Mitä ajattelette kun näette ylipainoisen naisen?
Miettiikö kukaan syitä siihen vai pelkästään vaan katsoo ulkokuorta? Itse tälläisenä pullukka naisen huomaan että minua tuijotetaan usein, jopa toisetkin pyöreämmät naiset. Olen siis xl kokoa. Ja miehet kanssa, mitä ajatuksia herättää heissä? Kiinnostaisi tietää.
Kommentit (65)
Jahas. Miksi otasake on ylipainoinenNAINEN?
Pääsee palsta-väni taas lempiaheensa pariin eli sidukkavalaita haukkumaan....
Jos on nuori ja niin lihava että sääret menee silleen oudon näköisesti sivuille, ajattelen ehkä että miten on saanut ittensä tohon kuntoon ja pystynyt syömään niin paljon. Ajattelen että olisi kamalaa itse olla noin lihava ja onneksi olen pystynyt pitämään itseni normaalipainoisena. Jotenkin ymmärrettävämpää että keski-ikäisillä on ylipainoa kun on ollut vuosia aikaa niitä kiloja kerryttää mutta jos nuori henkilö on todella obeesi niin ei ehkä vaikuta olevan hirveän tasapainoinen ihminen.
Mä salaa tuijotan joskus yhtä ylipainoista työkaveria. Tämä nainen on ihan valtavan tyylikäs - aina ihania mekkoja, koruja, upeasti leikatut hiukset ja kalliin näköiset sukkahousut ja kengät. Hän on kyllä myös tosi fiksu ja mukava, mikä ei voi olla vaikuttamatta käsitykseeni hänestä noin muutenkin. Mutta jään siis usein miettimään, miten joku onnistuukin näyttämään niin hyvältä vaikkei ole kokonsa puolesta sillä tavalla tyypillinen. Jotkut ne vaan osaa.
Saatan kyllä vilkaista varsinkin jos on nuori nainen. Kauhun ja säälin sekaisin ajatuksin.
Ja toivon etten itse (tai omat tyttäret) joudu siihen tilaan ikinä! Sairaudet ja lääkelihominen sitten erikseen
Vierailija kirjoitti:
Että, tuo syö liikaa. Enemmän kuin kuluttaa.
Aika erikoinen johtopäätös! Olen sinnitellyt vuosia ravitsemusterapeutin tekemällä 1200 kcal:n dieetillä. Minulla on monta painosta riippumatonta sairautta ja kuusi painoa lisäävää lääkettä niihin.
Olin ennen lihomistani jo kiinnostunut terveellisestä ravinnosta ja elämäntavasta. Itse asiassa syön nykyäänkin ihan samoja ruoka-aineita mutta vähemmän lääkkeiden aiheuttaman painon lisääntymisen vuoksi. Sille en voi mitään, että perusaineenvaihdunta on mitä nyt sattuu olemaan.
Xl on suomessa niin yleinen ja "neutraali" vaatekoko joten en kyllä usko että ap:ta mitenkään sen kummemmin tuijotetaan. Ehkä joku ajattelee että ompas kiva huivi/kampaus tms. Ihan jo vähän leveämmät hartiat omistava saattaa joutua ostamaan kokoa xl.
Minä aina ihmettelen, miksi joku on ylipainoinen. Varsinkin pienten lasten äidit, jotka ovat koko ajan liikkeessä. Miten se on mahdollista, ellei ole jotain sairautta?
Vierailija kirjoitti:
En ajattele mitään, sillä ihailen mieluummin keski-ikäsiä ja vanhoja hoikkia naisia, jotka ovat eläneet niin kurinalaisen elämän, että eivät ole koskaan olleet ylipainoisia. Heidät erottaa kehon kiinteydestä ja siitä, että heillä ei ole ylimääräistä löysää lihaa ja ihoa roikkumassa. Esim uimahallisissa näkee, miten joka paikka roikkuu laihduttamisen jälkeen.
Kuule, kyllä se iho ja liha löystyy hoikillakin vaihdevuosien jälkeen. Ihan hoikkakin joutuu etsimään mieluiten hihallista yläosaa ja mekkoa kuin hihatonta nimenomaan yhtäkkiä roikkuviksi muuttuneiden käsivarsien vuoksi. Ikä tekee tehtävänsä. Kaikki on kiinni ihmisen sidekudostyypistä.
Mitä pitäisi katsoa.Kylläpä voi pulleampikin ihminen olla nätti ja kauniisti laitettu/hoidettu.
Vierailija kirjoitti:
Minä aina ihmettelen, miksi joku on ylipainoinen. Varsinkin pienten lasten äidit, jotka ovat koko ajan liikkeessä. Miten se on mahdollista, ellei ole jotain sairautta?
