Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi herkuttelu on naisille niin tärkeä asia?

Vierailija
18.11.2019 |

Jäin ihmettelemään tätä siinä yhdessä ketjussa.

Naiset eivät osanneet edes kuvitella elämää ilman herkuttelua, ja "elämän ilot" olivat käytännössä synonyymi herkuttelun kanssa. Ihminen joka ei herkuttele, tulkittiin ihmiseksi joka ei osaa nauttia muistakaan asioista. Elämä ilman herkuttelua oli asketismia.

Brittitutkimuksessa havaittiin että naiset luopuisivat mieluummin seksistä kuin suklaasta.

Miten on mahdollista että herkkujen syömisestä on tullut niin tärkeä asia elämässä?

Kommentit (100)

Vierailija
61/100 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä ketjussa korostettiin herkuttelun epätoivottavuutta sillä tavalla, että moni luuli sen olevan kokonaan "kiellettyä" ja siksi vastaukset painottuivat niin paljon herkutteluun.

Minusta olisi outoa jos kumppani yrittäisi jotenkin määritellä saanko vai enkö saa syödä jotain ja kuinka usein, vaikka periaatteessa voisinkin luopua jostain herkuttelusta. En vain näe syytä miksi pitäisi. 

Ja mitä herkuttelulla edes tarkoitetaan? Onko maukas ruoka herkuttelua? Enkä kalja? Vai vain se naisten suosikki suklaa?

Minä käsitin, että ko. ketjun avaaja ei tahtonut naisystäväkseen sellaista naista, joka pitäisi nautinnon huipentumana jotain kalliissa ravintoloissa ja kahviloissa syömistä, eli "rahan tuhlaamista herkutteluun". En usko, että hän vastustaisi karkkipussia tv:n ääressä. Eli lähinnä tämmöistä huikentelevaista luksus-herkuttelua ihmetteli, tai sitä, että tämmöinen olisi jollekulle suuri unelma.

Ihan tavalliselle ihmiselle ”herkuttelu” kuitenkin tarkoittaa sitä karkkipussia eikä mitään kolmen ruokalajin illallista huippurafloissa viikoittain, että sen puolesta ei mikään ihme että ihmiset tulkitsivat sen niin että kaikki hyvä on kielletty. Ihmettelen muutenkin että onko se tyyppi joku Helsingin keskustassa asuva toimari kun käsitykset naisista ja niiden ”luksuselämästä” oli vähän erikoisia.

Hiukan huvitti myös että osuin täysin hänen vaatimuksiinsa, myös myöhempiin tarkennuksiin, kaikilta muilta paitsi painon osalta.

62/100 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäin ihmettelemään tätä siinä yhdessä ketjussa.

Naiset eivät osanneet edes kuvitella elämää ilman herkuttelua, ja "elämän ilot" olivat käytännössä synonyymi herkuttelun kanssa. Ihminen joka ei herkuttele, tulkittiin ihmiseksi joka ei osaa nauttia muistakaan asioista. Elämä ilman herkuttelua oli asketismia.

Brittitutkimuksessa havaittiin että naiset luopuisivat mieluummin seksistä kuin suklaasta.

Miten on mahdollista että herkkujen syömisestä on tullut niin tärkeä asia elämässä?

Siis mikäs pointti aloituksessa? Erilainen kohtelu sukupuolten välillä vai???

Siis ei meiltä miehiltä koskaan kukaan kysele että jos suklaata sais niin oisikko ilman seksiä!!!

Tää Hopeakettu vaatii kyllä tasa-arvoa!

Siis jos joku tälle Hopeaketulle roudais suklaata 24/7 niin vetäisin sitä kaksin käsin nassuuni, ihan sama onko palmuöljyllä vai ilman. Tai oikeammin mieluummin jotain extrapalmuäljyistä niin helpommin luisus kurkusta alas!  Siihen jäis tällä Hopeaketulla teidän neitojen vilkuilu, ei millään pahalla mutta joku Fazerin suklaalevy ois teitä kiinnostavampi :D

-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/100 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi on ihmiselle täysin tarpeeton aine. Ihmeen paljon miehet sitä kuitenkin juovat, jos siitä ei ole mitään hyötyä. Sillä ei hoideta nälkää eikä janoa.

Onkohan tuosta tehty mitään tutkimusta miksi miehet päihtyvät naisia mieluummin.

Ihan näin maalaisjärjellä voisin päätellä, että miehet ovat huonompia puhumaan tunteistaan kuin naiset, suurilta osin siksi että miehille opetetaan pikkupojista asti että on heikkoutta ilmaista tunteitaan ja käsketään olemaan reipas. Miehet täten varmasti helpommin purkavat pahaa oloaan alkoholiin, kun tunteita kuitenkin on mutta niitä ei osata tai uskalleta ilmaista suoraan. 

