Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ymmärtäisit tällaisen viestin "pääsisitkö hoitamaan koiria, mentäisiin sit sen jälkeen muutamalle kaljalle?"

Vierailija
18.11.2019 |

Minä ymmärsin niin, että olisin mennyt hoitamaan koiria ajaksi x ja sitten kysyjä olisi pyytänyt minut muutamalle kaljalle. Kun vastasin, että onnistuu mutta jätetäänkö koirat sitten yksin vai? Niin kirjoitti "eikun siis tulisin kavereiden kanssa nopee hakeen tavarat ja jäisit koirien kanssa" No, kyllähän se minulle sopi mutta luulin että minutkin olisi edes kerran kutsuttu mukaan johonkin. En voi sille mitään että tuli paha mieli. Ei kukaan halua minua mihinkään. Olen täysin arvoton ihminen.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten koiria pitäisi hoitaa? Leikata kynsiä? Käyttää kusella? Miksi ne tarvitsevat hoitajaa muutamaksi hetkeksi? Ovatko koirat ihan pentuja vai mitä ihmettä?

Ilmeisesti haukkuvat yksin jätettyinä ja naapurit valittaa. Itsestään selvää on, että AP:n pitää laskuttaa palveluksistaan. Tuo ihminen leikkii ysrävyyttä mutta onkin vain hyväksikäyttäjä.

Vierailija
22/32 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nähty on. Jotkut meistä kelpaavat moneen työhön, mutta eivät seuraksi. Minä totuin olemaan yksin.

Muistan erään nuoren miehen, johon olin aika ihastunut. Yhtenä päivänä hän kysyi minulta, suostuisinko lyhentämään hänen farkkujensa lahkeet, jos hän veisi minut sitten oluelle. Hän saapui mukanaan kolmet farkut, ja jo ensimmäisen lahkeen neulaamisen aikana hän oli niin kyllästynyt odottelemaan, että päätti lähteä käymään kotonaan tekemässä jotakin tärkeää. Hän palasi illalla hakemaan farkkunsa, vei minut asunnoltani keskustasta lähiöpubiin, osti kummallekin tuopin, siemaisi omansa ja ryhtyi tekemään lähtöä. Jokainen farkkuja lyhennellyt ihminen tietää, että yksi keskioluttuopillinen ja kolmien farkkujen lyhentäminen ovat sekä ajallisesti että rahassa mitattuina epäsuhdassa keskenään. Vielä enemmän hävetti tajuta, että hän vei minut tarkoituksella kauemmas paikoista, joissa yhteisiä tuttuja saattaisi tulla vastaan.

Yksi mieleenpainuvimmista tapauksista oli paljon ulkona käyvä tuttavaporukka, johon tutustuin kesätöissä. Yksi heistä kysyi minulta ohimennen, olisiko minulla menoa minnekään perjantai-iltana. Ehdin jo luulla kaikenlaista, mutta kyse olikin siitä, että minut haluttiin porukan kolmea jäsentä vastaan viimeiselle yöbussille, jotta voisin saattaa heidät kävellen koteihinsa. Muistan vielä toteamuksen: "Ei sinun kimppuun kukaan kuitenkaan viitsi hyökätä." En osaa edes kuvitella, millaisen ajatushautomon tuloksena tuo idea on saatu. Jälkeenpäin on outoa ajatella, että yhden kerran minä kävinkin saattelemassa neidit kotiin. Vuokraemäntäni kuuli asiasta ja sanoi naulaavansa ulko-oven lukkoon, jos yrittäisin lähteä nöyryyttämään itseäni toisen kerran.

Näitä riittää. Paljon. Ja minä olen hidasoppinen. Vielä nelikymppisenä menin lankaan ja työkaverin pyynnöstä menin auttamaan häntä suursiivouksessa ennen puutarhajuhlia. Juhliin minua ei kutsuttu, ja kaveri mainitsi ohimennen, että en minä niissä edes viihtyisi, kun olisin ainoa sinkku.

Nyt viisikymppisenä olen jo tottunut olemaan ilman kavereita. (On minulla kaksi entistä työkaveria, joiden kanssa juttelen puhelimessa silloin, kun heillä ei ole muuta tekemistä; kasvotusten nähdään korkeintaan kerran vuodessa kahvien verran.) Olen niin epäkiinnostava ja yhdentekevä ihminen, ettei minun seuraani haluta muulloin kuin "palvelusta" tarvittaessa. Joskus yritin muuttua kiinnostavaksi, mutta en osannut.

Tiedän, miltä sinusta tuntuu, mutten osaa antaa neuvoja. :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempihan se on koiria hoitaa kuin kaljaa juoda. Koirat on kivoja kavereita.

Vierailija
24/32 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia, että ymmärtää. Äidinkielentunnit ovat ihan turhia. Vai miten se menikään?

Vierailija
25/32 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempihan se on koiria hoitaa kuin kaljaa juoda. Koirat on kivoja kavereita.

Molemmat ovat elämämkoululaisten harrastuksia.

Vierailija
26/32 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsit tekstin oikein. Kaverisi kirjoitti väärin. Haluaa vain hoitajan koirille. Ei tarvitse mennä, jos et halua. Opettele sanomaan EI KÄY.

Vierailija
27/32 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvoton on sellainen joka antaa kohdella itseään huonosti - eli sen arvon määrittelet sinä ihan itse. Jos pitäisit itseäsi arvokkaana, et olisi moisen hyväksikäyttokaveriksi ikinä suostunutkaan. Tuollaiset ihmiset pitää vaan oppia tunnistamaan, ja pistää stoppi hyväksikäytolle välittomästi. Ei mitään luimistelevia "jos minä nyt tämän kerran mutta sitten kyllä sisuunnun".

Vierailija
28/32 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän muotoili asian epäselvästi, mutta korjasi sitten näköjään että eikun sinua ei ole kutsuttu kaljalle. eli haluaa aloittajan pelkästään koiravahdiksi. TÖRKEÄÄ. sano lyhyesti että en pääse. ei tarvi muuta viestittää hänelle enää.

mun elämänlaatu parani kun tajusin että huonot kaverit on turhia, yksin on kivempi

Vierailija
29/32 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

youtubesta löytyy muuten tosi inspiroivia videoita joissa itsevarmat kivat naiset kertoo kuinka ilman kavereitakin pärjää. hae vaikka hakusanoilla why i have no friends. kaikki nää ovat tajunneet et kaverisuhteet on usein vaan hyväksikäyttöä, ja aina ne katkeaa toisen kateuteen tms.

Vierailija
30/32 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos pelkäät konfliktia voit myös olla vastaamatta enää ollenkaan ko henkilön viestiin.

Vierailija
31/32 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli paha mieli tästä. Ihan kuin jotain yläastelaisten touhua "Sä et saa istua meidän pöytään kun sulla on väärän merkkiset housut, mutta saadaanko silti kopioida sulta läksyt" 

Vierailija
32/32 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverisi ei liene mikään kielillinen nero, koska sanamuodosta saa juuri sen käsityksen kuin saatkin. 

Tai sitten on ilkeä ja teki tuon tahallaan. Jos menet hoitamaan koiria, niin otat siitä asianmukaisen maksun. 

Jo sana "nopee" kertoo, ettei ole kaikki muumit kajakissa.

Myös sanonnan ”kaikki muumit kajakissa” käyttäminen ajaa saman asian.