Tuusulaa / Keravaa tuntevat - kannattaisiko tämä uusi pikkutalo ostaa??
Ja miksi kyllä tai miksi ei?
https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/tuusula/15383227
Kommentit (39)
Ei tuo huonolla alueella ole. Kirkonkylän koulu oli ainakin vähän aikaa sitten hyvä. Ahdasta, jos se ei haittaa niin ok.
Vierailija kirjoitti:
Hinta liian kallis, takka gyproc seinällä (todella paha) ja keittiössä kylmäkoneen oviaukon väärällä puolen nurkassa. Makuuhuoneet todella pieniä, siis todella! En ostaisi.
Talossa jota mä katson, ei ole takkaa ollenkaan (enkä ehkä laita kun kalusteet vie kaiken tilan.)
Isoin makkari on tilava, muut pieniä, mutta ne tuntuu olevan tosi pieniä kaikissa nykyasunnoissa :( mikä on tosi tylsä juttu. Olisi kiva että lapsille mahtuisi muutakin kuin sänky ja pieni pöytä. Mutta minkäs teet...
(Rakennuttaisin oman mutta sopivan tontin löytäminen hankalaa, ja välittäjä varoitteli että sekin tulee kalliiksi....)
ap
Vierailija kirjoitti:
Alue on kiva, lähelle rakentuu uusi koulukampus (Kirkonkylän koulu). Lyhyt matka Keravalle junalle ja Hyrylään. Talo vaikuttaa tosi pieneltä, tontti on ahdas ja naapurit ihan kiinni. Hinta on minusta kohtuullinen, mutta itse ostaisin tuolla rahalla tilavamman uudehkon rivarin isolla pihalla.
Niin mäkin ostaisin mielellään juurikin tilavan uudehkon rivarin/paritalon, mutta kun niitä ei ole tarjolla :D.
Kerava on täynnä jotain vanhaa asuntoa ja taloa, 2000-luvun asuntoja vaikea löytää (ja vielä niin että olisivat kivoja ja järkevällä sijainnilla).
Tontin ahtaus ja pienuus ei haittaa, en halua isoa pihaa. Ja rivarissakin naapurit on ihan kiinni. Lähinnä tuo aita on toisaalta hyvä, kun antaa kunnon näkösuojan.
ap
Alueessa ei mitään vikaa. Jos tuo tie häiritsee sitten kannata muuttaa. Hyvä vaihtoehto rivarille, jotka maksaa saman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alue on kiva, lähelle rakentuu uusi koulukampus (Kirkonkylän koulu). Lyhyt matka Keravalle junalle ja Hyrylään. Talo vaikuttaa tosi pieneltä, tontti on ahdas ja naapurit ihan kiinni. Hinta on minusta kohtuullinen, mutta itse ostaisin tuolla rahalla tilavamman uudehkon rivarin isolla pihalla.
Niin mäkin ostaisin mielellään juurikin tilavan uudehkon rivarin/paritalon, mutta kun niitä ei ole tarjolla :D.
Kerava on täynnä jotain vanhaa asuntoa ja taloa, 2000-luvun asuntoja vaikea löytää (ja vielä niin että olisivat kivoja ja järkevällä sijainnilla).
Tontin ahtaus ja pienuus ei haittaa, en halua isoa pihaa. Ja rivarissakin naapurit on ihan kiinni. Lähinnä tuo aita on toisaalta hyvä, kun antaa kunnon näkösuojan.
ap
Onko tuossa terassit vastakkain? Vain tuo aita erottaa?
Jos on, en kyllä jaksaisi.
Rivarissa pihat on peräkkäin, ei vastakkain ja minulla onneksi vielä porrastetusti, ja minulla päätyasunto. En kyllä ottaisi tuommoista.
Onko tontti 1246 m2 yhteinen kaikille neljälle talolle? Jos on, niin kovin on pieni. Kannattaa miettiä, miten paljon naapuritalot saastuttavat huoneilmaa, jos innostuvat säästämään lämmityskuluissa polttamalla puuta. Tämä on oikea riesa tiuhaan rakennetuilla omakotitaloalueilla! Mahtuuko talon ympärille suojaavaa puustoa, sillä tällä hetkellä naapuritalot suoraan ikkunoiden edessä näyttävät ankeilta.
Asioita jotka mietityttää
- jälleenmyyntiarvo ?
- asunnon hinta ja siihen päälle varainsiirtovero 4%. (Toisaalta kaikki hyvät maksaa...)
