Miksi herkuttelu on naisille niin tärkeä asia?
Jäin ihmettelemään tätä siinä yhdessä ketjussa.
Naiset eivät osanneet edes kuvitella elämää ilman herkuttelua, ja "elämän ilot" olivat käytännössä synonyymi herkuttelun kanssa. Ihminen joka ei herkuttele, tulkittiin ihmiseksi joka ei osaa nauttia muistakaan asioista. Elämä ilman herkuttelua oli asketismia.
Brittitutkimuksessa havaittiin että naiset luopuisivat mieluummin seksistä kuin suklaasta.
Miten on mahdollista että herkkujen syömisestä on tullut niin tärkeä asia elämässä?
Kommentit (100)
Aika yleistämistä. En missään tapauksessa luopuisi seksistä suklaan takia. En syö suklaata ja karkkiakin viimeksi yli 10 vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Mitä pahaa herkuttelussa? Huom. en kysy, mitä pahaa on ylipainossa vaan kysyn, mitä pahaa on herkuttelussa, siinä että herkuttelu on yksi tapa nauttia elämästä?
Ja makuasia on myös mikä on kenenkin herkku . Joku tykkää jäätelöstä , karkeista ja sokerista , yksi tykkää vaikka hyvästä ruuasta , minun herkkuani on tuoreet kotimaiset marjat, herneet ja porkkanat .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi on ihmiselle täysin tarpeeton aine. Ihmeen paljon miehet sitä kuitenkin juovat, jos siitä ei ole mitään hyötyä. Sillä ei hoideta nälkää eikä janoa.
Onkohan tuosta tehty mitään tutkimusta miksi miehet päihtyvät naisia mieluummin.
Ihan näin maalaisjärjellä voisin päätellä, että miehet ovat huonompia puhumaan tunteistaan kuin naiset, suurilta osin siksi että miehille opetetaan pikkupojista asti että on heikkoutta ilmaista tunteitaan ja käsketään olemaan reipas. Miehet täten varmasti helpommin purkavat pahaa oloaan alkoholiin, kun tunteita kuitenkin on mutta niitä ei osata tai uskalleta ilmaista suoraan.
Kuka opettaa? Ei kukaan opeta. Opetetiin ehkä 50 vuotta sitten mutta tuota kasvatustyyliä ei ole ollut 30 vuoteen joten jospa ei enää käytettäisi sitä tekosyynä.
En tiedä, mutta ainakin minulla Snickers-patukka on usein lopettanut pienen päänsäryn.
Makeista herkuista tulee hyvä mieli ja ne lohduttavat.
Elämässä on pettymyksiä, pakollisia töitä, joista ei nauti ja joista ei saa kiitosta. Silloin tuntuu hyvältä palkita itseään vaikka parilla hyvällä leivoksella tai pienellä karkkipussilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa no mun mies ostaa silloin tällöin karkkipussin ja jos pakastimessa on jätskiä, niin mies sen sieltä syö. Pullasta tykkää myös. Tykkää myös ns. roskaruuasta. Minä en syö karkkia koskaan, en välitä jätskistä, mutta pullasta kyllä tykkään. Ero meillä on se, että mies ottaa pullan, kun tekee mieli, minä taistelen pullanhimoa vastaan. Ja pullan syötyäni on pakko lähteä lenkille, on niin huono omatunto. Minä olen normaalipainoinen, mies siinä ja siinä rajoilla, että alkaa hippasen olla ylipainon puolella. No, jos miehellä paino kovin nousee, niin hän karppaa muutaman viikon ja laihtuu lähes 10 kg. Jos minä haluan laihduttaa vaikka pari kiloa, niin mun pitää syödä pelkkää salaattia ja lenkkeillä ja jumpata ja siltikään ei millään meinaa tippua.
Oletko koskaan miettinyt miksi ihmeessä sinulla on huono omatunto pullansyönnistä? Ihan todella, todella outoa.
En ole tuo edelllinen, mutta ymmärrän kyllä hyvin miksi saastan työntäminen omaan kehoon aiheuttaa katumusta.
Sokeria, rasvaa ja vehnäjauhoja. 100% haitallista.
Pulla on yhtä "haitallista" kuin leipä, neuvoi kuntoutuskurssin ravintoterapeutti.
Leipäkin on joidenkin mielestä haitallista, etenkin vaalea leipä.
Lienee yksilöllistä.
Vierailija kirjoitti:
Jaa no mun mies ostaa silloin tällöin karkkipussin ja jos pakastimessa on jätskiä, niin mies sen sieltä syö. Pullasta tykkää myös. Tykkää myös ns. roskaruuasta. Minä en syö karkkia koskaan, en välitä jätskistä, mutta pullasta kyllä tykkään. Ero meillä on se, että mies ottaa pullan, kun tekee mieli, minä taistelen pullanhimoa vastaan. Ja pullan syötyäni on pakko lähteä lenkille, on niin huono omatunto. Minä olen normaalipainoinen, mies siinä ja siinä rajoilla, että alkaa hippasen olla ylipainon puolella. No, jos miehellä paino kovin nousee, niin hän karppaa muutaman viikon ja laihtuu lähes 10 kg. Jos minä haluan laihduttaa vaikka pari kiloa, niin mun pitää syödä pelkkää salaattia ja lenkkeillä ja jumpata ja siltikään ei millään meinaa tippua.