Kato,kun toisilla vaan on sairauksia,jotka lihottaa.Niinkuin mulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikäisen kohdalla en ajattele mitään, se vähän kuin kuuluu kuvioon saada jenkkakahvat. Nuorten aikuisten kohdalla harmittaa, kun liikkuminenkin on hidastunut ja istutaan vaan.
Miksei ne naiset espanjassa tai ranskassa ei saa jenkkakahvoja jos se kerran on normaalia?
Pienet luut, kato.
Kyllä heilläkin on niitä jenkkakahvoja.
Mene sieltä Pariisin ja Madridin keskustasta lähiöön tai maalle niin kyllä löytyy jenkkakahvoja.
Ihan kauheata kyllä, mutta monesti tulee mieleen, että tuokin lihava syö kaikkea sontaa. Tuntuu myös, että lihavilla ihmisillä on aina jokin syy miksi ei voi laihduttaa, liikkua tai syödä terveellisesti. Sitten valitetaan, kun on selkä kipeä ja lonkat kipeät ai ai ai...mielessäni lihavat ovat aikaansaamattomia, laiskoja ja ehkä hitusen simppeleitä.
lihava appikin kulkee kaikki autoa pidemmät matkat kyydillä. Ja aina on syy miksi ei voi jumpata tai liikkua. Onkin mennyt vaan koko ajan huonompaan suuntaan.
Sori, mutta näin ajattelen kun näen lihavan, vaikken sitä hänelle sanokaan...
Kun olin itse lihava, niin muistan oikeasti ihan törkeääkin kohtelua. Joskus jotkut miespuoliset idiootit saattoivat kännipäissään huutaa jotain, että iso perse tai muuta. Baarissa tuli miehiä juttelemaan silloinkin, mutta vientiä oli vähemmän.
Kun laihdutin, niin on ollut enemmän vientiä, mutta inhottaa millaisia sikoja jotkut miehet ovat kommenteiltansa..
Ajattelen, että onpa naikkonen syönyt. Liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kerrotko sen sairauden mikä lihottaa ilman yhtään kaloria? vien sen afrikkaan ja lopetan nälänhädät heti.
tuo tekosyy kuultu sata kertaa,edelleenkään ei ole sairautta mikä suorana lihottas,sen lääkäritkin sanoneet tuhat kertaa.
Olen itse hoikka mutta moni läheinen on ylipainoinen ja kyllä mua suoraan sanottuna inhottaa jatkuva fatshaming.
Mun hyvä ystävä oli ennen hoikka mutta joutui onnettomuuteen joka aiheutti tosi kamalia pysyviä juttuja. Hän myös menetti siinä onnettomuudessa läheisimmän ihmisensä. Kukaan ei tuota hänestä päälle päin näe mutta kovat kivut, pakollinen liikkumattomuus, psyykkinen trauma, kipulääkkeet ja unilääkkeet ovat jättäneet jälkensä. Lisäksi puhkesi vielä reuma, ja sekin lääkitys on turvottanut.
Se, että joku ylimielinen p*ska katsoo häntä miettien ”tuokin laiskimus vetää roskaruokaa kaksin käsin eikä viitsi laihdyttaa”, saa minut näkemään punaista.
Pitäkää huoli omista kiloistanne! Älkää tuomitko ettei teitä tuomittaisi.
Emma K. kirjoitti:
Ajattelen, että onpa naikkonen syönyt. Liikaa.
Kertoo enemmän sinusta, veikkaan että et ole muutenkaan kovin hyväsydäminen ihminen.
Ajattelen sitä töppöreidet pystyssä odottamassa peenikseni peenetraatiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kerrotko sen sairauden mikä lihottaa ilman yhtään kaloria? vien sen afrikkaan ja lopetan nälänhädät heti.
tuo tekosyy kuultu sata kertaa,edelleenkään ei ole sairautta mikä suorana lihottas,sen lääkäritkin sanoneet tuhat kertaa.
Minä olin vuosia vakavasti masentunut ja lihoin kun en jaksanut liikkua. Olin vain kotona ja istuin tai makasin sängyssä. En syönyt pizzaa tai hampurilaisia, saatoin syödä vaikka kohtuudella pelkkää makaronia. Tai sitä salaattiakin. Kun en liikkunut juuri yhtään kaloreita kului vähän ja aineenvaihdunta meni sekaisin.
Joo varmaan seuraavaksi joku sanoo, että oma valinta. Enpä valinnut itse hirveää lapsuuttani, jonka seurauksena aikuisena puhkesi vakava masennus.
Joten te jotka tuomitsette lihavat ihmiset, miettikää että siinä voi olla erilaisia syitä taustalla.
En katso pitkään, enkä tosiaan ajattele mitään:) JOS on todella sairaaloisen ylipainoinen ihminen, ajattelen, että hänellä on joku sairaus/todellinen ongelma.