Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syrjäytyneen tämä viikko

Vierailija
18.11.2019 |

Huomenna pitäisi taksilla mennä lapsen lääkäriin mukaan ja varmaan joutuu tällä viikolla hammaslääkäriin kun ien ollut jo viikon turvonnut. Miten muilla?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet normaalisti mukana yhteiskunnassa, esim. ajat taksilla ja käyt lääkärissä, niin et ole oikeasti syrjäytynyt. Joten aloitus on siinä mielessä laitettu väärin.

Vierailija
2/25 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä alapeukuttamista tässä on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on syrjäytyminen?

Vierailija
4/25 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet normaalisti mukana yhteiskunnassa, esim. ajat taksilla ja käyt lääkärissä, niin et ole oikeasti syrjäytynyt. Joten aloitus on siinä mielessä laitettu väärin.

Olen mä sillä lailla syrjäytynyt etten ole ikinä ollut vieraalla töissä, ei ammattia yms

Vierailija
5/25 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et oo syrjäytynyt jos pääset sängystä ylös ja ulos.:DD

Vierailija
6/25 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen mä sillä lailla syrjäytynyt etten ole ikinä ollut vieraalla töissä, ei ammattia yms

Itse en ole ikinä ollut "vieraalla töissä" koska minulla on perintöä jolla voin elää. Autoin kyllä kerran perhefirmassa teininä tet-harjoittelussa mutta ei voi laskea vieraaksi.

Joten ihme määritelmä sinulla.

Vierailija
7/25 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitko opiskella itsellesi jonkun ammatin vai onko se sinun elämäntilanteessa mahdotonta?

Vierailija
8/25 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole myöskään Englannin kuninkaalliset. Eikä heillä ole myöskään ammattia. Ovatko he "syrjäytyneitä"?

Vierailija
9/25 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole ikinä ollut "vieraalla töissä" koska minulla on perintöä jolla voin elää. Autoin kyllä kerran perhefirmassa teininä tet-harjoittelussa mutta ei voi laskea vieraaksi.

Joten ihme määritelmä sinulla.

Mulla nyt ei ole perintöjä ja kyllä mut syejäytyneeksi lasketaan. Ei kaikki syrjäytyneet ole jossain sillan alla

Vierailija
10/25 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitko opiskella itsellesi jonkun ammatin vai onko se sinun elämäntilanteessa mahdotonta?

Se on sairauksien ja oppimisvaikeuksien takia mahdotonta. En pääse enää opiskelemaan koska olen joutunut tyhmyyttäni niin useat opinnot kesken lopettamaan.

Vierailija
11/25 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on sairauksien ja oppimisvaikeuksien takia mahdotonta. En pääse enää opiskelemaan koska olen joutunut tyhmyyttäni niin useat opinnot kesken lopettamaan.

Etkö voisi saada esim. johonkin aikuiskoulutukseen tukea Kelalta tai vaikka sossusta, ja opiskella omaan tahtiin? Veljelläni on lukihäiriö ja myös muita sairauksia, ja ainakin hän on saanut opiskella tuetusti. Valmistui pari vuotta sitten elintarviketyöntekijäksi.

Jos jää syrjään työelämästä se syrjäyttää helposti sosiaalisesta elämästä ja pahimmillaan koko yhteiskunnasta. Sinä voisit ehkä myös tehdä esim. vapaaehtoistyötä, mutta varmaan sinun kohdalla se ammatin hankkiminen olisi ensisijainen vaihtoehto.

Vierailija
12/25 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ärsyttää kun mies tietää, kuinka paljon mä kaikkea jännitän eikä suostunut mukaan lapsen lääkärille vaikka siellä on yleensä molemmat vanhemmat.

Vierailija
13/25 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö voisi saada esim. johonkin aikuiskoulutukseen tukea Kelalta tai vaikka sossusta, ja opiskella omaan tahtiin? Veljelläni on lukihäiriö ja myös muita sairauksia, ja ainakin hän on saanut opiskella tuetusti. Valmistui pari vuotta sitten elintarviketyöntekijäksi.

Jos jää syrjään työelämästä se syrjäyttää helposti sosiaalisesta elämästä ja pahimmillaan koko yhteiskunnasta. Sinä voisit ehkä myös tehdä esim. vapaaehtoistyötä, mutta varmaan sinun kohdalla se ammatin hankkiminen olisi ensisijainen vaihtoehto.

Ei löydy sopivaa ammattia. Mulla paljon sairauksia, niin en pysty fyysistä työtä tekemään. Äly ei taas riitä ns henkisen työn opiskeluun.

Vierailija
14/25 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen mä työkokeiluissa ollut mm keittiöhommiin, siivoukseen, pesulapalveluihin. Mutta ne on fyysisten sairauksien takia pitänyt lopettaa kesken. Ihan lääkäriltä olen saanut lääkärintodistuksen, etten pysty niitä töitä tekemään.

Vierailija
15/25 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja olen mä työkokeiluissa ollut mm keittiöhommiin, siivoukseen, pesulapalveluihin. Mutta ne on fyysisten sairauksien takia pitänyt lopettaa kesken. Ihan lääkäriltä olen saanut lääkärintodistuksen, etten pysty niitä töitä tekemään.

Ikävä juttu, toivottavasti olet saanut sitten edes työkyvyttömyyseläkkeen.

Vierailija
16/25 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävä juttu, toivottavasti olet saanut sitten edes työkyvyttömyyseläkkeen.

En ole saanut sitäkään.

Vierailija
17/25 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muilla syrjäytyneillä?

Vierailija
18/25 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienen lapsen kanssa voi olla hieman haasteellista olla syrjäytynyt, pakostakin joutuu osallistumaan. Masennus ja muut mielenterveyshäiriöt onnistuu helpommin. Hae apua, olet vastuussa lapsen hyvinvoinnista

Vierailija
19/25 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienen lapsen kanssa voi olla hieman haasteellista olla syrjäytynyt, pakostakin joutuu osallistumaan. Masennus ja muut mielenterveyshäiriöt onnistuu helpommin. Hae apua, olet vastuussa lapsen hyvinvoinnista

Mun lapseni on jo koululainen enkä ole masentunut.

Vierailija
20/25 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah kun voisikin syrjäytyä, mutta ei, kun pitää olla vanhempi. Tämä on taas näitä maanantai aamuja kun haaveilee elämästä yhteiskunnasta syrjäytyneenä alkoholistina. Ei vaan jaksa tätä paskaaaaaaaa!!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi