Esimerkiksi yliopistoilla, kaupan kassoilla ja sairaanhoitajina on monia niin kauniita naisia, että Suomen mallimaailma suorastaan huutaa heitä!
Olen nähnyt mm. yliopisto-opiskelijoissa, kaupan kassoilla töissä ja sairaanhoitajina töissä monia pitkiä, kauniita ja näyttäviä nuoria naisia, jotka ovat heittämällä kauniimpia, kuin monet nykyisistä suomalaisista misseistä ja malleista. Suomen missimaailma ja mallimaailma suorastaan huutavat heitä, sillä näin pienellä maalla ei ole kansainvälisessä kilpailussa pärjätäkseen varaa siihen, ettei kaikkein kauneimmat hakeudu misseiksi ja malleiksi.
Siitä päästäänkin kysymykseen, että miksi ne kaikkein kauneimmat eivät hakeudu misseiksi ja malleiksi? Jos kyse on misseyden ja malliuden arvostuksen puuttesta, niin miksi näin on? Miksi nämä naiset eivät halua, että heidän uransa lähtisi rakettimaiseen nousuun? Tienaisivat huippumalleina hyvin, pääsisivät mallintöihin ympäri maailmaa, eli näkisivät siinä samalla paljon maailmaa ja lisäksi miesmarkkinoilla avautuisi mahdollisuudet niihin kaikkein menestyneimpiin ja rikkaimpiin miehiin. Enkä tarkoita mitään ns. setämiesosastoa, vaan esim. rikkaisiin huippu-urheilijatähtiin (jalkapalloilijat, NHL-pelaajat jne.), maailmanlaajuisten huippuyritysjohtajien/liikemiesten poikiin, jotka tulevat aikanaan jatkamaan sukunsa luomaa liikeimperiumia jne. Lisäksi Suomi saisi olla erittäin ylpeä naiskauneudestaan! Sen sijaan ilman mallin uraa naisilla ei ole mahdollisuuksia näihin supermenestyviin miehiin. Toki voivat ihan kunnollisen "peruspertin" saada, muttei mitään supermenestyjää. Lisäksi voivat unohtaa kaikki huippumallin supertulot. Tokihan ns. tavallisella työllä voi elää tavallista, parhaimmillaan ehkä jopa melko hulppeaakin elämää, mutta mistään superrikkauksista on turha haaveilla.
Kysynpä vain, että miksi kaikki tuo ei monille suomalaisille kaunottarille kelpaa? Se olisi heille vain siitä omasta tahdostaan kiinni, ja voisivat saada kaiken tuon!
Kommentit (21)
Jos ne on onnellisempia nykyisessä elämässään ja niiden "perusperttien" kanssa? Mallimaailma on myös hyvin raadollinen paikka, eikä kaikki halua miksikään rikkaan edustusvaimoksi, jonka jokaista liikettä kytätään sekä perheen, suvun, että median osalta tarkkaan ja siitä revitään otsikoita. Lisäksi naista yritetään edustusvaimon statuksen osalta sulloa aivan hirvittävään muottiin, oma vapaus ja päätäntävalta lähes kaikkeen on silloin mennyttä!
On kuule muutakin korvien välissä kuin ilmaa.
Vierailija kirjoitti:
On kuule muutakin korvien välissä kuin ilmaa.
karvoja?
Totta puhut, jengi ei vaan halua julkisiks.
Ei tule mieleen tylsempää työtä kuin vaikka vaate- tai meikkimallin työ.
Enimmäkseen odottelua.
Miksi ihminen tyytyisi ikävystymään, kun on monia mielenkiintoisiakin töitä?
Ei kiinnostanut. Minulta kysyttiin usempaan otteeseen haluaisinko kokeilla mallinhommia, mutta ajatus kekkaloida jossain lavalla milloin rinnat paljaana, milloin mikäkin hirveä säkki päällä niin ei kiitos. Enkä muuten pidä itseäni erityisen kauniina, enemmänkin olen tätä pitkä, laiha ja erikoisen näköinen - osastoa. Että sinällään en ehkä ole niitä ylkopistotyttöjä, joita ap tarkoitti.
Nyt vanhempana olen edelleen kiitollinen, että valitsin opiskelun ja hankkiuduin ihan normaaliin työhön. Mallinhommat on kuitenkin aikaavieviä jos maailmalle haluaa, siinä on hankala hankkia ammattia itselleen samalla. Ja kun ura päättyy siinä 25-28 välillä viimeistään, niin mitäs sitten jos ei ole koulutusta?
Aloittelevan mallin elämä on melkoista kakkendaalia. Ehkä sitä jaksaa silloin 16-vuotiaana mennä tyrkyttämään itseään ulkomaiden muotisetämiehille ja kuulla jatkuvaa negatiivista kommentointia ulkonäöstään. Ja jaksaa pari vuotta haaveella, että "kyllä joku vielä huomaa miten erityinen olen ja minusta tulee tähti". Mutta ei kai kukaan aikuinen yli 18-vuotias tuohon lähde, ja jos lähti silloin pari vuotta sitten 16-vuotiaana, niin huomaa, että on varmaan aika lopettaa se yrittäminen ja turhan haaveilu.