- lumityöt, en tykkää (toki niitä joutuu tekemään monessa muussakin vaihtoehdossa; alueella on vähissä ne uudehkot as.oy:t jossa olisi huoltoyhtiö tekemässä)
- juurikin nuo pienet lasten makkarit, ja varastotilaa kaipaisi vähän enemmän (tosin tuolla on myös kylmähäkkivaraston tuon pohjassa näkyvän lämpimän varastotilan lisäksi)
- sijainti sen suhteen että Keravan asemalle ja kouluihin tavallaan lyhyt, tavallaan pitkä matka
- jos olisin rakennusvaiheessa lähtenyt mukaan, olisi voinut valita vielä tarkemmin haluamani pintamateriaalit, toki siinä olevat on ihan ok
- ärsyttää kun katsomani (ainoa vapaana oleva) talon sijainti suhteessa parkkipaikkaan on "kaukana"; haluaisin auton oven lähelle. Onneksi tuossa voi sentään pysähtyä pihatielle ja purkaa tavarat siinä.
- kylppärissä ei ole wc-pöntön vieressä lavuaaria (käsien pesuun ja bide-suihkulle). Tietty kädet voi pestä kodinhoitohuoneen altaassa mutta bide-suihkua ei saa. (Onneksi sentään on ylipäänsä kaksi vessaa, kaikissa uusissakaan taloissa ei nykyään ole.)
- en tunne Tuusulan kuntaa enkä sen palveluita ja kunnan toimintaa eri asioissa esim. lasten ja nuorten asioiden suhteen, terveyspalveluita jne. ylipäänsä
- ei autokatoksia (tosin melkein missään ei ole - ja ne voisi rakennuttaa jälkikäteen, jos taloryhmän muut lähtee siihen mukaan)
- taloryhmän yhteiset alueet eli parkkipaikka (toki jos hyvä porukka, niin ihan kiva juttu; naapurit tuo turvaakin)
Hyviä asioita
- olisi uusi, raikas, puhdas, siisti, nykyaikainen... henkisesti tarvitsen tuollaista just nyt (enkä jotain tunkkaista pimeää luukkua jota pitäisi alkaa remontoimaan)
- valmistuu pian, ei tarvitsisi asua kauaa vuokralla kuten nyt ja etsiskellä
- uskon että lapset tykkäisi tuon tyylisestä
- sijainti, noh, siedettävä. (Uskon että alue on ihan hyvä ja rauhallinen, siinä on vain pientaloja ympärillä. Mietin lähinnä koulumatkoja lasten nykyiseen kouluun tai juna-asemalle.) Ruokakauppa on lähellä. Bussipysäkki ihan lähellä.
- omakotitalo eli ei naapureita ihan seinän takana, kuten rivarissa tai paritalossa olisi. (Meillä on välillä äänekkäitä harrastuksia.)
ap
Tuusula on ihana alue, eli jos vain pidät itse asunnosta, niin käy kiinni! Mielestäni hinta on myös hyvin kohtuullinen.
-en tunne Tuusulan kuntaa enkä sen palveluita ja kunnan toimintaa eri asioissa esim. lasten ja nuorten asioiden suhteen, terveyspalveluita jne. ylipäänsä
Minä tunnen ja en usko, että missään on paremmin hoidettu asiat.
Valitsisin mieluummin vanhemman asunnon Keravan keskustan tai Hyrylän läheltä. Sijainti on mulle kaikki kaikessa. Esimerkiksi Keravan Sompiossa tai Kalevassa (asiallisia alueita) asuva ei tarvitse autoa välttämättä ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Valitsisin mieluummin vanhemman asunnon Keravan keskustan tai Hyrylän läheltä. Sijainti on mulle kaikki kaikessa. Esimerkiksi Keravan Sompiossa tai Kalevassa (asiallisia alueita) asuva ei tarvitse autoa välttämättä ollenkaan.
Mulla on joka tapauksessa auto ja käytän sitä - tosin lapset eivät eli palvelut (bussi, kauppa, koulu) pitää olla lähellä.
Mutta nuo vanhemmat asunnot todella pelottaa mua. Olen käynyt katsomassa ja moni haisee homeelle, ja ovat jotenkin ahdistavia ja tunkkaisia. Pitäisi teettää iso remontti. Ja siitä tuskin saisi omiaan pois, sillä vanha on aina vanha. Tulee putkiremonttia jne., sähköratkaisut on vanhat jne.
ap
Tuusula on hyvä paikka lapsiperheelle. Paras alue ja laadukkain koulu löytyy Paijalasta. Tuo Kirkonkylä on vähän semmoinen läpikulkupaikka, ja tuon alueen koulu on parakeissa vielä pitkään. Katselepa Paijalan talot. Se on ympäristönä aivan ihana lapsiperheelle, ja se koulu on tosiaan aivan huippuluokkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on joka tapauksessa auto ja käytän sitä - tosin lapset eivät eli palvelut (bussi, kauppa, koulu) pitää olla lähellä.
Mutta nuo vanhemmat asunnot todella pelottaa mua. Olen käynyt katsomassa ja moni haisee homeelle, ja ovat jotenkin ahdistavia ja tunkkaisia. Pitäisi teettää iso remontti. Ja siitä tuskin saisi omiaan pois, sillä vanha on aina vanha. Tulee putkiremonttia jne., sähköratkaisut on vanhat jne.
ap
Myönnetään, remonttien suhteen. Mutta ei uudiskohteestakaan saa omiaan pois.
