Miten ymmärtäisit tällaisen viestin "pääsisitkö hoitamaan koiria, mentäisiin sit sen jälkeen muutamalle kaljalle?"
Minä ymmärsin niin, että olisin mennyt hoitamaan koiria ajaksi x ja sitten kysyjä olisi pyytänyt minut muutamalle kaljalle. Kun vastasin, että onnistuu mutta jätetäänkö koirat sitten yksin vai? Niin kirjoitti "eikun siis tulisin kavereiden kanssa nopee hakeen tavarat ja jäisit koirien kanssa" No, kyllähän se minulle sopi mutta luulin että minutkin olisi edes kerran kutsuttu mukaan johonkin. En voi sille mitään että tuli paha mieli. Ei kukaan halua minua mihinkään. Olen täysin arvoton ihminen.
Kommentit (32)
Ymmärtäisin samoin, että pyydetään hoitamaan ensin koiraa ja sitten mentäisiin yhdessä kaljalle.
Mitä vastasit?
Älä mene, kun valehtelee viestissä. Ilmoita, että et pääsekään, unohdit että on menoa.
Itsehän suostut hyväksikäytettäväksi.
Sano ettet pääse ja etsi oikeita ystäviä.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtäisin samoin, että pyydetään hoitamaan ensin koiraa ja sitten mentäisiin yhdessä kaljalle.
Mitä vastasit?
Että sain kyllä sellaisen käsityksen että olisin tullut mukaan kaljalle. Tämä ihminen sanoi, että toisen kerran sitten, ehkä. Olemme kaikki naisia jos sillä on jotain merkitystä. Ap
Kyllä mutkin nakitetaan lastenhoitajaksi esim halloweeninä, että kaveri pääsee baariin. Mua tämä kaveri ei ole pyytäny seurakseen moneen vuoteen, lastenhoitajaksi kyllä kelpaan...
Älä mene, paitsi jos pidät siitä koirasta erityisen paljon ja paljon enemmän kuin ikävästä "kaverista".
No en ymmärrä tästä mitään! Ja kuulostaa ihan typerälle sun "kaveris" ja inhottavaa että sillä edes on mitään lemmikkejä.
minäkin olisin ymmärtänyt hoitavani koiria ja sitten kaljalle. harmi kun pahoitit mielesi, mutta et silti ole arvoton ihminen. olet ystäväsi luottokaveri kun pyytää koiran vahdiksi, toivottavasti hän osaa arvostaa sinua ja ymmärtää viedä sinutkin kaljalle tms. mutta älä anna käyttää itseäsi hyväksi, pistä peli poikki jos olet aina antavana osapuolena.
Kaverisi ei liene mikään kielillinen nero, koska sanamuodosta saa juuri sen käsityksen kuin saatkin.
Tai sitten on ilkeä ja teki tuon tahallaan. Jos menet hoitamaan koiria, niin otat siitä asianmukaisen maksun.
Menisin mut ehkä sais sit tarjota ne kaljat sulle. Sit olis ok. Niin kuin hoitotyöstä.
Ymmärsin myös noin, että koirien hoidon jälkeen menisitte yhdessä kaljalle. Ei tota oikein millään muulla tavalla pysty ymmärtään.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärsin myös noin, että koirien hoidon jälkeen menisitte yhdessä kaljalle. Ei tota oikein millään muulla tavalla pysty ymmärtään.
Tämä. Laittoi tuollaisen "houkuttimen" joka sitten pitäisi muka myöhemmin kuitata että tarkoitinkin ihan jotain muuta ja käytti sinua hyväkseen.
Älä mene hoitamaan koiria, koiravuorosi voi venyä aamutunneille; ne muutamat kaljat eivät yleensä jää muutamaan. Auttaminen on vastavuoroista, toiset osaavat hyväksikäyttää kilteyttäsi.
Et ole arvoton ihminen! Arvosta itseäsi ja kohtele itseäsi hyvin, pyri tekemään asioita, joista saat itsellesi hyvää oloa, älä yritä miellyttää muita ajatellen, että sinusta pidettäisiin, kun suostut toisten pyyntöihin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mutkin nakitetaan lastenhoitajaksi esim halloweeninä, että kaveri pääsee baariin. Mua tämä kaveri ei ole pyytäny seurakseen moneen vuoteen, lastenhoitajaksi kyllä kelpaan...
Loistava tilaisuus opettaa lapsille totuuksia elämästä.
Minun nähdäkseni tuo viesti tarkoittaa, että kaveri tarjoaa sinulle kiitokseksi kaljat kun olet hoitanut hänen koiriaan. Tuollainen kaveri saisi minun puolestani jatkossa hankkia hoitoapunsa muualta.
Vierailija kirjoitti:
Kaverisi ei liene mikään kielillinen nero, koska sanamuodosta saa juuri sen käsityksen kuin saatkin.
Tai sitten on ilkeä ja teki tuon tahallaan. Jos menet hoitamaan koiria, niin otat siitä asianmukaisen maksun.
Jo sana "nopee" kertoo, ettei ole kaikki muumit kajakissa.
Miten koiria pitäisi hoitaa? Leikata kynsiä? Käyttää kusella? Miksi ne tarvitsevat hoitajaa muutamaksi hetkeksi? Ovatko koirat ihan pentuja vai mitä ihmettä?
Oliko kysyjä Tuksu? Sillä kait tapana jättää koiransa hoitoon pitkäksikin aikaa? Mut eri asia sitten että juoko kaljaa.
Panohommista kyse.