Vierailija
64/100 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön suklaata lähinnä ennen menkkoja ja pari ensimmäistä päivää menkoista. Jostain syystä helpottaa kipuja.

Vierailija
65/100 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en ihmettele että naiset luopuisivat mielummin seksistä kuin suklaasta :D suurin osa miehistä on ihan karmeita sängyssä, suklaasta saa sentään jotain nautintoa

Niin se metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Suurin osa naisista kuvittelee seksin olevan sitä, että mies panee JA tyydyttää naisensa, naisen tehtävä on antaa pillu pantavaksi. Minä sentään saan orkkuni, tehkööt nainen itse jotain tyydytyksensä eteen myös.

T. Japi.

Ps. Ennenkuin ulisetta alapeukkujanne, tehkää asian eteen jotain. Vasta sitten on oikeus valittaa.

Vierailija
66/100 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös naisilla ole joku ihan biologinen taipumus kerätä rasvaa kroppaansa jälkeläisten odottamista ja ruokkimista varten. Johtuisiko siitä samaisesta syystä naisten makean/rasvaisen ruuan himo?

Ainakin ovulaation ja ennen kuukautisia edeltävä herkkuhimo johtuu ihan hormonaalisista syistä. Miksi miesten on vaikeaa ymmärtää näin yksinkertaista asiaa?

Vähemmän suklaan syömisestä seuraa ongelmia kuin esimerkiksi siitä, että vetäisi pään täyteen ovulaation aikaan ja ennen menkkoja muutaman päivän juomaputken.

Vierailija
67/100 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa no mun mies ostaa silloin tällöin karkkipussin ja jos pakastimessa on jätskiä, niin mies sen sieltä syö. Pullasta tykkää myös. Tykkää myös ns. roskaruuasta. Minä en syö karkkia koskaan, en välitä jätskistä, mutta pullasta kyllä tykkään. Ero meillä on se, että mies ottaa pullan, kun tekee mieli, minä taistelen pullanhimoa vastaan. Ja pullan syötyäni on pakko lähteä lenkille, on niin huono omatunto. Minä olen normaalipainoinen, mies siinä ja siinä rajoilla, että alkaa hippasen olla ylipainon puolella. No, jos miehellä paino kovin nousee, niin hän karppaa muutaman viikon ja laihtuu lähes 10 kg. Jos minä haluan laihduttaa vaikka pari kiloa, niin mun pitää syödä pelkkää salaattia ja lenkkeillä ja jumpata ja siltikään ei millään meinaa tippua. 

Vierailija
68/100 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska miehet eivät osaa tyydyttää naisia sängyssä.

Vierailija
69/100 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämän pienistä asioista pitää osata nauttia ja herkuttelu ja s*ksi on niistä ihan ykköset.

Nukkuminen ja pilvenpolttelu on mukavinta.

Vierailija
70/100 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin puolin vuotta syömättä herkkuja ja laihduin 10kg. Totesin että fiilis ja ulkonäkö on parempi 56kg painavana. En vaan saa/pysty syömään oikeaa ruokaa niin paljon ettei paino putoa. Kalorivajeen paikkaan iltaisin sipsipussilla/mäkkisafkalla/kebabilla/leivoksilla. Toki kulutus on arkena melkein 5000kaloria että saa sitä syödäkin.

Vierailija
71/100 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos herkuttelu saa kovin suuren painoarvon elämässä, voi henkilö korvata tällä jotakin puutetta. Esim. yksinäisyyden tunnetta tai läheisyyden kaipuuta. Herkuttelu voi olla myös tapa käsitellä tunteita, eli oli sitten iloinen, stressaantunut tai surullinen, niin syö siihen. Olin itse ennen juurikin tällainen tunnesyömäri, mutta opin siitä onneksi pois.

Vierailija
72/100 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa no mun mies ostaa silloin tällöin karkkipussin ja jos pakastimessa on jätskiä, niin mies sen sieltä syö. Pullasta tykkää myös. Tykkää myös ns. roskaruuasta. Minä en syö karkkia koskaan, en välitä jätskistä, mutta pullasta kyllä tykkään. Ero meillä on se, että mies ottaa pullan, kun tekee mieli, minä taistelen pullanhimoa vastaan. Ja pullan syötyäni on pakko lähteä lenkille, on niin huono omatunto. Minä olen normaalipainoinen, mies siinä ja siinä rajoilla, että alkaa hippasen olla ylipainon puolella. No, jos miehellä paino kovin nousee, niin hän karppaa muutaman viikon ja laihtuu lähes 10 kg. Jos minä haluan laihduttaa vaikka pari kiloa, niin mun pitää syödä pelkkää salaattia ja lenkkeillä ja jumpata ja siltikään ei millään meinaa tippua. 

Oletko koskaan miettinyt miksi ihmeessä sinulla on huono omatunto pullansyönnistä? Ihan todella, todella outoa.

Vierailija
73/100 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös naisilla ole joku ihan biologinen taipumus kerätä rasvaa kroppaansa jälkeläisten odottamista ja ruokkimista varten. Johtuisiko siitä samaisesta syystä naisten makean/rasvaisen ruuan himo?

Ainakin ovulaation ja ennen kuukautisia edeltävä herkkuhimo johtuu ihan hormonaalisista syistä. Miksi miesten on vaikeaa ymmärtää näin yksinkertaista asiaa?

Vähemmän suklaan syömisestä seuraa ongelmia kuin esimerkiksi siitä, että vetäisi pään täyteen ovulaation aikaan ja ennen menkkoja muutaman päivän juomaputken.

Hormonaaliset syyt on helppo ymmärtää.

Hormonaalisten yllykkeiden hallitsematon seuraaminen, kuin 5v lapsi karkkihyllyllä aina kun saa vuikorahaa, ei ole helppo ymmärtää.

Eivätkö aikuiset ihmiset hallitse järjellä tekojaan?

Vierailija
74/100 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko koskaan miettinyt miksi ihmeessä sinulla on huono omatunto pullansyönnistä? Ihan todella, todella outoa.

En ole tuo edelllinen, mutta ymmärrän kyllä hyvin miksi saastan työntäminen omaan kehoon aiheuttaa katumusta.

Sokeria, rasvaa ja vehnäjauhoja. 100% haitallista.

Vierailija
75/100 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa on varmasti hormonaalista. Muutama päivä ennen menkkoja iskee ihan järkyttävä makeanhimo. Suklaata on saatava!

Muina aikoina se ei ole samanlaista pakottavaa tarvetta. Vösyneenä olen selvästi kyllä nälkäisempi ja pahassa univajeessa syön helposti tuplamäärän ruokaa normaaliin verrattuna ja helposti juuri epäterveellistä.

Muina aikoina en yleensä herkuttele. Voin vierasilla jotain ottaa ja joskus ostan itselleni suklaapatukan illaksi. Se on silloin vain pieni, mielihyvää tuottava asia.

Ehkä bainen vslutsisi herkut mieluummin kuin seksin, koska seksiä saa aina. Se on naiselle jotain arkista, jota on aina saatavilla niin paljon kuin haluaa.

Suklaa sen sijaan on kielletty hedelmä. Jotain mitä tekee mieli, mutta jota ei saisi syödä, ainakaan usein eikä paljoa.

Ehkä vertaisin niin, että suklaa on naisille sitä mitä seksi miehille. 🙂

Vierailija
76/100 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ikinä luovu seksistä. Ostan kerran viikossa jotakin herkkua. On monta ilonaihetta elämässä ja se ei ole herkuttelu.

Vierailija
77/100 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa on varmasti hormonaalista. Muutama päivä ennen menkkoja iskee ihan järkyttävä makeanhimo. Suklaata on saatava!

Muina aikoina se ei ole samanlaista pakottavaa tarvetta. Vösyneenä olen selvästi kyllä nälkäisempi ja pahassa univajeessa syön helposti tuplamäärän ruokaa normaaliin verrattuna ja helposti juuri epäterveellistä.

Muina aikoina en yleensä herkuttele. Voin vierasilla jotain ottaa ja joskus ostan itselleni suklaapatukan illaksi. Se on silloin vain pieni, mielihyvää tuottava asia.

Ehkä bainen vslutsisi herkut mieluummin kuin seksin, koska seksiä saa aina. Se on naiselle jotain arkista, jota on aina saatavilla niin paljon kuin haluaa.

Suklaa sen sijaan on kielletty hedelmä. Jotain mitä tekee mieli, mutta jota ei saisi syödä, ainakaan usein eikä paljoa.

Mulla ei ole noin.

Vierailija
78/100 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tippaakaan tärkeä asia koska herkuttelusta tulee aivan kamala olo. Mieluummin ilman herkkuja.

Vierailija
79/100 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole. Ylimääräinen syöminen jää heti pois, jos saan seksiä. Säännöllinen seksi pitää hoikkana, seksitön elämä taas turvottaa helposti ellei ole tarkkana.

Vierailija
80/100 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu ei tod. 1,5km säteellä kotoa ainakin yhdeksän kauppaa pullollaan puoli-ilmaista suklaata, mutta seksiä ei.

Kaikki marketeissa myytävä on arkista, hohdotonta paskaaa mikä ei tarjoa terveelle ihmiselle mitään sen kaltaista kuin toinen ihminen voi tarjota.

Aivan absurdia edes vertailla seksiä ja suklaata, en ymmärrä yhtään. Eihän suklaan syöminen tunnu yhtään missään eikä MILTÄÄN verrattuna siihen miten hyvältä seksi tuntuu kehossa.