Ei kuulosta kovin terveeltä ruokasuhteelta tuo, että tuntee huonoa omaatuntoa pullan syömiseltä.
Todellakaan ei tarvitse lähteä heti lenkille saati sitten laihduttaa, jos pullaa syö.
Herkuttelen joka päivä, mutta mielestäni vähän. Syön joka päivä yhden jäätelön, muutaman palan tummaa suklaata ja pienen lakun. Joskus voi mennä parikin jäätelöä tai kokonainen tummasuklaa levy.
En koe huonoa omaatuntoa koska liikun ja urheilen paljon. Mieheni ei välitä herkuista. Hän juo joka päivä 5-10 olutta (nyt lomalla ollessaan).
Mielelläni vähentäisin herkuttelua jos saisin seksiä ja hellyyttä ja huomiota mieheltäni.
Yksinäiset ihmiset herkuttelee. Onnellinen nainen eikä ehkä mieskään syö liiaksi makeisia ym. Onnelliset ihmiset ovat myös yleensä normaalipainoisia.
Miksi miehet juo jatkuvasti olutta ja viinaa? Ei tarvitse tehdä muuta kuin mennä paikalliseen Prismaan perjantaina neljän jälkeen, niin miesasiakkaista puolet tulee Alkosta ja toinen puolisko kaupasta olutsalkun kanssa. Miksi? Eikö kannattaisi joskus viettää edes yksi viikonloppu ilman sitä palkinto-olutta saunan tai ruohonleikkuun jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en ihmettele että naiset luopuisivat mielummin seksistä kuin suklaasta :D suurin osa miehistä on ihan karmeita sängyssä, suklaasta saa sentään jotain nautintoa
Niin se metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Suurin osa naisista kuvittelee seksin olevan sitä, että mies panee JA tyydyttää naisensa, naisen tehtävä on antaa pillu pantavaksi. Minä sentään saan orkkuni, tehkööt nainen itse jotain tyydytyksensä eteen myös.
T. Japi.
Ps. Ennenkuin ulisetta alapeukkujanne, tehkää asian eteen jotain. Vasta sitten on oikeus valittaa.
Tuossa tapauksessa se mies on täysi turhake sängyssä. Hoida sinä itsesi, niin minäkin hoidan itseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos herkuttelu saa kovin suuren painoarvon elämässä, voi henkilö korvata tällä jotakin puutetta. Esim. yksinäisyyden tunnetta tai läheisyyden kaipuuta. Herkuttelu voi olla myös tapa käsitellä tunteita, eli oli sitten iloinen, stressaantunut tai surullinen, niin syö siihen. Olin itse ennen juurikin tällainen tunnesyömäri, mutta opin siitä onneksi pois.
Vahvat ihmiset ovat addiktiovapaita supertäydellisyyksiä. Hei eivät ole koskaan hukuttaneet tunteitaan. Kärsimys on heikkoutta!
Hyi mitä keskenkasvuista marttyyriasennetta. Ota vastuu omista valinnoistasi itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko koskaan miettinyt miksi ihmeessä sinulla on huono omatunto pullansyönnistä? Ihan todella, todella outoa.
En ole tuo edelllinen, mutta ymmärrän kyllä hyvin miksi saastan työntäminen omaan kehoon aiheuttaa katumusta.
Sokeria, rasvaa ja vehnäjauhoja. 100% haitallista.
Pulla on yhtä "haitallista" kuin leipä, neuvoi kuntoutuskurssin ravintoterapeutti.
Leipäkin on joidenkin mielestä haitallista, etenkin vaalea leipä.
Lienee yksilöllistä.
Joo, molemmat ovat haitallisia. Mikä oli pointtisi?
Se että A:n lisäksi myös B on paskaa, ei mitenkään vähennä A:n paskuutta.
Naisen mieli on lapsen kaltainen ja vaatii vastuullisen aikuisen ohjausta.
Naiset, kuten miehetkin, tykkäävät nautinnoista. Naiset, toisin kuin miehet, osaavat nauttia muistakin asioista kuin vain alapään tuntemuksista.
Sokeririippuvuus on sairaus siinä missä alkoholismikin. Kaupat työntävät pullaa, karkkia ja suklaata, niin että ihmiset pitävät sokerin mussuttamista normaalina. Turhaan lääkärit varoittavat sydän- ja verisuonisairauksista.
Vierailija kirjoitti:
Naiset, kuten miehetkin, tykkäävät nautinnoista. Naiset, toisin kuin miehet, osaavat nauttia muistakin asioista kuin vain alapään tuntemuksista.
Eli ylipaino on vain naisten ongelma?
Jaa. Mulle se on seksinpuutteen ja yksinäisyyden kompensoija, välillä raivorunkkausta ja välillä (päivittäin) herkuttelua. Olen todella turhaantunut ja vittuuntunut tilanteeseeni, mutten osaa sitä muuttaakaan, koska en osaa olla ihmisten kanssa. Ei voi mitään.
Vahvat ihmiset ovat addiktiovapaita supertäydellisyyksiä. Hei eivät ole koskaan hukuttaneet tunteitaan. Kärsimys on heikkoutta!