Älkää käyttäkö tippaakaan alkoholia raskauden aikana
Kommentit (70)
Too late. Mä join 2 annosta raskauden aikana 20v. sitten.
Juu juu. Nämä samat feikkimoraalipelottelijat kirjoittavat samaa p*skaa vuodesta toiseen.
Sit sen röökin vois kans lopettaa ihan oikeesti. Kiva kun maailmaan syntyy nikotiiniriippuvaisia lapsia. Eikse niin menny, että tupakoivien lapset alkaa polttaa herkemmin kuin tupakoimattomien. Tässäkö se juurisyy on eikä mikään esim geneettinen taipumus?
Vierailija kirjoitti:
Moni kuitenkin varmaan juo vahingossa raskauden alkuaikoina jos ei tiedä olevansa raskaana...
Niinpä, mutta tietämättömyys ei lasta suojaa.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi nyt,ei ole tarkoitus provota,
mutta liiallinen sokerin käyttö on sikiölle paljon vahingollisempaa, kuin niukka alkoholin käyttö.
Höpöä puhut
Vierailija kirjoitti:
Alkio ja sikiö ovat hyvin herkkä kehittyessään. Moni asia voi vaikuttaa siinä prosessissa.
Pienikin määrä väärää ainetta juuri, kun jonkin elimen kehitys on kiivaimmillaan. Siksipä sellaiset aineet, kuin alkoholi, pitää jättää pois. Siihen voi itse vaikuttaa. Alkuraskaus on ongelmallinen, jos ei tiedä eikä raskaudesta. Siksi alkoholi pitäisi olla pois kuvioista jo kun raskautta aletaan yrittämään. Voihan raskaus tietenkin alkaa vahingossakin.
Jos tämä olisi totta, koko ihmislaji olisi jo kuollut sukupuuttoon kymmeniä tuhansia vuosia sitten. Alkionkehityksessä voi kyllä mennä moni asia pieleen, mutta niin luonnossa on aina ollut. Elinkelpoiset yksilöt sen sijaan ovat sitkeitä. Jos et usko, luepa entisajan naisista aikana ennen ehkäisyä. Moni yritti kaikki keinot myrkyistä sukkapuikkoon päästäkseen eroon ei-toivotusta raskaudesta, mutta niin vain joutuivat synnyttämään lapsen toisensa perään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä join odotusaikana joskus juhlissa lasin kuohuviiniä tai ruoan kanssa puoli lasillista viiniä. Samana päivänä kun lähdin synnyttämään, join janoon melkein puolet miehen oluesta; se oli kuuma kesäpäivä ja lounastettiin ravintolan terassilla; muistan sen päivän kuin eilisen.
Poika on nyt lukiossa, pituutta 185 cm ja keskiarvo lähentelee kymppiä. Pärjää myös kilpaurheilussa mukavasti. Vaikea nähdä, miten olisi ollut mahdollista saada vielä parempi ja terveempi tyyppi aikaan ilman niitä lasillisia.
En nyt kenellekään suosittele mitään övereitä eikä varmasti alkuraskaudessa kannata ottaa mitään (itsekin voin niin huonosti ensimmäiset kuukaudet ettei edes kahvi uponnut), mutta järki käteen nyt pelottelussakin. Tässä elämässä mikään ei ole varmaa ja lasten kanssa kaikki on täysin tuuripeliä. Voit olla onnellinen jos kaikki menee hyvin, muttei se sinun ansiotasi ole millään tavalla. Pelkkää hyvää tuuria. Vaikka tosiaan eristäisit itsesi kaikista liikenteen saasteista ja söisit pelkkää luomubanaania koko 9 kuukautta.
Jos lapsesi vaurioituu raskauden aikana nauttimasi alkoholin takia, niin kyllä se on sinun " ansiotasi".
No mutta kun poika on jo melkein 18! Tarkoitatko että vielä on mahdollisuus vaurioitua?
Tuosta juomaan kannustamisesta. Kun odotin kolmatta lastamme uudessa työpaikassa tuli puhetta raskausaikaisesta juomisesta. Siinä molemmat esimieheni ja muutama työkaveri innostui komppaamaan, ettei pari lasia viiniä ole haitallista odottaessa. Olin aika pöyristynyt, että ihan tosissaanko nämä naiset kehtaavat ääneen ajatella noin. Siihen mennessä en ollut ikinä törmännyt tuollaisiin asenteisiin, mutta joukossa tyhmyys tiivistyy ilmeisesti. En sitten juonut kuitenkaan vaikkei se kuulemma olisi mitään haitannut...
Six pack olutta tai pullo viintä viikos ihan turvallista ottaa
Vierailija kirjoitti:
Sit sen röökin vois kans lopettaa ihan oikeesti. Kiva kun maailmaan syntyy nikotiiniriippuvaisia lapsia. Eikse niin menny, että tupakoivien lapset alkaa polttaa herkemmin kuin tupakoimattomien. Tässäkö se juurisyy on eikä mikään esim geneettinen taipumus?
En ollut tupakoitsija kun sain lapsen. Lapsi aloitti tupakoinnin n.15v.
Niinpä ja sitten täällä minut haukuttiin monen sivun verran, kun halusin tehdä ehdottomasti abortin, jos olisin ollut raskaana, koska olin juonut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä join odotusaikana joskus juhlissa lasin kuohuviiniä tai ruoan kanssa puoli lasillista viiniä. Samana päivänä kun lähdin synnyttämään, join janoon melkein puolet miehen oluesta; se oli kuuma kesäpäivä ja lounastettiin ravintolan terassilla; muistan sen päivän kuin eilisen.
Poika on nyt lukiossa, pituutta 185 cm ja keskiarvo lähentelee kymppiä. Pärjää myös kilpaurheilussa mukavasti. Vaikea nähdä, miten olisi ollut mahdollista saada vielä parempi ja terveempi tyyppi aikaan ilman niitä lasillisia.
En nyt kenellekään suosittele mitään övereitä eikä varmasti alkuraskaudessa kannata ottaa mitään (itsekin voin niin huonosti ensimmäiset kuukaudet ettei edes kahvi uponnut), mutta järki käteen nyt pelottelussakin. Tässä elämässä mikään ei ole varmaa ja lasten kanssa kaikki on täysin tuuripeliä. Voit olla onnellinen jos kaikki menee hyvin, muttei se sinun ansiotasi ole millään tavalla. Pelkkää hyvää tuuria. Vaikka tosiaan eristäisit itsesi kaikista liikenteen saasteista ja söisit pelkkää luomubanaania koko 9 kuukautta.
Jos lapsesi vaurioituu raskauden aikana nauttimasi alkoholin takia, niin kyllä se on sinun " ansiotasi".
No mutta kun poika on jo melkein 18! Tarkoitatko että vielä on mahdollisuus vaurioitua?
Hyvällä tuurilla ei vaurioitunut, vaikka riskeerasit hänen terveytensä.
Vierailija kirjoitti:
Tuosta juomaan kannustamisesta. Kun odotin kolmatta lastamme uudessa työpaikassa tuli puhetta raskausaikaisesta juomisesta. Siinä molemmat esimieheni ja muutama työkaveri innostui komppaamaan, ettei pari lasia viiniä ole haitallista odottaessa. Olin aika pöyristynyt, että ihan tosissaanko nämä naiset kehtaavat ääneen ajatella noin. Siihen mennessä en ollut ikinä törmännyt tuollaisiin asenteisiin, mutta joukossa tyhmyys tiivistyy ilmeisesti. En sitten juonut kuitenkaan vaikkei se kuulemma olisi mitään haitannut...
Näitä asioita on mahdoton selittää ihmisille, joiden mielestä lasi viiniä päivällisellä tarkoittaa automaattisesti samaa kuin ”lumihanki, viina, kirves ja perhe”. Jos ei ole nähnyt mitään muuta kuin absolutisteja ja rähinäviinaäijiä, ei pysty tajuamaan että suurimmassa osassa maailmaa esimerkiksi viini nähdään elintarvikkeena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvällä tuurilla ei vaurioitunut, vaikka riskeerasit hänen terveytensä.
Ei sitä tiedä. Jospa kirjoitukset menee huonosti, tai jossain muussa vaiheessa se vielä kosahtaa.
Niin siis tämä aloitushan koskee miehiä myös:
https://www.vau.fi/raskauden-yrittaminen/miehen-hedelmallisyys/isan-alk…
Eli miehet pitäytyvät sitten raivoraittiina ne kaikki vuodet ennen hedelmöitystä kunnes viimeinenkin lapsi on hankittuna, ja naiset raskauksien ja imetyksien ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkio ja sikiö ovat hyvin herkkä kehittyessään. Moni asia voi vaikuttaa siinä prosessissa.
Pienikin määrä väärää ainetta juuri, kun jonkin elimen kehitys on kiivaimmillaan. Siksipä sellaiset aineet, kuin alkoholi, pitää jättää pois. Siihen voi itse vaikuttaa. Alkuraskaus on ongelmallinen, jos ei tiedä eikä raskaudesta. Siksi alkoholi pitäisi olla pois kuvioista jo kun raskautta aletaan yrittämään. Voihan raskaus tietenkin alkaa vahingossakin.Jos tämä olisi totta, koko ihmislaji olisi jo kuollut sukupuuttoon kymmeniä tuhansia vuosia sitten. Alkionkehityksessä voi kyllä mennä moni asia pieleen, mutta niin luonnossa on aina ollut. Elinkelpoiset yksilöt sen sijaan ovat sitkeitä. Jos et usko, luepa entisajan naisista aikana ennen ehkäisyä. Moni yritti kaikki keinot myrkyistä sukkapuikkoon päästäkseen eroon ei-toivotusta raskaudesta, mutta niin vain joutuivat synnyttämään lapsen toisensa perään.
Kyllähän fasd lapset yleensä elinkelpoisia ovat. Eihän heitä muuten syntyisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä asioita on mahdoton selittää ihmisille, joiden mielestä lasi viiniä päivällisellä tarkoittaa automaattisesti samaa kuin ”lumihanki, viina, kirves ja perhe”. Jos ei ole nähnyt mitään muuta kuin absolutisteja ja rähinäviinaäijiä, ei pysty tajuamaan että suurimmassa osassa maailmaa esimerkiksi viini nähdään elintarvikkeena.
Tiedän kyllä mitä on kohtuukäyttö ja olen kohtuukäyttäjä itsekin. Minulla vain ei tehnyt yhtään tiukkaa olla täysin juomatta raskausaikana, en osannut kaivata alkoholia ollenkaan. Jotkut meistä haluavat panostaa lapsiinsa enemmän kuin toiset, tottahan se on.
Sellainen tutkimus ei ole olemassa joka osoittaa että pieni määrä alkoholia satunnaisesti ole vaaraksi. Mutta tämä on lian rankka uutinen Suomen holhosyhteiskunnalle.
Suomi, maa missä järjen käyttö on kielletty, ja olemme ylpeitä siitä.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä ja sitten täällä minut haukuttiin monen sivun verran, kun halusin tehdä ehdottomasti abortin, jos olisin ollut raskaana, koska olin juonut.
Itse tein, niin kuin tuolla aiemmin mainitsinkin. Käsittääkseni oikein vastuullinen ratkaisu josta on ihmisten turha narista.
Anteeksi nyt,ei ole tarkoitus provota,
mutta liiallinen sokerin käyttö on sikiölle paljon vahingollisempaa, kuin niukka alkoholin käyttö.