Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perustoimeentulotuen käsittelyajat...

Vierailija
18.11.2019 |

Hakemus jätetty 29. 10, yhä edelleen käsiteltävänä. Pyysivät hakemuksen jättämisen yhteydessä liitteitä joista käy ilmi asumismenot, nämä toimitin. Paria viikkoa myöhemmin laittoivat viestiä että haluvatkin kaikki tiliotteet kahden kuukauden ajalta. Nämäkin toimitin.

Että miten nämä käsittelyajat menee tämän viimesijaisen etuuden kanssa? Kannattaisiko minun valittaa jonnekin vai nöyränä odottaa almuja?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita hetimiten Kelaan ja pyydä päätös.

Vierailija
2/37 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin, "palvelussamme on ruuhkaa soita myöhemmin uudelleen". No mikäs tässä odotellessa kun tilillä 7 euroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 eurolla tekee jo viikon ruoat.

Vierailija
4/37 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittelyaika alkaa joka kerta uudelleen kun ilmenee joku puute. Eli lukekaa ne ehdot riittävän tarkkaa kun laitatte hakemuksen, esim. nuo tiliottet on kyllä mainuttu vaadittavissa liitteissä.

Vierailija
5/37 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi olla 6kk niin rauhoittaa tilannetta.

Vierailija
6/37 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittelyaika alkaa joka kerta uudelleen kun ilmenee joku puute. Eli lukekaa ne ehdot riittävän tarkkaa kun laitatte hakemuksen, esim. nuo tiliottet on kyllä mainuttu vaadittavissa liitteissä.

Kuten mainitsin, niin pyysivät vain asumistositteita jotka toimitin samantien. Parin viikon päästä tuli kelalta viestiä että haluat myös nuo tiliotteet. Onko tuo reilua, oikeasti?

Vierailija
7/37 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten mainitsin, niin pyysivät vain asumistositteita jotka toimitin samantien. Parin viikon päästä tuli kelalta viestiä että haluat myös nuo tiliotteet. Onko tuo reilua, oikeasti?

haluavat*... -ap

Vierailija
8/37 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämähän on seitsemäs arkipäivä siitä kun toimitit puuttuvat liitteet, eli tänään tai huomenna tulee päätös. Ne tiliotteet pyydettiin varmasti edellisen päätöksen yhteydessä, lukee siellä lopussa "miten toimin jatkossa."

Vierailija
9/37 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tämähän on seitsemäs arkipäivä siitä kun toimitit puuttuvat liitteet, eli tänään tai huomenna tulee päätös. Ne tiliotteet pyydettiin varmasti edellisen päätöksen yhteydessä, lukee siellä lopussa "miten toimin jatkossa."

Kolmannen kerran, niitä tiliotteita ei pyydetty hakemuksen yhteydessä.

Vierailija
10/37 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi varmasti laittaa heti kaikki liitteet mukaan, sellaisetkin joita eivät ole pyytäneet. Jos et ole saanut toimeentulotukea edelliseltä kuukaudelta tiliotteet pyydetään aina vähintään kahdelta edelliseltä kuulta. Uutena hakijana tietenkin kopio vuokrasopimuksesta ja kuitti vuokrasta (näkyy tietysti myös tiliotteessa) jos olet maksanut jo itse. Kopiot laskuista tai kuitit (tiliote) jos olet ne jo maksanut. Kyllä Kelaan kannattaa oikeasti täyttää huolella ne hakemukset. Eikä se ole edes vaikeaa.

Vierailija
11/37 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen pitäisi olla jokaiselle päivänselvää, että tuollaisen hakemuksen yhteydessä pitää todistaa tulonsa. Jos rahasi ovat nyt ihan lopussa, niin ota yhteyttä sosiaalitoimeen ja pyydä aikaa sosiaalityöntekijältä. Kela käsittelee vain perustoimeentulotuen hakemukset, sosiaalitoimi muut/tarveharkinnaiset. Myös diakonia saattaa auttaa.

Vierailija
12/37 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten mainitsin Kelan sivuilla lukee näin haet perustoimeentuloa tukea lukee  jo kohdassa kolme tiliotteet ja lisäksi vielä on lopussa muitutus kaikista liitteistä eli et saa puhuttua mustaa takaisin valkoiseksi, että olet itse mokannut tuon hakemuksen. 

Vierailija
13/37 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi varmasti laittaa heti kaikki liitteet mukaan, sellaisetkin joita eivät ole pyytäneet. Jos et ole saanut toimeentulotukea edelliseltä kuukaudelta tiliotteet pyydetään aina vähintään kahdelta edelliseltä kuulta. Uutena hakijana tietenkin kopio vuokrasopimuksesta ja kuitti vuokrasta (näkyy tietysti myös tiliotteessa) jos olet maksanut jo itse. Kopiot laskuista tai kuitit (tiliote) jos olet ne jo maksanut. Kyllä Kelaan kannattaa oikeasti täyttää huolella ne hakemukset. Eikä se ole edes vaikeaa.

Olen ollut asiakas useamman kuukauden. Aiemmin ovat pyytäneet asumismenojen kuitteja, olen toimittanut nämä - homma ok. Nyt pyysivät asumismenojen kuitteja- toimitin ne - pitkä hiljaisuus ja pyytävät tiliotteita. Toimitin nämä - pitkä hiljaisuus.

Onko oikeasti liikaa vaadittu Kelalta että toimisivat johdonmukaisesti? Tai edes noudattaisivat noita julkistamiaan käsittelyaikoja?

Vierailija
14/37 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjeissa sanotaan  että jos on uusi hakemus niin tiliotteet mukaan.

Jatkohakemus - toimitatiliotteet jos Kela niitä pyytää.

Vierailija
15/37 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolmannen kerran, niitä tiliotteita ei pyydetty hakemuksen yhteydessä.

Ehkä ei suullisesti pyydetty, mutta kirjallisesti nämä asiat on selvitetty kelan sivulla kohta kohdalta miten tukea haettaan.

Vierailija
16/37 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohjeissa sanotaan  että jos on uusi hakemus niin tiliotteet mukaan.

Jatkohakemus - toimitatiliotteet jos Kela niitä pyytää.

Kaikki kannattaa laittaa vaikka ei pyydetä.

Vierailija
17/37 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut asiakas useamman kuukauden. Aiemmin ovat pyytäneet asumismenojen kuitteja, olen toimittanut nämä - homma ok. Nyt pyysivät asumismenojen kuitteja- toimitin ne - pitkä hiljaisuus ja pyytävät tiliotteita. Toimitin nämä - pitkä hiljaisuus.

Onko oikeasti liikaa vaadittu Kelalta että toimisivat johdonmukaisesti? Tai edes noudattaisivat noita julkistamiaan käsittelyaikoja?

Johdonmukaista on toimittaa joka hakemuksen mukana ne pakolliset liitteet.

Vierailija
18/37 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa itse toimia johdonmukaisesti ettei jää mitä arvailujen varaan ja laittaa aina kaikki liitteet vaika niitä ei erikseen pyydetä. 

Vierailija
19/37 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelaan ei voi lähettää liikaa liitteitä. Aina voi lähettää liian vähän ja sitten homma seisoo ja kauan.

Vierailija
20/37 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa turhautumista täällä, yli viikon jo odotettu päätöstä. Rahaa 0,70c.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan