Te joilla tyttö ja poika pienellä ikäerolla
Meillä 2v poika ja pian syntyy pikkusisko.
Minua huolestuttaa näin raskaushormooneiden jyllätessä ensinnäkin tämä lasten pieni ikäero, ja toiseksi se, tuleeko tytöstä nyt kauhea rasavilli ja poikatyttö. Tuttavapiirissä useita poika-tyttö-perheitä, ja kaikissa pikkusisko vilkkaampi ja rämäpäisempi kuin isoveli. Nämä pikkusiskot ei pahemmin mekkoja käytä ja muutenkaan ole kovin tyttömäisiä.
Mitä kokemuksia muilla?
Kommentit (14)
Ne saavat olla ihan just sellaisia kuin ovat. Me ei erotella ihmisten luonteenpiirteitä sukupuolen perusteella, enkä ymmärrä miksi niin pitäisi tehdä. Kuulostaa kamalalta ajatella, että tytön pitäisi olla jotenkin tietynlainen ja pojan toisenlainen. Eikö saa olla mitä on?
Meillä on tyttö ja poika vuoden ikäerolla, tytär vanhempi. Koko lapsuuden olivat kuin paita ja peppu. Tytär on tietyllä tapaa poikamainen. Ikinä ei ole nukkeleikit yms kiinnostanut. Molemmat pelaa jääkiekkoa ja harrastaa vapaapalokuntaa. Tosin myös käyvivät piano ja kitaratunneilla. Nyt molemmilla on kevarit jne. Tosin molemmat myös on harrastaneet ratsastusta. Eli lapsista tulee sellaisia mihin annetaan mahdollisuudet.
Meillä tyttö oli 1 v 10 kk kun poika syntyi. Hyvin on sujunut 🙂
Välillä poika leikkii barbeilla, välillä tyttö autoilla
Meillä tyttö ja poika pienellä ikäerolla, nyt jo teini-ikäisiä. Aina ovat tulleet hyvin toimeen. Molemmilla omat kaverit ja mieltymykset, mutta viihtyvät myös yhdessä. Juttelevat harrastuksista ym paljon keskenään.
Onhan tuo neiti aika eläväinen ja hurja, mutta leikkii kuitenkin prinsessa jutuilla ja rakastaa mekkoja. Itsekkin olen kahden veljen pikkusisko ja minusta ainakin kasvoi päättäväinen ja vahva. Meikkaan ja pukeudun naisellisesti kuitenkin. Näyttää vähän siltä että tytöstäni tulee samaa sorttia.
No jos se vanhempi ei ole ns. poikamainen, vaikka muka kuitenkin on poikatyttö ottaa siitä mallia, ei tuossa ole logiikkaa.
Meillä tyttö 3v vanhempi poikaa.
Poika leikkinyt tytön ja hänen kavereiden kanssa ihan pienestä asti, vaikka myös omia kavereita löytyy (sellaisia ujoja ja rauhallisia poikia).
Poika on osittain "tyttömäinen" tykkää pehmoleluista ja litlepetsopeista, valokuvaamisesta sekä kaikesta söpöstelystä. Mutta mysö mm. autot, dinot ja starwars jutut kiinnostaa.
Mulla 2v vanhempi isoveli ja hyvin huonot kokemukset. Veli oli alun alkaen äärimmäisen mustasukkainen kun vauva tuli taloon. Koko lapsuuteni olikin varsin väkivaltainen hänen vuokseen. Eräs fyysinen vamma näkyy edelleen jopa aikuisiässä.
Yleensä näin pienessä ikäerossa ei synny mitään suojelevaa suhdetta, ikäeron pitäisi olla suurempi.
Isosisko-pikkuvelisuhde on yleensä sopuisampi kuin isoveli-pikkusisko, silloin kun ikäero on pieni. Tytöillä tuppaa olemaan hoivaviettiä pienempää kohtaan, pojilla taas kilpailuviettiä. Toki persoonallisuuserot ratkaisee myös.
Meillä isoveli ja pikkusisko syntyivät alle kahden vuoden ikäerolla. Enpä huomannut mitään erityistä villiyttä tytössä. Nyt aikuisina tulevat hyvin juttuun.
Pidä huoli ettei se isoveli kurmota pikkusiskoaan. Itselläni oli aika traumaattinen lapsuus isoveljen kanssa, kun vanhemmat eivät saaneet kiusaamista hillittyä.
Itselläni ei ole lapsia, mutta minulla ja pikkusiskollani on alle vuosi ikäeroa. En sanoisi, että siskoni oli mitenkään poikamainen tai minä tyttömäinen, leikimme yhdessä legoilla, pikkuautoilla, barbeilla jne. mutta silloin kun leikimme itseksemme, leikimme ns. oman sukupuolen leluilla. Olemme kuitenkin läheisiä vieläkin. M31
Ei ole tullut mitään rämäpäistä neitiä, ikäero isoveljeen 2v4kk. Hyvin prinsessamainen vieläkin, kun loppuviikosta täyttää 17v.
Itse olen enemmän ollut poikatyttö, kun pikkuveli on nuorempi 2v7kk.
Meillä kolme poikaa ja tyttö, nyt aikuisia. Tyttö oli ihan tyttömäinen, mutta sanoi isona, et tyttöjen tapa juonitella ja sulkea kolmas joukosta oli kouluaikana ihan käsittämätöntä.. Hän oli oppinut poikien suoraviivaiseen käytökseen. Pojat kohtelivat häntä suojellen ja jatkavat sitä vielä aikuisinakin. Iloitse lapsistasi, heistä kasvaa ihanat persoonallisuudet.