, että tähän vaikuttaa itselläni kyllä sukupuoli.

16-vuotiasta tyttöä en päästäisi asumaan 19-vuotiaan pojan kanssa, mutta 16-vuotiaan pojan päästäisin asumaan 19-vuotiaan tytön kanssa.

Syy: oletan 19v tytön olevan 16v pojalle parempaa ja turvallisempaa seuraa kuin 19v pojan 16v tytölle.

Ei käynyt mielessä, että poika voi olla muuttamassa toisen pojan luokse?

Kävi tietysti mielessä, mutta en jaksanut ottaa huomioon koska suurinosa ihmisistä on heterosuhteessa.

Viestini koski muutenkin nimenomaan heteroparin tilannetta, kuten siinä vertasinkin miten suhtautuisin lähtökohtaisesti eri fiiliksellä 19v poikaan kuin 19v tyttöön tässä asiassa.

Vierailija
27/93 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äkkiseltään ajateltuna inha ajatus, mutta toisaalta jos lapsi joutuisi muutenkin muuttamaan toisessa kaupungissa olevien opintojen vuoksi omilleen, niin kai se ihan kiva juttu olisi muuttaa hyvän ystävän kanssa kuin yksin.

16-vuotiasta tyttöä en päästäisi asumaan 19-vuotiaan pojan kanssa, mutta 16-vuotiaan pojan päästäisin asumaan 19-vuotiaan tytön kanssa.

Syy: oletan 19v tytön olevan 16v pojalle parempaa ja turvallisempaa seuraa kuin 19v pojan 16v tytölle.

Itse olen huomannut, että poikaystävä vain rauhoittaa tyttöjä jos jotain.

Vierailija
28/93 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä. anna mennä

Vierailija
29/93 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh? Ei mun tuntemat teinitytöt ole minkään ”rauhoittumisen” tarpeessa.

Mitähän tämä ”rauhoittaminen” edes tarkoittaa?

Täysi-ikäinen poika tekee 16v tytöstä palvelijansa ja perässä kiltisti kulkevan puudelin, niin kai siinä rauhoittuu....

Samaa ei käy, jos tyttö on vanhempi.

Vierailija
30/93 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä hän maksaa elämisensä? Pildelläkö?

Käy iltaisin töissä, ei omista pildeä

Ap

No ... Ei siinä mitään homoseksuaalisuus on ihan ok! Onnea pojallesi!

Vierailija
31/93 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä nyt se OFFICIAL-ketju?

Vierailija
32/93 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysi-ikäinen poika tekee 16v tytöstä palvelijansa ja perässä kiltisti kulkevan puudelin, niin kai siinä rauhoittuu....

Kyllä luultavasti ne siveydensipulit sinunkin lähipiirissäsi ovat jotain tyhmää tehneet. Ainakin ne tytöt joilla tiedän menneen kovaa vähensivät sitä kun hankkivat poikaystävän ilman mitään suurempaa alistamista. 

Vierailija
33/93 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että kumppanin kanssa. No en antaisi muutta kumppaninsa kanssa yhtään minnekään. 16 vuotias poika on vielä kakara, lähes sakkolihaa. Toki hän voi seksiä harrastaa vaikka metsässä, mutta en nyt tuuppaisi siihen häntä vanhempana yhtään enempää. Oma asunto ja sillä siisti. Kyllä hän ehtii vielä asumaan kimpassa vanhempanakin vaikka kuuden kumppanin kanssa samaan aikaan.

Vierailija
34/93 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä hän maksaa elämisensä? Pildelläkö?

Käy iltaisin töissä, ei omista pildeä

Ap

No ... Ei siinä mitään homoseksuaalisuus on ihan ok! Onnea pojallesi!

No ei se kyllä ole ok.

Vierailija
35/93 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertoo enemmän sinun kasvatusmetodeistasi jos tytöt ovat avuttomia uhreja jotka eivät tee mitään väärää.

Vierailija
36/93 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu nuoresta.

Omani on vasta 14-vuotias, mutta hyvin aikuismainen ja vastuuntuntoinen.

Onneksi hän nyt ei kuitenkaan ole minnekään muuttamassa.

Lukiossa mulla oli luokkakaveri, joka asui 16-vuotiaasta alkaen miehensä kanssa.

Ovat edelleenkin yhdessä.

Tämä "Minna" oli hyvin aikuismainen verrattuna esim. tuolloiseen minuun kaikin puolin: käytös, puhetapa, ajatusmaailma, ulkoinen olemus vaatteineen ym.

Vierailija
37/93 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis kyseessä on kaksi poikaa, ajattelin vain käyttää sanaa kumppani jos täällä on jotain koservatiivisia mammoja

Ap

Vierailija
38/93 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sallisitko 16-vuotiaan tytön muuttaa 19-vuotiaan tytön luo tai 16-vuotiaan pojan 19-vuotiaan pojan luo?

Vierailija
39/93 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin siis kyseessä on kaksi poikaa, ajattelin vain käyttää sanaa kumppani jos täällä on jotain koservatiivisia mammoja

Ap

Minä ajattelin aloituksen perusteella kyseessä olevan kaksi tyttöä mutta aiempi vastaus jossa käytit ilmaisua ei pildeä sitten muutti käsitykseksi että kyseessä kaksi poikaa. 

Vierailija
40/93 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sallisitko 16-vuotiaan tytön muuttaa 19-vuotiaan tytön luo tai 16-vuotiaan pojan 19-vuotiaan pojan luo?

Kyllä sallisin.

Tuon sairaan dynamiikan muodostumisen riski on todennäköisin ja myös käytännössä yleisin silloin, kun on kyseessä heteropari jossa tyttö nuorempi ja alaikäinen pojan ollessa täysi-ikäinen.