Ei yhtään huono alue, Tuusula on niin laaja kunta että alueet ovat aika monimuotoisia. Tuo mielestäni sekä sijainniltaan että rauhallisuudeltaan ehdottomasti sieltä paremmasta päästä, Keravan palvelut ovat aika monipuoliset ja niihin lyhyt matka, samoin Hyrylään. Hyvät ulkoilumaastot jne. Tuota taloa tuskin ostaisin, koska haluan ison pihan, mutta jos sinun tarpeisiisi sopii niin mikä jottei! Tuusulan terveyskeskus on mielestäni nykyään huipputoimiva. Itse asun Hyrylässä, lähinnä Tuusulanväylän yhteyksien takia, mutta jos muuttaisin vielä Tuusulassa, ja ei olisi mahdollisuutta Rantatien alueelle, saattaisinpa hyvinkin muuttaa juuri tuonne. Täällä mainittu Paijala on myös rauhallinen ja hyvä (ja kallis), mutta omaan makuuni vähän tylsä, rakentamalla rakennettu (on siellä kai vielä jotain vanhaakin rakennuskantaa jäljellä). Hinta tuossa tietysti on kova, mutta en oikein usko, että upouutta omalla tontilla halvemmallakaan saat, etenkään tuolta alueelta. Tonttimaa täällä on kallista kaikkien asutuskeskuksien lähellä.
Onpas suolainen hinta noin pienestä tontista ja simppelistä talosta.
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtään huono alue, Tuusula on niin laaja kunta että alueet ovat aika monimuotoisia. Tuo mielestäni sekä sijainniltaan että rauhallisuudeltaan ehdottomasti sieltä paremmasta päästä, Keravan palvelut ovat aika monipuoliset ja niihin lyhyt matka, samoin Hyrylään. Hyvät ulkoilumaastot jne. Tuota taloa tuskin ostaisin, koska haluan ison pihan, mutta jos sinun tarpeisiisi sopii niin mikä jottei! Tuusulan terveyskeskus on mielestäni nykyään huipputoimiva. Itse asun Hyrylässä, lähinnä Tuusulanväylän yhteyksien takia, mutta jos muuttaisin vielä Tuusulassa, ja ei olisi mahdollisuutta Rantatien alueelle, saattaisinpa hyvinkin muuttaa juuri tuonne. Täällä mainittu Paijala on myös rauhallinen ja hyvä (ja kallis), mutta omaan makuuni vähän tylsä, rakentamalla rakennettu (on siellä kai vielä jotain vanhaakin rakennuskantaa jäljellä). Hinta tuossa tietysti on kova, mutta en oikein usko, että upouutta omalla tontilla halvemmallakaan saat, etenkään tuolta alueelta. Tonttimaa täällä on kallista kaikkien asutuskeskuksien lähellä.
Paijalasta löytyy muuten vuoden 2000 messualue, sitten myös ihan uutta rakennuskantaa ja toisaalta myös yli satavuotias vanha Paijala. Se vanhin koulunosa on muistaakseni ainakin tuon 100v. Taitaa kyllä olla nyt poissa käytöstä. No anyway, alue on ihana kaikkine puistoineen ja Tuusulanjärvi on ihan vieressä. Koulu on superhyvä, omat lapseni kävivät sen aikoinaan ja nyt myös lapsenlapseni ovat siellä. Nykyinen rehtori on tosi hyvä, fiksu mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paijalasta löytyy muuten vuoden 2000 messualue, sitten myös ihan uutta rakennuskantaa ja toisaalta myös yli satavuotias vanha Paijala. Se vanhin koulunosa on muistaakseni ainakin tuon 100v. Taitaa kyllä olla nyt poissa käytöstä. No anyway, alue on ihana kaikkine puistoineen ja Tuusulanjärvi on ihan vieressä. Koulu on superhyvä, omat lapseni kävivät sen aikoinaan ja nyt myös lapsenlapseni ovat siellä. Nykyinen rehtori on tosi hyvä, fiksu mies.
Juu, messuilla olin aikoinaan töissäkin ja juuri tämänaikaista ja sitä uudempaa rakennuskantaa tarkoitin sillä omaan makuuni rakentamalla rakennetulla, vanha Paijala on toki ihana mutta esim. vanha kyläkoulu ei enää käytössä. Missään nimessä Paijalassa ei ole mitään oikeaa vikaa! Makukysymys. Samoin Lahelassa (Lahelanniityssä) on kokonaisuudessaan jotenkin liian ”uusi” tunnelma minulle, vanha Lahelanrinne taas edelleen symppis (sielläkin oli messut, Suomen ensimmäiset lajiaan).
Huomasithan lauseen: ”Tämä kohde sijaitsee 1246 m2 kokoisella tontilla joka jaetaan hallinnanjakosopimuksella puoliksi.”