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnostanut. Minulta kysyttiin usempaan otteeseen haluaisinko kokeilla mallinhommia, mutta ajatus kekkaloida jossain lavalla milloin rinnat paljaana, milloin mikäkin hirveä säkki päällä niin ei kiitos. Enkä muuten pidä itseäni erityisen kauniina, enemmänkin olen tätä pitkä, laiha ja erikoisen näköinen - osastoa. Että sinällään en ehkä ole niitä ylkopistotyttöjä, joita ap tarkoitti.
Nyt vanhempana olen edelleen kiitollinen, että valitsin opiskelun ja hankkiuduin ihan normaaliin työhön. Mallinhommat on kuitenkin aikaavieviä jos maailmalle haluaa, siinä on hankala hankkia ammattia itselleen samalla. Ja kun ura päättyy siinä 25-28 välillä viimeistään, niin mitäs sitten jos ei ole koulutusta?
Vai päättyy tuossa iässä? No mites esim. Gisele Bundchen, Adriana Lima, Alessandra Ambrosio ovat yhä kuumimpia nimiä mallimaailmassa, vaikka alkavat lähestyä 40 vuoden ikää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai päättyy tuossa iässä? No mites esim. Gisele Bundchen, Adriana Lima, Alessandra Ambrosio ovat yhä kuumimpia nimiä mallimaailmassa, vaikka alkavat lähestyä 40 vuoden ikää?
Puhutaan melko pienestä vähemmistöstä näiden 30+ mallien kanssa. Kyllähän näitä aina silloin tällöin on (Naomi, Kate ja Heidi nyt vielä mainitsemiesi lisäksi), mutta jos nyt ajatellaan normaalia, hyvin pärjäävää cat walk-mallia, niin kyllä heistä suurin osa on siellä kahdenkympin ja vähän päälle.
no tunnen monia alle 160 cm pitkiä huippukauniita naisia. :DDD kai ne miss helsinkiin pääsis, mut miss suomessa täytyy olla jättiläinen pärjätäkseen. :D
Muotimaailma on sairas. Ne nätit kassatytöt kun menisivät mallitoimistoon tyrkylle, ensimmäiseksi käskettäisiin laihduttamaan, jotta lantio olisi 10 senttiä kapeampi.
0 koossa pysyminen vaatii koko muun elämän syrjään laittamista. Eikä mistään jääkiekkoilijoista ja suurista rahoista ole mitään takuita. Suurin osa malleista poseeraa jossain zalandon mainoksissa tms. eikä kukaan koskaan tiedä heidän nimeään.
mulle ainaki kaunis ja malli on täysin eri asiat... en nää mitää kaunista jossain 0 koon naisissa. XD joten itse kauniina naisena en edes harkitsis. lisäks inhoon sitä jos mua kuvataan..... ois varmaa mun inhokki-ala. kuten myös bloggaaminen, jo pelkkkä instagram on raivostuttava.. joku juontajan työ sen sijaa on eri asia..... :D ja siinä ulkonäöstä voi olla hyötyä mut siin on muutaki ku jotain et sua valokuvataan.
Vaikea kuvitella, että huippuyritysjohtaja tai jalkapalloilija olisi mikään saalis, ainakaan jos vastaavat ihmisten mielikuvia ammattiensa edustajista. Raha ei nimittäin tee miehestä muuta kuin rikkaan, ei automaattisesti hyvää kumppania. Monella naisella ei olisi esim. jalkapalloilijan kanssa mitään yhteistä kiinnostuksen kohdetta.
Ketä oikeasti kiinnostaa vetää kokkelia nenuun ja olla nuss_ittavana kaiken maailman tyypeille että saa keikkoja.
On olemassa paljon entisten mallien tekemiä videoita ja haastatteluja mallimaailman kamaluudesta.
Myöskään ulkonäöllä ei ole mitään tekemistä oman intohimon kanssa. Jos vaikka rakastaa biologiaa ja haluaa tutkijaksi, miksi pitäisi ruveta malliksi vain koska ulkonäkö natsaisi?
Sehän on vain positiivista, että kauniitkin naiset tekevät oikeita töitä sen sijaan, että elättelisivät toiveita jostain mallin tai missin urasta. Kyllä esimerkiksi kaupan myyjästä tai sairaanhoitajasta on runsaasti hyötyä yhteiskunnalle ja muille ihmisille, toisin kuin malleista tai misseistä. Hienoa, että suuri osa ihmisistä tekee työtä jolla on oikeasti merkitystä, missin tai mallin työllä ei sellaista ole.
Itse olen ns. huippumalli ja tienaan noin 20k / kk, mutta eihän se tosiaan onnelliseksi tee, että on rikas ja kaunis.
Niin kun mallina pitää osata myös ilmehtiä ja poseerata, usein hiukan näytelläkin. Ei pelkällä kauneudella vielä pärjää.